VIDEO | Samenvatting: FC Twente weet niet te stunten en verliest in Amsterdam

( 31 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
VIDEO | Samenvatting: FC Twente weet niet te stunten en verliest in Amsterdam

FC Twente is er zondagmiddag niet in geslaagd een stunt neer te zetten in Amsterdam. De Tukkers verloren met 2-1.

De Tukkers kwamen in de ArenA al vroeg op achterstand. Na een aanval van Twente profiteerde Ajax van een snelle counter. Justin Kluivert kon vervolgens makkelijk intikken na een voorzet van Donny van de Beek. Na de vroege goal krabbelde FC Twente overeind en liet het bij vlagen goed voetbal zien. Haris Vuckic vuurde in de tiende minuut op het doel van Ajax, maar André Onana kon de bal met moeite uit zijn doel houden. Ook Adnane Tighadouini en Hidde ter Avest probeerden Onana te verrassen met een afstandsschot. De goalie hoefde echter niet in actie te komen. Ajax kwam met de schrik vrij na een goede vrije trap van Maher. Thomas Lam zette zijn hoofd tegen de bal maar raakte hem niet hard genoeg om Onana te testen.

Aan de andere kant moest Joël Drommel in actie komen nadat Klaas Jan Huntelaar de Twentse verdediging passeerde. De keeper kwam uit zijn goal en wist een tweede Amsterdamse treffer te voorkomen. In de slotfase van de eerste helft probeerde Hakim Ziyech de Twentse goalie te passeren met een afstandsschot, maar de bal bleek een makkelijke prooi voor Drommel.

In de tweede helft kreeg FC Twente een grote kans nadat Frenkie de Jong uitgleed. Tighadouini kon profiteren van de glijpartij, maar koos ervoor om te schieten in plaats van af te geven op Vuckic. Lam bracht FC Twente bijna in de problemen nadat hij de bal in de voeten van David Neres schoof. De verdediger wist zijn eigen fout echter op tijd te corrigeren.

Na ruim een uur spelen kwam FC Twente op 1-1. Joel Veltman verloor een duel van Tom Boere. De spits gaf vervolgens af op Tighadouini, die de bal hard tegen de touwen ramde. Lang konden de Tukkers niet genieten van de voorsprong: Ziyech ging naar de grond in het zestienmetergebied en kreeg vervolgens een penalty. Joel Drommel kon de bal niet uit het net houden. De treffer van Schöne bleek ook de laatste goal van het duel, waardoor FC Twente verloor met 2-1.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Feb 2018 om 16:02
    • Quote van 11 Feb 2018 om 15:00
      Ergens was het een heel rare wedstrijd, met wat mazzel had Ajax na een kwartier op 3 - 0 kunnen staan en misschien wel uit kunnen lopen naar dubbele cijfers.Echter de wedstrijd bleef de wedstrijd met slechts een 1 - 0 op het scorebord.Wanneer je naar de gehele wedstrijd kijkt en de beslissingen bekijkt had FC Twente na de onterechte penalty misschien best wel een gelijkspel verdiend.Voetbal , en de bal is rond gaat alle kanten op.
    Klopt in het begin hadden we echt mazzel daarna vond ik het niet slecht. We hadden pech met die kut overtreding erg makkelijk gegeven. Maar het gaat goed komen het voetbal wordt steeds beter, alleen als sommigen niet de bal gewoon spelen wanneer het moet natuurlijk en niet voor eigen succes gaan GVD
  • 11 Feb 2018 om 15:45
    niet onaardig bij vlagen, maar is allemaal nutteloos als je volgende week Sparta niet verslaat.
  • 11 Feb 2018 om 15:00
    Ergens was het een heel rare wedstrijd, met wat mazzel had Ajax na een kwartier op 3 - 0 kunnen staan en misschien wel uit kunnen lopen naar dubbele cijfers.Echter de wedstrijd bleef de wedstrijd met slechts een 1 - 0 op het scorebord.Wanneer je naar de gehele wedstrijd kijkt en de beslissingen bekijkt had FC Twente na de onterechte penalty misschien best wel een gelijkspel verdiend.Voetbal , en de bal is rond gaat alle kanten op.
  • 11 Feb 2018 om 14:57
    Tja we kunnen wel zeggen dat we goed Twente hebben gezien toch maar als je elke wedstrijd beslissingen tegen krijgt waardoor je de wedstrijd toch verliest dan heeft het weinig zin om veld op te komen . Nou ja ik denk dan maar 120. % geven en hopen op goede afloop daarbij alle situaties verzamelen en KNVB aanklagen voor matchfixing
  • 11 Feb 2018 om 14:47
    Lichtpuntje was toch Maria. Heeft het prima gedaan.
  • 11 Feb 2018 om 14:44
    • Quote van 11 Feb 2018 om 14:41
      Haha, denk je echt dat pusic iets heeft bijgedragen vandaag?
    Als jij aan het werk bent, draag jij dan wat bij?
  • 11 Feb 2018 om 14:43
    • Quote van 11 Feb 2018 om 14:42
      Sinds wanneer is het een pingel als de doelman buiten de 16 hands maakt??
    Moeilijk he lezen? Die pingel was een volgende situatie fcking wijs neus
  • 11 Feb 2018 om 14:43
    • Quote van 11 Feb 2018 om 14:40
      Ik woon practisch naast de KNVB moet me heel erg in houden nu...
    Kan ik me voorstellen maar hou je maar in, ga even wat anders doen, laat het bezinken. Hoop dat ze in de media het recht gaan zetten zodat we het een plekje kunnen geven. Het is het niet waard. Daar vecht je dan voor om lijfsbehoud en het wordt zakelijk even door een scheids kapotgemaakt. Heeft compleet niets meer met competitie of voetbal te maken. Die gujobojoeki moet gewoon voor maanden of misschien zelfs een jaar een schorsing krijgen!
  • 11 Feb 2018 om 14:42
    • Quote van 11 Feb 2018 om 14:39
      Onana mag gewoon basketballen buiten de 16, handsbal wordt niet gezien dus twente pingel onthouden... Vieze tyfus scheids..
    Sinds wanneer is het een pingel als de doelman buiten de 16 hands maakt??
  • 11 Feb 2018 om 14:41
    • Quote van 11 Feb 2018 om 14:39
      Ik ga even wat anders doen. Moet het van me af zetten. Zo onterecht maar ben trots op dit FC Twente en op Pusic. Topgast! Hopelijk gaat Verbeek snel een beleidsfunctie krijgen en wordt Pusic gewoon de hoofdtrainer.
      Wat een onrecht weer in het voetbal. En dan staan mensen versteld dat mensen kwaad worden of de boel afbreken. Dit is gewoon pure competitievervalsing en pure matchfixing. Onderzoeken die gujoebijoeki. BAH!
    Haha, denk je echt dat pusic iets heeft bijgedragen vandaag?
  • 11 Feb 2018 om 14:41
    het is altijd hetzelfde met die vieze turk, met zijn respectkaartje. Na de bekerwedstrijd had ik een positief gevoel en kwam er vervolgens niks van terecht dus maar afwachten. Ajax was ook erg matig. Positieve dingen zijn dat er niemand geschorst is volgende week, mss bijen dat weet ik niet. Slagveer en holla weer fit, assaidi denk ik volgende week ook weer. De grootste verassing was maria, geweldige gast. Laat hem maar staan en cuevas evt linksbuiten en anders banken. Maria was verdedigend prima, goed voorzet en niet zo onbenullig als cuevas
  • 11 Feb 2018 om 14:41
    • Quote van 11 Feb 2018 om 14:35
      Ikzeg. Het wordt echt tijd dat er actie ondernomen wordt. Tegen deze scheidsrechters en (k)nvb. We worden elke wedstrijd genaaid. Zelfs fox commentaar ziet dat het totaal geen overtreding is hij loopt er gewoon tegen aan. Man man man .ben er echt klaar mee
    Denk dat Twente gewoon eens keer van het veld moet stappen op die manier moet er maar eens een punt worden gemaakt er valt er niet te winnen van de KNVB lekker met zijn allen op tijd terug met de bus en op basis van beelden de KNVB aanklagen voor match fixing want laten we eerlijk zijn haal alle beelden van de laatste weken er maar bij on terechte beslissingen Denk dat het Twente al wel 10! Punten heeft gekost als niet meer is
  • 11 Feb 2018 om 14:40
    • Quote van 11 Feb 2018 om 14:39
      Ik ga even wat anders doen. Moet het van me af zetten. Zo onterecht maar ben trots op dit FC Twente en op Pusic. Topgast! Hopelijk gaat Verbeek snel een beleidsfunctie krijgen en wordt Pusic gewoon de hoofdtrainer.
      Wat een onrecht weer in het voetbal. En dan staan mensen versteld dat mensen kwaad worden of de boel afbreken. Dit is gewoon pure competitievervalsing en pure matchfixing. Onderzoeken die gujoebijoeki. BAH!
    Ik woon practisch naast de KNVB moet me heel erg in houden nu...
  • 11 Feb 2018 om 14:39
    Ik ga even wat anders doen. Moet het van me af zetten. Zo onterecht maar ben trots op dit FC Twente en op Pusic. Topgast! Hopelijk gaat Verbeek snel een beleidsfunctie krijgen en wordt Pusic gewoon de hoofdtrainer.
    Wat een onrecht weer in het voetbal. En dan staan mensen versteld dat mensen kwaad worden of de boel afbreken. Dit is gewoon pure competitievervalsing en pure matchfixing. Onderzoeken die gujoebijoeki. BAH!
  • 11 Feb 2018 om 14:39
    Onana mag gewoon basketballen buiten de 16, handsbal wordt niet gezien dus twente pingel onthouden... Vieze tyfus scheids..
  • 11 Feb 2018 om 14:38
    Ergste nog die "overtreding" wordt ingezet buiten de 16. Die blinde kut scheids geeft gewoon een pingel.
  • 11 Feb 2018 om 14:37
    Maar het ging wel beter zonder gert jan Volgende wedstrijd mxaar buiten het stadion wordt het een driepunter
  • 11 Feb 2018 om 14:35
    • Quote van 11 Feb 2018 om 14:33
      Ik zweer ben fcking woest, gewoon doorgestoken kaart dit!
    Ikzeg. Terecht
  • 11 Feb 2018 om 14:35
    Ikzeg. Het wordt echt tijd dat er actie ondernomen wordt. Tegen deze scheidsrechters en (k)nvb. We worden elke wedstrijd genaaid. Zelfs fox commentaar ziet dat het totaal geen overtreding is hij loopt er gewoon tegen aan. Man man man .ben er echt klaar mee
  • 11 Feb 2018 om 14:34
    Zo teleurstellend. Op basis van een onterechte penal weer verloren. Wie weet hadden er wel 3 punten ingezeten! Er lagen kansen. En dit is helaas niet de eerste keer verdomme
  • 11 Feb 2018 om 14:33
    Ik zweer ben fcking woest, gewoon doorgestoken kaart dit!
  • 11 Feb 2018 om 14:32
    • Quote van 11 Feb 2018 om 14:23
      Arnold verwoord het prima!
    Helemaal mee eens, Ajax heeft geen kans gehad de tweede helft. Hopelijk brengt dit perspectief. Vond Pusic trouwens veel positiviteit uitstralen langs de zijlijn
  • 11 Feb 2018 om 14:30
    Die scheids is echt niet goed bij zijn hoofd! Elke wedstrijd gebeurt er wel wat, wat ons de das om doet!
  • 11 Feb 2018 om 14:28
    • Quote van 11 Feb 2018 om 14:23
      Arnold verwoord het prima!
    En Kenneth P ook. De scheids zou nooit een pingel hebben gegeven aan FCT
  • 11 Feb 2018 om 14:25
    Tyfus scheids kost ons een punt
  • 11 Feb 2018 om 14:25
    En dan heb je zo nog Excelsior tegen nac...
  • 11 Feb 2018 om 14:24
    Jammer hoor maar die kut scheids moet Ajax wel weer een handje helpen ongelofelijk eerst de ingooi niet voor Twente geven daar ontstaat de situatie door en dan een duikelende zineus een penal meegeven als je weet dat hij daar naar opzoek is en gewoon makkelijk valt !!
  • 11 Feb 2018 om 14:24
    Ikzeg. Het moet nu wel heel duidelijk zijn. (K)nvb
  • 11 Feb 2018 om 14:23
    Arnold verwoord het prima!
  • 11 Feb 2018 om 14:23