''Als Assaidi weer fit is, kan hij FC Twente bij de hand nemen''

( 11 reacties)
''Als Assaidi weer fit is, kan hij FC Twente bij de hand nemen''

Gijs Eijsink maakt zich zorgen om FC Twente. De ploeg van trainer Gertjan Verbeek is inmiddels weggezakt naar een teleurstellende zeventiende plek in de Eredivisie en de verslaggever vraagt zich af of de Tukkers erin blijven. 

"Het bijzondere is dat ook voetballers als Adam Maher en Adnane Tighadouini waarvan je veronderstelt dat ze de ploeg mee kunnen voeren naar een hoger niveau, wegzakken in het moeras waarin de FC langzaam maar zeker dieper zinkt", legt hij uit in zijn column op de website van TwenteSport. "Een moeras is gevaarlijk. Daar kom je heel moeilijk uit. Daar kom je heel vaak nooit meer uit", weet Eijsink. 

"Wie beheert de reddingsboeien? Allereerst Gertjan Verbeek zelf", beseft hij. "Maar ook hij neemt af en toe vreemde besluiten. Ik snapte niks van de opstelling van Michael Maria als rechtsbuiten. Een verdediger die ineens aanvaller wordt. Dat kon echt niet. Hij raakte in de eerste helft geen enkele bal goed. Dan speel je dus met tien man", constateert Eijsink.

"Wat ik ook niet snap van GJ, zijn alsmaar die pogingen om met Jos Hooiveld als spits te redden wat er nog te redden valt", vervolgt hij kritisch. "De lange Drent won vrijdag geen enkel kopduel en dat is toch het eerste wat je mag verwachten van zo’n ingreep. Oussama Assaidi zou een reddende engel kunnen zijn", beseft Eijsink.

"Als hij weer fit is, kan hij de ploeg bij de hand nemen", meent hij. "Maar of hij bij zijn rentree meteen in de vorm is, die daarvoor nodig is, is de vraag. Gelukkig voor de duizenden vrezende fans is Mounir El Hamdaoui inmiddels weer van de partij. Ook zijn ervaring en scorend vermogen kan verlossend werken. Mag je hopen." 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Mar 2018 om 09:18
    • Quote van 13 Mar 2018 om 23:36
      Met pek en veren de stad uut en snel VOTDEMET.
    1-6-3-1 hahaha
  • 14 Mar 2018 om 00:37
    • Quote van 13 Mar 2018 om 21:25
      Geen gepraat meer ik denk dat Jan en Gert Jan de druk van de supporters voelen , nou dat hoop ik althans , gewoon 4-3-3 want anders word het niets en liever met 4-3-3 naar de ... dan met het saaie en zeer vervelende voetbal dat we tot nu toe gezien hebben veel te laat maar goed. Weg met dat 5-3-2 En als je het blijft doen Gert Jan , donder dan heel snel op .
    4-4-2 of 4-3-3 Heel gauw dat 5-3-2 afschaffen inderdaad.
  • 13 Mar 2018 om 23:36
    • Quote van 13 Mar 2018 om 21:25
      Geen gepraat meer ik denk dat Jan en Gert Jan de druk van de supporters voelen , nou dat hoop ik althans , gewoon 4-3-3 want anders word het niets en liever met 4-3-3 naar de ... dan met het saaie en zeer vervelende voetbal dat we tot nu toe gezien hebben veel te laat maar goed. Weg met dat 5-3-2 En als je het blijft doen Gert Jan , donder dan heel snel op .
    Met pek en veren de stad uut en snel VOTDEMET.
  • 13 Mar 2018 om 21:25
    Geen gepraat meer ik denk dat Jan en Gert Jan de druk van de supporters voelen , nou dat hoop ik althans , gewoon 4-3-3 want anders word het niets en liever met 4-3-3 naar de ... dan met het saaie en zeer vervelende voetbal dat we tot nu toe gezien hebben veel te laat maar goed. Weg met dat 5-3-2 En als je het blijft doen Gert Jan , donder dan heel snel op .
  • 13 Mar 2018 om 21:16
    • Quote van 13 Mar 2018 om 19:47
      Als assaidi fit is gaat er juist HELEMAAL NIKS meer worden gewonnen
    als je hem op de flanken zit kan het prima. Zonder hem win je ook niks, wil je 442 blijven spelen met tiga en boere ofzo? Dat word helemaal niks. Assaidi el ham en tiga op de flanken, je moet wat. Eerst zaterdag maar eens afwachten, moet kunnen.
  • 13 Mar 2018 om 20:24
    Is gewoon een goeie speler met de creativiteit die wij zo node missen. Maar de trainer moet hem eens flink onder zijn hol trappen en duidelijk maken dat voetbal een teamsport is en geen potje Patience.
  • 13 Mar 2018 om 20:12
    Als Assaidi weer fit is krijgen we weer FC Assaidi. Kan Boere wel weer thuis blijven. Hij krijgt dan geen bal. Ik vind Assaidi geen aanwinst voor het team. Te egoïstisch als teamspelers en te slecht om alleen wedstrijden te beslissen.
  • 13 Mar 2018 om 19:56
    En als onze verdedigers op niveau gaan verdedigen dan krijgen we mogelijk minder goals tegen.
  • 13 Mar 2018 om 19:50
    Als dit, als dat. Eerst zien en vooral eerst reden om te juichen. Als dat gebeurt, ja dan!
  • 13 Mar 2018 om 19:50
    Als Messi op de tribune zit, dan raken veel dames in extase......
    Als dit....als dat....als zus.....als zo.....