Maria maakt indruk: ''Dat mannetje van FC Twente deed dat ook''

8 reacties
Maria maakt indruk: ''Dat mannetje van FC Twente deed dat ook''

Michaël Maria maakte zondagmiddag zijn debuut bij FC Twente. De vleugelverdediger, die in de basis begon doordat Christian Cuevas een schorsing uitzat, liet in de Amsterdam Arena een prima indruk achter tijdens de wedstrijd tegen Ajax.

Rene van der Gijp genoot ook van de flankspeler, die - net als Coen Moulijn - een mannetje kan passeren zonder te versnellen. "Gister zag ik zo'n moment, dat vond ik zo leuk", sprak hij. "Dat mannetje van Twente deed dat ook, op precies het juiste moment", aldus Van der Gijp.

"Zo mooi, dan hoef je nog niet eens hard te versnellen", legt hij uit bij Voetbal Inside. "Hij kiest exact het juiste moment, waarop die verdediger van Ajax niet stabiel is", besluit Van der Gijp over de actie van Maria, die in de tweede helft een paar prima acties had op links. 

 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen kun dien je in te loggen of te registreer je, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Feb 2018 om 18:01
    • Quote van 13 Feb 2018 om 16:17
      Van mij mogen ze beiden spelen, maar dan wel in een 442 formatie. Cuevas lb en Maria linker middenvelder/valse linksbuiten. Deze jingen kan een man passeren en heeft een goede voorzet. We zullen moeten scoren en ik denk dat hij daar een steentje aan kan bijdragen.
    Mee eens.
  • 13 Feb 2018 om 17:35
    • Quote van 13 Feb 2018 om 17:21
      Gaat niet gebeuren. Ten eerste omdat beiden daar nog niet hebben gespeeld en te tweede...Hidde is daar de nummer 1. Hij zal daar blijven spelen om hem zodoende te (blijven) motiveren alsnog een nieuw contract bij ons te gaan tekenen.
    Heb je helemaal gelijk in. Mocht hij toch niet willen bijtekenen dan gelijk vd Lely of 1 van deze twee op die plek.
  • 13 Feb 2018 om 17:21
    • Quote van 13 Feb 2018 om 17:12
      Wellicht 1 van de 2 op rechtsback??
    Gaat niet gebeuren. Ten eerste omdat beiden daar nog niet hebben gespeeld en te tweede...Hidde is daar de nummer 1. Hij zal daar blijven spelen om hem zodoende te (blijven) motiveren alsnog een nieuw contract bij ons te gaan tekenen.
  • 13 Feb 2018 om 17:12
    • Quote van 13 Feb 2018 om 16:17
      Van mij mogen ze beiden spelen, maar dan wel in een 442 formatie. Cuevas lb en Maria linker middenvelder/valse linksbuiten. Deze jingen kan een man passeren en heeft een goede voorzet. We zullen moeten scoren en ik denk dat hij daar een steentje aan kan bijdragen.
    Wellicht 1 van de 2 op rechtsback??
  • 13 Feb 2018 om 16:19
    • Quote van 13 Feb 2018 om 16:17
      Van mij mogen ze beiden spelen, maar dan wel in een 442 formatie. Cuevas lb en Maria linker middenvelder/valse linksbuiten. Deze jingen kan een man passeren en heeft een goede voorzet. We zullen moeten scoren en ik denk dat hij daar een steentje aan kan bijdragen.
    Dacht k ook!! COTE
  • 13 Feb 2018 om 16:17
    • Quote van 13 Feb 2018 om 16:12
      Ik denk ook Cuevas, maar ik hoop Maria.
      Maria is in mijn ogen stabieler en oogt rustiger. Daarbij paar goede acties. Voorzetten weet ik zo niet hoe die waren, maar volgens mij ook prima.
      Cuevas heeft een slechte voorzet en is erg chaotisch
    Van mij mogen ze beiden spelen, maar dan wel in een 442 formatie. Cuevas lb en Maria linker middenvelder/valse linksbuiten. Deze jingen kan een man passeren en heeft een goede voorzet. We zullen moeten scoren en ik denk dat hij daar een steentje aan kan bijdragen.
  • 13 Feb 2018 om 16:12
    • Quote van 13 Feb 2018 om 15:53
      wie gaat spelen in de basis ? Maria / Cuevas / of beide ? (ik denk dat Verbeek weer kiest voor Cuevas)
    Ik denk ook Cuevas, maar ik hoop Maria.
    Maria is in mijn ogen stabieler en oogt rustiger. Daarbij paar goede acties. Voorzetten weet ik zo niet hoe die waren, maar volgens mij ook prima.
    Cuevas heeft een slechte voorzet en is erg chaotisch
  • 13 Feb 2018 om 15:53
    wie gaat spelen in de basis ? Maria / Cuevas / of beide ? (ik denk dat Verbeek weer kiest voor Cuevas)