Tadic doelwit van Rolex-bende: ''Zou nooit meer kunnen voetballen''

32
Tadic doelwit van Rolex-bende: ''Zou nooit meer kunnen voetballen''

Voormalig FC Twente-aanvaller Dusan Tadic was een doelwit van de Rolex-bende, die zich vandaag moest verantwoorden voor de rechtbank. Dat meldt De Telegraaf op haar website. Ook Luuk de Jong stond op de radar bij de bende.

De Rolex-bende wilde Tadic beroven van zijn horloge. De beveiliging rond de voetballer zou echter te goed zijn geweest om dichtbij de Ajacied in de buurt te komen. Estelle Cruijff en de vader van Nicolette van Dam werden wel slachtoffer van de bende, die zich ook op voetballers wilde richten. Meerdere spelers van Ajax en PSV, zoals Steven Bergwijn, Luuk en Siem de Jong en Adam Maher kwamen ter sprake.

De spelers van PSV vielen, zo bleek tijdens afgeluisterde gesprekken van de politie, af. Verdachten Mourad B. (29), Mounir C. (25), Oussama A. (20) en een minderjarige verdachte vonden het namelijk te ver rijden. Tadic was wel degelijk een potentieel doelwit. De Ajacied moest bedreigd worden door de vier daders.

"We kunnen hem in zijn benen schieten met een Glock. Bambambam", tekent De Telegraaf op aan de hand van politieverslagen. "Hij zou nooit meer kunnen voetballen, maar dan konden ze wel zijn horloge pakken", schrijft verslaggever Mascha de Jong. Verdachte Mounir C. vindt die versie van de politie overdreven.

"Ik weet niet of deze versie overeenkomt met wat we echt wilden. We gingen niet met hem picknicken. Maar hoe en wat er precies zou gebeuren, weet ik niet. Er was verveling en het ging gewoon om snel geld", liet hij weten in de rechtbank.

De jongste verdachte, een 18-jarige Amsterdammer, noemde zichzelf een Ajacied, maar dat weerhield hem niet op Tadic op de radar te hebben als doelwit. De rechtszaak rond de Rolexbende duurt zeven dagen. De officier van justitie zal op vrijdag 2 oktober de strafeis bekendmaken. De bende heeft van 2016 tot begin 2019 toegeslagen en roofde naar verluidt zo'n tien Rolexen.

32 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Sep 2020 om 22:36
    • Quote van 22 Sep 2020 om 22:29
      Tis gewoon klotenvolk Dennis niet omheen draaien, ik weet dat jij ze beschermt en zelf ook geen voorhuidje meer hebt maar Nederland is Nederland niet meer.
    Dat is een beetje tekort door de bocht vind ik. Een groot gedeelte gedraagt zich wel kloten. Dat is mede ontstaan door verkeerd beleid van de Nederlandse overheid. En die moet dat veranderen zodat dat hufterige gedrag aangepakt gaat worden.
  • 22 Sep 2020 om 22:35
    Wat een gezeik
  • 22 Sep 2020 om 22:34
    • Quote van 22 Sep 2020 om 22:29
      Mensen die daar wonen en werken hoor ik anders beweren...... Marokkanen gedragen zich hier anders. Wat ik al eerder aangaf. De Nederlandse overheid is niet op de juiste wijze met ze om gegaan. Heeft ze niet de grenzen geboden die ze nodig waren en vanuit Marokko gewend waren.
    Ja dat is dus wat ik ook bedoelde. We zijn het eens.
  • 22 Sep 2020 om 22:29
    • Quote van 22 Sep 2020 om 22:10
      Dat is absoluut niet waar. Liegen zit totaal niet in die cultuur. De Nederlandse Marrokanen gedragen zich ook totaal anders dan de Marokkaanse cultuur in z'n algemeen.
    Mensen die daar wonen en werken hoor ik anders beweren...... Marokkanen gedragen zich hier anders. Wat ik al eerder aangaf. De Nederlandse overheid is niet op de juiste wijze met ze om gegaan. Heeft ze niet de grenzen geboden die ze nodig waren en vanuit Marokko gewend waren.
  • 22 Sep 2020 om 22:29
    • Quote van 22 Sep 2020 om 22:10
      Dat is absoluut niet waar. Liegen zit totaal niet in die cultuur. De Nederlandse Marrokanen gedragen zich ook totaal anders dan de Marokkaanse cultuur in z'n algemeen.
    Tis gewoon klotenvolk Dennis niet omheen draaien, ik weet dat jij ze beschermt en zelf ook geen voorhuidje meer hebt maar Nederland is Nederland niet meer.
  • 22 Sep 2020 om 22:14
    • Quote van 22 Sep 2020 om 20:12
      Het zijn allemaal mocros of aan de namen te zien zoals gewoonlijk licht getinten, Dit soort moeten ze na meerdere delicten gewoon meteen het land uit bonjouren, vot ermet
    Word gewoon een "foei" gesprekje
  • 22 Sep 2020 om 22:10
    • Quote van 22 Sep 2020 om 22:05
      Het probleem is dat ze uit een cultuur komen waar liegen zit ingebakken. Daarom voelt men veel minder verantwoordelijkheid. Dat is iets wat je kunt toestaan en accepteren, precies wat wij als Nederlanders altijd hebben gedaan. Hiermee heeft Nederland de criminaliteit onder de Marokkanen zelf in de hand gewerkt. Ieder individu heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. De Nederlandse regering de verantwoordelijkheid om hierin grenzen te stellen en de Marokkanen te helpen om hun cultuur te veranderen. Dat zal decennia gaan duren maar hoe eerder je begint hoe eerder dit resultaat zal opleveren.
    Dat is absoluut niet waar. Liegen zit totaal niet in die cultuur. De Nederlandse Marrokanen gedragen zich ook totaal anders dan de Marokkaanse cultuur in z'n algemeen.
  • 22 Sep 2020 om 22:05
    Het probleem is dat ze uit een cultuur komen waar liegen zit ingebakken. Daarom voelt men veel minder verantwoordelijkheid. Dat is iets wat je kunt toestaan en accepteren, precies wat wij als Nederlanders altijd hebben gedaan. Hiermee heeft Nederland de criminaliteit onder de Marokkanen zelf in de hand gewerkt. Ieder individu heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. De Nederlandse regering de verantwoordelijkheid om hierin grenzen te stellen en de Marokkanen te helpen om hun cultuur te veranderen. Dat zal decennia gaan duren maar hoe eerder je begint hoe eerder dit resultaat zal opleveren.
  • 22 Sep 2020 om 21:55
    • Quote van 22 Sep 2020 om 21:53
      Complete bullshit. Of kwamen Sam Klepper, John Mieremet en Willem Holleeder uit Marokko? Dat was toch echt extreem gewelddadig.
    Dat waren helden :-)
  • 22 Sep 2020 om 21:54
    • Quote van 22 Sep 2020 om 21:53
      Sociaal-economische problemen zijn een oorzaak van criminaliteit, geen excuus. Vrije keus blijft altijd bestaan. Uiteraard is het wel logisch dat het bij sommigen toch de verkeerde kant op gaat.
    Het is geen excuus, maar het risico wordt wel groter.
  • 22 Sep 2020 om 21:53
    • Quote van 22 Sep 2020 om 21:23
      De extremiteit in het criminele gedrag heb ik bij autochtone Nederlanders nog niet gezien, bij allochtonen, b.v. Marokkaanse bendes wel... "Gelukkig" zijn er wel verschillen. Criminaliteit is overal, maar niet overal in dezelfde extremiteit. Jij heb je niet laten "verleiden". Vraag je maar eens af waarom.....
    Complete bullshit. Of kwamen Sam Klepper, John Mieremet en Willem Holleeder uit Marokko? Dat was toch echt extreem gewelddadig.
  • 22 Sep 2020 om 21:53
    • Quote van 22 Sep 2020 om 21:00
      Mijn sociaal-economische status is niet best, dat geef ik gerust toe. Grotendeels dankzij geestelijke problematiek. Gelukkig heb ik niet het criminele pad gekozen. Maar het is niet zo ingewikkeld om te zien dat criminaliteit grotendeels gelinkt is aan opleidingsniveau en de omgeving waarin je je bevindt, of je nou blank of donker gekleurd bent. En aangezien procentueel meer mensen met een niet-Westerse migratieachtergrond zich, door verschillende redenen, in een lagere sociale klasse bevinden dan autochtone Nederlanders gaan zij ook vaker de criminaliteit in.
    Sociaal-economische problemen zijn een oorzaak van criminaliteit, geen excuus. Vrije keus blijft altijd bestaan. Uiteraard is het wel logisch dat het bij sommigen toch de verkeerde kant op gaat.
  • 22 Sep 2020 om 21:23
    • Quote van 22 Sep 2020 om 21:00
      Mijn sociaal-economische status is niet best, dat geef ik gerust toe. Grotendeels dankzij geestelijke problematiek. Gelukkig heb ik niet het criminele pad gekozen. Maar het is niet zo ingewikkeld om te zien dat criminaliteit grotendeels gelinkt is aan opleidingsniveau en de omgeving waarin je je bevindt, of je nou blank of donker gekleurd bent. En aangezien procentueel meer mensen met een niet-Westerse migratieachtergrond zich, door verschillende redenen, in een lagere sociale klasse bevinden dan autochtone Nederlanders gaan zij ook vaker de criminaliteit in.
    De extremiteit in het criminele gedrag heb ik bij autochtone Nederlanders nog niet gezien, bij allochtonen, b.v. Marokkaanse bendes wel... "Gelukkig" zijn er wel verschillen. Criminaliteit is overal, maar niet overal in dezelfde extremiteit. Jij heb je niet laten "verleiden". Vraag je maar eens af waarom.....
  • 22 Sep 2020 om 21:23
    • Quote van 22 Sep 2020 om 21:18
      Tuurlijk moet dat ja. Mooi voorbeeld is rapper Boef. Kijk z'n documentaire maar is. Komt van een achtergrond waar de meesten crimineel worden en heeft vreselijke dingen meegemaakt in z'n jeugd maar koos zelf met een aantal fouten tussendoor het rechte pad en is uiteindelijk heel ver gekomen.
    Daar heb je het al, ook hij maakte zelf de keuze.
  • 22 Sep 2020 om 21:21
    • Quote van 22 Sep 2020 om 21:09
      Hoe zijn een groot deel van de Marrokaanse-Nederlanders hier terecht gekomen? Als laaggeschoolde fabrieksarbeider of familie ervan. Het zegt niet alles maar dit werkt wel generaties lang door. Kinderen worden geboren in achterstandwijken, komen op slechte scholen terecht en worden door andere jongeren meegetrokken het slechte pad op waardoor ze in dezelfde wijk blijven wonen en de volgende generatie hetzelfde lot te wachten staat.
    Heb ook jarenlang geen enkel diploma gehad. Altijd gezorgd dat ik werk had en nooit een strafblad opgelopen. Had vaak genoeg andere keuzes kunnen maken maar heb daar niet voor gekozen.
  • 22 Sep 2020 om 21:18
    • Quote van 22 Sep 2020 om 21:14
      Dat is nog geen reden tot crimineel gedrag. Zelf heb je die keus ondanks je moeites ook niet gemaakt. Hoeven anderen dat toch ook niet te doen. Ieder individu heeft altijd zijn eigen verantwoordelijkheid voor zijn eigen keuzes. Dit word in Nederland te vaak vergeten. Mensen moeten leren eigen verantwoordelijkheid te dragen. In Nederland pamperren we liever.
    Tuurlijk moet dat ja. Mooi voorbeeld is rapper Boef. Kijk z'n documentaire maar is. Komt van een achtergrond waar de meesten crimineel worden en heeft vreselijke dingen meegemaakt in z'n jeugd maar koos zelf met een aantal fouten tussendoor het rechte pad en is uiteindelijk heel ver gekomen.
  • 22 Sep 2020 om 21:18
    • Quote van 22 Sep 2020 om 21:09
      Hoe zijn een groot deel van de Marrokaanse-Nederlanders hier terecht gekomen? Als laaggeschoolde fabrieksarbeider of familie ervan. Het zegt niet alles maar dit werkt wel generaties lang door. Kinderen worden geboren in achterstandwijken, komen op slechte scholen terecht en worden door andere jongeren meegetrokken het slechte pad op waardoor ze in dezelfde wijk blijven wonen en de volgende generatie hetzelfde lot te wachten staat.
    Dit is dus allemaal de oorzaak van het GIGANTISCHE faalbeleid van de regering toendertijd. Ze hadden de voorwaarden van Zwitserland moeten overnemen destijds, dan zag het er nu anders uit hier.
  • 22 Sep 2020 om 21:14
    • Quote van 22 Sep 2020 om 21:00
      Mijn sociaal-economische status is niet best, dat geef ik gerust toe. Grotendeels dankzij geestelijke problematiek. Gelukkig heb ik niet het criminele pad gekozen. Maar het is niet zo ingewikkeld om te zien dat criminaliteit grotendeels gelinkt is aan opleidingsniveau en de omgeving waarin je je bevindt, of je nou blank of donker gekleurd bent. En aangezien procentueel meer mensen met een niet-Westerse migratieachtergrond zich, door verschillende redenen, in een lagere sociale klasse bevinden dan autochtone Nederlanders gaan zij ook vaker de criminaliteit in.
    Dat is nog geen reden tot crimineel gedrag. Zelf heb je die keus ondanks je moeites ook niet gemaakt. Hoeven anderen dat toch ook niet te doen. Ieder individu heeft altijd zijn eigen verantwoordelijkheid voor zijn eigen keuzes. Dit word in Nederland te vaak vergeten. Mensen moeten leren eigen verantwoordelijkheid te dragen. In Nederland pamperren we liever.
  • 22 Sep 2020 om 21:10
    • Quote van 22 Sep 2020 om 21:09
      Hoe zijn een groot deel van de Marrokaanse-Nederlanders hier terecht gekomen? Als laaggeschoolde fabrieksarbeider of familie ervan. Het zegt niet alles maar dit werkt wel generaties lang door. Kinderen worden geboren in achterstandwijken, komen op slechte scholen terecht en worden door andere jongeren meegetrokken het slechte pad op waardoor ze in dezelfde wijk blijven wonen en de volgende generatie hetzelfde lot te wachten staat.
    Exact +100
  • 22 Sep 2020 om 21:09
    • Quote van 22 Sep 2020 om 20:59
      Maar waarom zitten er zoveel meer Marokkanen in die lage sociaal economische klasse? Chinezen bv zie je daarin toch ook lang niet zoveel.
    Hoe zijn een groot deel van de Marrokaanse-Nederlanders hier terecht gekomen? Als laaggeschoolde fabrieksarbeider of familie ervan. Het zegt niet alles maar dit werkt wel generaties lang door. Kinderen worden geboren in achterstandwijken, komen op slechte scholen terecht en worden door andere jongeren meegetrokken het slechte pad op waardoor ze in dezelfde wijk blijven wonen en de volgende generatie hetzelfde lot te wachten staat.
  • 22 Sep 2020 om 21:00
    • Quote van 22 Sep 2020 om 20:44
      Vergelijk je jouzelf met deze "allochtonen"?
    Mijn sociaal-economische status is niet best, dat geef ik gerust toe. Grotendeels dankzij geestelijke problematiek. Gelukkig heb ik niet het criminele pad gekozen. Maar het is niet zo ingewikkeld om te zien dat criminaliteit grotendeels gelinkt is aan opleidingsniveau en de omgeving waarin je je bevindt, of je nou blank of donker gekleurd bent. En aangezien procentueel meer mensen met een niet-Westerse migratieachtergrond zich, door verschillende redenen, in een lagere sociale klasse bevinden dan autochtone Nederlanders gaan zij ook vaker de criminaliteit in.
  • 22 Sep 2020 om 20:59
    • Quote van 22 Sep 2020 om 20:25
      Veel is terug te leiden tot sociaal-economische redenen. Als je 'allochtonen' vergelijkt met roomblanke Nederlanders met een vergelijkbare sociaal-economische status dan zie je nauwelijks verschil in criminaliteitscijfers.
    Maar waarom zitten er zoveel meer Marokkanen in die lage sociaal economische klasse? Chinezen bv zie je daarin toch ook lang niet zoveel.
  • 22 Sep 2020 om 20:51
    • Quote van 22 Sep 2020 om 20:44
      Vergelijk je jouzelf met deze "allochtonen"?
    kijk eens naar opsporing verzocht !! Met in de hoofdrollen vaak Rif geboefte !
  • 22 Sep 2020 om 20:51
    Oussama Assaidi? Maar zonder gekkigheid, het zijn wel weer die Marokkanen. Dezelfde Marokkanen die zich niks aantrekken van de coronaregels waardoor wij met de gebakken peren zitten. Heb verder niks tegen buitenlanders, vooral van de expats in Nederland zijn van grote waarde, maar dat straattuig waar vooral veel Marokkanen tussen zitten moet worden weggeveegd. Hoe ze het doen maakt me niet uit, maar het moet echt een keer gebeuren
  • 22 Sep 2020 om 20:50
    • Quote van 22 Sep 2020 om 20:25
      Veel is terug te leiden tot sociaal-economische redenen. Als je 'allochtonen' vergelijkt met roomblanke Nederlanders met een vergelijkbare sociaal-economische status dan zie je nauwelijks verschil in criminaliteitscijfers.
    Exact
  • 22 Sep 2020 om 20:44
    • Quote van 22 Sep 2020 om 20:25
      Veel is terug te leiden tot sociaal-economische redenen. Als je 'allochtonen' vergelijkt met roomblanke Nederlanders met een vergelijkbare sociaal-economische status dan zie je nauwelijks verschil in criminaliteitscijfers.
    Vergelijk je jouzelf met deze "allochtonen"?
  • 22 Sep 2020 om 20:25
    Veel is terug te leiden tot sociaal-economische redenen. Als je 'allochtonen' vergelijkt met roomblanke Nederlanders met een vergelijkbare sociaal-economische status dan zie je nauwelijks verschil in criminaliteitscijfers.
  • 22 Sep 2020 om 20:20
    • Quote van 22 Sep 2020 om 20:12
      Het zijn allemaal mocros of aan de namen te zien zoals gewoonlijk licht getinten, Dit soort moeten ze na meerdere delicten gewoon meteen het land uit bonjouren, vot ermet
    weg met dat onkruid,onze rechtstaat rammelt aan alle kanten
  • 22 Sep 2020 om 20:18
    Leve de Marocs dan maar ! Wordt de hoogste tijd om die gasten het land uit te trappen .Let wel ;de goeie daargelaten natuurlijk . het zullen wel rif boys zijn geen nagel aan de kont te krabben maar wel dromen van GUCCI FLIKKERTASJES EN dikke auto.s en geldautomaten opblazen ...
  • 22 Sep 2020 om 20:12
    • Quote van 22 Sep 2020 om 19:58
      Één ding snap ik niet. Eindhoven is vanuit Almelo toch niet veel verder dan Amsterdam? :)
    Het zijn allemaal mocros of aan de namen te zien zoals gewoonlijk licht getinten, Dit soort moeten ze na meerdere delicten gewoon meteen het land uit bonjouren, vot ermet
  • 22 Sep 2020 om 20:12
    • Quote van 22 Sep 2020 om 19:58
      Één ding snap ik niet. Eindhoven is vanuit Almelo toch niet veel verder dan Amsterdam? :)
    Het zijn allemaal mocros of aan de namen te zien zoals gewoonlijk licht getinten, Dit soort moeten ze na meerdere delicten gewoon meteen het land uit bonjouren, vot ermet
  • 22 Sep 2020 om 19:58
    Één ding snap ik niet. Eindhoven is vanuit Almelo toch niet veel verder dan Amsterdam? :)
zaterdag 31 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›