Verbeek: ''Er heerste een vijandige cultuur bij FC Twente''

( 26 reacties)
Verbeek: ''Er heerste een vijandige cultuur bij FC Twente''

Gertjan Verbeek werd vorig seizoen al na een paar maanden ontslagen als trainer van FC Twente. Volgens de 56-jarige oefenmeester was het onmogelijk om goed te presteren in Enschede.

"Je zag het aan de worsteling van de trainer die dit jaar zelfs kampioen is geworden en jaren deel uitmaakte van Twente", zegt Verbeek in gesprek met Voetbal International. "Hij (Marino Pusic, red.) sprak van een cultuur binnen de club waarin niemand te vertrouwen is. Moet je nagaan hoe dat is in een jaar waarin alles tegenzit."

Dat leidde vorig seizoen uiteindelijk tot de degradatie naar de Eerste Divisie. "Er heerste een vijandige cultuur waarin mensen wantrouwend waren, bureaucratisch en weinig discipline toonden. In zo'n cultuur presteren is voor eenieder onmogelijk", aldus Verbeek, die de periode bij 'zijn' FC Twente als een 'echec' ziet.

"Je voelt een ontslag negen van de tien keer aan komen", meent hij. "Daarvóór zijn er meer emoties dan erna. Angst, onzekerheid, vragen... Wie kan ik nog vertrouwen? Wie doet er nog mee? Op wie kan ik echt bouwen? Dat proces zet zich steeds negatiever door, waarbij je op een gegeven moment in de auto zit en in de achteruitkijkspiegel kijkt om te zien wie er nu weer in je nek loopt te hijgen. Dan weet je dat je op een dood spoor zit. Voor mij voelt een ontslag dan als een soort berusting", besluit Verbeek.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 May 2019 om 18:58
    • Quote van 22 May 2019 om 15:39
      Met alle respect, maar er zijn personen die een hekel hebben aan bijvoorbeeld Johan D. omdat hij iets negatiefs zegt. Vervolgens hebben diezelfde personen een bobbel in de broek van een positieve uitspraak van Johan D. Maar waar maken we ons in hemelsnaam druk om, lekker belangrijk wat anderen van ons clubje vinden. Uiteindelijk wil toch iedereen er wel een plasje over doen dus dan is er altijd wel iemand op z'n pik getrapt. Dan blijf je aan de gang;)
    Als GJV zoiets zegt heeft hij het over personen en niet over ‘de club’
  • 22 May 2019 om 17:50
    Tjee de nabetalings periode zit er bijna op dus nou kan hij los gaan! Daar maak jij je zelf populair mee Eikel
  • 22 May 2019 om 17:47
    • Quote van 22 May 2019 om 17:40
      Wat heb ik mij in gjvb vergist. Toen ik hoorde dat hij trainer werd van Twente was ik zeer positief. Vond hem op alle fronten de beste man die we toen konden krijgen. Maar met zijn afbraak voetbal en veels te lang vasthouden aan een taktiek waar Twente absoluut geen raad mee wist heeft hij ons de degradatie bezorgd. En nu zie ik hem steeds overal natrappen. Bah. Misselijke man.
    eens
  • 22 May 2019 om 17:40
    Wat heb ik mij in gjvb vergist. Toen ik hoorde dat hij trainer werd van Twente was ik zeer positief. Vond hem op alle fronten de beste man die we toen konden krijgen. Maar met zijn afbraak voetbal en veels te lang vasthouden aan een taktiek waar Twente absoluut geen raad mee wist heeft hij ons de degradatie bezorgd. En nu zie ik hem steeds overal natrappen. Bah. Misselijke man.
  • 22 May 2019 om 17:32
    • Quote van 22 May 2019 om 15:08
      Los van het feit dat hij de schuld hier wat bij zijn persoon probeert weg te nemen zegt GJV hier toch geen heeeeeele gekke schrikbarende dingen? Het was ook een grote puinhoop, waarbij je je idd kan afvragen of de cultuur wel zo ideaal was. 90% van de personen op dit forum zat bijvoorbeeld te mekkeren op o.a. die 'kale kneus', de 'gladde glipper' etc. Dat het dus allemaal niet deugde en niet goed ging dat moge duidelijk zijn en daar maakte Gert-Jan onderdeel van uit, dat dan weer wel.
    GJV heeft in het verleden meermaals aangegeven dat het zijn droom was ooit trainer van FCT te zijn. Dan mag je toch minstens verwachten dat hij de club volgt. Dat het de afgelopen 5 seizoenen een puinhoop is geweest had voor hem dus geen verrassing mogen zijn. Desondanks was hij bij zijn aanstelling vol overtuiging dat hij het elftal wel even naar zijn hand zou zetten. Bij zijn aantreden stond de club veilig en sprak GJV over het linkerrijtje. Bij ontslag stond de club troosteloos onderaan. Hij heeft dus zichzelf, de omstandigheden en/of de selectie totaal verkeerd ingeschat.
  • 22 May 2019 om 16:10
    • Quote van 22 May 2019 om 15:39
      Met alle respect, maar er zijn personen die een hekel hebben aan bijvoorbeeld Johan D. omdat hij iets negatiefs zegt. Vervolgens hebben diezelfde personen een bobbel in de broek van een positieve uitspraak van Johan D. Maar waar maken we ons in hemelsnaam druk om, lekker belangrijk wat anderen van ons clubje vinden. Uiteindelijk wil toch iedereen er wel een plasje over doen dus dan is er altijd wel iemand op z'n pik getrapt. Dan blijf je aan de gang;)
    En daar leeft dit Forum weer van, want het levert veel "hits" op..... :-)
  • 22 May 2019 om 16:04
    Jouw taak was de boel op het veld beter te laten presteren. Dan ligt je taak niet op kantoor. Blijf op het veld en focus je daar op.
  • 22 May 2019 om 15:39
    • Quote van 22 May 2019 om 15:09
      Wat zou johan d hier van vinden? Vriend van GJV en TVL...
    Met alle respect, maar er zijn personen die een hekel hebben aan bijvoorbeeld Johan D. omdat hij iets negatiefs zegt. Vervolgens hebben diezelfde personen een bobbel in de broek van een positieve uitspraak van Johan D. Maar waar maken we ons in hemelsnaam druk om, lekker belangrijk wat anderen van ons clubje vinden. Uiteindelijk wil toch iedereen er wel een plasje over doen dus dan is er altijd wel iemand op z'n pik getrapt. Dan blijf je aan de gang;)
  • 22 May 2019 om 15:12
    • Quote van 22 May 2019 om 12:46
      Pleur op, snel naar Australië, en denk eens na waarom het is dat je bijna overal gezeik hebt. Ik had je hoog zitten maar je bent gewoon een grote narcist.
    Hij leest echt niet wat jij hier schrjft. Ik ben het verder wel eens met jou. Hij zou wat meer naar zichzelf moeten kijken!
  • 22 May 2019 om 15:09
    Wat zou johan d hier van vinden? Vriend van GJV en TVL...
  • 22 May 2019 om 15:08
    • Quote van 22 May 2019 om 14:30
      Ik had al eerder aangegeven dat hij pas aan een nieuwe baan zou van beginnen als hij al zijn geld van Twente binnen zou hebben. Nu is dat het geval en geeft hij iedereen binnen de organisatie een trap na. Het is echt een loser die vind dat hij en hij alleen alles goed doet
    Los van het feit dat hij de schuld hier wat bij zijn persoon probeert weg te nemen zegt GJV hier toch geen heeeeeele gekke schrikbarende dingen? Het was ook een grote puinhoop, waarbij je je idd kan afvragen of de cultuur wel zo ideaal was. 90% van de personen op dit forum zat bijvoorbeeld te mekkeren op o.a. die 'kale kneus', de 'gladde glipper' etc. Dat het dus allemaal niet deugde en niet goed ging dat moge duidelijk zijn en daar maakte Gert-Jan onderdeel van uit, dat dan weer wel.
  • 22 May 2019 om 14:30
    Ik had al eerder aangegeven dat hij pas aan een nieuwe baan zou van beginnen als hij al zijn geld van Twente binnen zou hebben. Nu is dat het geval en geeft hij iedereen binnen de organisatie een trap na. Het is echt een loser die vind dat hij en hij alleen alles goed doet
  • 22 May 2019 om 14:18
    • Quote van 22 May 2019 om 14:14
      Heeft die gedaan: “achteruitkijkspiegel”
    *krekelgeluid*
  • 22 May 2019 om 14:14
    • Quote van 22 May 2019 om 12:20
      GJ zou eens in de spiegel moeten kijken hoe het komt dat hij zijn contracten nergens uitgediend heeft. Misschien dat hij dan eens tot de conclusie komt dat het aan hem ligt.
    Heeft die gedaan: “achteruitkijkspiegel”
  • 22 May 2019 om 14:04
    Ja als het om jou gaat wel akelige ventje ga gauw na de kangoeroes toe !!
  • 22 May 2019 om 13:43
    Deze man heeft echt 0 zelfreflectie ... wordt niets meer met die man
  • 22 May 2019 om 13:37
    Wat een zever verhaal, Het wordt tijd dat die hondenlul uit Nederland vertrekt, en laat hij die auteur van dit artikel van Twentefans maar mooi meenemen,. bakvolk 1e klas.
  • 22 May 2019 om 13:23
    Gelukkig ligt het nooit aan Verbeek!
  • 22 May 2019 om 13:21
    verbeek is gewoon een dictator met narcistische trekjes. Mag toch hopen dat zijn tijd in Nederland als trainer voorbij is.
  • 22 May 2019 om 12:55
    Tja als je er 8 van de 9 verliest is je geloofwaardigheid wel weg
  • 22 May 2019 om 12:46
    Pleur op, snel naar Australië, en denk eens na waarom het is dat je bijna overal gezeik hebt. Ik had je hoog zitten maar je bent gewoon een grote narcist.
  • 22 May 2019 om 12:24
    Wat heeft verbeek als trainer eigenlijk gepresteerd? Alleen de beker een keer gewonnen toch? Bijzondere vent...
  • 22 May 2019 om 12:20
    • Quote van 22 May 2019 om 12:01
      Het ligt aan iedereen behalve aan Gertjan, zou het feit dat je maar 1 (!) keer gewonnen hebt hier ook niet iets aan bijgedragen hebben?
    GJ zou eens in de spiegel moeten kijken hoe het komt dat hij zijn contracten nergens uitgediend heeft. Misschien dat hij dan eens tot de conclusie komt dat het aan hem ligt.
  • 22 May 2019 om 12:14
    Een ontslag klinkt voor GertJan altijd het zelfde. Namelijk het geluid van een kassa. Keer op keer lukt het hem anderen de schuld te geven van zijn ontslag. Om er vervolgens vandoor te gaan met een zak geld volgens het contract.
  • 22 May 2019 om 12:01
    Het ligt aan iedereen behalve aan Gertjan, zou het feit dat je maar 1 (!) keer gewonnen hebt hier ook niet iets aan bijgedragen hebben?
  • 22 May 2019 om 11:59
    Ouwe zeurpiet!!!