'Loodzwaar' programma FC Twente: ''Dat wist ik toen ik aangesteld werd''

( 22 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
'Loodzwaar' programma FC Twente: ''Dat wist ik toen ik aangesteld werd''

De trainerswissel bij FC Twente heeft vooralsnog niet voor een hogere klassering gezorgd. De club uit Enschede is na de aanstelling van Gertjan Verbeek weggezakt naar een teleurstellende zeventiende plek in de Eredivisie. 

"Qua resultaten is het niet goed", beseft de oefenmeester in gesprek met FOX Sports. "We hebben een loodzwaar programma gehad. Dat wist ik toen ik aangesteld werd. Van de elf, twaalf (13, red.) wedstrijden die ik heb geleid, speelden we acht keer tegen een ploeg uit het linkerrijtje", blikt Verbeek terug.

"Dat was een flink programma en daar hebben we maar één punt uit weten te halen", vervolgt hij. "Dit is altijd terug te zien op de ranglijst, en dat is teleurstellend", aldus Verbeek, die uitkijkt naar het duel van zondag. "Het zijn de onderste twee ploegen. Of we bouwen de voorsprong uit, of Sparta gaat ons voorbij en dan staan we helemaal onderaan. Dat geeft aan hoe belangrijk de wedstrijd is." 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Feb 2018 om 00:02
    Elke wedstrijd is een mentale opgave in degradatie strijd. Pech, gunfactor en tegenslagen werken nooit mee. FCT pakt niet even zomaar punten. Wordt bij elkaar harken en hopelijk met de hakken over de sloot (nacompetitie)
  • 13 Feb 2018 om 23:02
    • Quote van 13 Feb 2018 om 22:59
      Misschien wel of misschien niet maar ik weet wel dat we vanaf zondag de punten moeten gaan pakken en verder niks. Geen excuses of bebakken lucht meer verkopen maar punten dat wil ik GVD!!!!
    Ik geloof erin. Als de juiste spelers opgesteld worden en we niet te afwachtend gaan spelen moet het goed komen. Zo niet, dan toch. We zullen wel een penalty tegenkrijgen maar Tiga, Boere en een eigen doelpunt zal de eindstand op 3-1 voor Twente zetten.
  • 13 Feb 2018 om 22:59
    • Quote van 13 Feb 2018 om 22:24
      Ondanks het zware programma had Verbeek meer punten kunnen halen maar daar is die waarschijnlijk te laf voor. Adriaanse had ons meer punten opgeleverd. Verliezen kun je eigenlijk niet alleen winnen maar dat is zelfs niet gelukt. Je steeds verschuilen en in hetzelfde systeem blijven spelen en niet iets anders proberen vind ik heel laf en raar. Je hebt niet gewonnnen alleen maar verloren doordat je vasthoudt aan iets dat niet lukt. Tja
    Misschien wel of misschien niet maar ik weet wel dat we vanaf zondag de punten moeten gaan pakken en verder niks. Geen excuses of bebakken lucht meer verkopen maar punten dat wil ik GVD!!!!
  • 13 Feb 2018 om 22:24
    • Quote van 13 Feb 2018 om 22:17
      Pardon! Geen kwaliteit? Deze selectie is middenmoot waardig. Tot nu toe heeft Gertjan er te weinig uitgehaald. Verbeek moet zorgen dat deze jongens hun niveau gaan halen of daarboven. Als je met deze selectie nacompetitie moet spelen of degradeert dan vaal je als trainer heel erg. Het is nu erop of eronder!!!
    Ondanks het zware programma had Verbeek meer punten kunnen halen maar daar is die waarschijnlijk te laf voor. Adriaanse had ons meer punten opgeleverd. Verliezen kun je eigenlijk niet alleen winnen maar dat is zelfs niet gelukt. Je steeds verschuilen en in hetzelfde systeem blijven spelen en niet iets anders proberen vind ik heel laf en raar. Je hebt niet gewonnnen alleen maar verloren doordat je vasthoudt aan iets dat niet lukt. Tja
  • 13 Feb 2018 om 22:20
    • Quote van 13 Feb 2018 om 21:58
      "Waarom wordt er bij FC Twente zoveel verkeerde keuzes gemaakt?"

      Simpelweg omdat ego's bij velen blijkbaar nog steeds boven clubbelang gaat Scorpio....daarom.

      Clubliefde bestaat niet op bestuurlijk niveau....ego's en euro's voeren de boventoon.

    Klopt, maar dat zie je eigenlijk bij heel veel clubs over de wereld. Hetzelfde probleem. Hopelijk komen we hier uit en gaan we de weg omhoog vinden en structureel bouwen aan een mooie club die ook weer sportieve prestaties gaat leveren en dan moet alles goed komen.
  • 13 Feb 2018 om 22:17
    • Quote van 13 Feb 2018 om 21:07
      Ted moest weg, paste niet in de cultuur van de club...een vreemde eend in de bijt. Van Halst had na het vertrek van Ted zo spoedig mogelijk Rutten op moeten halen, maar dat liet Jan's ego niet toe zoals je vast wel weet.

      Ik ben vanaf het eerste moment een voorstander geweest van Rutten toen hij riep dat hij FC Twente wel wilde helpen. Het heeft dus niets met kapot schrijven te maken Scorpio, maar meer met het gegeven dat Jan eigenlijk geen haar beter is dan Joop in zijn werkwijze was. Ook hij liegt alles aan elkaar vast, en ook hij vindt zijn ego belangrijker dan de club. Tevens verzameld hij ook 'vriendjes' om zich heen.

      Verbeek heeft zich gigantisch verkeken op de selectie van FC Twente, dat is zeker waar, maar ook voor Verbeek geldt dat je van een berg stront geen heerlijke topping kunt maken. Ja, je zou de stront kunnen verven zodat het er van een afstandje nog enigszins bekoorlijk uitziet. Als je echter dichterbij komt, dan kan de stank niet verhullen dat het een berg stront blijft. De pech voor Jan is nu dat Verbeek geen ja-knikker is, maar hetzelfde heeft geconstateerd wat sommigen van ons al veel eerder constateerden.....kwantiteit boven kwaliteit......
    Pardon! Geen kwaliteit? Deze selectie is middenmoot waardig. Tot nu toe heeft Gertjan er te weinig uitgehaald. Verbeek moet zorgen dat deze jongens hun niveau gaan halen of daarboven. Als je met deze selectie nacompetitie moet spelen of degradeert dan vaal je als trainer heel erg. Het is nu erop of eronder!!!
  • 13 Feb 2018 om 21:58
    • Quote van 13 Feb 2018 om 21:21
      We hebben juist mensen nodig die niet in onze cultuur passen, die weten waar ze over praten en die geen meelopers zijn. Tedje is een gemiste kans in mijn ogen. Onder Joop hadden we hielelikkers en allemaal meelopers waarvan niets meer over is nu en terecht. We hebben een Verbeek nodig om Twente op de langere termijn weer op de kaart te zetten. Ja, en daar hoort Rutten ook bij, helemaal met zijn ervaring en wat die voor FC Twente heeft betekent. Begrijp niet dat je die kans niet pakt. Mag van Halst van mij ook wel eens uitleggen. Laat LtV en Wissing dat eens aan van Halst vragen en doorvragen. Maar bij dat soort journalisten gaat het altijd om het achteraf gelul en afkraken zonder enige toegevoegde waarde.

      Ach ik weet het allemaal wel en denk dat heel veel mensen het wel weten. Dat maakt het alleen maar frustrerende omdat je het niet kunt begrijpen. Waarom wort er bij FC Twente zoveel verkeerde keuzes gemaakt? Waarom steeds een keuze die achteraf zwaar tegenvalt. Want daar zijn we wel goed in. Steeds keuzes maken die weinig tot geen resultaat hebben. En zo draaien we al jaren. Heel jammer en onnodig.
    "Waarom wordt er bij FC Twente zoveel verkeerde keuzes gemaakt?"

    Simpelweg omdat ego's bij velen blijkbaar nog steeds boven clubbelang gaat Scorpio....daarom.

    Clubliefde bestaat niet op bestuurlijk niveau....ego's en euro's voeren de boventoon.

  • 13 Feb 2018 om 21:21
    • Quote van 13 Feb 2018 om 21:07
      Ted moest weg, paste niet in de cultuur van de club...een vreemde eend in de bijt. Van Halst had na het vertrek van Ted zo spoedig mogelijk Rutten op moeten halen, maar dat liet Jan's ego niet toe zoals je vast wel weet.

      Ik ben vanaf het eerste moment een voorstander geweest van Rutten toen hij riep dat hij FC Twente wel wilde helpen. Het heeft dus niets met kapot schrijven te maken Scorpio, maar meer met het gegeven dat Jan eigenlijk geen haar beter is dan Joop in zijn werkwijze was. Ook hij liegt alles aan elkaar vast, en ook hij vindt zijn ego belangrijker dan de club. Tevens verzameld hij ook 'vriendjes' om zich heen.

      Verbeek heeft zich gigantisch verkeken op de selectie van FC Twente, dat is zeker waar, maar ook voor Verbeek geldt dat je van een berg stront geen heerlijke topping kunt maken. Ja, je zou de stront kunnen verven zodat het er van een afstandje nog enigszins bekoorlijk uitziet. Als je echter dichterbij komt, dan kan de stank niet verhullen dat het een berg stront blijft. De pech voor Jan is nu dat Verbeek geen ja-knikker is, maar hetzelfde heeft geconstateerd wat sommigen van ons al veel eerder constateerden.....kwantiteit boven kwaliteit......
    We hebben juist mensen nodig die niet in onze cultuur passen, die weten waar ze over praten en die geen meelopers zijn. Tedje is een gemiste kans in mijn ogen. Onder Joop hadden we hielelikkers en allemaal meelopers waarvan niets meer over is nu en terecht. We hebben een Verbeek nodig om Twente op de langere termijn weer op de kaart te zetten. Ja, en daar hoort Rutten ook bij, helemaal met zijn ervaring en wat die voor FC Twente heeft betekent. Begrijp niet dat je die kans niet pakt. Mag van Halst van mij ook wel eens uitleggen. Laat LtV en Wissing dat eens aan van Halst vragen en doorvragen. Maar bij dat soort journalisten gaat het altijd om het achteraf gelul en afkraken zonder enige toegevoegde waarde.

    Ach ik weet het allemaal wel en denk dat heel veel mensen het wel weten. Dat maakt het alleen maar frustrerende omdat je het niet kunt begrijpen. Waarom wort er bij FC Twente zoveel verkeerde keuzes gemaakt? Waarom steeds een keuze die achteraf zwaar tegenvalt. Want daar zijn we wel goed in. Steeds keuzes maken die weinig tot geen resultaat hebben. En zo draaien we al jaren. Heel jammer en onnodig.
  • 13 Feb 2018 om 21:07
    • Quote van 13 Feb 2018 om 20:51
      Man dit is wel heel kort door de bocht. Wel alle feiten benoemen en niet alleen iemand proberen kapot te schrijven. Je begint op LtV te lijken.

      Ze hadden nooit Tedje moeten wegdoen maar gewoon technisch directeur moeten maken. Dat is de grootste fout die van Halst heeft gemaakt. De rest is allemaal achteraf gelul. Verbeek kan moeilijk zeggen ik wordt graag trainer maar zie er geen heil in. Tuurlijk is die optimistisch en denkt hij dat hij er nog wat van kan maken. Daar is die nu op teruggekomen, alleen jammer dat die de schuld bij anderen neerlegt op een sluwe manier ipv naar zichzelf te kijken en zelf toe te geven dat die te optimistisch was.
    Ted moest weg, paste niet in de cultuur van de club...een vreemde eend in de bijt. Van Halst had na het vertrek van Ted zo spoedig mogelijk Rutten op moeten halen, maar dat liet Jan's ego niet toe zoals je vast wel weet.

    Ik ben vanaf het eerste moment een voorstander geweest van Rutten toen hij riep dat hij FC Twente wel wilde helpen. Het heeft dus niets met kapot schrijven te maken Scorpio, maar meer met het gegeven dat Jan eigenlijk geen haar beter is dan Joop in zijn werkwijze was. Ook hij liegt alles aan elkaar vast, en ook hij vindt zijn ego belangrijker dan de club. Tevens verzameld hij ook 'vriendjes' om zich heen.

    Verbeek heeft zich gigantisch verkeken op de selectie van FC Twente, dat is zeker waar, maar ook voor Verbeek geldt dat je van een berg stront geen heerlijke topping kunt maken. Ja, je zou de stront kunnen verven zodat het er van een afstandje nog enigszins bekoorlijk uitziet. Als je echter dichterbij komt, dan kan de stank niet verhullen dat het een berg stront blijft. De pech voor Jan is nu dat Verbeek geen ja-knikker is, maar hetzelfde heeft geconstateerd wat sommigen van ons al veel eerder constateerden.....kwantiteit boven kwaliteit......
  • 13 Feb 2018 om 20:51
    • Quote van 13 Feb 2018 om 17:13
      "Van de elf, twaalf (13, red.) wedstrijden die ik heb geleid, speelden we acht keer tegen een ploeg uit het linkerrijtje".
      FC Twente, nog steeds de club met de 4e begroting van Nederland Gertjan, en jij durft als excuus te beweren dat clubs uit het "linkerrijtje" stuk voor stuk te hoog gegrepen waren voor FC Twente? PEC staat momenteel met een veel mindere begroting, en met lagere salarissen gewoon netjes 5e....de plek waar FC Twente minimaal hoort te staan als je kijkt naar de begroting.
      Noem gewoon het beestje bij naam en zeg gewoon eerlijk dat Van Halst een onevenwichtige selectie samen heeft gesteld met het beetje geld dat voorhanden was. Goedkoop hoeft per definitie niet slecht te zijn. Creatief....en vooral gericht FITTE spelers halen zodat de balans aanwezig blijft van ervaring, fysieke kracht, snelheid, behendigheid en scorend vermogen.
    Man dit is wel heel kort door de bocht. Wel alle feiten benoemen en niet alleen iemand proberen kapot te schrijven. Je begint op LtV te lijken.

    Ze hadden nooit Tedje moeten wegdoen maar gewoon technisch directeur moeten maken. Dat is de grootste fout die van Halst heeft gemaakt. De rest is allemaal achteraf gelul. Verbeek kan moeilijk zeggen ik wordt graag trainer maar zie er geen heil in. Tuurlijk is die optimistisch en denkt hij dat hij er nog wat van kan maken. Daar is die nu op teruggekomen, alleen jammer dat die de schuld bij anderen neerlegt op een sluwe manier ipv naar zichzelf te kijken en zelf toe te geven dat die te optimistisch was.
  • 13 Feb 2018 om 20:14
    • Quote van 13 Feb 2018 om 19:21
      Whahaha,wat een lulverhaal!
    Wat jij niet eens kunt ontkrachten Henk? Valt me best wel een beetje van je tegen als voorzitter van de JvH fanclub. ;)
  • 13 Feb 2018 om 19:41
    • Quote van 13 Feb 2018 om 18:59
      Hij is destijds geïntroduceerd door kammetje als videoanalist van Twente. Door onze TD aangesteld als hoofdscout.
    Van video analist tot hoofd scout is maar een kleine stap..... de echte scouts waren goede spelers en later goede trainers..... denk aan schoolmeester Jan Kemkens....
  • 13 Feb 2018 om 19:21
    • Quote van 13 Feb 2018 om 19:09
      Jezus f*cking christ........

      Verbeek werd als 'een olifant in een porseleinwinkel' neergezet, maar van Halst blijkt een mammoet te zijn (geweest) in diezelfde porseleinwinkel.....

      Hij wilde als 'redder' gezien worden, maar zou zomaar de 'destroyer' kunnen worden. Hij heeft FC Twente opnieuw aan de afgrond gezet met zijn fratsen....
    Whahaha,wat een lulverhaal!
  • 13 Feb 2018 om 19:09
    • Quote van 13 Feb 2018 om 18:59
      Hij is destijds geïntroduceerd door kammetje als videoanalist van Twente. Door onze TD aangesteld als hoofdscout.
    Jezus f*cking christ........

    Verbeek werd als 'een olifant in een porseleinwinkel' neergezet, maar van Halst blijkt een mammoet te zijn (geweest) in diezelfde porseleinwinkel.....

    Hij wilde als 'redder' gezien worden, maar zou zomaar de 'destroyer' kunnen worden. Hij heeft FC Twente opnieuw aan de afgrond gezet met zijn fratsen....
  • 13 Feb 2018 om 19:00
    • Quote van 13 Feb 2018 om 18:38
      Wie is verantwoordelijk geweest voor de aanstelling van Carsten?
    Je mag niet doorvragen...... dan raken er een paar geïrriteerd.... :-) :-)
  • 13 Feb 2018 om 18:59
    • Quote van 13 Feb 2018 om 18:38
      Wie is verantwoordelijk geweest voor de aanstelling van Carsten?
    Hij is destijds geïntroduceerd door kammetje als videoanalist van Twente. Door onze TD aangesteld als hoofdscout.
  • 13 Feb 2018 om 18:38
    • Quote van 13 Feb 2018 om 18:37
      Ik weet het ;))
    Wie is verantwoordelijk geweest voor de aanstelling van Carsten?
  • 13 Feb 2018 om 18:37
    • Quote van 13 Feb 2018 om 18:12
      Hetgeen wij dus vanaf het begin geroepen hebben, wordt nu (ook) bevestigd door Verbeek Socrates.

      Wie is verantwoordelijk geweest voor de aanstelling van Carsten?
    Ik weet het ;))
  • 13 Feb 2018 om 18:37
    • Quote van 13 Feb 2018 om 17:13
      "Van de elf, twaalf (13, red.) wedstrijden die ik heb geleid, speelden we acht keer tegen een ploeg uit het linkerrijtje".
      FC Twente, nog steeds de club met de 4e begroting van Nederland Gertjan, en jij durft als excuus te beweren dat clubs uit het "linkerrijtje" stuk voor stuk te hoog gegrepen waren voor FC Twente? PEC staat momenteel met een veel mindere begroting, en met lagere salarissen gewoon netjes 5e....de plek waar FC Twente minimaal hoort te staan als je kijkt naar de begroting.
      Noem gewoon het beestje bij naam en zeg gewoon eerlijk dat Van Halst een onevenwichtige selectie samen heeft gesteld met het beetje geld dat voorhanden was. Goedkoop hoeft per definitie niet slecht te zijn. Creatief....en vooral gericht FITTE spelers halen zodat de balans aanwezig blijft van ervaring, fysieke kracht, snelheid, behendigheid en scorend vermogen.
    Je mag hem niet aanrekenen met wat voor spelersgroep hij moet werken. Zelf heeft hij daar op 3 spelers na weinig inspraak over gehad. De 3 die hij gehaald heeft doen het geloof ik naar behoren. In de tijd dat hij er is lees ik tussen de regels door dat ze ook wel fitter zijn geworden. Ze kunnen het nu langer volhouden dan de 60 minuten (zie Feyenoord). Het zware programma heb ik ook al aangekaard. Hij heeft overigens 2 punten gehaald tegen clubs uit het linker rijtje, Ajax en Vitesse. De komende wedstrijden moeten te doen zijn. Utrecht moet te pakken zijn, Groningen, Heracles, Willem II, VVV, Feyenoord, ADO, PEC, Vitesse en NAC... Ik verwacht dat hier wel een goede reeks neergezet moet kunnen worden.
  • 13 Feb 2018 om 18:12
    • Quote van 13 Feb 2018 om 17:28
      Dat beestje heeft Verbeek al eens genoemd TC. Hij heeft al aangegeven dat er....teveel spelers zijn gehaald....kwantiteit ipv kwaliteit is gehaald.....de prut zonder fatsoenlijke scouting deze kant op is gekomen. Niet voor niets mogen er een aantal spelers weg...huurlingen en amateur niveau klasse ballers. Niet voor niets wil men Bleuming weer halen en als hoofd scouting aanstellen. Carsten die er nu zit is namelijk ook zo'n videoband/youtube scout waar je geen kloten aan hebt.
    Hetgeen wij dus vanaf het begin geroepen hebben, wordt nu (ook) bevestigd door Verbeek Socrates.

    Wie is verantwoordelijk geweest voor de aanstelling van Carsten?
  • 13 Feb 2018 om 17:28
    • Quote van 13 Feb 2018 om 17:13
      "Van de elf, twaalf (13, red.) wedstrijden die ik heb geleid, speelden we acht keer tegen een ploeg uit het linkerrijtje".
      FC Twente, nog steeds de club met de 4e begroting van Nederland Gertjan, en jij durft als excuus te beweren dat clubs uit het "linkerrijtje" stuk voor stuk te hoog gegrepen waren voor FC Twente? PEC staat momenteel met een veel mindere begroting, en met lagere salarissen gewoon netjes 5e....de plek waar FC Twente minimaal hoort te staan als je kijkt naar de begroting.
      Noem gewoon het beestje bij naam en zeg gewoon eerlijk dat Van Halst een onevenwichtige selectie samen heeft gesteld met het beetje geld dat voorhanden was. Goedkoop hoeft per definitie niet slecht te zijn. Creatief....en vooral gericht FITTE spelers halen zodat de balans aanwezig blijft van ervaring, fysieke kracht, snelheid, behendigheid en scorend vermogen.
    Dat beestje heeft Verbeek al eens genoemd TC. Hij heeft al aangegeven dat er....teveel spelers zijn gehaald....kwantiteit ipv kwaliteit is gehaald.....de prut zonder fatsoenlijke scouting deze kant op is gekomen. Niet voor niets mogen er een aantal spelers weg...huurlingen en amateur niveau klasse ballers. Niet voor niets wil men Bleuming weer halen en als hoofd scouting aanstellen. Carsten die er nu zit is namelijk ook zo'n videoband/youtube scout waar je geen kloten aan hebt.
  • 13 Feb 2018 om 17:13
    "Van de elf, twaalf (13, red.) wedstrijden die ik heb geleid, speelden we acht keer tegen een ploeg uit het linkerrijtje".
    FC Twente, nog steeds de club met de 4e begroting van Nederland Gertjan, en jij durft als excuus te beweren dat clubs uit het "linkerrijtje" stuk voor stuk te hoog gegrepen waren voor FC Twente? PEC staat momenteel met een veel mindere begroting, en met lagere salarissen gewoon netjes 5e....de plek waar FC Twente minimaal hoort te staan als je kijkt naar de begroting.
    Noem gewoon het beestje bij naam en zeg gewoon eerlijk dat Van Halst een onevenwichtige selectie samen heeft gesteld met het beetje geld dat voorhanden was. Goedkoop hoeft per definitie niet slecht te zijn. Creatief....en vooral gericht FITTE spelers halen zodat de balans aanwezig blijft van ervaring, fysieke kracht, snelheid, behendigheid en scorend vermogen.