Almere City FC ontslaat Verbeek na tegenvallende prestaties

17
Almere City FC ontslaat Verbeek na tegenvallende prestaties

Almere City FC neemt per direct afscheid van trainer Gertjan Verbeek. Meerdere bronnen rond de club geven aan dat de club uit de Keuken Kampioen Divisie dat vandaag heeft besloten, meldt De Telegraaf.

Almere City FC heeft het nieuws zelf nog niet naar buiten gebracht, maar de club uit Flevoland zou afscheid willen nemen van Verbeek vanwege de tegenvallende resultaten. Almere City FC verloor afgelopen weekend in eigen huis met 0-2 van MVV Maastricht en staat achttiende in de Keuken Kampioen Divisie.

Verbeek heeft zelf wel gereageerd. "De club heeft nog niets naar buiten gebracht. Misschien hoor je vandaag of morgen meer. Zolang ik in dienst ben, doe ik gewoon mijn werk", aldus de oud-trainer van FC Twente, die pas sinds dit seizoen werkzaam is blij de club. 

Verbeek zorgde afgelopen weekend voor ophef door na het verlies tegen MVV het volgende te zeggen: "We kwamen na rust knullig op achterstand. Het was zo'n wedstrijd waarin we nog wel een penalty kregen, maar die ging er ook niet in. Als je dan ziet hoe die tweede tegengoal tot stand kwam, dan denk je haast aan sabotage."

UPDATE: Almere City heeft bevestigd dat het dienstverband van Verbeek als trainer van de Flevolandse is beëindigd. "Na een aantal intensieve gesprekken hebben Verbeek en directie en RvC van Almere City FC in goed overleg besloten om een punt te zetten achter de samenwerking."

"Er is vanuit beide kanten veel energie gestoken in het ingezette proces, echter is de gezamenlijke conclusie dat dat nu stokt. Beide partijen hebben er onvoldoende vertrouwen in dat dit op korte termijn kan worden omgebogen", zo schrijft Almere City op haar clubsite.

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Nov 2021 om 09:06
    • Quote van 23 Nov 2021 om 18:31
      Nu speelt die ook weer 4411. Net als bij Twente afstapte van de 433. Snap niet waarom die daar vanaf is gestapt. Bij de clubs waar hij het goed deed speelde die aanvallend 443 en deed dat prima. Nu is het meer dan terecht einde verhaal.
    Vandaar dat hij overal wordt ontslagen.... Speelt stiekem met 12 man.

  • 23 Nov 2021 om 21:49
    • Quote van 23 Nov 2021 om 17:47
      De gait is gemolken...
    De Gait heeft gemolken, bedoel je.
  • 23 Nov 2021 om 20:30
    Gelukkig ligt het niet aan Gertjan Verbeek heeft hij zelf al geanalyseerd.
  • 23 Nov 2021 om 19:46
    • Quote van 23 Nov 2021 om 18:30
      Precies misschien een trailer met hout? Dit keer.
    Op zich knap je brood te verdienen met steeds nieuwe ontslagvergoedingen
  • 23 Nov 2021 om 19:33
    • Quote van 23 Nov 2021 om 19:00
      Met een 443-systeem voetbal je alsof je een man meer op het veld hebt.
    xD
  • 23 Nov 2021 om 19:27
    Hij heeft Aad afkoopsom inmiddels wel ingehaald
  • 23 Nov 2021 om 19:00
    • Quote van 23 Nov 2021 om 18:31
      Nu speelt die ook weer 4411. Net als bij Twente afstapte van de 433. Snap niet waarom die daar vanaf is gestapt. Bij de clubs waar hij het goed deed speelde die aanvallend 443 en deed dat prima. Nu is het meer dan terecht einde verhaal.
    Met een 443-systeem voetbal je alsof je een man meer op het veld hebt.
  • 23 Nov 2021 om 18:35
    Mijn dag is er nog beter op geworden, ik en velen met mij gunnen Gert-Jan dit van harte.
  • 23 Nov 2021 om 18:31
    Nu speelt die ook weer 4411. Net als bij Twente afstapte van de 433. Snap niet waarom die daar vanaf is gestapt. Bij de clubs waar hij het goed deed speelde die aanvallend 443 en deed dat prima. Nu is het meer dan terecht einde verhaal.
  • 23 Nov 2021 om 18:30
    • Quote van 23 Nov 2021 om 18:21
      En weer een ontslagvergoeding in de pocket van Gert-Jan
    Precies misschien een trailer met hout? Dit keer.
  • 23 Nov 2021 om 18:24
    • Quote van 23 Nov 2021 om 17:54
      Ik heb het eigenlijk over zijn trainers carrière. Maat als analist zou hij wel doorgaan en zeggen wat trainers verkeerd doen.
    Ik weet wat je bedoelt haha, was ook vooral sarcastisch bedoeld. Vond de vergelijking Verbeek met het coronavirus ergens wel passend in deze
  • 23 Nov 2021 om 18:21
    En weer een ontslagvergoeding in de pocket van Gert-Jan
  • 23 Nov 2021 om 17:54
    • Quote van 23 Nov 2021 om 17:45
      Nee hoor, blijft gewoon analist. En dan krijgen we elke dag hier een bericht over Verbeek waarin hij zijn tijd bij Twente noemt. Het is wellicht geen makkelijke boodschap, maar je zult ermee moeten leren leven, net als met het coronavirus
    Ik heb het eigenlijk over zijn trainers carrière. Maat als analist zou hij wel doorgaan en zeggen wat trainers verkeerd doen.
  • 23 Nov 2021 om 17:47
    De gait is gemolken...
  • 23 Nov 2021 om 17:45
    • Quote van 23 Nov 2021 om 17:27
      En terecht. Ik denk dat de carrière van verbeek inmiddels wel over is.
    Nee hoor, blijft gewoon analist. En dan krijgen we elke dag hier een bericht over Verbeek waarin hij zijn tijd bij Twente noemt. Het is wellicht geen makkelijke boodschap, maar je zult ermee moeten leren leven, net als met het coronavirus
  • 23 Nov 2021 om 17:29
    Werd tijd ook.
  • 23 Nov 2021 om 17:27
    En terecht. Ik denk dat de carrière van verbeek inmiddels wel over is.
Sunday 5 December 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›