''Als het minder gaat, zoals bij FC Twente steekt dat de kop op''

8
''Als het minder gaat, zoals bij FC Twente steekt dat de kop op''

Gertjan Verbeek werkte als trainer bij FC Twente, maar dat werd geen succes. In de media wordt hij vaak dwars genoemd of lastig in de omgang.

''Maar ik ben natuurlijk ook erg uitgesproken. Op het moment dat ik goed presteer, dan gaat het redelijk gelijkop. Maar als het minder gaat, zoals bij Feyenoord en Twente, dan steekt dat de kop op. En dat blijft schijnbaar langer hangen'', vertelt hij in gesprek met de NOS. ''Jammer, maar daar kan ik niet veel aan doen. In Nederland zijn we goed om mensen in hokjes te duwen en dan naar bevestiging te zoeken. Dat is bij mij makkelijk te vinden.''

De trainer ziet zichzelf niet als een volslagen idioot langs het veld staan. ''Tijdens een wedstrijd ben ik als trainer 85 procent van de tijd emotieloos. In die 15 procent toon ik wel emotie. Dan sta ik op en geef ik aanwijzingen. Ja, dan schreeuw ik, want anders ben ik niet te verstaan. Dat doet iedere coach, maar bij mij laten ze dat beeld zien op tv.''

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 30 Nov 2020 om 14:03
    • Quote van 28 Nov 2020 om 11:44
      Verbeek, goeie gozer. Heeft helemaal gelijk. Beeldvorming speelt veel coaches parten. Wij riepen om hem als houthakker en beul die de conditie terug zou brengen. Helaas voor hem is hij op het totaal verkeerde moment ingestapt, een selectie die niet te redden viel. Een zootje ongeregeld waarvan de hoofdrolspelers nu geen profs meer zijn.
    Helemaal eens!
  • 28 Nov 2020 om 20:57
    • Quote van 28 Nov 2020 om 13:50
      Ik wilde deze man helemaal niet. Niet iedereen over een kam scheren. Wat er ook gebeurt, GJ heeft altijd gelijk, althans dat vind hij zelf. Ik vond hem helemaal niet passen bij de type spelers, die we toen hadden. Er is niks mis met teugels aan halen, maar hij zijn wil is wet. Dat werkt niet meer. Niet in deze mondige maatschappij, tenzij je er op kickt.
    Geldt dat ook voor BAM?
  • 28 Nov 2020 om 13:50
    • Quote van 28 Nov 2020 om 11:44
      Verbeek, goeie gozer. Heeft helemaal gelijk. Beeldvorming speelt veel coaches parten. Wij riepen om hem als houthakker en beul die de conditie terug zou brengen. Helaas voor hem is hij op het totaal verkeerde moment ingestapt, een selectie die niet te redden viel. Een zootje ongeregeld waarvan de hoofdrolspelers nu geen profs meer zijn.
    Ik wilde deze man helemaal niet. Niet iedereen over een kam scheren. Wat er ook gebeurt, GJ heeft altijd gelijk, althans dat vind hij zelf. Ik vond hem helemaal niet passen bij de type spelers, die we toen hadden. Er is niks mis met teugels aan halen, maar hij zijn wil is wet. Dat werkt niet meer. Niet in deze mondige maatschappij, tenzij je er op kickt.
  • 28 Nov 2020 om 13:38
    Fc natrappen trekt zijn muil ook weer open
  • 28 Nov 2020 om 11:46
    • Quote van 28 Nov 2020 om 11:44
      Verbeek, goeie gozer. Heeft helemaal gelijk. Beeldvorming speelt veel coaches parten. Wij riepen om hem als houthakker en beul die de conditie terug zou brengen. Helaas voor hem is hij op het totaal verkeerde moment ingestapt, een selectie die niet te redden viel. Een zootje ongeregeld waarvan de hoofdrolspelers nu geen profs meer zijn.
    Klap van de molen gehad?
  • 28 Nov 2020 om 11:44
    Verbeek, goeie gozer. Heeft helemaal gelijk. Beeldvorming speelt veel coaches parten. Wij riepen om hem als houthakker en beul die de conditie terug zou brengen. Helaas voor hem is hij op het totaal verkeerde moment ingestapt, een selectie die niet te redden viel. Een zootje ongeregeld waarvan de hoofdrolspelers nu geen profs meer zijn.
  • 28 Nov 2020 om 11:44
    Verbeek, goeie gozer. Heeft helemaal gelijk. Beeldvorming speelt veel coaches parten. Wij riepen om hem als houthakker en beul die de conditie terug zou brengen. Helaas voor hem is hij op het totaal verkeerde moment ingestapt, een selectie die niet te redden viel. Een zootje ongeregeld waarvan de hoofdrolspelers nu geen profs meer zijn.
  • 28 Nov 2020 om 11:29
    "Bij mij laten dat zien, bij andere coaches niet". Wat is ie zielig he