Garcia optimistisch: ''Dat is geen slecht begin van het jaar'' FC Utrecht moet maar liefst zes spelers missen tegen FC Twente ''Bij de volgende club gaan jullie de Douglas van vroeger terug zien'' ''Ik sputter tegen en begin over Bosch, die hoort in de basis'' ''Brama wil zijn rol anders invullen dan Garcia voor ogen heeft''

'NAC Breda ziet af van voormalig assistent-trainer FC Twente'

( 13 reacties)
'NAC Breda ziet af van voormalig assistent-trainer FC Twente'

NAC Breda heeft een streep gezet door de komst van Kees van Wonderen, dat meldt BN DeStem. De 51-jarige Van Wonderen gold lange tijd als droomkandidaat in het Rat Verlegh Stadion.

NAC Breda heeft inmiddels echter de stekker uit de gesprekken met de oud-speler van de club getrokken. Van Wonderen, die tussen 2008 en 2015 werkzaam was bij FC Twente, kreeg woensdagmiddag te horen dat de Parel van het Zuiden op zoek gaat naar een andere kandidaat. Technisch directeur Tom Van den Abbeele gaf al aan dat er nog twee kandidaten zijn.

Van Wonderen kon bij NAC Breda zijn eerste klus als hoofdtrainer aangaan. De vijfvoudig international was al wel zelfstandig trainer van Oranje onder 18 en onder 17. Daarnaast werkte Van Wonderen als assistent bij FC Twente, VVV-Venlo en was hij assistent-bondscoach van Ronald Koeman bij het Nederlands elftal.

Voorlopig blijft interim-trainer Willem Weijs op de bank bij NAC Breda, maar de Brabanders moeten snel op zoek naar een nieuwe oplossing. Weijs heeft er inmiddels namelijk al twee van de toegestane vier weken dispensatie op heeft zitten. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Jan 2020 om 17:17
    • Quote van 23 Jan 2020 om 14:09
      Ja. Maar waarom? Hij presteerde toch geweldig met jong? Hoe gaat het nu met jong?
    Toch niet toen hij ontslagen werd? Jaar ervoor als ik het goed heb ging het toch goed?
  • 23 Jan 2020 om 14:16
    • Quote van 23 Jan 2020 om 12:41
      Is hij vorig jaar niet weg gestuurd bij jong twente,?
    Iedereen met een beetje Twente hart is wel weggestuurd of ontslagen de afgelopen jaren.
  • 23 Jan 2020 om 14:13
    • Quote van 23 Jan 2020 om 14:07
      Van Wonderen als assistent met Bert van Marwijk als trainer zou ideaal zijn vd Ree kan ik niet over oordelen als assistent net als Niemeijer maar die heeft tenminste nog een verleden bij ons en lijkt mij niet onaardig die kan ook altijd nog in de jeugd aan de slag. Maar als we Garcia weg willen hebben zal Ted ook gaan denk ik.
    Ted zou ik 01/02 ontslaan. Dan kun je Marwijk/Jonk/Jans of wie dan ook een project geven. Een nieuwe TD zal blij zijn met alle aflopende contracten en het beschikbare budget dat daardoor vrijkomt. Met Roemeratoe, Bosch, Plege, Selahi, Naka, Berggreen heb je een klein hart waar je op zou kunnen bouwen, daar moeten dan gerichte huurlingen bij, en 3 a 4 eredivisiewaardige spelers van 25 a 30 jaar, in elke linie een ervaren speler.
  • 23 Jan 2020 om 14:12
    • Quote van 23 Jan 2020 om 14:09
      Ja. Maar waarom? Hij presteerde toch geweldig met jong? Hoe gaat het nu met jong?
    Hij is niet weggestuurd. Ten Caat lag niet op 1 lijn met Ted en is daarom vertrokken.
  • 23 Jan 2020 om 14:09
    • Quote van 23 Jan 2020 om 12:41
      Is hij vorig jaar niet weg gestuurd bij jong twente,?
    Ja. Maar waarom? Hij presteerde toch geweldig met jong? Hoe gaat het nu met jong?
  • 23 Jan 2020 om 14:07
    Van Wonderen als assistent met Bert van Marwijk als trainer zou ideaal zijn vd Ree kan ik niet over oordelen als assistent net als Niemeijer maar die heeft tenminste nog een verleden bij ons en lijkt mij niet onaardig die kan ook altijd nog in de jeugd aan de slag. Maar als we Garcia weg willen hebben zal Ted ook gaan denk ik.
  • 23 Jan 2020 om 12:41
    • Quote van 23 Jan 2020 om 12:26
      De ideale man om op de stoel van Garcia te gaan zitten.
    Is hij vorig jaar niet weg gestuurd bij jong twente,?
  • 23 Jan 2020 om 12:26
    • Quote van 23 Jan 2020 om 12:11
      Volgens mij niets op dit moment.
    De ideale man om op de stoel van Garcia te gaan zitten.
  • 23 Jan 2020 om 12:11
    • Quote van 23 Jan 2020 om 11:48
      Wat doet Theo ten Caat tegenwoordig?
    Volgens mij niets op dit moment.
  • 23 Jan 2020 om 11:48
    Wat doet Theo ten Caat tegenwoordig?
  • 23 Jan 2020 om 11:25
    • Quote van 23 Jan 2020 om 10:25
      Terug halen voor de technische staf!
    Echt niet, voegt niks toe evenals de nu zittende technische staf !
  • 23 Jan 2020 om 10:25
    Terug halen voor de technische staf!
  • 23 Jan 2020 om 10:21
    Dus geen wonderen bij NAC.