Rutten: ''Had een heel naar gevoel bij zijn ontslag bij FC Twente''

9
Rutten: ''Had een heel naar gevoel bij zijn ontslag bij FC Twente''

Fred Rutten begreep niet waarom René Hake in het seizoen 2017/2018 werd ontslagen bij FC Twente. Door een reeks aan slechte resultaten werd de huidige interim-trainer van FC Utrecht aan de kant geschoven in de Grolsch Veste.

"Ik had een heel naar gevoel bij zijn ontslag bij FC Twente. In mijn optiek was er geen enkele reden om René te ontslaan. Ze begonnen het seizoen minder, maar daar waren aanwijsbare redenen voor. René had het nog recht kunnen trekken", zo zegt Rutten bij Voetbal International.

Erik ten Hag zou begrijpen als Hake langer trainer blijft van FC Utrecht. "Juist doordat hij geen lange spelerscarrière heeft gehad, heeft hij nu ontzettend veel bagage. Eigenlijk heeft hij alles doorlopen. Hij is jeugdtrainer geweest, hoofd opleiding, coördinator van de bovenbouw bij FC Twente, assistent-trainer én hoofdtrainer in de Ere- en Eerste Divisie. Hij beheerst alle facetten."

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Dec 2020 om 19:55
    • Quote van 2 Dec 2020 om 13:29
      Hake mist een beetje de X-factor. Persoonlijkheid, charisma.... Maar dat is mijn mening.
    Wie Rutten? ;)
  • 2 Dec 2020 om 16:11
    En Fredje blijft maar slijmen, war een misselijke gast toch, denk dat hij nu hoopt dat als Utrecht toch inderdaad een andere trainer wil aantrekken huichelaar Fred nog ff over Ga je zodat deze zal zeggen, jullie moeten Rutten eens polsen. Dat is de textiel van Fredje huichelen. En dan heb ik het even niet over de manier wäroo Hake destijds eruit is gevlogen, wel dat Rutten nu even veer in de reet drukt, waarom. Nu pas??? Hij heeft wel oren naar Utrecht die Fred dat is zijn insteek.
  • 2 Dec 2020 om 16:03
    • Quote van 2 Dec 2020 om 13:10
      Jan dacht het schip te redden door Verbeek aan te stellen,wel begrijpelijk maar bleek achteraf een verkeerde inschatting. Het gekke was dat de supporters achter René hake stonden. Dat was dubbel pech voor jan.
    Heel goed verwoord zo is het in mijn ogen ook gegaan,ik snap alleen niet waarom er iedere keer weer oude koeien uit de sloot moeten we zijn nu aan een heel goed seizoen bezig en laat het oude zeer nu rusten.
  • 2 Dec 2020 om 15:24
    • Quote van 2 Dec 2020 om 13:29
      Volgens mij was Jan gebaat bij een gebaar dat hem de kop niet kostte destijds.
    Precies dit dus.....
  • 2 Dec 2020 om 15:17
    Het is nooit leuk om mensen te ontslaan en of het werkt en zin heeft zien we altijd achteraf. We zullen nooit weten of Hake het gehaald had. Als men niets doet is het ook niet goed en klagen mensen ook.
    Welkom in de voetbalwereld Rutten!
  • 2 Dec 2020 om 13:29
    • Quote van 2 Dec 2020 om 12:58
      Dat is de reden dat hij geen trainer wil worden bij onze club Jan heeft in paniek gereageerd door de ene trainer in te wisselen voor de ander
    Volgens mij was Jan gebaat bij een gebaar dat hem de kop niet kostte destijds.
  • 2 Dec 2020 om 13:29
    Hake mist een beetje de X-factor. Persoonlijkheid, charisma.... Maar dat is mijn mening.
  • 2 Dec 2020 om 13:10
    • Quote van 2 Dec 2020 om 12:58
      Dat is de reden dat hij geen trainer wil worden bij onze club Jan heeft in paniek gereageerd door de ene trainer in te wisselen voor de ander
    Jan dacht het schip te redden door Verbeek aan te stellen,wel begrijpelijk maar bleek achteraf een verkeerde inschatting. Het gekke was dat de supporters achter René hake stonden. Dat was dubbel pech voor jan.
  • 2 Dec 2020 om 12:58