McClaren snapt FC Twente niet: ''Dat maakte me kwaad''

( 11 reacties)
McClaren snapt FC Twente niet: ''Dat maakte me kwaad''

FC Twente is dichtbij een tweede kampioenschap. Bij het eerste kampioenschap was de Engelse Steve McClaren nog de oefenmeester, maar vlak daarna vertrok hij. In het seizoen 2011/2012 werd hij weer aangenomen, al duurde die periode niet lang.

"Het vertrek was een grote teleurstelling voor mij", vertelt de Engelsman tegenover RTV Oost. "Dat was één van de grootste tegenslagen uit mijn carrière. Dat maakte me kwaad. Ik weet niet waarom, maar FC Twente wilde een andere koers varen."

Hoewel de oefenmeester maar al te graag zou willen terugkeren, heeft hij wel enkele voorwaarden. "Ik keer zo terug, mits de kans aanwezig is dat het succesvol wordt, de club de financiën heeft om te bouwen en niet aan de rand van de afgrond staat. Dan is Twente voor iedereen de goede stap", besluit McClaren.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Apr 2019 om 09:29
    Ik heb de interview geluisterd maar mijn vertaling is anders dan hier is aangegeven.
  • 18 Apr 2019 om 09:23
    • Quote van 18 Apr 2019 om 09:16
      Hij liegt hier dat hij barst. Joop en Steve hebben aangegeven dat Steve zelf aan heeft gegeven niet meer uit de groep te kunnen halen. Hij is toen ontslagen, terwijl hijzelf de handdoek gooide, waardoor hij een kruiwagen poen kreeg, immers als hij zelf ontslag zou nemen geen cent. Joop stelde bij VI - wij zijn een nette club (ideale manier van witwassen van geld) Dat jaar hebben we 2 miljoen+ aan afkoopsommen opgehoest (als ik me het goed herinner)

      Steve is nog zo'n jophopper die steenrijk aan ontslagen is geworden. Kampioenschap, aan hem te danken? Ik weet het niet, een perfect team met perfecte balans.

      Hoe dan ook, Steve 3.0, het zou schandalig zijn.
    Dat is gebruikelijk in het voetbal. Als een club van een trainer af wil komt er een zak geld op tafel en spreekt men van onderling overleg.
  • 18 Apr 2019 om 09:16
    • Quote van 18 Apr 2019 om 07:41
      Volgens mij heeft deze man het enige kampioenschap bezorgd destijds. Meer respect graag. En ik ben het met je eens dat we deze held niet voor de derde keer hierheen moeten sleuren
    Hij liegt hier dat hij barst. Joop en Steve hebben aangegeven dat Steve zelf aan heeft gegeven niet meer uit de groep te kunnen halen. Hij is toen ontslagen, terwijl hijzelf de handdoek gooide, waardoor hij een kruiwagen poen kreeg, immers als hij zelf ontslag zou nemen geen cent. Joop stelde bij VI - wij zijn een nette club (ideale manier van witwassen van geld) Dat jaar hebben we 2 miljoen+ aan afkoopsommen opgehoest (als ik me het goed herinner)

    Steve is nog zo'n jophopper die steenrijk aan ontslagen is geworden. Kampioenschap, aan hem te danken? Ik weet het niet, een perfect team met perfecte balans.

    Hoe dan ook, Steve 3.0, het zou schandalig zijn.
  • 18 Apr 2019 om 09:12
    Vriendje van Joop, komt er onder niemand anders in. Dat hij destijds ontslagen werd had met zijn vreselijk slechte resultaten en het niet gebruiken van de jeugd te maken. Laat deze man alsjeblieft in Engeland!
  • 18 Apr 2019 om 08:51
    En met een dikke restschuld blijven zitten ,en Joop weer voorzitter maken

  • 18 Apr 2019 om 08:29
    Blijf lekker waar je zit. Kom nog eens als supporter langs en doe soms eens een leuke speler voorstellen.. Als trainer heb je het kampioenschap binnen gehaald, al had je een aantal leiders in het veld staan die alles draaiende hielden. Boschker, nKufo, Perez, Brama.. en in het veld zelfs Theo.. Na dit seizoen komt er een goede trainer en prachtige persoonlijkheid vrij bij de zwijnen... Ik zie Ron Jans graag hier langs de lijn staan (met zn middelvinger omhoog)
  • 18 Apr 2019 om 08:23
    • Quote van 18 Apr 2019 om 08:02
      Gespreid bedje... achterover liggen, handjes in de nek maar dan wel prevaleren Ron Jeremy te zijn. Steven Poal hef't zich mooi uutdacht. Onder die voorwaarden wil iedereen inspringen.
    Bouwvakker wil vaak ook alleen werken met goed gereedschap.
  • 18 Apr 2019 om 08:02
    Gespreid bedje... achterover liggen, handjes in de nek maar dan wel prevaleren Ron Jeremy te zijn. Steven Poal hef't zich mooi uutdacht. Onder die voorwaarden wil iedereen inspringen.
  • 18 Apr 2019 om 07:46
    • Quote van 18 Apr 2019 om 07:41
      Volgens mij heeft deze man het enige kampioenschap bezorgd destijds. Meer respect graag. En ik ben het met je eens dat we deze held niet voor de derde keer hierheen moeten sleuren
    Eens. Laten we hem in ere houden, maar niet wéér aan beginnen.
  • 18 Apr 2019 om 07:41
    Volgens mij heeft deze man het enige kampioenschap bezorgd destijds. Meer respect graag. En ik ben het met je eens dat we deze held niet voor de derde keer hierheen moeten sleuren
  • 18 Apr 2019 om 07:21
    NO NO no no no no McClaredundancy AWAY with you DEMON ..... AWAY!
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›