'Voormalig toptalent FC Twente mag per direct vertrekken bij PSV'

20
'Voormalig toptalent FC Twente mag per direct vertrekken bij PSV'

Andrew Mendonca staat op de nominatie om te vertrekken bij PSV. Volgens het Eindhovens Dagblad is PSV bij interesse bereid om mee te denken aan een vertrek van de oud-speler van FC Twente.

Mendonca maakte in 2016 de overstap vanuit de jeugdopleiding van FC Twente naar PSV. De middenvelder uit Lochem gold op dat moment als een van de toptalenten van FC Twente. Mendonca kon in Eindhoven nooit de volgende stap zetten. De twintigjarige middenvelder, die een aflopend contract heeft, kwam de laatste anderhalf jaar zestien keer in actie voor Jong PSV in de Keuken Kampioen Divisie.

PSV houdt een grote schoonmaak in de beloftenploeg, want naast Mendonca mogen nog zeven jonge spelers vertrekken. Het gaat om centrale verdediger Justin de Haas (20), linksback Chris Gloster (20), rechtsback Rico Zeegers (20), aanvaller Djenairo Daniels (18), verdediger Gregory Kuisch (20) en de middenvelders Robin Schoonbrood (21) en Koen Oostenbrink (20) in januari weg.

De acht spelers komen niet in aanmerking voor een plek in de A-selectie van PSV, dat bezig is met een sportieve schifting. De club heeft een aantal spelers uit PSV onder 18 definitief doorgeschoven naar het Jong-team.

20 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Jan 2021 om 21:02
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Helemaal eens. Beide jong en boordevol kwaliteit. PSV vraagt een ander niveau van spelers. Voor ons Twente. Zeker doen.
  • 6 Jan 2021 om 20:10
    • Quote van 6 Jan 2021 om 19:10
      Ik wel, was een erg groot talent, als hij op 80 procent van toen zit en fysiek gegroeid is, gelijk ophalen.
    Is twente geïnteresseerd in hun dan?
  • 6 Jan 2021 om 19:19
    Geen medelijden met Mendonca, eigen schuld dikke bult. Next.
  • 6 Jan 2021 om 19:10
    • Quote van 6 Jan 2021 om 12:52
      Heb je hem vaak zien spelen?
    Ik wel, was een erg groot talent, als hij op 80 procent van toen zit en fysiek gegroeid is, gelijk ophalen.
  • 6 Jan 2021 om 18:52
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    De 2 spelers zouden voor het komende seizoen een welkomende versterking zijn Mochten ze in het financiële plaatje passen van de club .
  • 6 Jan 2021 om 18:04
    Jammer dan.
  • 6 Jan 2021 om 17:14
    • Quote van 6 Jan 2021 om 14:50
      Eens+
    Nou wie geeft het Streuer door?
  • 6 Jan 2021 om 14:50
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Eens+
  • 6 Jan 2021 om 13:57
    Voor Psv kiezen was inderdaad geen hele gekke gedachte, beter dan op 16 jarige leeftijd naar Engeland vertrekken. Daarbovenop moeten we nou ook niet doen of Twente een paradijs voor jeugdspelers was de afgelopen jaren. Dan is de keuze voor Psv zeker te rechtvaardigen. Gelukkig krijgen zulke jongens vandaag de dag wel weer volop kansen!
  • 6 Jan 2021 om 13:48
    • Quote van 6 Jan 2021 om 13:46
      Ikzeg. Ut. Misschien heeft u gelijk wat volwassen heid betreft. Maar hij had ook volwassen kunnen worden als ie gewoon gebleven was bei ons fctwente.
    Beste Ik, Wat zou jij doen als je 16 jaar was en het grote PSV meld zich voor je?
  • 6 Jan 2021 om 13:46
    • Quote van 6 Jan 2021 om 13:27
      Nee, maakte niet veel minuten daar. Maar het talent zou toch niet verloren gaan? Ik denk wel dat 3 jaar een andere omgeving voor een jonge speler goed is voor groei naar volwassenheid.
    Ikzeg. Ut. Misschien heeft u gelijk wat volwassen heid betreft. Maar hij had ook volwassen kunnen worden als ie gewoon gebleven was bei ons fctwente.
  • 6 Jan 2021 om 13:27
    • Quote van 6 Jan 2021 om 12:52
      Heb je hem vaak zien spelen?
    Nee, maakte niet veel minuten daar. Maar het talent zou toch niet verloren gaan? Ik denk wel dat 3 jaar een andere omgeving voor een jonge speler goed is voor groei naar volwassenheid.
  • 6 Jan 2021 om 13:06
    • Quote van 6 Jan 2021 om 12:31
      Offtopic: transferwaardes zijn aangepast op transfermarkt.nl. Joel Drommel staat nu op 4 miljoen !
    Marktwaarde van danilo ook gestegen naar 5 mil
  • 6 Jan 2021 om 12:52
    • Quote van 6 Jan 2021 om 12:30
      Mendonca is wel eentje kwalitatief beter en volwassen is geworden. Niveau PSV misschien te hoog. Maar voor FCT mooie aanvulling.
    Heb je hem vaak zien spelen?
  • 6 Jan 2021 om 12:31
    Offtopic: transferwaardes zijn aangepast op transfermarkt.nl. Joel Drommel staat nu op 4 miljoen !
  • 6 Jan 2021 om 12:30
    Mendonca is wel eentje kwalitatief beter en volwassen is geworden. Niveau PSV misschien te hoog. Maar voor FCT mooie aanvulling.
  • 6 Jan 2021 om 12:25
    • Quote van 6 Jan 2021 om 12:14
      Zou die Justin de Haas niet wat zijn voor onze FC? Een talentvolle verdediger en ook een tijdje aanvoerder geweest bij jong PSV dacht ik
    Daar hebben wij volgens mij eerder belang voor gehad.
  • 6 Jan 2021 om 12:14
    Zou die Justin de Haas niet wat zijn voor onze FC? Een talentvolle verdediger en ook een tijdje aanvoerder geweest bij jong PSV dacht ik
  • 6 Jan 2021 om 11:47
    We hebben op dit moment al genoeg talentvolle middenvelders rond lopen. Als je hem er ook nog bijhaald, lopen ze elkaar in de weg met ontwikkeling. Dus nee niet halen.
  • 6 Jan 2021 om 11:45
    Ik kijk niet veel naar KKD wedstrijden, heeft die Mendonca potentie om eredivisie speler te worden?
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›