''Ik had altijd ups en downs, maar vocht mezelf steeds terug''

10
''Ik had altijd ups en downs, maar vocht mezelf steeds terug''

Jari Oosterwijk is gestopt als voetballer, maar zal bij de fans van FC Twente herinnert worden als de aanvaller die acht keer scoorde in het kampioensjaar van de Keuken Kampioen Divisie.

De doelpuntenmaker speelde tien jaar bij de club uit Enschede, maar dat was geen rozengeur en maneschijn. ''Er was vaak wat aan de hand, ik had sportief altijd ups en downs, maar vocht mezelf steeds terug. In de tijd dat Gertjan Verbeek trainer was, werd ik ook weer teruggezet naar Jong Twente en dacht: ik ga geen rol meer spelen hier, ze willen dat ik ga'', blikt de 25-jarige Oosterwijk terug in TC Tubantia.
 
Ted van Leeuwen gaf de aanvaller na de degradatie uit de eredivisie toch een kans. ''Hij zei tegen me dat ik een belangrijke rol zou kunnen gaan spelen in de eerste divisie en gaf me toch weer een kans. Het was zwaar in het begin, omdat we zo diep in het slechte gevoel zaten. Maar ergens kwamen we er door en begon het te kloppen.'' Pas na de overwinning bij Sparta op 8 februari 2019 kwam het besef dat de titel gepakt zou worden.

''Het team begon in elkaar te vallen, het werd net eigenlijk een keer echt leuk. Ik dacht dat ook: top, het gaat een keer goed. Toen overleed mijn moeder en was het over. Na twee weken kwam ik terug, scoorde tegen Go Ahead, Den Bosch en Volendam, maar het ging puur op adrenaline en automatisme. Uiteindelijk werden we ondanks alle ellende en gedoe kampioen. Als je terugkijkt, is dat echt een heel knappe prestatie.''

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 29 Jun 2020 om 00:17
    Jammer dat hij gestopt is. Kan zeker in eerste divisie mee. Ik had hem ook liever dan Boere.Misschien meldt zich nog een club en verandert hij van mening
  • 28 Jun 2020 om 17:49
    • Quote van 28 Jun 2020 om 16:55
      Misschien bedoel je Telstar?
    Oh zou kunnen. Het was in ieder geval een waardeloze wedstrijd. Uit mn hoofd, volgens mij hdbben jullie gelijk en was het de gelijkmaker bij Helmond uit.
  • 28 Jun 2020 om 16:55
    • Quote van 28 Jun 2020 om 16:55
      Uit bij Helmond wonnen we niet eens
    Misschien bedoel je Telstar?
  • 28 Jun 2020 om 16:55
    • Quote van 28 Jun 2020 om 12:54
      Ik vond Jari een leuke speler. Niet de beste spits die we ooit gehad hebben, maar als ik hem vergelijk met iemand als Boere vond ik hem zeker niet onaardig. Het mooiste moment vond ik zijn winnende doelpunt uit bij helmond sport. Hoe hij toen over het hek heen sprong en naar t uitvak rende kan ik nog zo voor me zien! Jammer dat die gestopt is.
    Uit bij Helmond wonnen we niet eens
  • 28 Jun 2020 om 12:54
    Ik vond Jari een leuke speler. Niet de beste spits die we ooit gehad hebben, maar als ik hem vergelijk met iemand als Boere vond ik hem zeker niet onaardig. Het mooiste moment vond ik zijn winnende doelpunt uit bij helmond sport. Hoe hij toen over het hek heen sprong en naar t uitvak rende kan ik nog zo voor me zien! Jammer dat die gestopt is.
  • 28 Jun 2020 om 11:39
    • Quote van 28 Jun 2020 om 10:22
      Je moet dit de club kwalijk nemen , wat is er de laatste 10 jaar echt doorgebroken ? tis alle maal een slappe bende geweest , de enigste dit nog op een beetje Nivo speelt is ter Avest . Zie John , Oosterwijk , Bilal , Holscher , V D Lely , V D ..... , het is allemaal een slappe hap gebleken , een paar buitenlandse jongens die gescout zijn op 16 jarige leeftijd heeft niks met opleiden te maken . Ik ben blij dat de opleiding op de schop gaat , en anders had je het wel kunnen afschaffen.
    Pelupessy, Kieftenbeld, Berghuis en Chery zaten in onze jeugd maar ja........
  • 28 Jun 2020 om 10:22
    • Quote van 28 Jun 2020 om 09:20
      Het is mooi voor Jari dat hij in een soort van droom leeft en zijn eigen realiteit heeft ontwikkelt, want laten we eerlijk zijn....het is en was geen prof. Ja op papier natuurlijk wel, maar in de praktijk nooit. Kon een paar keer transfereren, maar wilde niet weg omdat hij dan in zou moeten leveren qua salaris. Hij zat dus liever op de bank of tribune in plaats van strijdlust te tonen en te laten zien dat hij profvoetballer was.

      Het waren meer Down's dan Up's bij Jari en daar was hij zelf voor een groot deel debet aan. Het overlijden van zijn moeder was uiteraard verschrikkelijk, maar zoiets als excuus gebruiken voor een langere tijd slechte prestaties? Dan moet hij wel een enorm moederskindje zijn geweest als dat echt zo was. Nee mensen, wij allen hebben jarenlang kunnen zien dat Jari niet kan voetballen....niet op profniveau. Die moet lekker kruiwagentjes in elkaar gaan zetten en als hobby bij een amateurvereniging gaan voetballen.
    Je moet dit de club kwalijk nemen , wat is er de laatste 10 jaar echt doorgebroken ? tis alle maal een slappe bende geweest , de enigste dit nog op een beetje Nivo speelt is ter Avest . Zie John , Oosterwijk , Bilal , Holscher , V D Lely , V D ..... , het is allemaal een slappe hap gebleken , een paar buitenlandse jongens die gescout zijn op 16 jarige leeftijd heeft niks met opleiden te maken . Ik ben blij dat de opleiding op de schop gaat , en anders had je het wel kunnen afschaffen.
  • 28 Jun 2020 om 09:33
    • Quote van 28 Jun 2020 om 09:29
      Laat die jongen toch lekker. Alles wat jij nu zegt is al talloze malen hier vermeld.
    Ben ik met je eens Beernt. Derhalve kan Jari ook maar beter niet meer met de media praten wanneer hij zoveel onzin verkondigt.
  • 28 Jun 2020 om 09:29
    Laat die jongen toch lekker. Alles wat jij nu zegt is al talloze malen hier vermeld.
  • 28 Jun 2020 om 09:20
    Het is mooi voor Jari dat hij in een soort van droom leeft en zijn eigen realiteit heeft ontwikkelt, want laten we eerlijk zijn....het is en was geen prof. Ja op papier natuurlijk wel, maar in de praktijk nooit. Kon een paar keer transfereren, maar wilde niet weg omdat hij dan in zou moeten leveren qua salaris. Hij zat dus liever op de bank of tribune in plaats van strijdlust te tonen en te laten zien dat hij profvoetballer was.

    Het waren meer Down's dan Up's bij Jari en daar was hij zelf voor een groot deel debet aan. Het overlijden van zijn moeder was uiteraard verschrikkelijk, maar zoiets als excuus gebruiken voor een langere tijd slechte prestaties? Dan moet hij wel een enorm moederskindje zijn geweest als dat echt zo was. Nee mensen, wij allen hebben jarenlang kunnen zien dat Jari niet kan voetballen....niet op profniveau. Die moet lekker kruiwagentjes in elkaar gaan zetten en als hobby bij een amateurvereniging gaan voetballen.
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›