Heubach hoopvol: ''Misschien haalt FC Twente Europees voetbal''

17
Heubach hoopvol: ''Misschien haalt FC Twente Europees voetbal''

FC Twente is na vijf wedstrijden nog ongeslagen in de Eredivisie. Jeroen Heubach geniet van de ploeg van trainer Ron Jans, die afgelopen zaterdag met 0-3 won bij Willem II.

"Ja, dat was mooi", zegt de oud-speler van FC Twente in gesprek met het Algemeen Dagblad. "De laatste jaren dacht ik wel eens in de rust: ik ga niet meer kijken. Nu zie ik eindelijk weer een beetje het voetbal dat bij Twente past."

Heubach weet precies wat FC Twente-voetbal is. "Het enthousiasme van de ploeg, dat vind ik mooi", geeft hij aan. "Er staat een goede mix aan spelers die elkaar aanvullen. De ervaren Wout Brama zorgt voor de balans, terwijl Vaclav Cerny voorin echt een goede speler is. Het is natuurlijk de vraag hoe ze reageren als ze een tik gaan krijgen, maar ik ben er niet bang voor dat het dan instort."

Heubach denkt het een mooi seizoen kan worden voor FC Twente. "Om degradatie hoeven ze zich geen zorgen te maken. Misschien halen ze Europees voetbal. Het belangrijkste is dat ik weer met plezier voor de buis zit", besluit hij.

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Oct 2020 om 18:22
    • Quote van 19 Oct 2020 om 18:20
      Haha je morgen even tanken in Duitsland ;)
    Haha nee dieper, en met Twente mee. Je weet wel zo'n bloedstollende wedstrijd tegen de nummer 3 van Litouwen;)
  • 19 Oct 2020 om 18:21
    Overigens lijkt het me toch sterk dat we Europees halen nu hoor. Zo goed zijn we nu ook weer niet en ik denk dat we dit seizoen ondanks Corona een sterke competitie hebben
  • 19 Oct 2020 om 18:20
    • Quote van 19 Oct 2020 om 18:19
      Boeit me geen reet. Ik wil europa in
    Haha je morgen even tanken in Duitsland ;)
  • 19 Oct 2020 om 18:19
    • Quote van 19 Oct 2020 om 16:45
      Klinkt gek, maar liever geen Europees voetbal.
      Hoe beter we presteren hoe hoger de druk volgend seizoen. De voorrondes Europe zijn verschrikkelijk duur en leveren niet veel op.
      Het klinkt een beetje tegen de geest van de club en sport in maar organische groei is van belang. Ook op de ranglijst (hoewel je natuurlijk niet bewust slecht kunt gaan presteren). Mijn gedachten komen weg bij andere clubs die ook teveel huurlingen hadden, waarbij de kwaliteit van huurlingen van het ene jaar niet in verhouding stond tot het andere jaar waardoor prestaties fluctueerden.
      Play-offs zou leuk zijn (wat extra wedstrijden om wat extra inkomsten te genereren), maar dat Europese ticket.... nog even een jaartje niet.
    Boeit me geen reet. Ik wil europa in
  • 19 Oct 2020 om 17:52
    • Quote van 19 Oct 2020 om 17:40
      Supporters van Ajax.morren al dat ze beter Traore naar ons hadden kunnen laten gaan en Danilo zelf houden. Dat is ook altijd leuk. Feyenoord gaat het nog wel moeilijk krijgen, die spelen nu aardig maar ik vind het geen wereld elftal. PSV en Ajax worden nog wel beter. aZllAZ valt vies tegen en misschien Vitesse maar die hebben het in de afgelopen jaren ook laten zitten aan het eind van de competitie. Als wij dit vast kunnen houden dan zou top 7 mogelijk moeten zijn maar ik ben al heel erg tevreden met welke plek dan ook in het linkerrijtje Zoals we nu voetballen had ik nog niet verwacht. De TD en TS hebben puik werk geleverd.
    Haha ja dat is inderdaad leuk. Feyenoord en az gaan wel afhaken in het kampioenschap. Maar inderdaad we kunnen dit seizoen hoger eindigen mits we als ploeg stabiel blijven. Maar 10e is ook prima zonder stres voor degredatie mooi rustig naar leuk voetballend elftal kijken teken ik direct voor.
  • 19 Oct 2020 om 17:40
    • Quote van 19 Oct 2020 om 17:18
      Vlek ik denk wel dat dit jaar de kampioenschap bepaalt gaat worden door wie de beste reserve spelers heeft. De selecties zijn kleiner en vaak jeugd. We mogen dan wel 5x wisselen. Maar daar word het niveau van de wedstrijd veelal niet beter of gelijkwaardiger van. De reserve spelers gaan een crucialere rol spelen bij de stabiliteit van een elftal en daarmee ook het kampioenschap en de beker. Ik bedoel psv en ajax worden bewierookt voor afgelopen weekend terwijl ajax echt niet best was daarvoor en bij psv ookal 2 wedstrijden gezien waar het niet veel soeps was. Tegen heracles hadden ze hem ook zomaar kunnen verliezen zelfs. We konden dit jaar zomaar eens een hele rare kampioen krijgen zoals vitesse bijvoorbeeld. OT: ik heb nu al een paar keer gehoord dat er verslaggevers zeggen dat wij een rot ploeg zijn om tegen te voetballen en dat is altijd leuk om te horen haha.
    Supporters van Ajax.morren al dat ze beter Traore naar ons hadden kunnen laten gaan en Danilo zelf houden. Dat is ook altijd leuk. Feyenoord gaat het nog wel moeilijk krijgen, die spelen nu aardig maar ik vind het geen wereld elftal. PSV en Ajax worden nog wel beter. aZllAZ valt vies tegen en misschien Vitesse maar die hebben het in de afgelopen jaren ook laten zitten aan het eind van de competitie. Als wij dit vast kunnen houden dan zou top 7 mogelijk moeten zijn maar ik ben al heel erg tevreden met welke plek dan ook in het linkerrijtje Zoals we nu voetballen had ik nog niet verwacht. De TD en TS hebben puik werk geleverd.
  • 19 Oct 2020 om 17:36
    • Quote van 19 Oct 2020 om 17:01
      Mee eensch...........
    Als je rond maart zeker weet dat je niet meer kunt degraderen, de huurspelers niet meer laten starten, maar met eigen spelers van start.
  • 19 Oct 2020 om 17:18
    • Quote van 19 Oct 2020 om 16:48
      Of het moet gelijk hoofdtoernooi CL zijn ;). En dan maar gelijk er weer uit maar die start premie is wel leuk.
    Vlek ik denk wel dat dit jaar de kampioenschap bepaalt gaat worden door wie de beste reserve spelers heeft. De selecties zijn kleiner en vaak jeugd. We mogen dan wel 5x wisselen. Maar daar word het niveau van de wedstrijd veelal niet beter of gelijkwaardiger van. De reserve spelers gaan een crucialere rol spelen bij de stabiliteit van een elftal en daarmee ook het kampioenschap en de beker. Ik bedoel psv en ajax worden bewierookt voor afgelopen weekend terwijl ajax echt niet best was daarvoor en bij psv ookal 2 wedstrijden gezien waar het niet veel soeps was. Tegen heracles hadden ze hem ook zomaar kunnen verliezen zelfs. We konden dit jaar zomaar eens een hele rare kampioen krijgen zoals vitesse bijvoorbeeld. OT: ik heb nu al een paar keer gehoord dat er verslaggevers zeggen dat wij een rot ploeg zijn om tegen te voetballen en dat is altijd leuk om te horen haha.
  • 19 Oct 2020 om 17:11
    • Quote van 19 Oct 2020 om 16:45
      Klinkt gek, maar liever geen Europees voetbal.
      Hoe beter we presteren hoe hoger de druk volgend seizoen. De voorrondes Europe zijn verschrikkelijk duur en leveren niet veel op.
      Het klinkt een beetje tegen de geest van de club en sport in maar organische groei is van belang. Ook op de ranglijst (hoewel je natuurlijk niet bewust slecht kunt gaan presteren). Mijn gedachten komen weg bij andere clubs die ook teveel huurlingen hadden, waarbij de kwaliteit van huurlingen van het ene jaar niet in verhouding stond tot het andere jaar waardoor prestaties fluctueerden.
      Play-offs zou leuk zijn (wat extra wedstrijden om wat extra inkomsten te genereren), maar dat Europese ticket.... nog even een jaartje niet.
    Hoeveel zouden die voorrondes kosten qua vliegtickets en hotelkamers etc? Als je in de 2e voorronde uitgeschakeld wordt krijg je 260.000 euro, in de derde voorronde 280.000 en in de play-offs 300.000. Waarbij gezegd moet worden dat dit eenmalig is, het is niet zo dat als je alles doorloopt je de bedragen bij elkaar opgeteld krijgt. Samen met de inkomsten uit stadionrecettes (als publiek dan wel is toegestaan) zou dat toch wel genoeg moeten zijn om in ieder geval de kosten te dekken?
  • 19 Oct 2020 om 17:01
    • Quote van 19 Oct 2020 om 16:45
      Klinkt gek, maar liever geen Europees voetbal.
      Hoe beter we presteren hoe hoger de druk volgend seizoen. De voorrondes Europe zijn verschrikkelijk duur en leveren niet veel op.
      Het klinkt een beetje tegen de geest van de club en sport in maar organische groei is van belang. Ook op de ranglijst (hoewel je natuurlijk niet bewust slecht kunt gaan presteren). Mijn gedachten komen weg bij andere clubs die ook teveel huurlingen hadden, waarbij de kwaliteit van huurlingen van het ene jaar niet in verhouding stond tot het andere jaar waardoor prestaties fluctueerden.
      Play-offs zou leuk zijn (wat extra wedstrijden om wat extra inkomsten te genereren), maar dat Europese ticket.... nog even een jaartje niet.
    Mee eensch...........
  • 19 Oct 2020 om 16:59
    • Quote van 19 Oct 2020 om 16:48
      Of het moet gelijk hoofdtoernooi CL zijn ;). En dan maar gelijk er weer uit maar die start premie is wel leuk.
    Volgens Danilo worden we 1of 2. Dus 50% kans.
  • 19 Oct 2020 om 16:57
    • Quote van 19 Oct 2020 om 16:48
      Of het moet gelijk hoofdtoernooi CL zijn ;). En dan maar gelijk er weer uit maar die start premie is wel leuk.
    Precies, mooi 20 miljoen binnenharken. Zijn we meteen van de zware schuldenlast af ;)
  • 19 Oct 2020 om 16:57
    • Quote van 19 Oct 2020 om 16:45
      Klinkt gek, maar liever geen Europees voetbal.
      Hoe beter we presteren hoe hoger de druk volgend seizoen. De voorrondes Europe zijn verschrikkelijk duur en leveren niet veel op.
      Het klinkt een beetje tegen de geest van de club en sport in maar organische groei is van belang. Ook op de ranglijst (hoewel je natuurlijk niet bewust slecht kunt gaan presteren). Mijn gedachten komen weg bij andere clubs die ook teveel huurlingen hadden, waarbij de kwaliteit van huurlingen van het ene jaar niet in verhouding stond tot het andere jaar waardoor prestaties fluctueerden.
      Play-offs zou leuk zijn (wat extra wedstrijden om wat extra inkomsten te genereren), maar dat Europese ticket.... nog even een jaartje niet.
    Er zitten natuurlijk ook voordelen aan. Je wordt interessanter voor sponsors, doet goede zaken in de tv-matrix, spelers worden meer waard en je wordt aantrekkelijk voor spelers. Hopelijk kunnen tegen die tijd ook weer supporters het stadion in, waardoor de club weer bier en beenham kan verkopen.
  • 19 Oct 2020 om 16:55
    • Quote van 19 Oct 2020 om 16:45
      Klinkt gek, maar liever geen Europees voetbal.
      Hoe beter we presteren hoe hoger de druk volgend seizoen. De voorrondes Europe zijn verschrikkelijk duur en leveren niet veel op.
      Het klinkt een beetje tegen de geest van de club en sport in maar organische groei is van belang. Ook op de ranglijst (hoewel je natuurlijk niet bewust slecht kunt gaan presteren). Mijn gedachten komen weg bij andere clubs die ook teveel huurlingen hadden, waarbij de kwaliteit van huurlingen van het ene jaar niet in verhouding stond tot het andere jaar waardoor prestaties fluctueerden.
      Play-offs zou leuk zijn (wat extra wedstrijden om wat extra inkomsten te genereren), maar dat Europese ticket.... nog even een jaartje niet.
    Ik snap wat je zegt en ik deel die mening wel. Maar als jans en het team ruiken dat we eventueel Europa in zouden kunnen gaan ze dat echt niet nalaten. Aan de andere kant levert het wel weer een imago boost op. Goed voor de marketing. Goed voor de naamsbekendheid en de Europese ervaring voor de spelers goed en even een wishfull thinking dat we dan gevaccineerd zijn en weer in volle veste ons clubje mogen bekijken gaat de seizoenskaart verkoop vaak ook weer omhoog. Kwa druk en verwachtings patroon en de voorrondes op brengen heb je volkomen gelijk.
  • 19 Oct 2020 om 16:48
    • Quote van 19 Oct 2020 om 16:45
      Klinkt gek, maar liever geen Europees voetbal.
      Hoe beter we presteren hoe hoger de druk volgend seizoen. De voorrondes Europe zijn verschrikkelijk duur en leveren niet veel op.
      Het klinkt een beetje tegen de geest van de club en sport in maar organische groei is van belang. Ook op de ranglijst (hoewel je natuurlijk niet bewust slecht kunt gaan presteren). Mijn gedachten komen weg bij andere clubs die ook teveel huurlingen hadden, waarbij de kwaliteit van huurlingen van het ene jaar niet in verhouding stond tot het andere jaar waardoor prestaties fluctueerden.
      Play-offs zou leuk zijn (wat extra wedstrijden om wat extra inkomsten te genereren), maar dat Europese ticket.... nog even een jaartje niet.
    Of het moet gelijk hoofdtoernooi CL zijn ;). En dan maar gelijk er weer uit maar die start premie is wel leuk.
  • 19 Oct 2020 om 16:45
    Klinkt gek, maar liever geen Europees voetbal.
    Hoe beter we presteren hoe hoger de druk volgend seizoen. De voorrondes Europe zijn verschrikkelijk duur en leveren niet veel op.
    Het klinkt een beetje tegen de geest van de club en sport in maar organische groei is van belang. Ook op de ranglijst (hoewel je natuurlijk niet bewust slecht kunt gaan presteren). Mijn gedachten komen weg bij andere clubs die ook teveel huurlingen hadden, waarbij de kwaliteit van huurlingen van het ene jaar niet in verhouding stond tot het andere jaar waardoor prestaties fluctueerden.
    Play-offs zou leuk zijn (wat extra wedstrijden om wat extra inkomsten te genereren), maar dat Europese ticket.... nog even een jaartje niet.
  • 19 Oct 2020 om 12:08
    Laat Ron Jans maar lopen, daarmee bewandelen wij een positieve weg.