Nakamura verslagen: ''Het ergste wat je kan overkomen'' VIDEO: Publiek FC Twente is het stadion al uit tijdens 'ererondje' spelers ''Een signaal geef je op een andere manier af. Dit is amateuristisch'' Verdonk blijft Twente trouw: ''Niet het risico dat ik terug naar Feyenoord moet'' Garcia over wissel: ''Moeilijkste moment voor mij als trainer''

Tadic duidelijk over Schreuder: ''Mijn beste trainer ooit''

( 37 reacties)
Tadic duidelijk over Schreuder: ''Mijn beste trainer ooit''

Ajax neemt na dit seizoen afscheid van Alfred Schreuder. De oud-trainer van FC Twente wordt hoofdtrainer bij Hoffenheim. Dusan Tadic baalt van het vertrek van Schreuder.

"Ik ben er verdrietig door", zegt de aanvaller van Ajax in gesprek met De Telegraaf. "Alfred is heel belangrijk voor ons, omdat hij zo slim is. Doordat hij ook bij FC Twente mijn coach was, heb ik een heel bijzondere band met hem."

Tadic is lovend over de Schreuder. "Hij is mijn beste trainer ooit", meent de Servische aanvaller. "Ik zie hem als een vriend, omdat hij een geweldig goed karakter heeft. We zullen hem missen." Tadic speelde tussen 2012 en 2014 bij FC Twente en vertrok uiteindelijk naar Southampton.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 May 2019 om 10:58
    • Quote van 16 May 2019 om 09:11
      Helemaal met je eens, Piet. Ik zag gisteren een stuk van Leeds tegen Derby County. Wat een tempo en wat een sensatie. Beide teams met de instelling om zo rap mogelijk bij de goal van de tegenstander te komen. Ja, en dan gaan er wel eens ballen verloren of over de zijlijn, maar dat was nog eens voetbal zoals het ooit bedoeld was. Heerlijk fris van de lever en daar heb je echt niet allemaal Messi's en Ronaldo's voor nodig.
    Ik ook wat een wedstrijd, prachtig.
  • 16 May 2019 om 09:11
    • Quote van 16 May 2019 om 09:05
      Men moet zich afvragen waar balbezit voor dient , is het " als wij balbezit hebben kan de tegenstander niet scoren " OF "als wij balbezit hebben moeten we een kans creëren om een goal te maken " Ik kies voor het tweede . Ik heb me zo geërgerd aan dat balbezit voetbal , hoe vaak was het wel niet dat we na 50 keer rondspelen weer bij onze eigen keeper uitkwamen . Voetbal is EMOTIE en geen schaken .
    Helemaal met je eens, Piet. Ik zag gisteren een stuk van Leeds tegen Derby County. Wat een tempo en wat een sensatie. Beide teams met de instelling om zo rap mogelijk bij de goal van de tegenstander te komen. Ja, en dan gaan er wel eens ballen verloren of over de zijlijn, maar dat was nog eens voetbal zoals het ooit bedoeld was. Heerlijk fris van de lever en daar heb je echt niet allemaal Messi's en Ronaldo's voor nodig.
  • 16 May 2019 om 09:05
    • Quote van 16 May 2019 om 08:40
      Nee, met o.a. een Tadic, Zyech, Aitor, Zekhini, en dan vergeet ik nog enkele mannetjesputters, is het verdomd zwaar om wat aantrekkelijks op de mat te toveren. Dat begrepen ze blijkbaar niet en jij ook niet.
    Men moet zich afvragen waar balbezit voor dient , is het " als wij balbezit hebben kan de tegenstander niet scoren " OF "als wij balbezit hebben moeten we een kans creëren om een goal te maken " Ik kies voor het tweede . Ik heb me zo geërgerd aan dat balbezit voetbal , hoe vaak was het wel niet dat we na 50 keer rondspelen weer bij onze eigen keeper uitkwamen . Voetbal is EMOTIE en geen schaken .
  • 16 May 2019 om 08:40
    • Quote van 16 May 2019 om 08:16
      Dat kan alleen hand in hand gaan als je er de kwaliteiten voor hebt. Anders moet je geen onnodig risico nenen. Precies zoals Schreuder, Hake, Verbeek en Pusic deden. Geen risico, puur ranglijst voetbal. Eerst positie handhaven/verbeteren, pas dan kijken we verder. Zij begrepen dat wel, jij blijkbaar niet.
    Nee, met o.a. een Tadic, Zyech, Aitor, Zekhini, en dan vergeet ik nog enkele mannetjesputters, is het verdomd zwaar om wat aantrekkelijks op de mat te toveren. Dat begrepen ze blijkbaar niet en jij ook niet.
  • 16 May 2019 om 08:16
    • Quote van 15 May 2019 om 21:15
      Ik zie niet in waarom resultaat en amusement niet hand in hand kan gaan. Dat had o.a. afgelopen seizoen ook gekunt, maar dan heb je zo'n druiloor voor de groep die er geen reet van snapt en door omstanders gecorrigeerd moet worden. Ik hoop inderdaad wel, dat er in de top ook het nodige voetbalverstand komt en blijft. De laatste jaren heb ik namelijk de indruk dat er op de diverse Twente-blogs meer voetbalverstand zit dan bij Twente aan het roer.
    Dat kan alleen hand in hand gaan als je er de kwaliteiten voor hebt. Anders moet je geen onnodig risico nenen. Precies zoals Schreuder, Hake, Verbeek en Pusic deden. Geen risico, puur ranglijst voetbal. Eerst positie handhaven/verbeteren, pas dan kijken we verder. Zij begrepen dat wel, jij blijkbaar niet.
  • 16 May 2019 om 01:04
    • Quote van 16 May 2019 om 01:02
      Je zou er zo maar naast kunnen zitten....
    Joh...je meent het....maar ik zou ook zomaar gelijk kunnen krijgen....
  • 16 May 2019 om 01:02
    • Quote van 15 May 2019 om 23:35
      Ik geef Skreuder 1 jaar als hoofdtrainer bij Hoffenheim....dann haben sie die Schnauze voll von der Alfreed....
    Je zou er zo maar naast kunnen zitten....
  • 15 May 2019 om 23:35
    Ik geef Skreuder 1 jaar als hoofdtrainer bij Hoffenheim....dann haben sie die Schnauze voll von der Alfreed....
  • 15 May 2019 om 23:10
    • Quote van 15 May 2019 om 22:36
      Steijn niet naar zwolle om financiele redenen...heeft twente wellicht meer geboden?
    Hoge afkoopsom,en wat moet je ermee,weinig balbezit,niet leuk om naar te kijken
  • 15 May 2019 om 22:52
    Tadic is een emotionele Serviër ; morgen is Koeman de beste trainer ooit
  • 15 May 2019 om 22:49
    Ben geen fan van Steijn, vond ‘m bij Den Haag altijd naar excuses zoeken. Bij VVV doet ie het met beperkte middelen heel aardig dus misschien is dat wel wat we nu nodig hebben...
  • 15 May 2019 om 22:36
    Steijn niet naar zwolle om financiele redenen...heeft twente wellicht meer geboden?
  • 15 May 2019 om 21:15
    • Quote van 15 May 2019 om 21:01
      De "grootmeester" Schreuder heeft die wedstrijd destijds, met relatief beperkt materiaal, gewonnen. Is het niet het resultaat wat het meest belangrijk is de laatste jaren? Over 10 jaar weet niemand meer hoe die wedstrijd verlopen is, maar het resultaat staat genoteerd. De amusementswaarde is momenteel ondergeschikt aan het resultaat. Eerst moet er weer een gezonde, stabiele basis staan, voordat de amusementswaarde weer prioriteit kan krijgen. De ontslagen trainers, van de laatste jaren wisten dat, maar een deel van de supporters wil dat nu nog steeds niet begrijpen. Helaas is ook het management de laatste jaren niet sterk genoeg gebleken om deze groep supporters te negeren. Pas als we een management hebben wat standvastig genoeg is om zich niet te laten afleiden, en niet afwijkt van gemaakte plannen, zullen we de weg omhoog echt vinden!!!. Met het hatseflats hotseknots beleid, van de laatste jaren, gaat dat echt niet lukken, en blijven we afhankelijk van derden.
    Ik zie niet in waarom resultaat en amusement niet hand in hand kan gaan. Dat had o.a. afgelopen seizoen ook gekunt, maar dan heb je zo'n druiloor voor de groep die er geen reet van snapt en door omstanders gecorrigeerd moet worden. Ik hoop inderdaad wel, dat er in de top ook het nodige voetbalverstand komt en blijft. De laatste jaren heb ik namelijk de indruk dat er op de diverse Twente-blogs meer voetbalverstand zit dan bij Twente aan het roer.
  • 15 May 2019 om 21:01
    • Quote van 15 May 2019 om 20:21
      Nou , Ik kan me nog een wedstrijd tegen Heracles herinneren , volgens mij 2 of 3-0 gewonnen , balbezit , schaakvoetbal , 70 % balbezit waarvan 40 % op eigen helft , driehoekjes tussen keeper , Linksback , stopper . Geen duels , geen kaarten , 5 kansen , voor de rest gebeurde er helemaal niets . Dit is geen voetbal , dit is schaken op groot veld .
    De "grootmeester" Schreuder heeft die wedstrijd destijds, met relatief beperkt materiaal, gewonnen. Is het niet het resultaat wat het meest belangrijk is de laatste jaren? Over 10 jaar weet niemand meer hoe die wedstrijd verlopen is, maar het resultaat staat genoteerd. De amusementswaarde is momenteel ondergeschikt aan het resultaat. Eerst moet er weer een gezonde, stabiele basis staan, voordat de amusementswaarde weer prioriteit kan krijgen. De ontslagen trainers, van de laatste jaren wisten dat, maar een deel van de supporters wil dat nu nog steeds niet begrijpen. Helaas is ook het management de laatste jaren niet sterk genoeg gebleken om deze groep supporters te negeren. Pas als we een management hebben wat standvastig genoeg is om zich niet te laten afleiden, en niet afwijkt van gemaakte plannen, zullen we de weg omhoog echt vinden!!!. Met het hatseflats hotseknots beleid, van de laatste jaren, gaat dat echt niet lukken, en blijven we afhankelijk van derden.
  • 15 May 2019 om 20:54
    De man van balbezit, dominantie en die altijd weer stappen in het groeiproces zag, ondanks dat er te veel kansloze wedstrijden tussen zaten, waarbij de bal oeverloos op eigen helft werd rondgespeeld. Kwam totaal niet meer geloofwaardig over. Sommigen zijn beter af op de achtergrond als assistent en dat is met Schreuder ook het geval. Althans tot nu toe. Ben echt wel bemieuwd of hij zelf inmiddels stappen heeft gemaakt en de taak als hoofdcoach aan kan. Van zijn humor hoeven ze het bij Hoffenheim niet te hebben, want dat heeft hij niet. Kan nooit een lachje af bij die man. Te serieus in mijn ogen. Ben benieuwd.
  • 15 May 2019 om 20:41
    Zo jammer dat hier telkens een management zit wat niet in staat is zijn "poot stijf" te houden. Ze maken steeds mooie plannen maar halverwege laten ze zich van het pad afbrengen door het sentiment van een groep schreeuwende, en te veel eisende, supporters en onrust stokende journalisten. Een standvastig management had niet steeds, bij elke scheet die dwarszat, de trainer ontslagen. Als je iemand een klus toevertrouwd moet je hem ook de tijd, en de kans, geven hem af te maken. Door al die ontslagen heeft Twente zich nogal ongeloofwaardig gemaakt en wordt het steeds moeilijker een goede kandidaat te vinden. Welke trainer durft nog het risico te nemen, hier aan de slag te gaan. Het kans op imagoschade is behoorlijk groot, als je de zoveelste trainer van Twente bent, en niet aan de eisen (van deze, hopelijk tijdelijke, laagvlieger) kan voldoen!
  • 15 May 2019 om 20:21
    • Quote van 15 May 2019 om 18:35
      Misschien ligt de (deel)oorzaak wel in de veel te hoge verwachtingen die supporters en sponsoren hadden/hebben......
    Nou , Ik kan me nog een wedstrijd tegen Heracles herinneren , volgens mij 2 of 3-0 gewonnen , balbezit , schaakvoetbal , 70 % balbezit waarvan 40 % op eigen helft , driehoekjes tussen keeper , Linksback , stopper . Geen duels , geen kaarten , 5 kansen , voor de rest gebeurde er helemaal niets . Dit is geen voetbal , dit is schaken op groot veld .
  • 15 May 2019 om 19:47
    Je hoeft niet te treuren Tadic volgen jaar is Pusic daar trainer in amsterdam met Hake als assistent. Volgens mij gaan ze Cl winnen dan
  • 15 May 2019 om 19:45
    • Quote van 15 May 2019 om 19:30
      Ja omdat hij er niets kan wordt hij bij deze clubs trainer.? Bij hoffenheim is hij komende seizoen hoofdtrainer. Nog iets uit het verleden toen van marwijk trainer van her Nederlandse elftal was wou hij Schreuder jaren geleden er al bij halen. Waarom denk je dat deze trainer in Schreuder een goede toekomstige trainer zag.
    Blablablabla. Het is nu toch wel een klaar. Wat een eindeloos geneuzel over iets waar je toch geen invloed op hebt
  • 15 May 2019 om 19:33
    • Quote van 15 May 2019 om 19:30
      Ja omdat hij er niets kan wordt hij bij deze clubs trainer.? Bij hoffenheim is hij komende seizoen hoofdtrainer. Nog iets uit het verleden toen van marwijk trainer van her Nederlandse elftal was wou hij Schreuder jaren geleden er al bij halen. Waarom denk je dat deze trainer in Schreuder een goede toekomstige trainer zag.
    Ik zeg dat het een goede assistent is, maar een waardeloze hoofdtrainer. Als je als hoofdtrainer een assistent haalt, doe je dat niet met het oog op dat het een goede hoofdtrainer kan worden, dat is niets meer dan je eigen graf graven....
  • 15 May 2019 om 19:30
    • Quote van 15 May 2019 om 19:20
      Pfff John w ongelofelijk. Ze halen die kerel alleen bij Hoffenheim omdat ze hem kennen en hij zich als assistent prima heeft gedragen. Denk dat Hoffenheim komend jaar degradeert. Bij Ajax is hij ook assistent, dat doet hij prima. Hij snapt alleen niks van tactiek en wisselbeleid
    Ja omdat hij er niets kan wordt hij bij deze clubs trainer.? Bij hoffenheim is hij komende seizoen hoofdtrainer. Nog iets uit het verleden toen van marwijk trainer van her Nederlandse elftal was wou hij Schreuder jaren geleden er al bij halen. Waarom denk je dat deze trainer in Schreuder een goede toekomstige trainer zag.
  • 15 May 2019 om 19:20
    • Quote van 15 May 2019 om 19:07
      Mooi dat deze speler zo positief over Schreuder is. Deze trainer heeft ook veel kwaliteit anders was hij niet bij hoffenheim daarna bij Ajax en het volgende seizoen weer bij hoffenheim trainer. Dat deze trainer Ook fouten en verkeerde keuzes maakt is volstrekt logisch Want het is een mens en elk mens maakt fouten en maakt verkeerde keuzes.
    Pfff John w ongelofelijk. Ze halen die kerel alleen bij Hoffenheim omdat ze hem kennen en hij zich als assistent prima heeft gedragen. Denk dat Hoffenheim komend jaar degradeert. Bij Ajax is hij ook assistent, dat doet hij prima. Hij snapt alleen niks van tactiek en wisselbeleid
  • 15 May 2019 om 19:17
    • Quote van 15 May 2019 om 19:05
      Inderdaad, onder hem denk ik dat de spelers een prima leven hadden. Niet veel trainen en lekker bier drinken, dat zag je elke wedstrijd terug. Kan me overigens niet herinneren dat Tadic onderdeel was van het waardeloze Schreudervoetbal, wss heeft hij dat jaar gespeeld waarbij Jansen er ook bij stond. Toen die weg was werd het een drama
    schreuder is hier ook jaren assistent geweest. Schreuder was hoofdtrainer toen ziyech hier rondliep.
  • 15 May 2019 om 19:13
    Trainen geven kan hij wel. De hoofdtrainer zijn is een ander vak. In mijn ogen mist hij de kwaliteiten die bijvoorbeeld ten hag wel heeft om hoofdtrainer te kunnen zijn. Hij heeft geen charisma. Het is een doodsaaie alien. Ik denk dat het mis gaat bij hoffenheim. Ten hag en schreuder vullen elkaar nu perfect aan bij ajax. Ten hag zal komend seizoen er wel weer een goede assistent bij vinden.
  • 15 May 2019 om 19:08
    • Quote van 15 May 2019 om 19:05
      Onzin. Schreuder had bij Twente een enorme plaat voor de kop. Iedereen zag dat het niet liep en dat het spel bagger was. En dat was ook niet zo gek gezien de situatie waarin Twente zich bevond. Echter bleef hij alleen maar positieve dingen zien en zeggen dat alles hosana was. Dan weet je dus dat je met zo'n trainer geen steek verder komt.
    Zelfde als Pusic dus. Of zouden ze die onzin van de persvoorlichter allemaal uit moeten kramen?
  • 15 May 2019 om 19:07
    Mooi dat deze speler zo positief over Schreuder is. Deze trainer heeft ook veel kwaliteit anders was hij niet bij hoffenheim daarna bij Ajax en het volgende seizoen weer bij hoffenheim trainer. Dat deze trainer Ook fouten en verkeerde keuzes maakt is volstrekt logisch Want het is een mens en elk mens maakt fouten en maakt verkeerde keuzes.
  • 15 May 2019 om 19:05
    • Quote van 15 May 2019 om 18:55
      Zolang die niet de hoofdverantwoordelijkheid heeft wil ik dat wel geloven. We zullen het zien volgend jaar bij Hoffenheim.
    Inderdaad, onder hem denk ik dat de spelers een prima leven hadden. Niet veel trainen en lekker bier drinken, dat zag je elke wedstrijd terug. Kan me overigens niet herinneren dat Tadic onderdeel was van het waardeloze Schreudervoetbal, wss heeft hij dat jaar gespeeld waarbij Jansen er ook bij stond. Toen die weg was werd het een drama
  • 15 May 2019 om 19:05
    • Quote van 15 May 2019 om 18:35
      Misschien ligt de (deel)oorzaak wel in de veel te hoge verwachtingen die supporters en sponsoren hadden/hebben......
    Onzin. Schreuder had bij Twente een enorme plaat voor de kop. Iedereen zag dat het niet liep en dat het spel bagger was. En dat was ook niet zo gek gezien de situatie waarin Twente zich bevond. Echter bleef hij alleen maar positieve dingen zien en zeggen dat alles hosana was. Dan weet je dus dat je met zo'n trainer geen steek verder komt.
  • 15 May 2019 om 18:55
    Zolang die niet de hoofdverantwoordelijkheid heeft wil ik dat wel geloven. We zullen het zien volgend jaar bij Hoffenheim.
  • 15 May 2019 om 18:42
    • Quote van 15 May 2019 om 18:35
      Misschien ligt de (deel)oorzaak wel in de veel te hoge verwachtingen die supporters en sponsoren hadden/hebben......
    Meen je dit echt? Onder hem was het echt vet bagger man. Heeft zich in de mof goed ontwikkeld en is daarna weg gekocht door Ajax.
  • 15 May 2019 om 18:35
    • Quote van 15 May 2019 om 18:00
      Hij kan zeker wel iets , maar bij ons was zijn tactiek , trage zaaddodende balbezit voetbal , niet uit te houden.
    Misschien ligt de (deel)oorzaak wel in de veel te hoge verwachtingen die supporters en sponsoren hadden/hebben......
  • 15 May 2019 om 18:26
    • Quote van 15 May 2019 om 17:47
      Balkan
    Hahaha
  • 15 May 2019 om 18:01
    • Quote van 15 May 2019 om 17:36
      Toch lopen veel spelers met hem weg. Blijkbaar kan hij wel iets. Kijk waar al die ontslagen trainers ons gebracht heeft.
    Anders haalt Hoffenheim hem ook niet, een subtopper in een topcompetitie. Als je hier bij Twente eenmaal niet populair bent kan je ook helemaal niks goed meer doen.
  • 15 May 2019 om 18:00
    • Quote van 15 May 2019 om 17:36
      Toch lopen veel spelers met hem weg. Blijkbaar kan hij wel iets. Kijk waar al die ontslagen trainers ons gebracht heeft.
    Hij kan zeker wel iets , maar bij ons was zijn tactiek , trage zaaddodende balbezit voetbal , niet uit te houden.
  • 15 May 2019 om 17:47
    • Quote van 15 May 2019 om 17:11
      Overdrijven is ook een vak met "ik ben er verdrietig door".
    Balkan
  • 15 May 2019 om 17:36
    • Quote van 15 May 2019 om 17:11
      Overdrijven is ook een vak met "ik ben er verdrietig door".
    Toch lopen veel spelers met hem weg. Blijkbaar kan hij wel iets. Kijk waar al die ontslagen trainers ons gebracht heeft.
  • 15 May 2019 om 17:11
    Overdrijven is ook een vak met "ik ben er verdrietig door".
vrijdag 20 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›