Oosterwijk gestopt: ''Niet zeker of het voor altijd is''

26
Oosterwijk gestopt: ''Niet zeker of het voor altijd is''

Jari Oosterwijk had met acht doelpunten een belangrijk aandeel in de promotie van FC Twente in 2019. Inmiddels is de 25-jarige spits gestopt als profvoetballer.

Hij is nu actief als zakenman door met zijn familie een kruiwagen op de mark te brengen. Het overlijden van zijn moeder in 2019 had een belangrijke rol in dit verhaal. ''Ik had me teruggevochten in de ploeg, het ging goed. Toen overleed ze, het was de druppel. Het werkte niet meer'', vertelt hij aan TC Tubantia. ''Ik wilde het wel, maar het lukte niet.''

De aanvaller had het moeilijk met het gemis van zijn moeder. ''De klap kwam vorig jaar zomer pas goed. We waren kampioen geworden met Twente in de eerste divisie, daarna was er niets meer. Ik had tijd nodig het te verwerken. Ik merk dat het nu wat beter gaat en dat ik opkrabbel. Ik heb goede dagen en weken, maar het is niet zomaar in een jaar opeens over.''

Nu is de spits gestopt, maar wellicht is dat een tijdelijke beslissing. ''Ik weet niet zeker of het voor altijd is, maar voor nu heb ik een punt achter mijn voetbalcarrière gezet. Er zijn nog steeds clubs die naar me informeren en ik wilde zeker weten of ik de juiste keus heb gemaakt. Daarom ben ik vorige maand op stage geweest bij Puskás Akadémia in Hongarije. Luciano Slagveer en Yoëll van Nieff zitten daar ook. Halverwege de proeftijd ben ik gestopt, de achterstand was te groot en ik merkte dat ik er geen energie meer uit haal.''

26 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 27 Jun 2020 om 22:54
    Jari het ga je goed.
  • 27 Jun 2020 om 16:05
    • Quote van 27 Jun 2020 om 14:20
      Goede opmerking want juist het woord 'begeleiding van spelers' zie je te weinig terug sinds Rutten niet meer direct actief was voor FC Twente. 'Moeilijke' voetballers hou je altijd. Arnautovic was 'moeilijk' toen hij kwam en ook Elia, maar kijk eens wat zij dankzij Rutten...en in mindere mate Ten Hag...hebben bereikt in hun carrière.


      Ik kwam Jari wel eens tegen, maar dan liep hij echt met zijn neus in de wind omdat hij in het eerste van FC Twente speelde. Lely had dit niet zo, maar ook hij werd verder niet 'begeleid' als hij een mindere vorm kreeg. Die werd gewoon op de bank gepleurd en later op de tribune.


      Kortom; je kunt als club ook spelers breken door hen aan hun lot over te laten en niet met hen praat buiten wedstrijden en trainingen om.
    Waar is Jan van Staa als FC Twente hem nodig heeft. Neem die man aan en zorg dat spelers begeleidt worden door Jan!
  • 27 Jun 2020 om 15:07
    • Quote van 27 Jun 2020 om 10:32
      Toch raar dat hij maar ook vd Lely zoveel wedstrijden voor Twente hebben gespeeld terwijl ze dus eigenlijk niet geschikt zijn voor prof voetbal. Ik denk dat de opleiding ook wel eens goed moet gaan nadenken of het zijn spelers wel goed ondersteund in de overgang naar het eerste team. Overigens wens ik Oosterwijk en vd Lely veel geluk toe in hun toekomst, wat ze ook gaan doen.
    Juist daarmee bind je spelers aan je. Niet alleen uit de eigen opleiding, maar ook jonge talenten van andere clubs. Er is zoveel menselijk kapitaal weggegooid, weggelopen of niet eens richting Enschede gegaan.
  • 27 Jun 2020 om 14:20
    • Quote van 27 Jun 2020 om 10:32
      Toch raar dat hij maar ook vd Lely zoveel wedstrijden voor Twente hebben gespeeld terwijl ze dus eigenlijk niet geschikt zijn voor prof voetbal. Ik denk dat de opleiding ook wel eens goed moet gaan nadenken of het zijn spelers wel goed ondersteund in de overgang naar het eerste team. Overigens wens ik Oosterwijk en vd Lely veel geluk toe in hun toekomst, wat ze ook gaan doen.
    Goede opmerking want juist het woord 'begeleiding van spelers' zie je te weinig terug sinds Rutten niet meer direct actief was voor FC Twente. 'Moeilijke' voetballers hou je altijd. Arnautovic was 'moeilijk' toen hij kwam en ook Elia, maar kijk eens wat zij dankzij Rutten...en in mindere mate Ten Hag...hebben bereikt in hun carrière.


    Ik kwam Jari wel eens tegen, maar dan liep hij echt met zijn neus in de wind omdat hij in het eerste van FC Twente speelde. Lely had dit niet zo, maar ook hij werd verder niet 'begeleid' als hij een mindere vorm kreeg. Die werd gewoon op de bank gepleurd en later op de tribune.


    Kortom; je kunt als club ook spelers breken door hen aan hun lot over te laten en niet met hen praat buiten wedstrijden en trainingen om.
  • 27 Jun 2020 om 14:11
    • Quote van 27 Jun 2020 om 10:32
      Toch raar dat hij maar ook vd Lely zoveel wedstrijden voor Twente hebben gespeeld terwijl ze dus eigenlijk niet geschikt zijn voor prof voetbal. Ik denk dat de opleiding ook wel eens goed moet gaan nadenken of het zijn spelers wel goed ondersteund in de overgang naar het eerste team. Overigens wens ik Oosterwijk en vd Lely veel geluk toe in hun toekomst, wat ze ook gaan doen.
    Mee eens
  • 27 Jun 2020 om 12:09
    • Quote van 27 Jun 2020 om 11:36
      Jari als mens ik vindt het verschrikkelijk van je moeder maar als voetballer gewoon gestopt blijven je kan er niet zoveel van. En ik heb ook mijn bedenkingen bij een kruiwagen handel.
    Yep.... Ik ook. Boer na boer wordt uitgekocht en Jari begint in de schoefkoarhandel. Gevalletje van ietsiepietsie te laat zijn. Maar dat kennen we van-em
  • 27 Jun 2020 om 12:03
    • Quote van 27 Jun 2020 om 09:27
      Succes kerel, hij had schijnbaar net niet en dat heb ik altijd jammer gevonden. Toen dat ene jaar met jong Twente in de jupiler league schoot hij ze er van alle hoeken en standen in, had ook een vlammend schot toen. Jammer maar begrijpelijk!
    Vlammende schit heeft ie nog steeds, sterkste punt samen met kopkracht.. matige techniek zorgde ervoor dat hij dat te weinig kon laten zien. Net niet goed genoeg dus, gaat bij de amateurs er met gemak 30 inschieten
  • 27 Jun 2020 om 12:00
    • Quote van 27 Jun 2020 om 11:40
      Nieuwe kruiwagen, zit ook een achteruit op en eventueel ook te leveren met zadel !
    Hahahahaha


    Scherp Henkie....+100
  • 27 Jun 2020 om 11:40
    • Quote van 27 Jun 2020 om 11:36
      Jari als mens ik vindt het verschrikkelijk van je moeder maar als voetballer gewoon gestopt blijven je kan er niet zoveel van. En ik heb ook mijn bedenkingen bij een kruiwagen handel.
    Nieuwe kruiwagen, zit ook een achteruit op en eventueel ook te leveren met zadel !
  • 27 Jun 2020 om 11:36
    Jari als mens ik vindt het verschrikkelijk van je moeder maar als voetballer gewoon gestopt blijven je kan er niet zoveel van. En ik heb ook mijn bedenkingen bij een kruiwagen handel.
  • 27 Jun 2020 om 11:05
    • Quote van 27 Jun 2020 om 09:27
      Succes kerel, hij had schijnbaar net niet en dat heb ik altijd jammer gevonden. Toen dat ene jaar met jong Twente in de jupiler league schoot hij ze er van alle hoeken en standen in, had ook een vlammend schot toen. Jammer maar begrijpelijk!
    Toen leek het nog een aardige lichting. Helaas zijn veel van die spelers sindsdien niet beter geworden.
  • 27 Jun 2020 om 10:59
    'Hij is nu actief als zakenman door met zijn familie een kruiwagen op de mark te brengen'.

    Zakenman? Nee mensen....Pietertje heeft zijn roeping gevonden, namelijk een uitvindende boer, die daarnaast graag schaatst in zijn vrije tijd. ;)
  • 27 Jun 2020 om 10:33
    Als deze zeer beperkte speler met zeer weinig techniek uit de stal van Bleuming kwam ? Dan is te begrijpen dat hij moest vertrekken dat zelf een v d Kraan dat zag.
  • 27 Jun 2020 om 10:32
    Toch raar dat hij maar ook vd Lely zoveel wedstrijden voor Twente hebben gespeeld terwijl ze dus eigenlijk niet geschikt zijn voor prof voetbal. Ik denk dat de opleiding ook wel eens goed moet gaan nadenken of het zijn spelers wel goed ondersteund in de overgang naar het eerste team. Overigens wens ik Oosterwijk en vd Lely veel geluk toe in hun toekomst, wat ze ook gaan doen.
  • 27 Jun 2020 om 09:48
    • Quote van 27 Jun 2020 om 09:10
      Niet van de opleiding ??
    Natuurlijk mede schuldig, maar ook het aangeboren talent ontbrak bij sommige spelers om echt een eredivisie waardige speler te zijn oa Lely en dese Jari.
  • 27 Jun 2020 om 09:28
    Hij heeft vorig jaar gewoon veel doelpunten gemaakt. Hij was alleen idd te slap.
  • 27 Jun 2020 om 09:27
    Succes kerel, hij had schijnbaar net niet en dat heb ik altijd jammer gevonden. Toen dat ene jaar met jong Twente in de jupiler league schoot hij ze er van alle hoeken en standen in, had ook een vlammend schot toen. Jammer maar begrijpelijk!
  • 27 Jun 2020 om 09:13
    • Quote van 27 Jun 2020 om 08:27
      Dit was ook de slechtste lichting dat was overgebleven na het saneren.
    Ook nog veel geld verdiend/gekregen.
  • 27 Jun 2020 om 09:10
    • Quote van 27 Jun 2020 om 09:02
      Ja zegt voldoende over de kwaliteit van deze lichting, geen vechters, watjes, echt superslechte lichting.
    Niet van de opleiding ??
  • 27 Jun 2020 om 09:02
    • Quote van 27 Jun 2020 om 07:51
      Dit is nr 2 die uit onze opleiding komt en stopt op jonge leeftijd .
    Ja zegt voldoende over de kwaliteit van deze lichting, geen vechters, watjes, echt superslechte lichting.
  • 27 Jun 2020 om 09:01
    Het heeft er nooit echt in gezeten. Daar heeft het overlijden van z’n moeder niets mee te maken. Ik wens hem echter het allerbeste.
  • 27 Jun 2020 om 08:27
    • Quote van 27 Jun 2020 om 07:51
      Dit is nr 2 die uit onze opleiding komt en stopt op jonge leeftijd .
    Dit was ook de slechtste lichting dat was overgebleven na het saneren.
  • 27 Jun 2020 om 08:27
    • Quote van 27 Jun 2020 om 07:51
      Dit is nr 2 die uit onze opleiding komt en stopt op jonge leeftijd .
    Dit was ook de slechtste lichting dat was overgebleven na het saneren.
  • 27 Jun 2020 om 07:51
    • Quote van 27 Jun 2020 om 07:35
      Beter voor hem maatschappelijke carrière, sneu maar als voetballer veel te slap, traag, techniek, 00.0% maar ja hij had eingelijk alles tegen. En beter zo succes in je verdere leven.
    Dit is nr 2 die uit onze opleiding komt en stopt op jonge leeftijd .
  • 27 Jun 2020 om 07:35
    Beter voor hem maatschappelijke carrière, sneu maar als voetballer veel te slap, traag, techniek, 00.0% maar ja hij had eingelijk alles tegen. En beter zo succes in je verdere leven.
  • 27 Jun 2020 om 07:32
    Sterkte