Feyenoord treft Liendl in Europa League: ''Hij is de grote man''

28
Feyenoord treft Liendl in Europa League: ''Hij is de grote man''

Feyenoord neemt het vanavond in de Europa League op tegen Wolfsberger AC. Daar loopt voormalig FC Twente-aanvaller Michael Liendl rond, die volgens Manchester United-scout Armand Benneker een groot gevaar vormt voor de Rotterdammers.

Dat vertelt Benneker in het Algemeen Dagblad. "Hij is de grote man, met zijn traptechniek zorgt hij voor al het gevaar", aldus de scout. "Wolfsberger AC speelt vrijwel altijd met vier verdedigers, drie middenvelders en twee spitsen. En tussen die twee spitsen en die drie middenvelders speelt Liendl. Hij maakte verleden week uit een strafschop de 1-1 tegen CSKA Moskou."

"Zijn corners en vrije trappen zorgen voor veel gevaar, omdat Wolfsberger AC uitstekende koppers heeft", weet Benneker, die Feyenoord wel een goede kans geeft. "De ploeg komt wel minder voor de dag dan vorig seizoen. Ze staan ook pas negende in de competitie. Normaal is Feyenoord sterker en wint het die wedstrijd."

Liendl speelde in het seizoen 2017-2018 een halfjaar op huurbasis in Enschede. Hij wist in het bekertoernooi één treffer te scoren en bleef in de Eredivisie doelpuntloos. Na dat halfjaar vertrok de aanvaller naar Oostenrijk.

Naast Liendl heeft Wolfsberger nog meer connecties met de Eredivisie. "Marcel Ritzmaier, die jullie in Nederland kennen van PSV, Cambuur, Go Ahead Eagles en NEC, speelde er vorig seizoen ook. Nu speelt hij bij Rapid Wien. En Lukas Schmitz was de linksback en komt nu voor VVV uit.''

28 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 30 Oct 2020 om 00:15
    • Quote van 29 Oct 2020 om 21:51
      wil je nu een koekje, sticker? Wat? Schouderklopje?
    Hij vroeg er toch naar?
  • 29 Oct 2020 om 23:38
    • Quote van 29 Oct 2020 om 19:11
      Uitgerekend Liendl 2x ;)
    3 x toch mooi , en dat geluk over voor andere NL club zijn voor de Europese lijst, nou dat kan mij gestolen worden. Ben blij dat die Kakkerlakken pak slaag hebben gehad, ik heb zo de pest aan die club ... mooi voor ze , en wat die Europese lijst betreft daar blijven we gewoon op zakken hoor of die kut kakkerlakken nou hadden gewonnen of niet. Mijn dag is in ieder geval goed !!!!
  • 29 Oct 2020 om 21:51
    • Quote van 29 Oct 2020 om 21:34
      Ben vaak voor het andere land. Heb niks met dat carnavalspubliek van ons. Geen beleving en geen trots. Als Nederland tegen bijvoorbeeld IJsland speelt ben ik gewoon voor IJsland. Boeit me echt geen fuck.
    wil je nu een koekje, sticker? Wat? Schouderklopje?
  • 29 Oct 2020 om 21:39
    • Quote van 29 Oct 2020 om 21:34
      Ben vaak voor het andere land. Heb niks met dat carnavalspubliek van ons. Geen beleving en geen trots. Als Nederland tegen bijvoorbeeld IJsland speelt ben ik gewoon voor IJsland. Boeit me echt geen fuck.
    Dat dacht ik al.
  • 29 Oct 2020 om 21:34
    • Quote van 29 Oct 2020 om 20:52
      Een vraag voor je. Als het Nederlands elftal moet ben je dan voor Nederland of de tegenstander? Want het concept winnen in Europa goed is voor het Nederlandse voetbal ontgaat je volledig. Dit is toch ook geen visitekaartje voor de eredivisie. Ik ben absoluut geen feyenoorder. Maar zodra een Nederlandse club moet in Europa ben ik altijd voor de Nederlanders puur omdat voor het voetbal van ons goed is. Met pijn in het hart toen heracles Europa speelde was ik voor heracles. Dat geld voor elke club. Natuurlijk gun ik ze het liever niet. Maar kijkend naa het visite kaartje voor de eredivisie en de lijst met punten zou je altijd voor deze clubs moeten zijn. Althans dat vind ik.
    Ben vaak voor het andere land. Heb niks met dat carnavalspubliek van ons. Geen beleving en geen trots. Als Nederland tegen bijvoorbeeld IJsland speelt ben ik gewoon voor IJsland. Boeit me echt geen fuck.
  • 29 Oct 2020 om 21:18
    • Quote van 29 Oct 2020 om 21:09
      Lijkt wel die scheids bij Tottenham - Twente...
    De manier waarop die scheids floot dat kan toch niet. Zat daar echt met volle verbazing naar te kijken. Was echt by far 1 van de slechste scheidsrechter die ik in lange tijd gezien heb en cruciaal in dit duel. Feyenoord was ook echt niet best. Maar die Oostenrijkers werden echt belachelijke manier in het zadel geholpen.
  • 29 Oct 2020 om 21:09
    • Quote van 29 Oct 2020 om 20:27
      Je vergeet even dat er zeker 3 onterechte strafschoppen gegeven worden. Er gaat niks mis. Maar die scheids heeft volgens mij een klap van de molen gehad. Of in elk geval ergens zuurstof te kort gehad op zijn weg hierheen.
    Lijkt wel die scheids bij Tottenham - Twente...
  • 29 Oct 2020 om 20:52
    • Quote van 29 Oct 2020 om 20:43
      Ach maakt toch niet uit joh. Geniet er maar gewoon van.
    Een vraag voor je. Als het Nederlands elftal moet ben je dan voor Nederland of de tegenstander? Want het concept winnen in Europa goed is voor het Nederlandse voetbal ontgaat je volledig. Dit is toch ook geen visitekaartje voor de eredivisie. Ik ben absoluut geen feyenoorder. Maar zodra een Nederlandse club moet in Europa ben ik altijd voor de Nederlanders puur omdat voor het voetbal van ons goed is. Met pijn in het hart toen heracles Europa speelde was ik voor heracles. Dat geld voor elke club. Natuurlijk gun ik ze het liever niet. Maar kijkend naa het visite kaartje voor de eredivisie en de lijst met punten zou je altijd voor deze clubs moeten zijn. Althans dat vind ik.
  • 29 Oct 2020 om 20:43
    • Quote van 29 Oct 2020 om 20:27
      Je vergeet even dat er zeker 3 onterechte strafschoppen gegeven worden. Er gaat niks mis. Maar die scheids heeft volgens mij een klap van de molen gehad. Of in elk geval ergens zuurstof te kort gehad op zijn weg hierheen.
    Ach maakt toch niet uit joh. Geniet er maar gewoon van.
  • 29 Oct 2020 om 20:27
    • Quote van 29 Oct 2020 om 20:15
      Gdumme hattrick voor die kjeal, wat ging er mis hier bij Twente
    Je vergeet even dat er zeker 3 onterechte strafschoppen gegeven worden. Er gaat niks mis. Maar die scheids heeft volgens mij een klap van de molen gehad. Of in elk geval ergens zuurstof te kort gehad op zijn weg hierheen.
  • 29 Oct 2020 om 20:19
    Oke die scheids is ook niet hlm goed in de kop vgm:)
  • 29 Oct 2020 om 20:19
    Weer een pingel....wat is die mafklapper aan het doen?
  • 29 Oct 2020 om 20:19
    • Quote van 29 Oct 2020 om 19:11
      Uitgerekend Liendl 2x ;)
    *3
  • 29 Oct 2020 om 20:17
    Penalty!!! Dit is toch geweldig. Puur genieten
  • 29 Oct 2020 om 20:15
    Gdumme hattrick voor die kjeal, wat ging er mis hier bij Twente
  • 29 Oct 2020 om 20:14
    Nu al drie maal!!
  • 29 Oct 2020 om 20:13
    Oeioei
  • 29 Oct 2020 om 19:11
    • Quote van 29 Oct 2020 om 10:32
      Ik hoop dat Liendl die kakkerlakken persoonlijk de das om doet. Ook weer zo een speler die helaas verkeerd gebruikt is bij ons.
    Uitgerekend Liendl 2x ;)
  • 29 Oct 2020 om 18:59
    En Liendl heeft gescoord uit een penalty!
  • 29 Oct 2020 om 13:31
    • Quote van 29 Oct 2020 om 12:15
      Ik kan het me nog herinneren. Hij werd binnengehaald als de nieuwe Theo Janssen. Dat is er bij ons echter nooit uitgekomen. Leuk voor hem dat hij het in Oostenrijk wel goed doet. Succes!
    Liendl speelde de eerste wedstrijden onder Hake uitstekend destijds. Bij alle gevaarlijke momenten die we destijds creëerden was hij betrokken. Heb altijd geroepen dat dat de allergrootste fout van Verbeek was. Verbeek passeerde Liendl gelijk en heeft nooit een kans weer gehad. Maria en Maher werden gehaald en die speelden wel. Daarom is Verbeek ook de hoofd verantwoordelijke voor mij voor degradatie. Van Halst heeft veel verkeerd gedaan maar Liendl was echt een hele goede speler voor die tijd. Zelfs nu hadden we die er heel goed bij kunnen gebruiken. Maar helaas is het allemaal anders gelopen.
  • 29 Oct 2020 om 13:18
    Dat had Verbeek weer goed gezien, niet opstellen kan er niks van..
  • 29 Oct 2020 om 12:46
    OOK Liendl is hier niet/verkeerd gebruikt of misbruikt!
  • 29 Oct 2020 om 12:35
    • Quote van 29 Oct 2020 om 12:15
      Ik kan het me nog herinneren. Hij werd binnengehaald als de nieuwe Theo Janssen. Dat is er bij ons echter nooit uitgekomen. Leuk voor hem dat hij het in Oostenrijk wel goed doet. Succes!
    Het is er nooit uitgekomen omdat hij nooit het vertrouwen kreeg en op de verkeerde plaats werd neer gezet. Ik vond het wel een goede speler.
  • 29 Oct 2020 om 12:15
    Ik kan het me nog herinneren. Hij werd binnengehaald als de nieuwe Theo Janssen. Dat is er bij ons echter nooit uitgekomen. Leuk voor hem dat hij het in Oostenrijk wel goed doet. Succes!
  • 29 Oct 2020 om 11:04
    • Quote van 29 Oct 2020 om 10:36
      Hoop het niet. Zal niet goed zijn het Nederlands voetbal. Concurrentie ligt op de loer, terwijl we ook kunnen aansluiten aan de top 8/9.
    Sorry maar mijn haat jegens die kakkerlakken is groter.
  • 29 Oct 2020 om 10:59
    Die is toch al zeker een jaar of 40?
  • 29 Oct 2020 om 10:36
    • Quote van 29 Oct 2020 om 10:32
      Ik hoop dat Liendl die kakkerlakken persoonlijk de das om doet. Ook weer zo een speler die helaas verkeerd gebruikt is bij ons.
    Hoop het niet. Zal niet goed zijn het Nederlands voetbal. Concurrentie ligt op de loer, terwijl we ook kunnen aansluiten aan de top 8/9.
  • 29 Oct 2020 om 10:32
    Ik hoop dat Liendl die kakkerlakken persoonlijk de das om doet. Ook weer zo een speler die helaas verkeerd gebruikt is bij ons.
Saturday 14 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›