Brama goudeerlijk: ''Ik zou deze wedstrijd niet gaan terugkijken'' Brama kritisch: ''Dit is het hoogst haalbare'' FC Twente speelt gelijk in saai duel in Den Haag MATCHDAY | Garcia kiest wederom voor Brama en Nakamura 'Opstelling FC Twente bekend: Espinosa begint opnieuw op de bank'

Van Wonderen vertrekt als assistent Koeman bij Nederlands elftal

( 19 reacties)
Van Wonderen vertrekt als assistent Koeman bij Nederlands elftal

Kees van Wonderen gaat niet met het Nederlands elftal naar het EK. De voormalig assistent-trainer van FC Twente heeft besloten op te stappen als assistent van bondscoach Ronald Koeman.

"In mijn functie als assistent heb ik het gevoel dat ik onvoldoende mijn ei kwijt kan", zegt Van Wonderen op de website van OnsOranje. "Daardoor merkte ik dat ik niet meer helemaal gelukkig was in mijn werk. Het besluit om te stoppen was moeilijk, maar in het belang van het team wilde ik daar niet langer mee wachten. Het is een prachtige periode geweest bij Oranje, waar ik met plezier op terugkijk."

Van Wonderen, die in maart 2018 assistent werd bij Koeman, lichtte de bondscoach eerder deze week in. "Natuurlijk is het erg jammer dat Kees ons verlaat", reageert Koeman. "Hij had vanuit zijn functie een goede inbreng in onze staf. Maar als hij zelf aangeeft dat hij niet honderd procent happy is met zijn rol, dan is dat natuurlijk zijn eigen keuze. Ons volgend trainingskamp is volgend jaar maart. Dat geeft ons in ieder geval ruim de tijd een geschikte opvolger te vinden. Ik bedank hem voor zijn inbreng."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 3 Dec 2019 om 21:47
    • Quote van 3 Dec 2019 om 18:07
      Dan is het toch logisch dat hij een stapje hoger wil? Assistent van Garcia, loopjongen van Ted. Daar valt toch NUL eer te behalen voor zo'n ervaren man?
    Bij Koeman was hij 3e assistent. Bij Twente zou hij pal naast Garcia 2e assistent kunnen zijn. Als alternatief afscheid nemen van Rhee. Garcia, Van Wonderen, Boscker en Niemeyer op de bank.
  • 3 Dec 2019 om 19:13
    Ikzeg. Laten wij nu zorgen dat wij fctwente dit seizoen in de eredivisie blijven en na dit seizoen zorgen dat er zobiezo iemand die ervaring heeft en met wie dan ook ons fctwente aan pakt zoals conditie en mentaliteit om te winnen en vuur in het spel kan brengen dan weet ik zeker dat wij fctwente niet meer met de billen tegen elkaar aan zitten en hopen op geen degradatie .
  • 3 Dec 2019 om 18:07
    • Quote van 3 Dec 2019 om 17:53
      Kees van Wonderen heeft fantastisch werk geleverd in Enschede. Denk aan het beter maken van de centrale verdediger Rob Wielaert en Peter Wiagerhof. Ik zie deze man heel graag in de Technische staf van Twente. Bovendien al schat aan ervaring rijker, dan in zijn vroegere jaren 12 -15 jaar geleden bij Twente.
    Dan is het toch logisch dat hij een stapje hoger wil? Assistent van Garcia, loopjongen van Ted. Daar valt toch NUL eer te behalen voor zo'n ervaren man?
  • 3 Dec 2019 om 17:53
    • Quote van 3 Dec 2019 om 14:09
      Nee want Kees is nooit happy.
    Kees van Wonderen heeft fantastisch werk geleverd in Enschede. Denk aan het beter maken van de centrale verdediger Rob Wielaert en Peter Wiagerhof. Ik zie deze man heel graag in de Technische staf van Twente. Bovendien al schat aan ervaring rijker, dan in zijn vroegere jaren 12 -15 jaar geleden bij Twente.
  • 3 Dec 2019 om 17:39
    Hopelijk kunnen we hem binnenkort bewonderen langs de zijlijn
  • 3 Dec 2019 om 17:17
    • Quote van 3 Dec 2019 om 17:08
      Misschien wel naar Twente en verricht hij Wonderen...???? En García naar Koeman. Kan hij verder leren en over 2 jaar terugkomen. Mooie ruil.
    Als Assistent van Garcia? Of Garcia als zijn assistent? Of bij het tweede? Lijkt me dat Van Wonderen toch een keer voor het hoofdtrainerschap gaat? Ik weet het niet. Jij wel?
  • 3 Dec 2019 om 17:08
    Misschien wel naar Twente en verricht hij Wonderen...???? En García naar Koeman. Kan hij verder leren en over 2 jaar terugkomen. Mooie ruil.
  • 3 Dec 2019 om 17:04
    • Quote van 3 Dec 2019 om 17:00
      Gok op Ado.
    Gok op Twente.
  • 3 Dec 2019 om 17:00
    • Quote van 3 Dec 2019 om 16:52
      VVV, ADO of Vitesse?
    Gok op Ado.
  • 3 Dec 2019 om 17:00
    • Quote van 3 Dec 2019 om 14:57
      Was een zeer goede assistent bij ons, ik zou hem in ieder geval proberen te vragen als assistent of hoofdtrainer beter dan die eigenwijze Spanjaard en stroman van Ted met slechte wissels die hij in moet brengen van Ted.
    Ted heeft er een ja-knikkers-kliek neergekwakt, beetje zijn modus-operandi. Dat is leuk als het goed gaat, maar als het bergafwaarts gaat......... dodelijk.
  • 3 Dec 2019 om 16:52
    VVV, ADO of Vitesse?
  • 3 Dec 2019 om 15:09
    • Quote van 3 Dec 2019 om 14:57
      Was een zeer goede assistent bij ons, ik zou hem in ieder geval proberen te vragen als assistent of hoofdtrainer beter dan die eigenwijze Spanjaard en stroman van Ted met slechte wissels die hij in moet brengen van Ted.
    Het zou een wonder zijn als ze van wonderen een baan geven hier
  • 3 Dec 2019 om 14:57
    • Quote van 3 Dec 2019 om 13:51
      Goede trainer voor ons?
    Was een zeer goede assistent bij ons, ik zou hem in ieder geval proberen te vragen als assistent of hoofdtrainer beter dan die eigenwijze Spanjaard en stroman van Ted met slechte wissels die hij in moet brengen van Ted.
  • 3 Dec 2019 om 14:48
    • Quote van 3 Dec 2019 om 14:20
      Dinsdag is een kutdag.
    Niet zo schelden man nergens voor nodig
  • 3 Dec 2019 om 14:32
    • Quote van 3 Dec 2019 om 14:20
      Dinsdag is een kutdag.
    En woensdag gehaktdag
  • 3 Dec 2019 om 14:20
    • Quote van 3 Dec 2019 om 14:20
      Ook niet op Dinsdag:)
    Dinsdag is een kutdag.
  • 3 Dec 2019 om 14:20
    • Quote van 3 Dec 2019 om 14:09
      Nee want Kees is nooit happy.
    Ook niet op Dinsdag:)
  • 3 Dec 2019 om 14:09
    • Quote van 3 Dec 2019 om 13:51
      Goede trainer voor ons?
    Nee want Kees is nooit happy.
  • 3 Dec 2019 om 13:51
    Goede trainer voor ons?
zaterdag 14 december 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›