Marsman kreeg dreigbrieven in FC Twente-tijd: ''Heel moeilijk''

8
Marsman kreeg dreigbrieven in FC Twente-tijd: ''Heel moeilijk''

Bij Feyenoord waren er grote zorgen na de blessure van Justin Bijlow, maar die zijn compleet verstomd na de sterke optredens van tweede doelman Nick Marsman. De oud-keeper van FC Twente is een stabiele factor onder de lat bij de Rotterdammers.

Marsman, die momenteel het hoogste reddingspercentage in de Eredivisie heeft, heeft nu veel aan zijn ervaringen bij FC Twente. "Toen ik doorbrak bij Twente, gold die club ook als top", blikt hij terug in Voetbal International. "Zo speelden we ook: we hadden veel de bal, wilden domineren en dus pas je als keeper je stijl erop aan."

"Bij Feyenoord is dat nu net zo", meent Marsman. "Wat ik net zei: normaal gesproken krijg je wat minder te doen en moet je er staan als het nodig is. Dat ik me de laatste weken voor de winterstop heb kunnen onderscheiden, is vooral leuk voor mezelf, maar in feite is het natuurlijk vooral een signaal dat we het als ploeg niet altijd even goed hebben gedaan. In het ideale scenario krijg ik niet veel te doen."

Bij FC Twente was Marsman zeker niet onomstreden en kreeg hij zelfs dreigbrieven. "In het begin is alles mooi, daarna ga je foutjes maken, dat is onvermijdelijk. Vervolgens is de vraag: hóé ga je ermee om? Zeker als je jong bent kan dat heel moeilijk zijn. Dan nog moet je nooit de moed laten zakken. Geen enkele carrière gaat in een rechte lijn omhoog, tegenslag ligt altijd op de loer", aldus Marsman.

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Jan 2021 om 15:45
    • Quote van 21 Jan 2021 om 15:38
      En ik denk dat jij 1 van de zeer weinigen bent die zo denkt. Maar jij denkt dat hij in een volle veste alle ballen eruit ? Als de kuip vol had gestaan had hij ook niet zo gepresteerd. Prima dat jij een andere mening hanteerd. Maar onderschat niet de druk die een achterban legt op een marsman.
    tis zon vliegende kanarie..mist alles behalve de tegenstander ..bah weg ermee..
  • 21 Jan 2021 om 15:38
    • Quote van 21 Jan 2021 om 15:01
      Dus de achterban regeert bij FC Twente? Als Marsman komt en deze houdt alle ballen eruit is die weer de held van FC Twente.
    En ik denk dat jij 1 van de zeer weinigen bent die zo denkt. Maar jij denkt dat hij in een volle veste alle ballen eruit ? Als de kuip vol had gestaan had hij ook niet zo gepresteerd. Prima dat jij een andere mening hanteerd. Maar onderschat niet de druk die een achterban legt op een marsman.
  • 21 Jan 2021 om 15:01
    • Quote van 21 Jan 2021 om 11:35
      Als ze graag willen dat er weerstand komt vanuit de achterban moet je dit doen. Ze deden last een pol over hem 80 procent wou het niet. Dat geeft op zich niet. Maar als twente dat zou doen komt elke fout direct weer onder een vergroot glas te liggen. Ik hoop ook oprecht van niet. Al zou het mij niet verbazen als streuer het probeert. Eredivisie ervaring, transfervrij, kent de club. Maar dat gezegd hebbende ben ik nog steeds ABSOLUUT niet van gecharmeerd van hem.
    Dus de achterban regeert bij FC Twente? Als Marsman komt en deze houdt alle ballen eruit is die weer de held van FC Twente.
  • 21 Jan 2021 om 11:43
    • Quote van 21 Jan 2021 om 11:26
      Wijze wooeden van deze doelman. Vaak doet het goed om een andere omgeving op te zoeken. Word je als mens en ook speler ervaring rijker van. Het is nu aantal jaren geleden. Straks transfervrij. Als blijkt dat hij nog beter kan worden onder trainingen van Boscker en graag terug wil naar de Veste. Dan moet de club dat goed overwegen.
    nooit terughalen werd toen al doodzenuwachtig van die sukkel..ik geniet dat ie bij kloteclub onder contract staat..
  • 21 Jan 2021 om 11:42
    • Quote van 21 Jan 2021 om 11:26
      Wijze wooeden van deze doelman. Vaak doet het goed om een andere omgeving op te zoeken. Word je als mens en ook speler ervaring rijker van. Het is nu aantal jaren geleden. Straks transfervrij. Als blijkt dat hij nog beter kan worden onder trainingen van Boscker en graag terug wil naar de Veste. Dan moet de club dat goed overwegen.
    Nooit meer aan beginnen.
  • 21 Jan 2021 om 11:35
    • Quote van 21 Jan 2021 om 11:26
      Wijze wooeden van deze doelman. Vaak doet het goed om een andere omgeving op te zoeken. Word je als mens en ook speler ervaring rijker van. Het is nu aantal jaren geleden. Straks transfervrij. Als blijkt dat hij nog beter kan worden onder trainingen van Boscker en graag terug wil naar de Veste. Dan moet de club dat goed overwegen.
    Als ze graag willen dat er weerstand komt vanuit de achterban moet je dit doen. Ze deden last een pol over hem 80 procent wou het niet. Dat geeft op zich niet. Maar als twente dat zou doen komt elke fout direct weer onder een vergroot glas te liggen. Ik hoop ook oprecht van niet. Al zou het mij niet verbazen als streuer het probeert. Eredivisie ervaring, transfervrij, kent de club. Maar dat gezegd hebbende ben ik nog steeds ABSOLUUT niet van gecharmeerd van hem.
  • 21 Jan 2021 om 11:26
    Wijze wooeden van deze doelman. Vaak doet het goed om een andere omgeving op te zoeken. Word je als mens en ook speler ervaring rijker van. Het is nu aantal jaren geleden. Straks transfervrij. Als blijkt dat hij nog beter kan worden onder trainingen van Boscker en graag terug wil naar de Veste. Dan moet de club dat goed overwegen.
  • 21 Jan 2021 om 11:02
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Mee eens je moet kijken naar wat die nu presteert
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›