''Verbeek bedingt altijd een boeteclausule van vijf ton''

( 17 reacties)
''Verbeek bedingt altijd een boeteclausule van vijf ton''

Gertjan Verbeek lijkt de nieuwe trainer te worden van Adelaide United. Volgens Johan Derksen is de oud-trainer van FC Twente helemaal klaar voor een Australisch avontuur.

"Gertjan zit goed in z'n vel en heeft heel veel zin in Australië", zegt Derksen bij Veronica Inside. "Als hij daar financieel uitkomt, dan gaat hij dat doen. Gertjan is met de onderhandelingen altijd nogal 'straight' en hij bedingt altijd, als hij ontslagen wordt, dat hij een boeteclausule van vijf ton meekrijgt."

Volgens Derksen heeft dat Verbeek geen windeieren gelegd. "Hij is nu een keer of zeven ontslagen. Van die vijf ton heeft hij steeds een huis gekocht, dus hij heeft nu een 'ontroerend goed-portefeuille' die grenst aan dat van Prins Bernhard junior", aldus de analist, die het wel jammer vindt dat Verbeek vertrekt uit Nederland.

"Jawel, maar ik kan ook voorstellen dat Nederlandse clubs wat huiverig voor hem zijn", geeft Derksen aan. "Hij heeft een beetje een eigenwijs imago. Als je avontuurlijk bent ingesteld, is Australië natuurlijk een mooi land om heen te gaan."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 May 2019 om 23:34
    Crocodile Dundee komt daar wel tot zijn recht
  • 14 May 2019 om 22:12
    • Quote van 14 May 2019 om 20:40
      Ikzeg. Geef mij maar 5 ton en alle voetballers eten het gras op . En gjvb krijgt het gewoon als boete om dat ie de voetballers niet aan het eten kreeg. Bij mij is het er op of geen eten mentaliteit.
    Beste ik, zo’n trainer werkt tegenwoordig echt niet meer. Spelers zijn moeilijk intrinsiek te motiveren; vinden instagram, auto’s / horloges en Gucci veel belangrijker. Ein harter Hund zoals GJVB en Stevens worden gewoon achter hun rug om uitgelachen.
  • 14 May 2019 om 20:40
    Ikzeg. Geef mij maar 5 ton en alle voetballers eten het gras op . En gjvb krijgt het gewoon als boete om dat ie de voetballers niet aan het eten kreeg. Bij mij is het er op of geen eten mentaliteit.
  • 14 May 2019 om 19:29
    • Quote van 14 May 2019 om 17:09
      Als GJV doorbetaald krijgt, loopt de overeenkomst dus gewoon door. Dat betekent dus dat er geen boete opgelegd wordt.
    Is GJV ontslagen of op non actief gezet? Volgens mij maakt dat in deze veel uit.
  • 14 May 2019 om 17:09
    • Quote van 14 May 2019 om 15:55
      Dat zeg ik niet. Ik zeg dat hij gewoon die 5 ton krijgt, waarschijnlijk wordt dit dan maandelijks uitbetaald totdat ze aan die 5 ton zitten. Ik weet de details hiervan niet.
    Als GJV doorbetaald krijgt, loopt de overeenkomst dus gewoon door. Dat betekent dus dat er geen boete opgelegd wordt.
  • 14 May 2019 om 16:37
    • Quote van 14 May 2019 om 16:35
      Dat is zo. Die 5 ton wordt dus in termijnen betaald, vanaf het moment dat hij vorig jaar er uit gezet werd. Dus het is de vraag, hoeveel er elke keer is overgemaakt. Reken er echter maar op dat GJvB zijn uitbetaaltermijnen er op heeft zitten, als hij weer ergens aa de slag gaat. Op zich terecht, alleen hij gaf aan zoveel om Twente te geven, dat hij er ook wat milde had in kunnen staan. Hier blijkt maar weer eens mee dat hij vaak anderen ergens van....
    ....de kantjes er van afloopt, maar hij is echt niet beter. Voetbal...er wordt ontzettend veel aan uitgegeven, waar we nog geen noot van weten
  • 14 May 2019 om 16:35
    • Quote van 14 May 2019 om 16:16
      Daar lijkt het wel op.
    Dat is zo. Die 5 ton wordt dus in termijnen betaald, vanaf het moment dat hij vorig jaar er uit gezet werd. Dus het is de vraag, hoeveel er elke keer is overgemaakt. Reken er echter maar op dat GJvB zijn uitbetaaltermijnen er op heeft zitten, als hij weer ergens aa de slag gaat. Op zich terecht, alleen hij gaf aan zoveel om Twente te geven, dat hij er ook wat milde had in kunnen staan. Hier blijkt maar weer eens mee dat hij vaak anderen ergens van....
  • 14 May 2019 om 16:32
    • Quote van 14 May 2019 om 16:00
      Die van halst wist totaal niet waar hij mee bezig was. Eerst hake ontslaan kostte ook meer dan 5 ton. Toen Verbeek ontslaan kostte ook 5 ton. Degradatie kost ook bakken vol met geld. Als we dat allemaal bij elkaar optellen heeft hij het gewoon erg slecht gedaan.
    Dat van JvH is toch oud nieuws?
  • 14 May 2019 om 16:16
    • Quote van 14 May 2019 om 15:52
      Dus jij suggereert 5 ton voor Verbeek voor ontslag en een doorbetaling van zijn salaris.
    Daar lijkt het wel op.
  • 14 May 2019 om 16:00
    • Quote van 14 May 2019 om 15:55
      Goed onderhandelen?ok, maar ook zeer slecht en dom om dat te accepteren van die kale JvH. Toont maar weer aan wat een drama deze keerl was.
    Die van halst wist totaal niet waar hij mee bezig was. Eerst hake ontslaan kostte ook meer dan 5 ton. Toen Verbeek ontslaan kostte ook 5 ton. Degradatie kost ook bakken vol met geld. Als we dat allemaal bij elkaar optellen heeft hij het gewoon erg slecht gedaan.
  • 14 May 2019 om 15:58
    • Quote van 14 May 2019 om 15:55
      Goed onderhandelen?ok, maar ook zeer slecht en dom om dat te accepteren van die kale JvH. Toont maar weer aan wat een drama deze keerl was.
    +1
  • 14 May 2019 om 15:55
    • Quote van 14 May 2019 om 15:52
      Dus jij suggereert 5 ton voor Verbeek voor ontslag en een doorbetaling van zijn salaris.
    Dat zeg ik niet. Ik zeg dat hij gewoon die 5 ton krijgt, waarschijnlijk wordt dit dan maandelijks uitbetaald totdat ze aan die 5 ton zitten. Ik weet de details hiervan niet.
  • 14 May 2019 om 15:55
    • Quote van 14 May 2019 om 15:51
      Die Verbeek kan wel onderhandelen zeg. Al een paar miljoen binnen halen door alleen maar ontslagen te worden.
    Goed onderhandelen?ok, maar ook zeer slecht en dom om dat te accepteren van die kale JvH. Toont maar weer aan wat een drama deze keerl was.
  • 14 May 2019 om 15:52
    • Quote van 14 May 2019 om 15:47
      Lezen is moeilijk he. Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt, maar ik lees toch dat als hij ontslagen wordt altijd een boete clausule er aan over houdt. Dus we waren die 5 ton al kwijt. Die gaat hij echt niet terug geven.
    Dus jij suggereert 5 ton voor Verbeek voor ontslag en een doorbetaling van zijn salaris.
  • 14 May 2019 om 15:51
    Die Verbeek kan wel onderhandelen zeg. Al een paar miljoen binnen halen door alleen maar ontslagen te worden.
  • 14 May 2019 om 15:47
    • Quote van 14 May 2019 om 15:41
      Dus 5 ton komt straks vrij voor ons FCT? Of laten we zeggen een groot deel komt straks vrij.
    Lezen is moeilijk he. Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt, maar ik lees toch dat als hij ontslagen wordt altijd een boete clausule er aan over houdt. Dus we waren die 5 ton al kwijt. Die gaat hij echt niet terug geven.
  • 14 May 2019 om 15:41
    Dus 5 ton komt straks vrij voor ons FCT? Of laten we zeggen een groot deel komt straks vrij.