''Ik sputter tegen en begin over Bosch, die hoort in de basis'' ''Brama wil zijn rol anders invullen dan Garcia voor ogen heeft'' Steun voor Van Leeuwen: ''Ted past voortreffelijk bij FC Twente'' ''Volgens hem hadden Bosch, Brama en Hölscher moeten spelen'' ''Had FC Twente gesierd als ze openbaar excuses hadden aangeboden''

Douglas in basis Barbaros: ''Niet meer zo goed als tien jaar terug''

( 8 reacties)
Douglas in basis Barbaros: ''Niet meer zo goed als tien jaar terug''

Het was een opmerkelijk gezicht afgelopen weekend op de velden van WVV'34. In Hengevelde stond voormalig FC Twente-verdediger Douglas Franco Teixeira in de basis van de Enschedese tweedeklasser Barbaros. 

Een mooi moment voor WVV'34-spits Wouter Horstink, zijn directe tegenstander. "Het kwam niet als een totale verrassing, want enkele jongens in de selectie hadden voor zondag al contact gehad met jongens van Barbaros. Dus we wisten al dat hij misschien mee zou doen", vertelt Horstink aan TC Tubantia. "Als spits was het voor mij leuk om tegenover hem te staan. Dat maak je natuurlijk niet zo maar mee."

Horstink benaderde de wedstrijd zoals hij altijd doet. "Je kon zien dat hij aardig wat kilo’s zwaarder was dan in zijn tijd bij FC Twente, maar je hebt vooraf geen idee. Dat hij profvoetballer is geweest, kon je wel meteen merken. Positioneel stond hij telkens goed en hij zette de lijnen gelijk uit bij Barbaros. Dat deed hij in het Nederlands, met een grappig Portugees accent", vervolgt hij.

Zo goed als in zijn FC Twente-tijd is Douglas niet meer. "Op snelheid werd hij telkens geklopt, daar wonnen we het van hem. Hij speelde alleen de eerste helft mee. Douglas was niet meer zo goed als tien jaar terug, maar ik had ook niet de indruk dat hij op 100 procent speelde. Ik begreep dat het ook pas zijn eerste minuten waren."

Over fysieke kracht beschikt hij echter nog wel. "Ik denk dat ik zo’n tien keer in een duel met hem ben gekomen. Hij ging er niet op volle kracht in, maar de meeste duels won hij. Toch kreeg ik het één keer voor elkaar om een kopduel van hem te winnen. Toch mooi", aldus Horstink.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Jan 2020 om 19:20
    • Quote van 21 Jan 2020 om 11:30
      Jij bent echt niet lekker in je paas-ei......is het wel?


      Weet je wat Bruutje? Ga jij hem lekker wekelijks in de gaten houden. Trainen bij Twente terwijl hij bij Barbaros speelt? Heeft Barbaros geen goede (trainings)velden? Heb je daarnaast gelezen dat Douglas telkens op snelheid geklopt werd? Ga jij even persoonlijk een hardloop programma met hem afwerken opdat hij harder gaat rennen?


      Ik begrijp dat jij een hard plassertje van Douglas krijgt, maar ik begrijp ook dat jij hem niet persoonlijk hebt gezien. Mijn tip is dus: Ga een keer bij Barbaros kijken als Douglas moet spelen....en neem dan ook even een nieuwe voetbalbroek voor hem mee.....maatje XXXXXL.
    Ga ik zelers doen desnoods spreek Ok hem zelf ff aan zo van man tot Man ff onder vier ogen
  • 21 Jan 2020 om 13:39
    • Quote van 21 Jan 2020 om 11:19
      Dit kan gerust weer die ene brandende laars worden in het elftal van Twente maar hij moet het wel zelf doen. Maar geef hem de kans omplaats Van al dat negatieve gezeik
    Die kans heeft hij gehad en niet alleen bij Twente. Als hij echt zou willen gaat hij zelf aan de slag zodat hij de overtollige kilo's kwijtraakt. Daarmee laat je zien dat je wilt en gemotiveerd bent. Dan is er misschien wel een club die alsnog met hem in zee gaat. Snelheid heeft hij niet, dat is al een risico, want alleen goed positie kiezen is niet genoeg als verdediger. Hoe goed hij ook was, die tijd komt echt niet meer, helemaal niet op profniveau.
  • 21 Jan 2020 om 11:30
    • Quote van 21 Jan 2020 om 11:15
      Wat zegt dat gewicht kijk tis ook een grote en brede kerel denk zelfs kop groter dan de meesten hier das dus al 5kilo toch en die andere 10 zijn er snel af te krijgen laat hem desnoods nu bij Barbados spelen maar hou hem in de gaten laat hem desnoods bij Twente trainen maaar brand hem niet Af Zoals de meesten hier dus wel doen indien Douglas vanaf nu elke dag ff 5 km gewoon gaat wandelen smorgens vroeg desnoods vanaf zn huis naar trainingsveld daar dan ff ontbijten pakt met koppie thee en dan weer trainen geef dit een half haartje en hij staat erweer
    Jij bent echt niet lekker in je paas-ei......is het wel?


    Weet je wat Bruutje? Ga jij hem lekker wekelijks in de gaten houden. Trainen bij Twente terwijl hij bij Barbaros speelt? Heeft Barbaros geen goede (trainings)velden? Heb je daarnaast gelezen dat Douglas telkens op snelheid geklopt werd? Ga jij even persoonlijk een hardloop programma met hem afwerken opdat hij harder gaat rennen?


    Ik begrijp dat jij een hard plassertje van Douglas krijgt, maar ik begrijp ook dat jij hem niet persoonlijk hebt gezien. Mijn tip is dus: Ga een keer bij Barbaros kijken als Douglas moet spelen....en neem dan ook even een nieuwe voetbalbroek voor hem mee.....maatje XXXXXL.
  • 21 Jan 2020 om 11:19
    • Quote van 21 Jan 2020 om 10:51
      Ik vind het persoonlijk wel leuk om te lezen. Blijft toch een van onze beste verdedigers ooit. Jammer dat zijn carriere als een nachtkaars is uitgegaan.
    Dit kan gerust weer die ene brandende laars worden in het elftal van Twente maar hij moet het wel zelf doen. Maar geef hem de kans omplaats Van al dat negatieve gezeik
  • 21 Jan 2020 om 11:15
    Wat zegt dat gewicht kijk tis ook een grote en brede kerel denk zelfs kop groter dan de meesten hier das dus al 5kilo toch en die andere 10 zijn er snel af te krijgen laat hem desnoods nu bij Barbados spelen maar hou hem in de gaten laat hem desnoods bij Twente trainen maaar brand hem niet Af Zoals de meesten hier dus wel doen indien Douglas vanaf nu elke dag ff 5 km gewoon gaat wandelen smorgens vroeg desnoods vanaf zn huis naar trainingsveld daar dan ff ontbijten pakt met koppie thee en dan weer trainen geef dit een half haartje en hij staat erweer
  • 21 Jan 2020 om 10:51
    Ik vind het persoonlijk wel leuk om te lezen. Blijft toch een van onze beste verdedigers ooit. Jammer dat zijn carriere als een nachtkaars is uitgegaan.
  • 21 Jan 2020 om 07:57
    • Quote van 21 Jan 2020 om 07:49
      Er staat op Tubantia een foto...man man wat een gewicht. Wel 20kg te zwaar. Komt op amateurniveau nog tekort zou je denken.
    Ook al was hij 170’kilo. Voetbalt niet bij Twente dus niet van belang.
  • 21 Jan 2020 om 07:49
    Er staat op Tubantia een foto...man man wat een gewicht. Wel 20kg te zwaar. Komt op amateurniveau nog tekort zou je denken.