Van der Lely stopt: ''Werd voor mijn gevoel steeds slechter''

18
Van der Lely stopt: ''Werd voor mijn gevoel steeds slechter''

Jeroen van der Lely stopt voor zijn tweede keer in zijn carrière met profvoetbal. De rechtsback denkt dat het nu voor goed is. "Tenzij ik nu veertig keer in een seizoen ga scoren."

"Voetbal vind ik nog steeds hartstikke leuk om te doen. Maar ik heb de passie niet meer om elke dag op het veld te staan. In profvoetbal is het altijd moeten, moeten. Je hele leven is gefocust op voetbal, terwijl er in mijn beleving nog zoveel meer is. Ik heb dat altijd wel in me gehad. Ze zeggen altijd: het mooiste is als je van je hobby je werk kunt maken, maar toen het voetbal mijn werk werd, was het mijn hobby niet meer", zegt Van der Lely tegenover Tubantia.

Als hij kijkt naar zijn carrière is hij realistisch. "Ik werd voor mijn gevoel steeds slechter. En ik kan je verzekeren dat het geen pretje is om erachter te komen dat je in iets - waarmee je dagelijks bezig bent - relatief niet zo goed bent. Dat wil een mens niet", vervolgt Van der Lely, die besloot naar Denemarken te vertrekken. "Ik dacht dat het plezier in een nieuwe omgeving in een ander land wel terug zou keren. Ik vond het leven in Denemarken geweldig. Maar op het veld had ik hetzelfde gevoel als bij Twente."

"Vlak voor de corona-uitbraak wilde ik me laten inschrijven bij mijn oude cluppie De Zweef, zodat ik mooi kon meetrainen, maar na één training brak de crisis uit. Op zich is het wel mooi om naar De Zweef te gaan, omdat mijn broers daar ook spelen en ik ben toch bijna elk weekend nog in Nijverdal. Maar ik weet het nog niet precies. Ik moet het allemaal nog even op een rijtje zetten", besluit Van der Lely.

18 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 May 2020 om 21:03
    • Quote van 13 May 2020 om 20:41
      Klopt mentaal niet denk ik. Vond hem in zijn tweede jaar op linksback echt sterk voetballen, had goede sliding. Heeft ook een keer kluivert zoek gespeeld toen ter avest het niet redde.. talent kwam er helaas veel te weinig uit
    Zou best kunnen, maar mooi dat de mensen die hem voorheen alleen konden uitschelden nu toch respect tonen.
  • 14 May 2020 om 21:03
    • Quote van 13 May 2020 om 20:41
      Klopt mentaal niet denk ik. Vond hem in zijn tweede jaar op linksback echt sterk voetballen, had goede sliding. Heeft ook een keer kluivert zoek gespeeld toen ter avest het niet redde.. talent kwam er helaas veel te weinig uit
    Zou best kunnen, maar mooi dat de mensen die hem voorheen alleen konden uitschelden nu toch respect tonen.
  • 14 May 2020 om 12:03
    Succes verder Jeroen.
  • 14 May 2020 om 09:01
    In dezelfde positie gezeten met een andere sport, dezelfde beslissing gemaakt en nooit spijt van gehad. Een veel langere sportcarrière gehad met veel meer persoonlijke hoogtepuntjes op een wat lager nivo. Jeroen, veel plezier met het samenspelen met je broers en een succesvolle carrière toegewenst!
  • 14 May 2020 om 05:37
    • Quote van 13 May 2020 om 20:26
      Misschien is hij te vroeg naar buitenland gegaan laat hem naar Twente komen misschien dat hij zich beter gaat voelen
    Enige juiste kwam te kort voor het profvoetbal!
  • 14 May 2020 om 05:35
    Goede beslissing
  • 13 May 2020 om 21:50
    • Quote van 13 May 2020 om 20:11
      Mooi die zelfkennis, goede jongen is vd Lely.
    Helemaal mee eens. Een paar jaar wilde hij ook al stoppen om een studie te gaan doen. Nu kan hij de paar centjes die hij heeft verdiend met voetbal in zijn studie steken. Het is hem gegund.
  • 13 May 2020 om 20:57
    Het ga je goed Jeroen. Ga lekker bij een hoofdklasser voetballen en pak je studie weer op....
  • 13 May 2020 om 20:46
    • Quote van 13 May 2020 om 20:35
      Misschien buiten het veld in het veld waardeloos.
    Klopt en dat geeft hij hier zelf ook toe
  • 13 May 2020 om 20:41
    Klopt mentaal niet denk ik. Vond hem in zijn tweede jaar op linksback echt sterk voetballen, had goede sliding. Heeft ook een keer kluivert zoek gespeeld toen ter avest het niet redde.. talent kwam er helaas veel te weinig uit
  • 13 May 2020 om 20:39
    Deze jongen is ooit talent van het jaar geweest bij een Nederlandse subtopper. Meteen halen!
  • 13 May 2020 om 20:38
    Laten we eerlijk zijn : ook bij de Zweef in de 4e klasse zaterdag gaat hij nog zware weekenden tegemoet. Niet snel , geen duelkracht, geen slimheid als een Brama in zn goede jaren om het te compenseren. Hij moet zijn voetbalcarrière koesteren want dit was het maximale wat er in zat
  • 13 May 2020 om 20:35
    • Quote van 13 May 2020 om 20:11
      Mooi die zelfkennis, goede jongen is vd Lely.
    Misschien buiten het veld in het veld waardeloos.
  • 13 May 2020 om 20:34
    • Quote van 13 May 2020 om 20:26
      Misschien is hij te vroeg naar buitenland gegaan laat hem naar Twente komen misschien dat hij zich beter gaat voelen
    Ie bint gek deze jongen neemt juist het enige verstandige besluit voor hem!!!
  • 13 May 2020 om 20:26
    • Quote van 13 May 2020 om 20:22
      Respect voor je keuze. Op zeker dat je over pak hem beet 20 jaar denkt; ‘wat ben ik toen dom geweest’. Wat zijn er veel jaloers die graag met je hadden willen ruilen om op dit niveau te mogen voetballen. Jij had de kans.....
    Misschien is hij te vroeg naar buitenland gegaan laat hem naar Twente komen misschien dat hij zich beter gaat voelen
  • 13 May 2020 om 20:22
    Respect voor je keuze. Op zeker dat je over pak hem beet 20 jaar denkt; ‘wat ben ik toen dom geweest’. Wat zijn er veel jaloers die graag met je hadden willen ruilen om op dit niveau te mogen voetballen. Jij had de kans.....
  • 13 May 2020 om 20:21
    • Quote van 13 May 2020 om 20:11
      Mooi die zelfkennis, goede jongen is vd Lely.
    Iets voor FC Twente?
  • 13 May 2020 om 20:11
    Mooi die zelfkennis, goede jongen is vd Lely.
zaterdag 12 september 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›