Van Halst sluit terugkeer bij FC Twente uit: ''Die tijd is voorbij''

( 24 reacties)
Van Halst sluit terugkeer bij FC Twente uit: ''Die tijd is voorbij''

Jan van Halst vertrok een klein jaar geleden bij FC Twente. De commercieel manager hield de eer aan zichzelf bij de Enschedese club, zo verklaart hij bij VoetbalTijd.

"Ik ben opgestapt", laat Van Halst weten. "De degradatie kleefde ook aan mij. Ik was medeverantwoordelijk en daarom ben ik opgestapt. Maar ik doe tegenwoordig allemaal leuke dingen en ben drie opleidingen gaan volgen. Ik ben niet meer bij FC Twente geweest, het is er gewoon niet van gekomen. Ik had soms andere dingen te doen en mijn prioriteiten liggen totaal ergens anders."

Van Halst kreeg wel mee dat Marino Pusic uithaalde naar FC Twente. Hij begrijpt de emoties bij de trainer. "Het is wel een club waar veel druk is", weet Van Halst. "Dit jaar helemaal, want zo'n grote club moet natuurlijk kampioen worden. Hij doet het prima, maar er zullen ongetwijfeld dingen voorgevallen zijn waardoor hij de behoefte voelt om dit te doen."

Veel sponsoren vonden het prettig samenwerken met Van Halst, maar de commerciële man ziet een terugkeer in Enschede niet zitten. "Die tijd is voorbij", geeft hij aan. "Ik ben allemaal andere dingen aan het doen. Het gaat nu goed, ze promoveren en daar hoort die club ook. Ik ben daar heel blij mee, voor de regio en al die supporters. Vorig jaar heeft heel veel pijn gedaan en het is hartstikke mooi dat die club weer terugkomt."

Het lukte FC Twente de laatste jaren niet om kwalitatief goede spelers te blijven halen. "Aan de ene kant is FC Twente een heel grote club, maar als je achter de gordijntjes kijkt dan zou er bijvoorbeeld ook een hele goede scoutingsafdeling moeten zijn. Die hebben ze noodzakelijk weggesneden. Voordat je dat langzaam weer een beetje opbouwt... Maar het mooie is dat je weer in de Eredivisie komt. Dan worden spelers meer waard en het wordt aantrekkelijker om weer naar FC Twente te gaan", aldus Van Halst.

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Apr 2019 om 21:46
    • Quote van 16 Apr 2019 om 21:17
      Kom op Frank bij Hake liep het ook al compleet niet. Tja en Jantje zag dat en heeft hem eerst snel geslachtofferd om zijn eigen huid te redden. Zijn samenstelling van de selectie was gewoon Kuren ook Verbeek kreeg het niet aan het lopen. Ach er was ook nog een assistent met een eigen agenda als ik me niet vergis.
    denk dat verbeek er meer uit had kunnen halen, te eigenwijs en narcistisch. Blijft een feit dat van halst een slechte selectie heeft samengesteld en daar is hake idd slachtoffer van geworden omdat van halst zelf wou blijven zitten.
  • 16 Apr 2019 om 21:17
    • Quote van 16 Apr 2019 om 13:33
      Ik hou het op Verbeek zijn systeem en slechte verdediging dat seizoen... maar ik zeg niet dat wat ik denk of vindt de waarheid is hoor, we mogen er anders over denken :)
      Afijn, die tijd is gelukkig geweest... hopelijk nemen ze het mee in de ervaring.
    Kom op Frank bij Hake liep het ook al compleet niet. Tja en Jantje zag dat en heeft hem eerst snel geslachtofferd om zijn eigen huid te redden. Zijn samenstelling van de selectie was gewoon Kuren ook Verbeek kreeg het niet aan het lopen. Ach er was ook nog een assistent met een eigen agenda als ik me niet vergis.
  • 16 Apr 2019 om 17:31
    • Quote van 16 Apr 2019 om 11:43
      Mooi weg blijven kale, wlke cursus heb je gedaan. Verwerking Twente Trauma??
    Cursus creatief met kurk.
  • 16 Apr 2019 om 17:29
    Heeft jan ook n?iet gezorgd dat Dik Wessels weer bij de club betrokken werd ?
  • 16 Apr 2019 om 17:29
    Heeft jan ook n?iet gezorgd dat Dik Wessels weer bij de club betrokken werd ?
  • 16 Apr 2019 om 14:35
    Ik reageer nooit ma hier wil ik wel FF wat op zeggen deze kwal mag niet eens terug komen aub niet zeg.
  • 16 Apr 2019 om 13:48
    Stimmt, das war einmal, und kommt nie wieder zuruck. Van Halst was de ideale commerciele man met een vlotte babbel, uitstekend om sponsors binnen te halen. Maar een waardeloze technisch directeur die hopeloos heeft gefaald, en dat heeft zijn positie bij FC Twente definief onmogelijk gemaakt.
  • 16 Apr 2019 om 13:33
    JvH oprotten! Bek dicht over Twente voor de rest van je leven. Dankzij jou hebben we een jaar moeten afzien in de KKD en moest opnieuw de gemeente te hulp schieten. Hoop dat je nog eens heel hard failliet gaat zodat je onder de brug moet slapen!
  • 16 Apr 2019 om 13:33
    • Quote van 16 Apr 2019 om 13:21
      Klopt niet Frank Je had een basiself die individuel in de subtop/middenmoot kom spelen maar als degradeer je . Assaidi, Boere en Jensen past niet bij elkaar. Holla , Maher ook niet .
    Ik hou het op Verbeek zijn systeem en slechte verdediging dat seizoen... maar ik zeg niet dat wat ik denk of vindt de waarheid is hoor, we mogen er anders over denken :)
    Afijn, die tijd is gelukkig geweest... hopelijk nemen ze het mee in de ervaring.
  • 16 Apr 2019 om 13:23
    • Quote van 16 Apr 2019 om 13:22
      ???? Wat is dit voor gekke opmerking.
    Dat vond ik ook erg mooi aan Pusic. Laat me niet lachen zeg.
  • 16 Apr 2019 om 13:22
    • Quote van 16 Apr 2019 om 13:09
      Ja die Pusic us een geweldenaar!!!!!! Wat een tactisch onbenul. Pffffff
    ???? Wat is dit voor gekke opmerking.
  • 16 Apr 2019 om 13:21
    • Quote van 16 Apr 2019 om 11:37
      Dat mag... het begint volgens mij gewoon bij goede spelers op de juiste plek en in het juiste systeem te zetten.... dat hele 5-3-2 gepruts heeft alles verkloot destijds... geen enkele speler speelde toen in zijn kracht en het vertrouwen werd minder en minder... ze voetbalden toen met een zak aardappelen op de rug....
      Dat vond ik ook erg mooi van Pusic... Verbeek out, en meteen de 1e pot: 4-3-3
    Klopt niet Frank Je had een basiself die individuel in de subtop/middenmoot kom spelen maar als degradeer je . Assaidi, Boere en Jensen past niet bij elkaar. Holla , Maher ook niet .
  • 16 Apr 2019 om 13:09
    • Quote van 16 Apr 2019 om 11:37
      Dat mag... het begint volgens mij gewoon bij goede spelers op de juiste plek en in het juiste systeem te zetten.... dat hele 5-3-2 gepruts heeft alles verkloot destijds... geen enkele speler speelde toen in zijn kracht en het vertrouwen werd minder en minder... ze voetbalden toen met een zak aardappelen op de rug....
      Dat vond ik ook erg mooi van Pusic... Verbeek out, en meteen de 1e pot: 4-3-3
    Ja die Pusic us een geweldenaar!!!!!! Wat een tactisch onbenul. Pffffff
  • 16 Apr 2019 om 12:46
    • Quote van 16 Apr 2019 om 11:43
      Mooi weg blijven kale, wlke cursus heb je gedaan. Verwerking Twente Trauma??
    Ik vertrek.
  • 16 Apr 2019 om 11:43
    Mooi weg blijven kale, wlke cursus heb je gedaan. Verwerking Twente Trauma??
  • 16 Apr 2019 om 11:37
    • Quote van 16 Apr 2019 om 11:04
      Hier ben het niet mee eens . Goede spelers halen is niet zo moeilijk, goede spelers die bij elkaar passen is een heel ander verhaal . De selectie die hij heeft samengesteld waren een stel individuen, hebben we nu nog de naweeën van .
    Dat mag... het begint volgens mij gewoon bij goede spelers op de juiste plek en in het juiste systeem te zetten.... dat hele 5-3-2 gepruts heeft alles verkloot destijds... geen enkele speler speelde toen in zijn kracht en het vertrouwen werd minder en minder... ze voetbalden toen met een zak aardappelen op de rug....
    Dat vond ik ook erg mooi van Pusic... Verbeek out, en meteen de 1e pot: 4-3-3
  • 16 Apr 2019 om 11:10
    Haha,die had 0 % kans om terug te keren!
  • 16 Apr 2019 om 11:04
    • Quote van 16 Apr 2019 om 10:47
      Gelukkig zijn mensen als Bleuming terug op het nestHeb ik het volste vertrouwen inDie ontbraken toen Jantje het mocht doen... Toch vind ik dat Jan best wel prima spelers heeft gehaald gezien de financiele shit. Verbeek heeft het in mijn ogen echt volledig verpest.Let op, ik zeg dus niet dat van Halst alles goed gedaan heeft, nee hij heeft teveel petten op gehad en dat van de bonussen etc is ook niet helemaal juist lijkt me.
      Maher is nu bij AZ weer super goed bezig, speler die de meeste balveroveringen in de Eredivisie heeft gedaan dit seizoen zag ik onlangs verschijnen. Lam heeft bij PEC weer veel gespeeld dit seizoen. EL Hamdaoui hebben wij fit gemaakt en doet het "redelijk" bij Excelsior nu. Als je vorig seizoen met 2 flankspelers Tigha/Assaidi (ipv de 1 wisselen voor de ander) en Jensen gewoon op tien had gespeeld. Was het vast vele malen beter gegaan. Maher op middenveld (met afspeelmogelijkheden voor zich als je met 2 flankspelers speelt) daar zou menig middenmoter in de Eredivisie jaloers op zijn geweest.En dan had je nog de pech dat ter Avest geblesseerd raakte, waardoor je met v.d. Lely - Bijen - Thesker (of Hooiveld) - Cuevas kwam te spelen.... die hele verdediging was natuurlijk amateurniveau dat seizoen....
      Afijn, die tijd is geweest en moet je ook niet meer aan beginnen inderdaad...
    Hier ben het niet mee eens . Goede spelers halen is niet zo moeilijk, goede spelers die bij elkaar passen is een heel ander verhaal . De selectie die hij heeft samengesteld waren een stel individuen, hebben we nu nog de naweeën van .
  • 16 Apr 2019 om 11:01
    Als we weer willen degraderen moeten hem inderdaad ophalen.
  • 16 Apr 2019 om 10:52
    Oprotten met van Halst!
  • 16 Apr 2019 om 10:50
    We zitten toch niet meer te wachten op van Halst..... Waarom alle die oude koeien....En dooooorrr...
  • 16 Apr 2019 om 10:47
    Gelukkig zijn mensen als Bleuming terug op het nestHeb ik het volste vertrouwen inDie ontbraken toen Jantje het mocht doen... Toch vind ik dat Jan best wel prima spelers heeft gehaald gezien de financiele shit. Verbeek heeft het in mijn ogen echt volledig verpest.Let op, ik zeg dus niet dat van Halst alles goed gedaan heeft, nee hij heeft teveel petten op gehad en dat van de bonussen etc is ook niet helemaal juist lijkt me.
    Maher is nu bij AZ weer super goed bezig, speler die de meeste balveroveringen in de Eredivisie heeft gedaan dit seizoen zag ik onlangs verschijnen. Lam heeft bij PEC weer veel gespeeld dit seizoen. EL Hamdaoui hebben wij fit gemaakt en doet het "redelijk" bij Excelsior nu. Als je vorig seizoen met 2 flankspelers Tigha/Assaidi (ipv de 1 wisselen voor de ander) en Jensen gewoon op tien had gespeeld. Was het vast vele malen beter gegaan. Maher op middenveld (met afspeelmogelijkheden voor zich als je met 2 flankspelers speelt) daar zou menig middenmoter in de Eredivisie jaloers op zijn geweest.En dan had je nog de pech dat ter Avest geblesseerd raakte, waardoor je met v.d. Lely - Bijen - Thesker (of Hooiveld) - Cuevas kwam te spelen.... die hele verdediging was natuurlijk amateurniveau dat seizoen....
    Afijn, die tijd is geweest en moet je ook niet meer aan beginnen inderdaad...
  • 16 Apr 2019 om 10:43
    • Quote van 16 Apr 2019 om 10:37
      Die tijd is inderdaad gelukkig voorbij. Nog net even op tijd een dikke bonus uit de bijna failliete boedel getrokken. En toen maar snel de achterbroek aangetrokken.
    En dan nog net doen of de club hem aan het hart ligt, de huichelaar!
  • 16 Apr 2019 om 10:37
    Die tijd is inderdaad gelukkig voorbij. Nog net even op tijd een dikke bonus uit de bijna failliete boedel getrokken. En toen maar snel de achterbroek aangetrokken.
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›