''Daarom voerde Rene Hake vanaf het begin een oneerlijke strijd''

( 12 reacties)
''Daarom voerde Rene Hake vanaf het begin een oneerlijke strijd''

Sjors Ultee degradeerde zo'n anderhalf jaar geleden met FC Twente uit de Eredivisie. De huidige trainer van Fortuna Sittard, de komende tegenstander van FC Twente, maakte in dat seizoen René Hake, Gertjan Verbeek en Marino Pusic mee als hoofdtrainers.

"Gertjan Verbeek kwam binnen op een moeilijk moment", blikt Ultee terug in gesprek met Voetbal International. "René Hake was ontslagen, terwijl de club er nog niet eens zo dramatisch voor stond. Als iedereen vooraf had geaccepteerd dat we dat seizoen tussen plaats tien en veertien zouden eindigen, was de club nooit zo in de problemen gekomen."

Volgens Ultee waren de verwachtingen bij FC Twente in dat jaar veel te hoog, waardoor degradatie volgde. "Ook intern, en daarom voerde René vanaf het begin een oneerlijke strijd", vindt Ultee. "Zijn vertrek raakte me."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Sep 2019 om 22:20
    Ikzeg. Ik ben het zeker met hem eens ik heb mij direct afgevraagd waarom moet hake het veld ruimen, natuurlijk weet niemand als hake was gebleven waar wij dan terecht waren gekomen, om dat hake die kans niet heeft gekregen.
  • 12 Sep 2019 om 21:17
    • Quote van 12 Sep 2019 om 20:39
      Simpel. Omdat de resultaten en het voetbal steeds slechter werden of ben je dat alweer vergeten? Om even het geheugen op te frissen; dat was al vanaf de winterstop van het seizoen ervoor.
    Om even het geheugen op te frissen. De 2e seizoenshelft was inderdaad slecht vergeleken met de eerste. De eerste vier wedstrijden van het nieuwe seizoen werden verloren doordat de selectie laat bij elkaar en incompleet was. Daarna werd thuis met overtuigend voetbal gewonnen van Heracles en Utrecht. Ondanks de slechte start stond FCT bij het ontslag van Hake op een keurige plek halverwege het rechterrijtje. Als die lijn werd doorgetrokken, wat tijdens de interim-periode van Pusic het geval was, had FCT vorig seizoen geen KKD hoeven spelen.
  • 12 Sep 2019 om 20:40
    • Quote van 12 Sep 2019 om 18:42
      Waarom? Zijn opvolgers hebben het slechter gedaan. Ik geef Ultee gelijk. Veel te hoge verwachtingen, en een heleboel supporters die graag Verbeek wouden hebben. Twente heeft zn eigen daar mee in de voet geschoten.
    Zie mijn opmerking hieronder bij Poll
  • 12 Sep 2019 om 20:39
    • Quote van 12 Sep 2019 om 18:50
      Want?
    Simpel. Omdat de resultaten en het voetbal steeds slechter werden of ben je dat alweer vergeten? Om even het geheugen op te frissen; dat was al vanaf de winterstop van het seizoen ervoor.
  • 12 Sep 2019 om 18:50
    • Quote van 12 Sep 2019 om 13:42
      Ontslag was 100% terecht!
    Want?
  • 12 Sep 2019 om 18:42
    • Quote van 12 Sep 2019 om 13:42
      Ontslag was 100% terecht!
    Waarom? Zijn opvolgers hebben het slechter gedaan. Ik geef Ultee gelijk. Veel te hoge verwachtingen, en een heleboel supporters die graag Verbeek wouden hebben. Twente heeft zn eigen daar mee in de voet geschoten.
  • 12 Sep 2019 om 14:28
    • Quote van 12 Sep 2019 om 13:28
      Nou Gait, Pussy en Gracia zijn net zo verantwoordelijk. En vergeet het gesjoks van menig speler niet. Het was één groot fiasco!
    Menig is er pas net!
  • 12 Sep 2019 om 13:51
    • Quote van 12 Sep 2019 om 13:42
      Ontslag was 100% terecht!
    +1
  • 12 Sep 2019 om 13:42
    • Quote van 12 Sep 2019 om 13:25
      Ik heb René zijn ontslag ook nooit begrepen. Tenminste, in zoverre, die kale gek had allemaal gekkigheid uitgespookt, en om zn eigen kop te redden moest er een slachtoffer vallen. Dat was Hake, volledig onterecht in mijn ogen. Van Halst in de degradatie volledig in de schoenen te schuiven. In mijn ogen de enige echte verantwoordelijke
    Ontslag was 100% terecht!
  • 12 Sep 2019 om 13:32
    • Quote van 12 Sep 2019 om 13:28
      Nou Gait, Pussy en Gracia zijn net zo verantwoordelijk. En vergeet het gesjoks van menig speler niet. Het was één groot fiasco!
    Garcia is pas sinds vorig jaar bij ons
  • 12 Sep 2019 om 13:28
    • Quote van 12 Sep 2019 om 13:25
      Ik heb René zijn ontslag ook nooit begrepen. Tenminste, in zoverre, die kale gek had allemaal gekkigheid uitgespookt, en om zn eigen kop te redden moest er een slachtoffer vallen. Dat was Hake, volledig onterecht in mijn ogen. Van Halst in de degradatie volledig in de schoenen te schuiven. In mijn ogen de enige echte verantwoordelijke
    Nou Gait, Pussy en Gracia zijn net zo verantwoordelijk. En vergeet het gesjoks van menig speler niet. Het was één groot fiasco!
  • 12 Sep 2019 om 13:25
    Ik heb René zijn ontslag ook nooit begrepen. Tenminste, in zoverre, die kale gek had allemaal gekkigheid uitgespookt, en om zn eigen kop te redden moest er een slachtoffer vallen. Dat was Hake, volledig onterecht in mijn ogen. Van Halst in de degradatie volledig in de schoenen te schuiven. In mijn ogen de enige echte verantwoordelijke
zondag 29 september 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›