Van der Kraan waarschuwt: ''Daar hebben we tijd voor nodig''

( 29 reacties)
Van der Kraan waarschuwt: ''Daar hebben we tijd voor nodig''

Sinds zijn aanstelling in april heeft algemeen directeur Paul van der Kraan al het nodige meegemaakt bij FC Twente. Hij beklonk onder andere een deal met de Noabers en de gemeente Enschede. In FC Twente-businessmagazine BASIS beschrijft Van der Kraan zijn uitdaging voor de aankomende jaren.

"Ik sta positief en ambitieus in het leven", begint de bestuurder. "En als ik zie dat FC Twente op veel gebieden de vierde club van Nederland is, qua toeschouwersaantallen, stadion, kijkcijfers en historie, dan is de potentie aanwezig om terug te keren in de subtop."

Volgens Van der Kraan moet er echter niet te hard op zaken vooruitgelopen worden. "Alleen hebben we daar tijd voor nodig", maakt hij duidelijk. "Hoe lang dat duurt, is lastig in te schatten. Maar het is mijn streven dat proces van een paar jaar succesvol aan te sturen."

De algemeen directeur is positief over de toekomstsituatie van de club. "We hebben door een deal met de gemeente Enschede en de spectaculaire handreiking van de Noabers en Ambassadeurs een grote stap voorwaarts gezet, maar we zijn er nog lang niet. We zullen financieel scherp aan de wind moeten blijven zeilen. En hopelijk kunnen we eens een speler voor een mooi transferbedrag verkopen, om fiks op de schuld af te lossen", besluit Van der Kraan.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 Jun 2019 om 04:44
    • Quote van 25 Jun 2019 om 12:50
      Beste BAM. Het is een artikel uit een business magazine dat 3x per jaar verschijnt. Veel interviews zijn al afgenomen in de weken er voor. In die context is het toch heel normaal wat er gezegd wordt. Dus verwacht dan ook geen tot weinig nieuwswaardigheid, het is geen dagblad.
    Goed punt!
  • 25 Jun 2019 om 13:42
    • Quote van 25 Jun 2019 om 13:40
      Kan niet wat zijn ik kom bij een autowerkstatt uut Stuttgart uut haha
    Hahahahahaha
  • 25 Jun 2019 om 13:40
    • Quote van 25 Jun 2019 om 12:31
      Vandaag....volgens mijn informatie.....vervolggesprek met de zaakwaarnemer van Jose Matos....
    Kan niet wat zijn ik kom bij een autowerkstatt uut Stuttgart uut haha
  • 25 Jun 2019 om 12:50
    • Quote van 25 Jun 2019 om 11:05
      Niets geks, absoluut. Maar ook niets dat al niet 20x gezegd is, behoorlijke open deuren en hetgeen in de Ted structuur past, helaas ben ik geen fan van Ted, helemaal geen fan van draaideurcultuur, geen fan van het spanjool-evangelie en al helemaal geen fan van pietpraat over hypothetische miljoenentransfers, want: noem mij 10 transfers van boven de 7.5 miljoen van de nummer 9-14 over de laatste 5 jaar ? (Niet opzoeken, gewoon weten dat het relatief zeldzame gevallen zijn)
    Beste BAM. Het is een artikel uit een business magazine dat 3x per jaar verschijnt. Veel interviews zijn al afgenomen in de weken er voor. In die context is het toch heel normaal wat er gezegd wordt. Dus verwacht dan ook geen tot weinig nieuwswaardigheid, het is geen dagblad.
  • 25 Jun 2019 om 12:31
    Vandaag....volgens mijn informatie.....vervolggesprek met de zaakwaarnemer van Jose Matos....
  • 25 Jun 2019 om 11:37
    • Quote van 25 Jun 2019 om 11:32
      Er zal vast nog wel wat komen Erik ten hag is in de lutte en volgens Utrechtse tukker heeft hij een Twente hart. Mijn linkerbal zegt dat er een speler achterblijft. :) oeps :) :) :) he als iets ongeloofswaardig is.
    Bij Ajax lopen er wel een aantal huurwaardigen.

    Ted moet onmiddelijk aan de huurlingen van groningen gaan trekken. Die hebben alle 5 (?) hun mannetje gestaan.
  • 25 Jun 2019 om 11:32
    • Quote van 25 Jun 2019 om 11:18
      Ik verwacht niets meer. Eerst zien welke spelers binnenkomen.
    Er zal vast nog wel wat komen Erik ten hag is in de lutte en volgens Utrechtse tukker heeft hij een Twente hart. Mijn linkerbal zegt dat er een speler achterblijft. :) oeps :) :) :) he als iets ongeloofswaardig is.
  • 25 Jun 2019 om 11:18
    • Quote van 25 Jun 2019 om 11:13
      Wat had jij dan verwacht dat hij zal zeggen? Zo rond december verkopen wie de pröttel maar zet dat maar niet op papier.
    Ik verwacht niets meer. Eerst zien welke spelers binnenkomen.
  • 25 Jun 2019 om 11:13
    • Quote van 25 Jun 2019 om 11:05
      Niets geks, absoluut. Maar ook niets dat al niet 20x gezegd is, behoorlijke open deuren en hetgeen in de Ted structuur past, helaas ben ik geen fan van Ted, helemaal geen fan van draaideurcultuur, geen fan van het spanjool-evangelie en al helemaal geen fan van pietpraat over hypothetische miljoenentransfers, want: noem mij 10 transfers van boven de 7.5 miljoen van de nummer 9-14 over de laatste 5 jaar ? (Niet opzoeken, gewoon weten dat het relatief zeldzame gevallen zijn)
    Wat had jij dan verwacht dat hij zal zeggen? Zo rond december verkopen wie de pröttel maar zet dat maar niet op papier.
  • 25 Jun 2019 om 11:05
    • Quote van 25 Jun 2019 om 10:23
      Vdk zegt toch niets gek hier. Hij hoopt op een mooie transfer om het proces te versnellen, meer niet. Hij geeft aan dat we goed op moeten letten enz. Goed lezen bam!
    Niets geks, absoluut. Maar ook niets dat al niet 20x gezegd is, behoorlijke open deuren en hetgeen in de Ted structuur past, helaas ben ik geen fan van Ted, helemaal geen fan van draaideurcultuur, geen fan van het spanjool-evangelie en al helemaal geen fan van pietpraat over hypothetische miljoenentransfers, want: noem mij 10 transfers van boven de 7.5 miljoen van de nummer 9-14 over de laatste 5 jaar ? (Niet opzoeken, gewoon weten dat het relatief zeldzame gevallen zijn)
  • 25 Jun 2019 om 11:02
    • Quote van 25 Jun 2019 om 09:06
      Een voetbalclub moet je niet bouwen op een keer een mooie transfer maken
    Klopt maar een mooie transfer zou erg welkom zijn. Vermindering van de schulden gaat dan iets sneller. Daar werken ze nu aan..
  • 25 Jun 2019 om 10:27
    • Quote van 25 Jun 2019 om 09:46
      Valt wel mee toch? Dusan Tadic 14M, Bryan Ruiz 12M, Luuk de Jong 12M, Ola John 12M, Quincy Promes 11.5M, Hakim Ziyech 11M, etc. Alleen was er bij sommigen van hen ook veel geld uitgegeven om ze binnen te halen, en ging er daarnaast veel geld verloren aan zaakwaarnemers en rare constructies.
    Dat bedoel ik. Geen WOW-effect dus.
  • 25 Jun 2019 om 10:23
    • Quote van 25 Jun 2019 om 08:59
      Mijn punt is dat ik liever hoor dat het bedrijf zonder transfers zwarte cijfers kan draaien. Ik hoor hem liever spreken over commerciele activiteiten en ontwikkeling/herstel van inkomsten daaruit. Transfers zijn een potentiele bonus.
    Vdk zegt toch niets gek hier. Hij hoopt op een mooie transfer om het proces te versnellen, meer niet. Hij geeft aan dat we goed op moeten letten enz. Goed lezen bam!
  • 25 Jun 2019 om 09:58
    • Quote van 25 Jun 2019 om 09:46
      Valt wel mee toch? Dusan Tadic 14M, Bryan Ruiz 12M, Luuk de Jong 12M, Ola John 12M, Quincy Promes 11.5M, Hakim Ziyech 11M, etc. Alleen was er bij sommigen van hen ook veel geld uitgegeven om ze binnen te halen, en ging er daarnaast veel geld verloren aan zaakwaarnemers en rare constructies.
    +100
  • 25 Jun 2019 om 09:46
    • Quote van 25 Jun 2019 om 09:15
      Zolang ik Twente volg hebben ze nog NOOIT een transfer gedaan waarvan ik zeg WOW!!!! Alles ging en gaat altijd weg voor een ei en een appel. Dus een top transfer zal altijd wel een utopie blijven.
    Valt wel mee toch? Dusan Tadic 14M, Bryan Ruiz 12M, Luuk de Jong 12M, Ola John 12M, Quincy Promes 11.5M, Hakim Ziyech 11M, etc. Alleen was er bij sommigen van hen ook veel geld uitgegeven om ze binnen te halen, en ging er daarnaast veel geld verloren aan zaakwaarnemers en rare constructies.
  • 25 Jun 2019 om 09:45
    • Quote van 25 Jun 2019 om 08:59
      Mijn punt is dat ik liever hoor dat het bedrijf zonder transfers zwarte cijfers kan draaien. Ik hoor hem liever spreken over commerciele activiteiten en ontwikkeling/herstel van inkomsten daaruit. Transfers zijn een potentiele bonus.
    Dat Twente uit de commercie meer geld moet halen zal op den duur ook wel gebeuren. Maar dat zal gewoon nog een aantal jaren duren, want hoe je het draait of keerd de schuld is er. Daar zal eerst een groot deel van weggewerkt moeten worden, en stel Aitor verlengt met 2 jaar en speelt de pannen van het dak, dan kan er zo maar een goed bod komen van de rijkere buitenlandse clubs. Nou als je dan een klappertje kunt maken zeker doen, en denk dat de heren die er nu zitten dan een speler niet voor een appel en een ei laten gaan. En die Velthuis die wou gewoon weg, dan heb ik zoiets je bent jong komt uit de streek wat is er dan mooier om voor Twente te spelen? Dat boeit hem denk ik geen moer, dan snel strik er om en weg er mee. Je moet graag voor Twente willen spelen vooral als jong ventje. Dus ben er niet rouwig om Ajuus.
  • 25 Jun 2019 om 09:42
    • Quote van 25 Jun 2019 om 09:15
      Zolang ik Twente volg hebben ze nog NOOIT een transfer gedaan waarvan ik zeg WOW!!!! Alles ging en gaat altijd weg voor een ei en een appel. Dus een top transfer zal altijd wel een utopie blijven.
    Tja en als de jeugd dan ook al vertrekt voor een fooi kan het nog wel eens erg lang gaan duren hoor.
  • 25 Jun 2019 om 09:15
    Zolang ik Twente volg hebben ze nog NOOIT een transfer gedaan waarvan ik zeg WOW!!!! Alles ging en gaat altijd weg voor een ei en een appel. Dus een top transfer zal altijd wel een utopie blijven.
  • 25 Jun 2019 om 09:06
    Een voetbalclub moet je niet bouwen op een keer een mooie transfer maken
  • 25 Jun 2019 om 09:02
    • Quote van 25 Jun 2019 om 09:01
      Net een jeugdinternational voor een habbekrats verloren.
    Tsja maar als een speler zelf weg wil houd je er niets aan. Lang leve de zaakwaarnemers.
  • 25 Jun 2019 om 09:01
    • Quote van 25 Jun 2019 om 08:44
      Je hebt een punt, je vergeet alleen dat de jeugdopleiding de laatste jaren erg onder maats was. Ik zelf zie niet heel veel in de jeugdspelers die de deur uit zijn gelopen. Ik hoop dat de jeugdopleiding een net zo’n goed seizoen zal hebben als afgelopen seizoen, dan zie ik spelers doorstromen naar het eerste.
    Net een jeugdinternational voor een habbekrats verloren.
  • 25 Jun 2019 om 08:59
    • Quote van 25 Jun 2019 om 08:29
      Volstrekt logisch, omdat dat het snelst veel gele op kan leveren en het proces financieel zou versnellen
    Mijn punt is dat ik liever hoor dat het bedrijf zonder transfers zwarte cijfers kan draaien. Ik hoor hem liever spreken over commerciele activiteiten en ontwikkeling/herstel van inkomsten daaruit. Transfers zijn een potentiele bonus.
  • 25 Jun 2019 om 08:52
    Ikzeg. Wat er ook gebeurt is de heren die ons dit hebben aan ge daan lopen gewoon vrij rond net of er niets is gebeurt. Oké nu wordt er eindelijk goed op gelet en lees ik op topic van enkele support met o. A laat de jeugd niet lopen. Nee dat willen wij fctwente ook niet. Maar wij zijn eindelijk goed bezig. En dan werken de jeugd niet mee, dat heeft allemaal nog nasleep van munster man en kompanen, de jeugd heeft daar ook problemen mee gehad .helaas zal dit nog vaker voorkomen ook ik weet wat dit betekent voor een club in op bouw ja dat zijn wij helaas nog zeker enkele jaren. En met dank aan die geweldige mensen.
  • 25 Jun 2019 om 08:44
    • Quote van 25 Jun 2019 om 07:58
      Begin dan eens om getalenteerde jeugdspelers niet de deur uit te laten lopen voor een habbekrats zou ik zeggen...
    Je hebt een punt, je vergeet alleen dat de jeugdopleiding de laatste jaren erg onder maats was. Ik zelf zie niet heel veel in de jeugdspelers die de deur uit zijn gelopen. Ik hoop dat de jeugdopleiding een net zo’n goed seizoen zal hebben als afgelopen seizoen, dan zie ik spelers doorstromen naar het eerste.
  • 25 Jun 2019 om 08:40
    Realistisch verhaal. FC Twente kan inderdaad alleen de schulden snel aflossen door winst op transfers. Dan is het nodig dat er een keertje een Vincent-Janssen-bij-AZ scenario tussenzit: aankopen voor 5 ton, een jaar later verkopen voor 22.1 miljoen. Dat krijg je alleen door goede scouting en ook het nodige portie geluk.
  • 25 Jun 2019 om 08:34