''Luuk de Jong snakt naar zijn eerste doelpunt in Spanje''

( 20 reacties)
''Luuk de Jong snakt naar zijn eerste doelpunt in Spanje''

Luuk de Jong was vorig seizoen goud waard voor PSV en verdiende een miljoenentransfer naar Sevilla. De spits heeft echter nog niet gescoord in Andalusië en dat moet volgens Wim Kieft snel gebeuren.

"Na drie wedstrijden staat hij nog steeds droog. Erger, De Jong heeft nauwelijks een kans gehad om te scoren. Hij is spits in Sevilla, maar in dat elftal draait het niet om hem. Hoe anders was dat niet bij PSV? Voor zichzelf zal De Jong die bloeiperiode ongetwijfeld met regelmaat de revue laten passeren. In Eindhoven was de manier van spelen volledig op de kwaliteiten van De Jong afgestemd en schoot hij er 28 in'', schrijft de oud-spits in zijn column voor De Telegraaf.

De aanvaller wordt in Spanje niet bediend zoals in Eindhoven, maar hij moet er per seizoen wel genoeg inleggen. ''Met dat verwachtingspatroon arriveer je in Sevilla, in een andere cultuur waar je je als spits alleen kan onderscheiden door het maken van doelpunten. De Spanjaarden zien niet dat hij meeverdedigt en zich opoffert voor het team. Het interesseert ze ook niet. Ze kopen een spits voor doelpunten. Lever je die niet dan zal zelfs de trainer, die De Jong naar Sevilla heeft gehaald, hem laten vallen.''

De Jong heeft al eerder avonturen in het buitenland gehad, na zijn goede periode bij FC Twente. Ook dat verliep niet zoals de doelpuntenmaker gehoopt had. ''De Jong kent dat proces uit eigen ervaring bij Borussia Mönchengladbach en Newcastle United. Het geldt voor iedere speler die de stap naar het buitenland maakt. Daarom snakt Luuk de Jong naar zijn eerste doelpunt in Spanje.''

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Sep 2019 om 17:24
    • Quote van 7 Sep 2019 om 16:57
      Uit een eigen actie Mitar, of uit een dood spelmoment?
    Dat weet ik niet
  • 7 Sep 2019 om 16:57
    • Quote van 7 Sep 2019 om 16:09
      In de eerste oefenwedstrijd heeft hij gescoord.
    Uit een eigen actie Mitar, of uit een dood spelmoment?
  • 7 Sep 2019 om 16:11
    Ik voorspel dat hij het niet gaat redden daar. Als pinchitter goed bruikbaar. Hij heeft straks dezelfde status zoals Oosterwijk die heeft bij ons.
  • 7 Sep 2019 om 16:09
    • Quote van 7 Sep 2019 om 08:56
      Volgens mij heeft Luuk in de eerste wedstrijd voor zijn club al gescoord
    In de eerste oefenwedstrijd heeft hij gescoord.
  • 7 Sep 2019 om 13:19
    • Quote van 7 Sep 2019 om 12:23
      Ja inderdaad heel erg knap, maar ik verzeker je, hij gaat het daar niet maken Het positieve is dat hij kopsterk is verder een matige speler
    Je hebt gelijk , voor een spelverdeler is het een matige speler.
  • 7 Sep 2019 om 12:38
    • Quote van 7 Sep 2019 om 11:32
      Ach ja, je ziet het nu ook bij de Licht bij Juventus die gaat het daar ook niet maken gewoon te ligt
    Dat valt nog te bezien. Wellicht dat hij de verkeerde keuze heeft gemaakt. Jonk moet even wennen, das alles.
  • 7 Sep 2019 om 12:29
    • Quote van 7 Sep 2019 om 12:23
      Ja inderdaad heel erg knap, maar ik verzeker je, hij gaat het daar niet maken Het positieve is dat hij kopsterk is verder een matige speler
    Voetbalverstand van niks, één van de beste verdedigers ter wereld en nog maar 20 jaar oud. En dan schrijf je hem af na drie wedstrijden, je vergeet blijkbaar nu al wat hij vorig jaar in de cl heeft laten zien.
  • 7 Sep 2019 om 12:23
    • Quote van 7 Sep 2019 om 11:36
      Toch wel knnap dat je dat nu al kunt beoordelen. Hij heeft nog geen 3 wedstrijden gespeeld voor Juve
    Ja inderdaad heel erg knap, maar ik verzeker je, hij gaat het daar niet maken Het positieve is dat hij kopsterk is verder een matige speler
  • 7 Sep 2019 om 11:54
    • Quote van 7 Sep 2019 om 11:18
      Ik zal het zeker doen .
    In het Bölke hebben ze volgens mij zat 'worsten' waar je (zachtjes) in mag bijten. ;)
  • 7 Sep 2019 om 11:36
    • Quote van 7 Sep 2019 om 11:32
      Ach ja, je ziet het nu ook bij de Licht bij Juventus die gaat het daar ook niet maken gewoon te ligt
    Toch wel knnap dat je dat nu al kunt beoordelen. Hij heeft nog geen 3 wedstrijden gespeeld voor Juve
  • 7 Sep 2019 om 11:32
    Ach ja, je ziet het nu ook bij de Licht bij Juventus die gaat het daar ook niet maken gewoon te ligt
  • 7 Sep 2019 om 11:18
    • Quote van 7 Sep 2019 om 11:15
      Precies maar wat zou jij doen, Piet?
    Ik zal het zeker doen .
  • 7 Sep 2019 om 11:15
    • Quote van 7 Sep 2019 om 09:42
      Luuk de jong , Tom Boere , Luc Castanios , Vinsent Janssen , als er een te dikke worst voor je wordt gehouden , wie zal er niet bijten ?
    Precies maar wat zou jij doen, Piet?
  • 7 Sep 2019 om 10:19
    Luuk, in zijn nadagen meer een middenvelder dan een spits, zoals het destijds ook Blaise in zijn nadagen als 'spits'. De afgelopen seizoenen was hij bij PSV voornamelijk sterk in het aannemen van de bal, de bal bij zich houden en het spel verdelen. Als spits kan hij weinig tot niets voor zichzelf creëren, en is hij veels te afhankelijk van aanvoer. Bij dode spelmomenten is hij wel sterk als je kijkt naar zijn fysiek en kop-kracht.


    Die gaat als spits niet slagen in Spanje. Wel als middenvelder waaraan je deels je spel aan op kunt hangen.
  • 7 Sep 2019 om 09:42
    Luuk de jong , Tom Boere , Luc Castanios , Vinsent Janssen , als er een te dikke worst voor je wordt gehouden , wie zal er niet bijten ?
  • 7 Sep 2019 om 09:14
    Die gaat daar gewoon ook mislukken, goede eredivisie spits en niet veel meer denk ik
  • 7 Sep 2019 om 09:09
    • Quote van 7 Sep 2019 om 08:56
      Volgens mij heeft Luuk in de eerste wedstrijd voor zijn club al gescoord
    Nee, hij staat op 0 competitiedoelpunten.
  • 7 Sep 2019 om 08:56
    Volgens mij heeft Luuk in de eerste wedstrijd voor zijn club al gescoord
  • 7 Sep 2019 om 08:36
    Hij moet snel scoren daar anders is het na Engeland, Duitsland ook Spanje waar hij faalt.
  • 7 Sep 2019 om 08:24
    Overschatte voetballer is het voor 6 miljoen is Bas Dost na Frankfurt gegaan die is 10 keer zijn geld meer waard voor de club
zondag 29 september 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›