Velderman geeft uitleg over mogelijke scenario's: ''Sowieso één jaar overleven''

( 210 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Velderman geeft uitleg over mogelijke scenario's: ''Sowieso één jaar overleven''

Na opnieuw een nederlaag voor FC Twente komt directe degradatie uit de Eredivisie steeds dichterbij. Hoe de toekomst van de club er dan uit gaat zien, weet eigenlijk niemand. Algemeen directeur Erik Velderman geeft uitleg. 

"Dat wordt een enorme, maar geen onoverkomelijke uitdaging", aldus Velderman in gesprek met De Volkskrant. "Het zal niemand verbazen dat we op meerdere vlakken moeten snijden, maar het voortbestaan van de club is niet in gevaar. We kunnen sowieso één jaar overleven in de eerste divisie." 

FC Twente zal niet opnieuw de scouting wegbezuinigen. "Met de kennis van nu is dat het fundament van de club. Omdat Twente de laatste jaren een koopclub was, is de jeugdopleiding en scouting achtergesteld. We weten nu dat we daar niet meer op moeten beknibbelen", aldus Velderman. 

Velderman erkent dat degradatie 'uitermate pijnlijk' zou zijn. "Maar we blijven strijden tot we erbij neervallen. We zijn hier gewend dat we harder moeten knokken om onze positie vast te houden. Waarom weet ik niet. Het is het lot van ons Twentenaren."

Foto: Sportfoto-Oost
 
 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Apr 2018 om 08:43
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:22
      Ben niet zo heel goed in deze dingen, maar heb dit toevallig laatst nog gehad met school. Belastingdienst komt best laat in de rij, zeker niet als eerste.
    Belastingdienst gaat altijd voor vriend , dan heb je niet goed opgelet op school .
  • 16 Apr 2018 om 23:35
    • Quote van 16 Apr 2018 om 23:25
      Jammer.... gemiste kans.... Je spreekt blijkbaar ook voor ANS??
    Dat doe jij al, al heb je blijkbaar niet eens door dat je het doet. Het is geen gemiste kans trouwens, want ik weet dat ik niet geschikt ben voor een dergelijke functie. Mij in de RvC moet je niet eens willen.
  • 16 Apr 2018 om 23:25
    • Quote van 16 Apr 2018 om 23:19
      Jij hoort stemmetjes die er niet zijn. Zowel van ANS als van mij. Het klinkt nu zelfs als de labiele versie van JvH.
    Jammer.... gemiste kans.... Je spreekt blijkbaar ook voor ANS??
  • 16 Apr 2018 om 23:24
    • Quote van 16 Apr 2018 om 23:19
      ik neem aan dat jij het gratis doet en niet voor 50,000 euro
    Maar natuurlijk.... echte clubliefde.... zoals ook ANS het gratis gaat doen en alle andere leden ook.... Gewoon doen, gewoon Doen.....
  • 16 Apr 2018 om 23:19
    • Quote van 16 Apr 2018 om 23:15
      Interessant... Begrijp ik dat ook jij jouw verantwoordelijkheid neemt en zitting wilt nemen in de RvC, samen met ANS en ikzelf? Dat noem ik de juiste instelling!
    ik neem aan dat jij het gratis doet en niet voor 50,000 euro
  • 16 Apr 2018 om 23:19
    • Quote van 16 Apr 2018 om 23:15
      Interessant... Begrijp ik dat ook jij jouw verantwoordelijkheid neemt en zitting wilt nemen in de RvC, samen met ANS en ikzelf? Dat noem ik de juiste instelling!
    Jij hoort stemmetjes die er niet zijn. Zowel van ANS als van mij. Het klinkt nu zelfs als de labiele versie van JvH.
  • 16 Apr 2018 om 23:15
    • Quote van 16 Apr 2018 om 23:12
      Dit klinkt exact als JvH. Hij wilde ook de verantwoordelijkheid nemen en wist het ook allemaal beter.
    Interessant... Begrijp ik dat ook jij jouw verantwoordelijkheid neemt en zitting wilt nemen in de RvC, samen met ANS en ikzelf? Dat noem ik de juiste instelling!
  • 16 Apr 2018 om 23:12
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:55
      Mijn "uitdaging" aan ANS heeft niets te maken met de plannen voor het volgende seizoen... en/of onderhandelingen, maar enkel en alleen met het nemen van verantwoordelijkheid. Ik wil deze nemen. Daarom ook de uitdaging aan ANS om ze ook te nemen. De RvC MOET de geledingen van de club vertegenwoordigen en niet alleen "bobo's".....
    Dit klinkt exact als JvH. Hij wilde ook de verantwoordelijkheid nemen en wist het ook allemaal beter.
  • 16 Apr 2018 om 23:07
    maar met dit camping elftal win je ook de jupiler league niet!!
  • 16 Apr 2018 om 23:05
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:58
      Ik heb het ook niet over een faillissement maar over durf en leiderschap. Dus een nieuwe AD met onder zich o.a. een comm manager. EV terug naar uitsluitend FD en daarnaast een sterke TD. Dat driemanschap moet de tijd krijgen om rust te creëren en durf hebben om te saneren. Waarbij ik wel twijfel of EV niet teveel boekhouder is.
    Beste Fredje... Jouw mening mbt. de directeur en zijn management team deel ik. EV is aangenomen voor het financiële gedeelte. Dat kan hij goed. Hij heeft daar ook de vakkennis voor. Boven hem is een sterke leider nodig. Daarnaast een goede CM en een vakbekwame TM.
  • 16 Apr 2018 om 22:59
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:54
      dat kon iedereen hier bedenken. faillissement is einde van licentie en dat weet elke supporter.
    Niet alleen dat.... Het zou het einde zijn van inkomsten van gezinnen... van hobby's van mensen, van emoties van supporters.... van het leven van de echte supporters..... Daarom is het alles waard om er voor te knokken.....
  • 16 Apr 2018 om 22:58
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:52
      Ik wilde daarmee aangeven dat een faillissement de slechtste oplossing is. De regie in eigen handen houden is de enige kans tot overleven....
    Ik heb het ook niet over een faillissement maar over durf en leiderschap. Dus een nieuwe AD met onder zich o.a. een comm manager. EV terug naar uitsluitend FD en daarnaast een sterke TD. Dat driemanschap moet de tijd krijgen om rust te creëren en durf hebben om te saneren. Waarbij ik wel twijfel of EV niet teveel boekhouder is.
  • 16 Apr 2018 om 22:56
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:52
      je hebt helemaal gelijk. Ans respect voor jouw hier op het forum.
    Mijn "uitdaging" heeft niets te maken met het respect voor de mening van ANS. Wel met het nemen van verantwoordelijkheid en het versterken van kennis en kunde.
  • 16 Apr 2018 om 22:55
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:48
      Ik geef ANS groot gelijk. Achter de schermen wordt er hard gewerkt en beslissingen komen wel naar buiten wanneer bekend is waar we volgend jaar spelen. Rust (ook hier op het forum) is belangrijker dan een vissend betwetertje die interessant wil doen.
    Mijn "uitdaging" aan ANS heeft niets te maken met de plannen voor het volgende seizoen... en/of onderhandelingen, maar enkel en alleen met het nemen van verantwoordelijkheid. Ik wil deze nemen. Daarom ook de uitdaging aan ANS om ze ook te nemen. De RvC MOET de geledingen van de club vertegenwoordigen en niet alleen "bobo's".....
  • 16 Apr 2018 om 22:54
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:52
      Ik wilde daarmee aangeven dat een faillissement de slechtste oplossing is. De regie in eigen handen houden is de enige kans tot overleven....
    dat kon iedereen hier bedenken. faillissement is einde van licentie en dat weet elke supporter.
  • 16 Apr 2018 om 22:52
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:44
      Daar heb je een punt. Gelijk aan de timing bij OAD. Daardoor ontstaat wel een patstelling. Sponsors houden bedragen achter zolang ze geen garantie hebben dat ze het hele seizoen kunnen overleven. Een deel van de supporters zal ook terughoudender zijn met het kopen van een seizoenkaart. Minder liquiditeiten en vermogen om de schuldenlast mee af te bouwen. Ik zie het als een mooie uitdaging om je als directie doorheen te slaan. Dus op basis van economische gronden afscheid nemen van 75% van de medewerkers (trainers, jeugdtrainers, kantoorpersoneel, horeca, fanshop enz). Vervolgens samen met geldschieters bouwen aan een nieuwe club in samenwerking met grote toonaangevende clubs in de regio die er belang bij hebben dat topspelers in het betaald voetbal terechtkomen en daar getransfereerd worden. En werk met vrijwilligers, studenten en uitzendkrachten. Gewoon een frisse wind en nieuw elan.
    Ik wilde daarmee aangeven dat een faillissement de slechtste oplossing is. De regie in eigen handen houden is de enige kans tot overleven....
  • 16 Apr 2018 om 22:52
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:48
      Ik geef ANS groot gelijk. Achter de schermen wordt er hard gewerkt en beslissingen komen wel naar buiten wanneer bekend is waar we volgend jaar spelen. Rust (ook hier op het forum) is belangrijker dan een vissend betwetertje die interessant wil doen.
    je hebt helemaal gelijk. Ans respect voor jouw hier op het forum.
  • 16 Apr 2018 om 22:48
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:36
      Beste ANS, goed om te horen dat je weer afhaakt.... Besef je wel in welke situatie FcT zich verkeert? Besef je wel welke verantwoordelijkheid de sponsoren op zich hebben genomen om het zover te laten komen? Iedereen kijkt toe hoe JvH "graait" en ook JIJ vindt het allemaal goed..... Zeg nu niet dat ik het niet heb voorspeld..... Een faillissement heb ik niet voorzien, een degradatie ook niet.... maar dat dit het jaar van de waarheid zou worden wel.... Ik daag je uit: neem samen met mij plaats in de RvC om FcT weer constructief overeind te helpen.... Jouw opmerkingen "Daar pas ik voor. De groeten" zijn wel erg simpel!!!
    Ik geef ANS groot gelijk. Achter de schermen wordt er hard gewerkt en beslissingen komen wel naar buiten wanneer bekend is waar we volgend jaar spelen. Rust (ook hier op het forum) is belangrijker dan een vissend betwetertje die interessant wil doen.
  • 16 Apr 2018 om 22:46
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:36
      Beste ANS, goed om te horen dat je weer afhaakt.... Besef je wel in welke situatie FcT zich verkeert? Besef je wel welke verantwoordelijkheid de sponsoren op zich hebben genomen om het zover te laten komen? Iedereen kijkt toe hoe JvH "graait" en ook JIJ vindt het allemaal goed..... Zeg nu niet dat ik het niet heb voorspeld..... Een faillissement heb ik niet voorzien, een degradatie ook niet.... maar dat dit het jaar van de waarheid zou worden wel.... Ik daag je uit: neem samen met mij plaats in de RvC om FcT weer constructief overeind te helpen.... Jouw opmerkingen "Daar pas ik voor. De groeten" zijn wel erg simpel!!!
    Ik wil je wel helpen in de RvC. Ben al eerder in beeld geweest.
  • 16 Apr 2018 om 22:44
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:31
      De curator regelt geen boedelcrediet in deze casus. Hij claimt de contanten. Er is geen beter moment dan aan het begin van het seizoen met zoveel voorschotten die niet goed afgedekt zijn.... Hij waant zich als "god in Frankrijk"....
    Daar heb je een punt. Gelijk aan de timing bij OAD. Daardoor ontstaat wel een patstelling. Sponsors houden bedragen achter zolang ze geen garantie hebben dat ze het hele seizoen kunnen overleven. Een deel van de supporters zal ook terughoudender zijn met het kopen van een seizoenkaart. Minder liquiditeiten en vermogen om de schuldenlast mee af te bouwen. Ik zie het als een mooie uitdaging om je als directie doorheen te slaan. Dus op basis van economische gronden afscheid nemen van 75% van de medewerkers (trainers, jeugdtrainers, kantoorpersoneel, horeca, fanshop enz). Vervolgens samen met geldschieters bouwen aan een nieuwe club in samenwerking met grote toonaangevende clubs in de regio die er belang bij hebben dat topspelers in het betaald voetbal terechtkomen en daar getransfereerd worden. En werk met vrijwilligers, studenten en uitzendkrachten. Gewoon een frisse wind en nieuw elan.
  • 16 Apr 2018 om 22:36
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:26
      Ik snap het niet meer en stop er mee. Jij bent weer terug op het niveau van kulverhalen en interessant willen doen. Daar pas ik voor. De groeten.
    Beste ANS, goed om te horen dat je weer afhaakt.... Besef je wel in welke situatie FcT zich verkeert? Besef je wel welke verantwoordelijkheid de sponsoren op zich hebben genomen om het zover te laten komen? Iedereen kijkt toe hoe JvH "graait" en ook JIJ vindt het allemaal goed..... Zeg nu niet dat ik het niet heb voorspeld..... Een faillissement heb ik niet voorzien, een degradatie ook niet.... maar dat dit het jaar van de waarheid zou worden wel.... Ik daag je uit: neem samen met mij plaats in de RvC om FcT weer constructief overeind te helpen.... Jouw opmerkingen "Daar pas ik voor. De groeten" zijn wel erg simpel!!!
  • 16 Apr 2018 om 22:31
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:29
      Dus regelt hij een boedelkrediet. Daarmee garandeert de curator zijn salaris. Gewoon lezen wat een ander schrijft en niet zo popie Jopie en opportunistisch reageren.
    De curator regelt geen boedelcrediet in deze casus. Hij claimt de contanten. Er is geen beter moment dan aan het begin van het seizoen met zoveel voorschotten die niet goed afgedekt zijn.... Hij waant zich als "god in Frankrijk"....
  • 16 Apr 2018 om 22:30
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:23
      Deels gelijk. De hypotheekhouders gaan voor tav de waarde van het stadion. (Wat is beton en ijzer zonder een goede club als bespeler waard?). Maar de fiscus kan derdenbeslag leggen. Vrijwel alle roerende zaken en de eigendommen van de sponsors in de skyboxen.
    oke op die manier, bedankt voor de opheldering.
  • 16 Apr 2018 om 22:29
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:24
      Beste Fredje.... Ik schrap de inventarisatie. De curator zorgt eerst voor zichzelf. Dan denkt hij na over de preferente crediteuren en inderdaad meestal blijft er niets over voor de concurrente crediteuren....
    Dus regelt hij een boedelkrediet. Daarmee garandeert de curator zijn salaris. Gewoon lezen wat een ander schrijft en niet zo popie Jopie en opportunistisch reageren.
  • 16 Apr 2018 om 22:27
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:22
      En met kopen, bedoel je een gehele overname?
    Dat maakt niet uit. FcT is maar 1 Euro waard. De schuldenlast is n.l. veel hoger...... dus de overname kost feitelijk vele malen meer.
  • 16 Apr 2018 om 22:26
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:22
      Heb ik gezegd dat hij NU exit is?
      De kans dat jij voorzitter van de RvC wordt is kleiner dan dat ik het wordt? :-) :-) leuke casus.....
    Ik snap het niet meer en stop er mee. Jij bent weer terug op het niveau van kulverhalen en interessant willen doen. Daar pas ik voor. De groeten.
  • 16 Apr 2018 om 22:26
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:23
      Deels gelijk. De hypotheekhouders gaan voor tav de waarde van het stadion. (Wat is beton en ijzer zonder een goede club als bespeler waard?). Maar de fiscus kan derdenbeslag leggen. Vrijwel alle roerende zaken en de eigendommen van de sponsors in de skyboxen.
    De belastingdienst kent zowel de preferente positie als de concurrente. In het specifieke geval FcT verwacht ik dat zij een preferente positie heeft opgeeist. Het vastgoed is altijd de m2 prijs waard..... dat is meer dan 4 Mio.
  • 16 Apr 2018 om 22:25
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:20
      Het is toch al duidelijk dat RB niet meer boven op de stapel ligt. Waarom word er nog over RB constructies gepraat? Bij een faillesement geef ik ze meer kans. Maar zo ver zal het niet komen.
    RB mag geen aandeelhouder zijn van welke voetbal club dan ook welke is gelieerd aan de KNVB.
  • 16 Apr 2018 om 22:24
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:18
      Ik geef alleen maar aan dat een curator gaat inventariseren en vervolgens tot de conclusie komt dat De Belastingdienst de eerste schuldeiser is en die vordering moet worden voldaan. Vervolgens eist de gemeente 25 mio op. Blijft er dan wat over dan zal de hyp schuld van de banken worden voldaan. Wanneer er dan nog iets over zou zijn, dan komen de overige schuldeisers in beeld. Allereerst zal de curator wel een boedelkrediet regelen om zichzelf te kunnen betalen. (Overigens denk ik dat de gemeente al naar het grootste deel van de 25 mio vordering kan fluiten). Maar...een andere bank heeft een paar jaar geleden al voor 10 jaar een skybox gehuurd. Die centen zijn al binnen en uitgegeven. En de bank mag hopen dat ze de box als vergaderruimte kunnen houden. ;-)
    Beste Fredje.... Ik schrap de inventarisatie. De curator zorgt eerst voor zichzelf. Dan denkt hij na over de preferente crediteuren en inderdaad meestal blijft er niets over voor de concurrente crediteuren....
  • 16 Apr 2018 om 22:23
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:22
      Ben niet zo heel goed in deze dingen, maar heb dit toevallig laatst nog gehad met school. Belastingdienst komt best laat in de rij, zeker niet als eerste.
    Deels gelijk. De hypotheekhouders gaan voor tav de waarde van het stadion. (Wat is beton en ijzer zonder een goede club als bespeler waard?). Maar de fiscus kan derdenbeslag leggen. Vrijwel alle roerende zaken en de eigendommen van de sponsors in de skyboxen.
  • 16 Apr 2018 om 22:22
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:20
      Laten we het zo zeggen.... de kans dat jij FcT koopt is kleiner dan dat de Garantgroep FcT koopt....
    En met kopen, bedoel je een gehele overname?
  • 16 Apr 2018 om 22:22
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:18
      Ik geef alleen maar aan dat een curator gaat inventariseren en vervolgens tot de conclusie komt dat De Belastingdienst de eerste schuldeiser is en die vordering moet worden voldaan. Vervolgens eist de gemeente 25 mio op. Blijft er dan wat over dan zal de hyp schuld van de banken worden voldaan. Wanneer er dan nog iets over zou zijn, dan komen de overige schuldeisers in beeld. Allereerst zal de curator wel een boedelkrediet regelen om zichzelf te kunnen betalen. (Overigens denk ik dat de gemeente al naar het grootste deel van de 25 mio vordering kan fluiten). Maar...een andere bank heeft een paar jaar geleden al voor 10 jaar een skybox gehuurd. Die centen zijn al binnen en uitgegeven. En de bank mag hopen dat ze de box als vergaderruimte kunnen houden. ;-)
    Ben niet zo heel goed in deze dingen, maar heb dit toevallig laatst nog gehad met school. Belastingdienst komt best laat in de rij, zeker niet als eerste.
  • 16 Apr 2018 om 22:22
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:18
      Dat zeg ik niet, jij zegt JvH is exit, nou volgens mij nog niet.
    Heb ik gezegd dat hij NU exit is?
    De kans dat jij voorzitter van de RvC wordt is kleiner dan dat ik het wordt? :-) :-) leuke casus.....
  • 16 Apr 2018 om 22:20
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:17
      geweldig :). 1. RB mag geen enkel aandeel kopen. 2 Jan van Halst wil 15 miljoen ophalen maar heeft geen plan voor de investeerders wat er precies mee gaat gebeuren.
    Het is toch al duidelijk dat RB niet meer boven op de stapel ligt. Waarom word er nog over RB constructies gepraat? Bij een faillesement geef ik ze meer kans. Maar zo ver zal het niet komen.
  • 16 Apr 2018 om 22:20
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:16
      Ja hoor maar dat kun jij niet weten.
    Laten we het zo zeggen.... de kans dat jij FcT koopt is kleiner dan dat de Garantgroep FcT koopt....
  • 16 Apr 2018 om 22:18
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:11
      Wat bedoel je nu? Dat een faillissement door de kopende partij bepaald wordt? Dat heb ik al gemeld...... Een curator heeft nooit het nakijken. De curator wil alleen zijn eigen uren betaald zien.
    Ik geef alleen maar aan dat een curator gaat inventariseren en vervolgens tot de conclusie komt dat De Belastingdienst de eerste schuldeiser is en die vordering moet worden voldaan. Vervolgens eist de gemeente 25 mio op. Blijft er dan wat over dan zal de hyp schuld van de banken worden voldaan. Wanneer er dan nog iets over zou zijn, dan komen de overige schuldeisers in beeld. Allereerst zal de curator wel een boedelkrediet regelen om zichzelf te kunnen betalen. (Overigens denk ik dat de gemeente al naar het grootste deel van de 25 mio vordering kan fluiten). Maar...een andere bank heeft een paar jaar geleden al voor 10 jaar een skybox gehuurd. Die centen zijn al binnen en uitgegeven. En de bank mag hopen dat ze de box als vergaderruimte kunnen houden. ;-)
  • 16 Apr 2018 om 22:18
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:16
      Wilde je zeggen dat hij moet blijven? "be my guest..."
    Dat zeg ik niet, jij zegt JvH is exit, nou volgens mij nog niet.
  • 16 Apr 2018 om 22:18
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:12
      Je wilt toch niet met beraming nieuws komen dat Frans Weghorst instapt als sponsor en Woutje meeneemt? Wat een breaking nieuws! Ik ben er gewoon stil van.
    Even denken... Woutje neemt FcT over.... interessant alternatief.... nog niet aan gedacht.... onderdeel van "crowdfunding"? Zou kunnen.....
  • 16 Apr 2018 om 22:17
    geweldig :). 1. RB mag geen enkel aandeel kopen. 2 Jan van Halst wil 15 miljoen ophalen maar heeft geen plan voor de investeerders wat er precies mee gaat gebeuren.
  • 16 Apr 2018 om 22:16
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:12
      ANS, je praat nu "broodje aap".... Ik ga nu echt geen namen noemen. Weet wel wie voorop lopen in de "race".... jij ook?
    Ja hoor maar dat kun jij niet weten.
  • 16 Apr 2018 om 22:16
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:15
      Jan van Halst is exit ? Heb ik iets gemist?
    Wilde je zeggen dat hij moet blijven? "be my guest..."
  • 16 Apr 2018 om 22:15
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:08
      Kijk de voorzet is ingekopt.... Van Halst is exit. Waarom namen noemen tegen jou? leg uit? RED BULL wordt het niet.
    Jan van Halst is exit ? Heb ik iets gemist?
  • 16 Apr 2018 om 22:12
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:08
      Kijk de voorzet is ingekopt.... Van Halst is exit. Waarom namen noemen tegen jou? leg uit? RED BULL wordt het niet.
    Langzamerhand naderen we het einde van de competitie. Mensen zitten wikken en te wegen, wat te gaan doen. Als er een beetje opheldering is, kan iedereen ook met berusting de degradatie accepteren. Voorlopig is iedereen teleurgesteld en allerminst hoopvol op de toekomst.
  • 16 Apr 2018 om 22:12
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:09
      Stop toch met dat interessant doen Citrofiel, of noem man en paard.
    ANS, je praat nu "broodje aap".... Ik ga nu echt geen namen noemen. Weet wel wie voorop lopen in de "race".... jij ook?
  • 16 Apr 2018 om 22:12
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:09
      Stop toch met dat interessant doen Citrofiel, of noem man en paard.
    Je wilt toch niet met beraming nieuws komen dat Frans Weghorst instapt als sponsor en Woutje meeneemt? Wat een breaking nieuws! Ik ben er gewoon stil van.
  • 16 Apr 2018 om 22:11
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:08
      De curator heeft altijd het nakijken wanneer de belastingdienst en hypotheekhouders ervoor zitten. Zelden blijft er nog iets over voor de overige crediteuren. Voor de FRR/BB mannen zijn het wel mooie tijden wanneer de curator het nakijken heeft.
    Wat bedoel je nu? Dat een faillissement door de kopende partij bepaald wordt? Dat heb ik al gemeld...... Een curator heeft nooit het nakijken. De curator wil alleen zijn eigen uren betaald zien.
  • 16 Apr 2018 om 22:09
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:06
      Om de onzin van alle RB berichten nog eens te bevestigen...... denk maar eens rustig over de woorden na....
    Stop toch met dat interessant doen Citrofiel, of noem man en paard.
  • 16 Apr 2018 om 22:08
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:04
      Geweldige Breaking News. Kom dan met een naam. Iedereen kan wel zeggen van Twentse inversteerders dit en dat. Kom met namen. Juist van Halst Zou het sieren om de zogenaande rust te bewaren. Juist nu zou de namen en plannen te voorschijn moeten komen.
    Kijk de voorzet is ingekopt.... Van Halst is exit. Waarom namen noemen tegen jou? leg uit? RED BULL wordt het niet.
  • 16 Apr 2018 om 22:08
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:05
      Het is maar wat de curator er van vind nadat FcT failiet verklaard is.... zover is het nog niet....
    De curator heeft altijd het nakijken wanneer de belastingdienst en hypotheekhouders ervoor zitten. Zelden blijft er nog iets over voor de overige crediteuren. Voor de FRR/BB mannen zijn het wel mooie tijden wanneer de curator het nakijken heeft.
  • 16 Apr 2018 om 22:07
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:04
      Geweldige Breaking News. Kom dan met een naam. Iedereen kan wel zeggen van Twentse inversteerders dit en dat. Kom met namen. Juist van Halst Zou het sieren om de zogenaande rust te bewaren. Juist nu zou de namen en plannen te voorschijn moeten komen.
    Nee, juist nu nog even niet.
  • 16 Apr 2018 om 22:06
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:05
      Waarom schrijf je dit ?
    Om de onzin van alle RB berichten nog eens te bevestigen...... denk maar eens rustig over de woorden na....
  • 16 Apr 2018 om 22:05
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:58
      De gemeente gaat voor de banken. Hebben een 1e hyp. De 2 banken gezamenlijk een 2e.
    Het is maar wat de curator er van vind nadat FcT failiet verklaard is.... zover is het nog niet....
  • 16 Apr 2018 om 22:05
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:00
      Ik heb "breaking news"... het wordt geen RED BULL Enschede.... zo dat is er uit.... Sorry UT, maar je begrijpt niet waar de onderhandelingen over gaan. Twentse partijen liggen met straatlengte voor.... Vraag me nu niet waarom, maar accepteer dit statement en wacht gewoon even af....
    Waarom schrijf je dit ?
  • 16 Apr 2018 om 22:04
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:00
      Ik heb "breaking news"... het wordt geen RED BULL Enschede.... zo dat is er uit.... Sorry UT, maar je begrijpt niet waar de onderhandelingen over gaan. Twentse partijen liggen met straatlengte voor.... Vraag me nu niet waarom, maar accepteer dit statement en wacht gewoon even af....
    Geweldige Breaking News. Kom dan met een naam. Iedereen kan wel zeggen van Twentse inversteerders dit en dat. Kom met namen. Juist van Halst Zou het sieren om de zogenaande rust te bewaren. Juist nu zou de namen en plannen te voorschijn moeten komen.
  • 16 Apr 2018 om 22:03
    • Quote van 16 Apr 2018 om 22:01
      Waar gaat dit nu weer over? Heb ik Max genoemd ? Ik ben een formule 1 en Max fan, maar haat inmiddels de naam RB.
    Ik ben een Max fan en dus een Red Bull fan in F1, niet in soccer..... simpel toch.....
  • 16 Apr 2018 om 22:02
    • Quote van 16 Apr 2018 om 20:30
      Sorry Citrofiel, ik spreek nu voor mijn beurt. Hallo 199. Bij een faillissement van de club gaat de opbrengst van het stadion naar de Gemeente vanwege de Gemeentegarantie van ca. 25 milj. Het stadion is het harde onderpand. Zou het meer opbrengen dan die 25 milj. dan gaat de meeropbrengst naar de boedel, dus naar de curator. Mocht het minder opbrengen, dan is het tekort voor rekening van de Gemeente.
    ANS, al filosoferend.... ik lijk Socrates wel... Als ik nu 10 Miljoen in FcT zou stoppen, kunnen jij en ik dan de RvC vorm gaan geven? :-) :-)
  • 16 Apr 2018 om 22:01
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:56
      ANS, waarom? Max is een "youngster"... hij maakt fouten die Vettel b.v. ook gemaakt heeft. Max is een fenomeen.... een halve kans is een hele takeover.... Als alle spelers van FcT dit zo zouden zien, waren meer wedstrijden gewonnen....
    Waar gaat dit nu weer over? Heb ik Max genoemd ? Ik ben een formule 1 en Max fan, maar haat inmiddels de naam RB.
  • 16 Apr 2018 om 22:00
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:52
      Die hebben nog een restvordering. Het grootste deel is weggestreept via het crediteurenakkoord.
    GvH ook nog een restvordering? In elk geval wel compensatie via naamgeving van diverse sponsorruimtes.
  • 16 Apr 2018 om 22:00
    • Quote van 16 Apr 2018 om 19:51
      ANS sommige dingen moet je niet al te serieus nemen. Hier op het Forum heeft dat maar een laag pitje. Daarintegen is het wel interesant hoe mensen over iets denken over bepaalde vragen en gedachtes. Back to reallity. We wachten af maar we zijn ontzettend benieuwd naar de uikomst van de inversteerders plannen.
    Ik heb "breaking news"... het wordt geen RED BULL Enschede.... zo dat is er uit.... Sorry UT, maar je begrijpt niet waar de onderhandelingen over gaan. Twentse partijen liggen met straatlengte voor.... Vraag me nu niet waarom, maar accepteer dit statement en wacht gewoon even af....
  • 16 Apr 2018 om 21:58
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:52
      Sorry ANS, nadat een faillissement is uitgesproken gaan de preferente crediteuren voor. Dus 1. Belastingdienst 2. hypotheekverstrekkende banken, daarna eventueel de Gemeente en concurrente crediteuren. Wie waartoe behoort, wordt door de curator bepaalt, welke logischerwijs eerst aan zichzel denkt. Niet meer, niet minder. De schade voor de Gemeente is dus niet te overzien....
    De gemeente gaat voor de banken. Hebben een 1e hyp. De 2 banken gezamenlijk een 2e.
  • 16 Apr 2018 om 21:57
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:32
      Dat heb ik je al gezegd ,JE GEILT OP RB , man dat is jou fetisj , je bent zwaar gestoord zie maar weer eens je opmerking . Houd gewoon voor de zoveelste maal je klep over RB . Pak een blikje of plaatje van RB en ga met je zelf spelen man . Maar laat ons buiten je vieze fetisj . Zo hou je klep ok !€&@)(;#%}{$£
    Aan jou taalgebruik te zien. Heb je ze niet allemaal op een rij. Dat hebben meerdere hier op dit forum.
  • 16 Apr 2018 om 21:56
    • Quote van 16 Apr 2018 om 20:04
      Ik begin al een beetje een hekel te krijgen aan de formule 1, steeds weer RB in beeld. Inmiddels ben ik allergisch voor RB. UT bedankt.
    ANS, waarom? Max is een "youngster"... hij maakt fouten die Vettel b.v. ook gemaakt heeft. Max is een fenomeen.... een halve kans is een hele takeover.... Als alle spelers van FcT dit zo zouden zien, waren meer wedstrijden gewonnen....
  • 16 Apr 2018 om 21:56
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:52
      Sorry ANS, nadat een faillissement is uitgesproken gaan de preferente crediteuren voor. Dus 1. Belastingdienst 2. hypotheekverstrekkende banken, daarna eventueel de Gemeente en concurrente crediteuren. Wie waartoe behoort, wordt door de curator bepaalt, welke logischerwijs eerst aan zichzel denkt. Niet meer, niet minder. De schade voor de Gemeente is dus niet te overzien....
    Ik heb alleen uitgelegd wat hard betekent. Wat preferente crediteuren zijn is mij bekend. De belastingen staan altijd op 1.
  • 16 Apr 2018 om 21:54
    • Quote van 16 Apr 2018 om 20:05
      precies zoals ik aangaf, mooi dat je dat even onderstreept. Even oprecht een vraagje, ik zag net dat je zei' als het onderpand 'hard' is dan heeft de curator er niks over te zeggen'. Wat bedoel je met 'hard'?
    Een curator heeft zo zijn eigen mening over de hardheid van onderpanden. Neem van mij aan dat een curator zichzelf eerst toebedeelt, voordat wie dan ook een bedrag krijgt.... Dus het is niet zeker dat het onderpand van de Gemeente ook door de Curator als zodanig erkend wordt.....
  • 16 Apr 2018 om 21:54
    • Quote van 16 Apr 2018 om 20:05
      precies zoals ik aangaf, mooi dat je dat even onderstreept. Even oprecht een vraagje, ik zag net dat je zei' als het onderpand 'hard' is dan heeft de curator er niks over te zeggen'. Wat bedoel je met 'hard'?
    Een curator heeft zo zijn eigen mening over de hardheid van onderpanden. Neem van mij aan dat een curator zichzelf eerst toebedeelt, voordat wie dan ook een bedrag krijgt.... Dus het is niet zeker dat het onderpand van de Gemeente ook door de Curator als zodanig erkend wordt.....
  • 16 Apr 2018 om 21:52
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:49
      Schuldeisers zijn HtH, GvH, HT enz? Aldo en Joop hebben hun vorderingen toch moeten doorstrepen? Of staan die er nog?
    Die hebben nog een restvordering. Het grootste deel is weggestreept via het crediteurenakkoord.
  • 16 Apr 2018 om 21:52
    • Quote van 16 Apr 2018 om 20:30
      Sorry Citrofiel, ik spreek nu voor mijn beurt. Hallo 199. Bij een faillissement van de club gaat de opbrengst van het stadion naar de Gemeente vanwege de Gemeentegarantie van ca. 25 milj. Het stadion is het harde onderpand. Zou het meer opbrengen dan die 25 milj. dan gaat de meeropbrengst naar de boedel, dus naar de curator. Mocht het minder opbrengen, dan is het tekort voor rekening van de Gemeente.
    Sorry ANS, nadat een faillissement is uitgesproken gaan de preferente crediteuren voor. Dus 1. Belastingdienst 2. hypotheekverstrekkende banken, daarna eventueel de Gemeente en concurrente crediteuren. Wie waartoe behoort, wordt door de curator bepaalt, welke logischerwijs eerst aan zichzel denkt. Niet meer, niet minder. De schade voor de Gemeente is dus niet te overzien....
  • 16 Apr 2018 om 21:49
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:45
      Dat klopt en daarvoor komt nog de te betalen belastingen.
    Schuldeisers zijn HtH, GvH, HT enz? Aldo en Joop hebben hun vorderingen toch moeten doorstrepen? Of staan die er nog?
  • 16 Apr 2018 om 21:45
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:43
      Je hebt Jos in plaats van Max geschreven.
    Kun je zien hoe gek ik er van word haha druk bijna door mijn touchscreen heen zo maf maakt die gast mij . Maar bedankt Ans haha erg
  • 16 Apr 2018 om 21:45
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:41
      De meeropbrengst gaat toch eeest naar de 2 banken met een 2e hyp inschrijving achter de gemeente? Volgens mij blijft er niets over voor de boedel.
    Dat klopt en daarvoor komt nog de te betalen belastingen.
  • 16 Apr 2018 om 21:44
    • Quote van 16 Apr 2018 om 19:35
      Brainstormen ? Wat jij doet is gewoon ordinaire brainwashing in de ergste vorm.
    Blij dat je er ook zo over denkt. Ik word al dagen knettergek van die Red Bull idioot.
  • 16 Apr 2018 om 21:43
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:34
      Er staan toch wel degelijk 2 stieren op dat pak pffff erg hè ik word echt gek van die gast .
    Je hebt Jos in plaats van Max geschreven.
  • 16 Apr 2018 om 21:41
    • Quote van 16 Apr 2018 om 20:30
      Sorry Citrofiel, ik spreek nu voor mijn beurt. Hallo 199. Bij een faillissement van de club gaat de opbrengst van het stadion naar de Gemeente vanwege de Gemeentegarantie van ca. 25 milj. Het stadion is het harde onderpand. Zou het meer opbrengen dan die 25 milj. dan gaat de meeropbrengst naar de boedel, dus naar de curator. Mocht het minder opbrengen, dan is het tekort voor rekening van de Gemeente.
    De meeropbrengst gaat toch eeest naar de 2 banken met een 2e hyp inschrijving achter de gemeente? Volgens mij blijft er niets over voor de boedel.
  • 16 Apr 2018 om 21:38
    Laten we geld inzamelen om die RB eikels in een busje naar Salzburg te brengen. Jan Stokkentre mee om te zorgen dat ze aankomen. En anders wil Hein Hein wel mee. ;-)
  • 16 Apr 2018 om 21:34
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:07
      Lol.
    Er staan toch wel degelijk 2 stieren op dat pak pffff erg hè ik word echt gek van die gast .
  • 16 Apr 2018 om 21:32
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:13
      Ik vind het juist zo zonde dat er een krasje komt op die mooi blinkende race auto’s van RB. ;-)
    Dat heb ik je al gezegd ,JE GEILT OP RB , man dat is jou fetisj , je bent zwaar gestoord zie maar weer eens je opmerking . Houd gewoon voor de zoveelste maal je klep over RB . Pak een blikje of plaatje van RB en ga met je zelf spelen man . Maar laat ons buiten je vieze fetisj . Zo hou je klep ok !€&@)(;#%}{$£
  • 16 Apr 2018 om 21:15
    • Quote van 16 Apr 2018 om 18:36
      Gvd jij blijf bezig met je f****cking RB !!! Stop daarmee is het je Mig miet duidelijk dat dat iedereen de strot uit komt ? Kerel zoek een andere club maftoeter , en de echte supporters zullen ook in de JL divisie komen . Jij met je hele ramp scanarios hou op , er zijn wel degelijk investeerders / overname gegadigden . Heb jij niks beters te doen ? Dan de hele dag lopen blèren over RB ? Dat gebeurt nu niet en nooit niet zeurzak , en hou nu aub je klep daarover! &€)(^%#}{+¥
    Het houd niet op, niet vanzelf. Hij is nog erger als die vent die hier telkens arabische teksten plaatste.
  • 16 Apr 2018 om 21:13
    • Quote van 16 Apr 2018 om 20:57
      Haha ik krijg zelfs een hekel aan Jos Verstappen alleen door de RB pak .
    Ik vind het juist zo zonde dat er een krasje komt op die mooi blinkende race auto’s van RB. ;-)
  • 16 Apr 2018 om 21:07
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:03
      Ik heb Jos nog nooit in een RB pak gezien ;)
    Lol.
  • 16 Apr 2018 om 21:03
    • Quote van 16 Apr 2018 om 20:57
      Haha ik krijg zelfs een hekel aan Jos Verstappen alleen door de RB pak .
    Ik heb Jos nog nooit in een RB pak gezien ;)
  • 16 Apr 2018 om 20:57
    • Quote van 16 Apr 2018 om 20:04
      Ik begin al een beetje een hekel te krijgen aan de formule 1, steeds weer RB in beeld. Inmiddels ben ik allergisch voor RB. UT bedankt.
    Haha ik krijg zelfs een hekel aan Jos Verstappen alleen door de RB pak .
  • 16 Apr 2018 om 20:43
    • Quote van 16 Apr 2018 om 20:30
      Sorry Citrofiel, ik spreek nu voor mijn beurt. Hallo 199. Bij een faillissement van de club gaat de opbrengst van het stadion naar de Gemeente vanwege de Gemeentegarantie van ca. 25 milj. Het stadion is het harde onderpand. Zou het meer opbrengen dan die 25 milj. dan gaat de meeropbrengst naar de boedel, dus naar de curator. Mocht het minder opbrengen, dan is het tekort voor rekening van de Gemeente.
    Hallo ans,
    oke bedankt, was benieuwd wat hij ermee bedoelde. Duidelijk.
  • 16 Apr 2018 om 20:30
    • Quote van 16 Apr 2018 om 20:05
      precies zoals ik aangaf, mooi dat je dat even onderstreept. Even oprecht een vraagje, ik zag net dat je zei' als het onderpand 'hard' is dan heeft de curator er niks over te zeggen'. Wat bedoel je met 'hard'?
    Sorry Citrofiel, ik spreek nu voor mijn beurt. Hallo 199. Bij een faillissement van de club gaat de opbrengst van het stadion naar de Gemeente vanwege de Gemeentegarantie van ca. 25 milj. Het stadion is het harde onderpand. Zou het meer opbrengen dan die 25 milj. dan gaat de meeropbrengst naar de boedel, dus naar de curator. Mocht het minder opbrengen, dan is het tekort voor rekening van de Gemeente.
  • 16 Apr 2018 om 20:05
    • Quote van 16 Apr 2018 om 14:27
      UT ziet het verkeerd. Een faillissement is echt geen oplossing. De voetballicentie is weg, hoe wil je vanaf onderaf de zaak weer opbouwen met een stadion voor 30.000 toeschouwers? Dat gaat nooit lukken.
    precies zoals ik aangaf, mooi dat je dat even onderstreept. Even oprecht een vraagje, ik zag net dat je zei' als het onderpand 'hard' is dan heeft de curator er niks over te zeggen'. Wat bedoel je met 'hard'?
  • 16 Apr 2018 om 20:04
    • Quote van 16 Apr 2018 om 20:00
      Juist ja dat is het kuiste woord Ans , mijn zoon kwam met blikje RB aan moet je Pa , ik wil het niet eens meer drinken . Want dan denk ik steeds aan die ....
    Ik begin al een beetje een hekel te krijgen aan de formule 1, steeds weer RB in beeld. Inmiddels ben ik allergisch voor RB. UT bedankt.
  • 16 Apr 2018 om 20:02
    • Quote van 16 Apr 2018 om 18:46
      Ben jij nu degene die te veel Red Bull drinkt. Je taalgebruik verbaasd me. We zijn gewoon aan het brainstormen.
    Dit is geen brainstormen meer , maar dat heeft Ans je al uitgelegd . Kap daar nou gewoon mee man .
  • 16 Apr 2018 om 20:00
    • Quote van 16 Apr 2018 om 19:51
      ANS sommige dingen moet je niet al te serieus nemen. Hier op het Forum heeft dat maar een laag pitje. Daarintegen is het wel interesant hoe mensen over iets denken over bepaalde vragen en gedachtes. Back to reallity. We wachten af maar we zijn ontzettend benieuwd naar de uikomst van de inversteerders plannen.
    Dit is een echte dooddoener. Je bent al maanden bijna dagelijks bezig met die verdomde RB. Jij hebt geen enkel respect voor de andere volgers hier die jouw RB gezeik zat zijn.
  • 16 Apr 2018 om 20:00
    • Quote van 16 Apr 2018 om 19:35
      Brainstormen ? Wat jij doet is gewoon ordinaire brainwashing in de ergste vorm.
    Juist ja dat is het kuiste woord Ans , mijn zoon kwam met blikje RB aan moet je Pa , ik wil het niet eens meer drinken . Want dan denk ik steeds aan die ....
  • 16 Apr 2018 om 19:51
    • Quote van 16 Apr 2018 om 19:04
      Niet wij, maar jij. Als jij nu al langer weet dat (bijna) niemand nog een discussie wil over RB, waarom stop je er dan niet mee ? Wat wil je er mee bereiken ? Dit is helemaal ziek. Probeer het eens op Twente.net. Nu weer Haaksbergen, jij weet van RB gekkigheid niet meer wat de realiteit is bij FC Twente. Wacht toch gewoon nog even af, maar stop met dat achterlijke RB gedoe.
    ANS sommige dingen moet je niet al te serieus nemen. Hier op het Forum heeft dat maar een laag pitje. Daarintegen is het wel interesant hoe mensen over iets denken over bepaalde vragen en gedachtes. Back to reallity. We wachten af maar we zijn ontzettend benieuwd naar de uikomst van de inversteerders plannen.
  • 16 Apr 2018 om 19:35
    • Quote van 16 Apr 2018 om 18:46
      Ben jij nu degene die te veel Red Bull drinkt. Je taalgebruik verbaasd me. We zijn gewoon aan het brainstormen.
    Brainstormen ? Wat jij doet is gewoon ordinaire brainwashing in de ergste vorm.
  • 16 Apr 2018 om 19:14
    • Quote van 16 Apr 2018 om 18:59
      Als daar een bedrag van hooguit een paar ton tot 1 miljoen tegen overstaat. Dat is veel geld voor zo'n amateur club.
    Dus je verdeelt nu ook al geld van RB. Jij denkt echt dat jij RB bent. Wat is dit ziek zeg.
  • 16 Apr 2018 om 19:06
    • Quote van 16 Apr 2018 om 19:01
      Dan onstaat er een begrotingsgat van 25 miljoen in de boeken. Dat schopt tegen het zere been van gemeente Enschede.
    Jouw simpelheid is in hoge mate asociaal.
  • 16 Apr 2018 om 19:04
    • Quote van 16 Apr 2018 om 18:46
      Ben jij nu degene die te veel Red Bull drinkt. Je taalgebruik verbaasd me. We zijn gewoon aan het brainstormen.
    Niet wij, maar jij. Als jij nu al langer weet dat (bijna) niemand nog een discussie wil over RB, waarom stop je er dan niet mee ? Wat wil je er mee bereiken ? Dit is helemaal ziek. Probeer het eens op Twente.net. Nu weer Haaksbergen, jij weet van RB gekkigheid niet meer wat de realiteit is bij FC Twente. Wacht toch gewoon nog even af, maar stop met dat achterlijke RB gedoe.
  • 16 Apr 2018 om 19:01
    • Quote van 16 Apr 2018 om 18:53
      Wat denk je dat de gemeente Enschede van je idee vindt?
    Dan onstaat er een begrotingsgat van 25 miljoen in de boeken. Dat schopt tegen het zere been van gemeente Enschede.
  • 16 Apr 2018 om 18:59
    • Quote van 16 Apr 2018 om 18:49
      Daar zullen ze bij HSC echt niet in mee gaan. Denk je dat ze gek zijn in Haaksbergen? Ik weet wel zeker van niet.
    Als daar een bedrag van hooguit een paar ton tot 1 miljoen tegen overstaat. Dat is veel geld voor zo'n amateur club.
  • 16 Apr 2018 om 18:53
    • Quote van 16 Apr 2018 om 18:36
      Nee de schuld is op dit moment en om en nabij de 60 miljoen (kort lopen en langlopend) Dat neem je automatisch mee in de JPL. Daarbij worden de inkomsten 30/40% minder volgens het hypercube rapport. Misschien wel meer. En er word nu op veschillende fora's gerept dat Twente 11 miljoen te kort heeft. Naar verluid willen inversteerders 20 miljoen erin pompen. 11 miljoen hebben ze al nodig om de te korten aan te vulllen, wat blijft er dan van die 20 miljoen over voor de selectie en nieuwe trainingsaccomodatie? Ik vrees ervoor dat die degradatie verhaal een hele andere wending krijgt, dan er oospronkelijk gedacht is. HSC 21 is haaksbergen, ligt naast Enschede. Voor veel geld is alles te koop. Maar dat is alleen als er men de poorten defintief op slot doet.
    Wat denk je dat de gemeente Enschede van je idee vindt?
  • 16 Apr 2018 om 18:49
    • Quote van 16 Apr 2018 om 16:50
      In dit geval HSC'21 uit Haaksbergen overnemen, de club naar een Twentse naam vernoemen en van Haaksbergen naar Enschede verhuizen. Dan begin je al wel in de tweede divisie. Wie weet is Red Bull (kapitaalkracht) daar wel een gegadigde voor. Dan is een faillesement helemaal nog niet zo'n slechte uitkomst.
    Daar zullen ze bij HSC echt niet in mee gaan. Denk je dat ze gek zijn in Haaksbergen? Ik weet wel zeker van niet.
  • 16 Apr 2018 om 18:47
    • Quote van 16 Apr 2018 om 18:36
      Gvd jij blijf bezig met je f****cking RB !!! Stop daarmee is het je Mig miet duidelijk dat dat iedereen de strot uit komt ? Kerel zoek een andere club maftoeter , en de echte supporters zullen ook in de JL divisie komen . Jij met je hele ramp scanarios hou op , er zijn wel degelijk investeerders / overname gegadigden . Heb jij niks beters te doen ? Dan de hele dag lopen blèren over RB ? Dat gebeurt nu niet en nooit niet zeurzak , en hou nu aub je klep daarover! &€)(^%#}{+¥
    Red Bull geeft je Vleugels :-D
  • 16 Apr 2018 om 18:46
    • Quote van 16 Apr 2018 om 18:36
      Gvd jij blijf bezig met je f****cking RB !!! Stop daarmee is het je Mig miet duidelijk dat dat iedereen de strot uit komt ? Kerel zoek een andere club maftoeter , en de echte supporters zullen ook in de JL divisie komen . Jij met je hele ramp scanarios hou op , er zijn wel degelijk investeerders / overname gegadigden . Heb jij niks beters te doen ? Dan de hele dag lopen blèren over RB ? Dat gebeurt nu niet en nooit niet zeurzak , en hou nu aub je klep daarover! &€)(^%#}{+¥
    Ben jij nu degene die te veel Red Bull drinkt. Je taalgebruik verbaasd me. We zijn gewoon aan het brainstormen.
  • 16 Apr 2018 om 18:42
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:20
      Hij heet gewoon Jan van Halst!!!!!!!!!en met die bonus is niks onrechtmatigs aan de hand staat gewoon in het aan hem aangeboden contract.Als hij er contractueel geen recht op had had hij het ook niet gekregen.Dat gedroeftoeter daarover moet maar eens afgelopen zijn. Moet je misschien bij de aanbieders en opstellers van het contract zijn.
    Ga heen man , hij had zelf afstand moeten van die bonus , dan had hij ballen gehad . Omdat hij er geen recht op heeft na alle aankopen die hij heeft gedaan met desastreuze gevolgen . En dan verdedig jij die gladde aal ? Schaam je diep .
  • 16 Apr 2018 om 18:36
    • Quote van 16 Apr 2018 om 17:06
      Opzich is het geen slecht idee bij een degradatie. Optie 1:FC Twente Failliet verklaren. HSC'21 word overgenomen door Red Bull, de club verhuisd van Haaksbergen naar Enschede. De club naam word veranderd en begint in de derde divisie met 0 schulden en heeft een kapitaalkracht van sponsor RB. Prognose binnen 3/4 jaar terug op het hoogste niveau. Optie 2: FC Twente twee divisies hoger in de JPL met een dragende schuldenlast van om en nabij de 60 miljoen en andere betalingsverplichtingen. Dit maakt de discussie wel interesanter. Wat vinden jullie?
    Gvd jij blijf bezig met je f****cking RB !!! Stop daarmee is het je Mig miet duidelijk dat dat iedereen de strot uit komt ? Kerel zoek een andere club maftoeter , en de echte supporters zullen ook in de JL divisie komen . Jij met je hele ramp scanarios hou op , er zijn wel degelijk investeerders / overname gegadigden . Heb jij niks beters te doen ? Dan de hele dag lopen blèren over RB ? Dat gebeurt nu niet en nooit niet zeurzak , en hou nu aub je klep daarover! &€)(^%#}{+¥
  • 16 Apr 2018 om 18:36
    • Quote van 16 Apr 2018 om 18:28
      Als je bedoelt dat Twente een voorwaarde aan de hoogte van zijn eigen schuld kan stellen, heb je het mis. Als je bedoelt dat dat de situatie na degradatie zou kunnen zijn en dat plan met HSC een alternatief is, lijkt mij dat een nogal onzinnig alternatief.
    Nee de schuld is op dit moment en om en nabij de 60 miljoen (kort lopen en langlopend) Dat neem je automatisch mee in de JPL. Daarbij worden de inkomsten 30/40% minder volgens het hypercube rapport. Misschien wel meer. En er word nu op veschillende fora's gerept dat Twente 11 miljoen te kort heeft. Naar verluid willen inversteerders 20 miljoen erin pompen. 11 miljoen hebben ze al nodig om de te korten aan te vulllen, wat blijft er dan van die 20 miljoen over voor de selectie en nieuwe trainingsaccomodatie? Ik vrees ervoor dat die degradatie verhaal een hele andere wending krijgt, dan er oospronkelijk gedacht is. HSC 21 is haaksbergen, ligt naast Enschede. Voor veel geld is alles te koop. Maar dat is alleen als er men de poorten defintief op slot doet.
  • 16 Apr 2018 om 18:28
    • Quote van 16 Apr 2018 om 18:19
      Hij bedoeld dat je minder van die troep moet drinken en je promo contract bij rb moet inleveren
    Het is bedoeld om te brainstormen met elkaar. Neem het niet al te serieus.
  • 16 Apr 2018 om 18:28
    • Quote van 16 Apr 2018 om 18:05
      Wat bedoel je precies met " Twente heeft niks te vertellen over beginnen in de JL en hoe hoog de schuldenlast dan is, enz" dat begrijp ik even niet, kan je dat uitleggen?
    Als je bedoelt dat Twente een voorwaarde aan de hoogte van zijn eigen schuld kan stellen, heb je het mis. Als je bedoelt dat dat de situatie na degradatie zou kunnen zijn en dat plan met HSC een alternatief is, lijkt mij dat een nogal onzinnig alternatief.
  • 16 Apr 2018 om 18:19
    • Quote van 16 Apr 2018 om 18:05
      Wat bedoel je precies met " Twente heeft niks te vertellen over beginnen in de JL en hoe hoog de schuldenlast dan is, enz" dat begrijp ik even niet, kan je dat uitleggen?
    Hij bedoeld dat je minder van die troep moet drinken en je promo contract bij rb moet inleveren
  • 16 Apr 2018 om 18:05
    • Quote van 16 Apr 2018 om 17:33
      Ik vind dit klinkklare onzin. Twente heeft niks te vertellen over beginnen in de JL en hoe hoog de schuldenlast dan is, enz. Ik mis ook nog even een realistisch argument waarom HSC zou willen meewerken aan zijn eigen opheffing.
    Wat bedoel je precies met " Twente heeft niks te vertellen over beginnen in de JL en hoe hoog de schuldenlast dan is, enz" dat begrijp ik even niet, kan je dat uitleggen?
  • 16 Apr 2018 om 17:33
    • Quote van 16 Apr 2018 om 17:06
      Opzich is het geen slecht idee bij een degradatie. Optie 1:FC Twente Failliet verklaren. HSC'21 word overgenomen door Red Bull, de club verhuisd van Haaksbergen naar Enschede. De club naam word veranderd en begint in de derde divisie met 0 schulden en heeft een kapitaalkracht van sponsor RB. Prognose binnen 3/4 jaar terug op het hoogste niveau. Optie 2: FC Twente twee divisies hoger in de JPL met een dragende schuldenlast van om en nabij de 60 miljoen en andere betalingsverplichtingen. Dit maakt de discussie wel interesanter. Wat vinden jullie?
    Ik vind dit klinkklare onzin. Twente heeft niks te vertellen over beginnen in de JL en hoe hoog de schuldenlast dan is, enz. Ik mis ook nog even een realistisch argument waarom HSC zou willen meewerken aan zijn eigen opheffing.
  • 16 Apr 2018 om 17:28
    • Quote van 16 Apr 2018 om 17:09
      Waanzin, want geen investeerder die dat even doet, haha
    Red Bull Nederland laat zijn oren graag ter gehore brengen in dit soort plannen.
  • 16 Apr 2018 om 17:09
    • Quote van 16 Apr 2018 om 17:06
      Opzich is het geen slecht idee bij een degradatie. Optie 1:FC Twente Failliet verklaren. HSC'21 word overgenomen door Red Bull, de club verhuisd van Haaksbergen naar Enschede. De club naam word veranderd en begint in de derde divisie met 0 schulden en heeft een kapitaalkracht van sponsor RB. Prognose binnen 3/4 jaar terug op het hoogste niveau. Optie 2: FC Twente twee divisies hoger in de JPL met een dragende schuldenlast van om en nabij de 60 miljoen en andere betalingsverplichtingen. Dit maakt de discussie wel interesanter. Wat vinden jullie?
    Waanzin, want geen investeerder die dat even doet, haha
  • 16 Apr 2018 om 17:06
    • Quote van 16 Apr 2018 om 16:59
      Vraagje: waarom RB dan niet gewoon HSC overnemen? Voor het imago is Twente nou niet meer zo'n interessante partij
    Opzich is het geen slecht idee bij een degradatie. Optie 1:FC Twente Failliet verklaren. HSC'21 word overgenomen door Red Bull, de club verhuisd van Haaksbergen naar Enschede. De club naam word veranderd en begint in de derde divisie met 0 schulden en heeft een kapitaalkracht van sponsor RB. Prognose binnen 3/4 jaar terug op het hoogste niveau. Optie 2: FC Twente twee divisies hoger in de JPL met een dragende schuldenlast van om en nabij de 60 miljoen en andere betalingsverplichtingen. Dit maakt de discussie wel interesanter. Wat vinden jullie?
  • 16 Apr 2018 om 16:59
    • Quote van 16 Apr 2018 om 16:50
      In dit geval HSC'21 uit Haaksbergen overnemen, de club naar een Twentse naam vernoemen en van Haaksbergen naar Enschede verhuizen. Dan begin je al wel in de tweede divisie. Wie weet is Red Bull (kapitaalkracht) daar wel een gegadigde voor. Dan is een faillesement helemaal nog niet zo'n slechte uitkomst.
    Vraagje: waarom RB dan niet gewoon HSC overnemen? Voor het imago is Twente nou niet meer zo'n interessante partij
  • 16 Apr 2018 om 16:50
    • Quote van 16 Apr 2018 om 16:12
      Wat een onzin. Je begint op het allerlaagste niveau van de amateurs. Tenzij je een club op een hoger niveau overneemt en vervolgens hernoemt naar Twente.
    In dit geval HSC'21 uit Haaksbergen overnemen, de club naar een Twentse naam vernoemen en van Haaksbergen naar Enschede verhuizen. Dan begin je al wel in de tweede divisie. Wie weet is Red Bull (kapitaalkracht) daar wel een gegadigde voor. Dan is een faillesement helemaal nog niet zo'n slechte uitkomst.
  • 16 Apr 2018 om 16:38
    • Quote van 16 Apr 2018 om 11:53
      Wessels heeft de tactiek om bedrijven over te nemen als die met de rug tegen de muur staan. Condor Wessels Veste zou het wel eens kunnen worden.
    Jij zit er niet ver naast ;-)
  • 16 Apr 2018 om 16:12
    • Quote van 16 Apr 2018 om 11:03
      Het is een realistisch idee. Van de 3e divisie schuldenvrij en kapitaalkrachtig naar de Eredivisie. Wie zegt dat die schulden over paar jaar verminderd is. Geen zekerheid.
    Wat een onzin. Je begint op het allerlaagste niveau van de amateurs. Tenzij je een club op een hoger niveau overneemt en vervolgens hernoemt naar Twente.
  • 16 Apr 2018 om 16:02
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:49
      De "Citrofielarena" ? ;))))
    Ik heb niet gezegd dat ik het stadion ga kopen? Trouwens ook een idee, zoek nog een bank die gemakkelijk 200% krediet op 60 Mio geeft... :-) :-) Maar dacht eerder aan: "Red......", nee, dat was een nachtmerie :-) :-) Laten we maar "Gewoon doen, gewoon Doen".... maar nu echt.... en met zijn allen..... Sorry.... 1 uitgezonderd.... die "mag" eerst nog vertrekken....
  • 16 Apr 2018 om 15:58
    En nog een gouden greep van van Halst.Ongeveer 15 contractspelers met doorlopende contracten kunnen vrij vertrekken bij degradatie.van Halst RAUS!
  • 16 Apr 2018 om 15:53
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:46
      Dat lijkt me niet mogelijk... denk aan de installaties (veldverwarming, verlichting etc.), infra structuur, benodigde accomodatie e.d...... heb dat dus niet serieus genomen.....
    Ik ook niet, maar was wel benieuwd naar zijn verwachtingen :)
  • 16 Apr 2018 om 15:50
    • Quote van 16 Apr 2018 om 11:56
      Ben het met je eens. Door saneren en spelers weg te doen zal er (misschien met moeite) nog aan de financiële verplichtingen kunnen worden voldaan. Maar nu het sportieve.....wat voor team hebben we in het veld staan en zijn we in staat om meteen weer te promoveren...Hoeveel supporters blijven er en hoeveel sponsoren...Dat eerste jaar is te doen maar voor het jaar daaropvolgend zal er toch echt een financiele injectie nodig zijn.
    Die financiële injectie gaat er wel komen. Alleen is het wachten op de schikking met de belastingdienst en andere belanghebbende partijen. Deze wordt binnen 2 maanden verwacht.
  • 16 Apr 2018 om 15:49
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:44
      Je bedoelt de "huidige waarde" bij leegstand? Dus zonder FcT en andere huurders..... Dat is een rekensom.... Voor 4 Miljoen weet ik wel een koper..... :-) :-)
    De "Citrofielarena" ? ;))))
  • 16 Apr 2018 om 15:48
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:42
      Volgens mij kan vastgoed sowieso niet onder boedel vallen omdat het onroerend goed is en geen roerend goed.
    Bij een faillissement is "de boedel" alles dat waarde heeft en geld op kan brengen, cash, goodwill, roerende en/of onroerende goederen en/of O.H.W., om de curator en de schuldeisers te betalen...
  • 16 Apr 2018 om 15:46
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:43
      Je ziet de context van de post niet Citrofiel. Het ging erom dat de opkoper van het stadion alleen het veld aan de club zou verkopen.
    Dat lijkt me niet mogelijk... denk aan de installaties (veldverwarming, verlichting etc.), infra structuur, benodigde accomodatie e.d...... heb dat dus niet serieus genomen.....
  • 16 Apr 2018 om 15:44
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:35
      Inderdaad nochange. Ik vind 'de sputterende spuiter' hier wel toepasselijk.
    Dat is inderdaad zeer toepasselijk die had ik er ook bij. Op naar Het ijzeren duel allemaal voor Het heilige bloed. En nu weer over tot de orde van de dag.
  • 16 Apr 2018 om 15:44
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:41
      De huidige waarde van de Grosch Veste geschat door deskundigen. Het lijkt me toch niet dat Tuitert er daar een van is ;)
    Je bedoelt de "huidige waarde" bij leegstand? Dus zonder FcT en andere huurders..... Dat is een rekensom.... Voor 4 Miljoen weet ik wel een koper..... :-) :-)
  • 16 Apr 2018 om 15:43
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:38
      Bedoel je bij een faillissement? De curator is dan formeel de verkoper, maar krijgt te maken met de Gemeente als pandhouder die het pand wegens openstaande schulden zal claimen. Als FcT niet meer bestaat, moet er een nieuwe huurder of een koper gevonden worden.... De Gemeent zal haar schade beperkt willen zien.... Nogmaals, dit is het laatste waar je aan moet denken..... m.i. geen oplossing.... Als FcT wel bestaat, verkopen of gewoon houden en doorgaan.....
    Je ziet de context van de post niet Citrofiel. Het ging erom dat de opkoper van het stadion alleen het veld aan de club zou verkopen.
  • 16 Apr 2018 om 15:42
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:35
      Beste Socrates, volgens mij was dat de schatting van Gerben Tuitert m.b.t. het vastgoed, als FcT niet meer bestaat... Het lijkt me aan de hoge kant..... :-) :-) Even serieus.... dat bedrag klopt m.i. niet.... De boedel omvat natuurlijk ook nog allerlei roerende zaken. Het vastgoed is verpand aan de Gemeente, dus dat kan m.i. niet onder de boedel vallen, althans hooguit een coordinatievergoeding.....
    Volgens mij kan vastgoed sowieso niet onder boedel vallen omdat het onroerend goed is en geen roerend goed.
  • 16 Apr 2018 om 15:41
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:35
      Beste Socrates, volgens mij was dat de schatting van Gerben Tuitert m.b.t. het vastgoed, als FcT niet meer bestaat... Het lijkt me aan de hoge kant..... :-) :-) Even serieus.... dat bedrag klopt m.i. niet.... De boedel omvat natuurlijk ook nog allerlei roerende zaken. Het vastgoed is verpand aan de Gemeente, dus dat kan m.i. niet onder de boedel vallen, althans hooguit een coordinatievergoeding.....
    De huidige waarde van de Grosch Veste geschat door deskundigen. Het lijkt me toch niet dat Tuitert er daar een van is ;)
  • 16 Apr 2018 om 15:38
    • Quote van 16 Apr 2018 om 14:41
      En wat moet de verkoper dan met het stadion?
    Bedoel je bij een faillissement? De curator is dan formeel de verkoper, maar krijgt te maken met de Gemeente als pandhouder die het pand wegens openstaande schulden zal claimen. Als FcT niet meer bestaat, moet er een nieuwe huurder of een koper gevonden worden.... De Gemeent zal haar schade beperkt willen zien.... Nogmaals, dit is het laatste waar je aan moet denken..... m.i. geen oplossing.... Als FcT wel bestaat, verkopen of gewoon houden en doorgaan.....
  • 16 Apr 2018 om 15:37
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:35
      Dat zijn wel aspecten die horen bij het beleid "gewoon doen" haha. Grensrechters die hun warming up op de parkeerplaatsten houden bij aankomst met de auto (net als Roelof Luinge). Opkoper moet dan, het veld, kleedkamers, dug out en 1 tribune kopen. Dan heb je standaard basis faciliteiten voor een amateur club.
    Ooh, dus moet een investeerder zich volledig in dienst stellen van een amateurclubje. Dan mag er eerste wel een hele flinke scheut wodka door de Red Bull.
  • 16 Apr 2018 om 15:35
    • Quote van 16 Apr 2018 om 14:29
      4 miljoen volgens de laatste schatting ;)
    Beste Socrates, volgens mij was dat de schatting van Gerben Tuitert m.b.t. het vastgoed, als FcT niet meer bestaat... Het lijkt me aan de hoge kant..... :-) :-) Even serieus.... dat bedrag klopt m.i. niet.... De boedel omvat natuurlijk ook nog allerlei roerende zaken. Het vastgoed is verpand aan de Gemeente, dus dat kan m.i. niet onder de boedel vallen, althans hooguit een coordinatievergoeding.....
  • 16 Apr 2018 om 15:35
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:28
      Ik heb al andere titels van Suske en Wiske geopperd die passend zijn. De tuf-tuf-club etc. Er was/is nu een zinvolle discussie gaande dan komt die gladde glipper weer voorbij...
    Inderdaad nochange. Ik vind 'de sputterende spuiter' hier wel toepasselijk.
  • 16 Apr 2018 om 15:35
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:23
      Zou kunnen, omkleden en douchen in een vergaderzaal. De supporters dan met zijn allen strak langs de lijn, moet de grensrechter maar even binnen de lijnen gaan lopen. Besprekingen op het veld. En de hoge heren in de dugout als business-seat. Gewoon doen.... :-( Even serieus hoe zie jij dat geheel voor je?
    Dat zijn wel aspecten die horen bij het beleid "gewoon doen" haha. Grensrechters die hun warming up op de parkeerplaatsten houden bij aankomst met de auto (net als Roelof Luinge). Opkoper moet dan, het veld, kleedkamers, dug out en 1 tribune kopen. Dan heb je standaard basis faciliteiten voor een amateur club.
  • 16 Apr 2018 om 15:28
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:16
      Komt ie weer aan met z'n gladde glipper. UtrechtseTukker is met RedBull als Tukkerclan met z'n Gladde Glipper. Het is hier ook allemaal zo voorspelbaar..
    Ik heb al andere titels van Suske en Wiske geopperd die passend zijn. De tuf-tuf-club etc. Er was/is nu een zinvolle discussie gaande dan komt die gladde glipper weer voorbij...
  • 16 Apr 2018 om 15:26
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:16
      Ze zijn sponsor van diverse clubs en evenementen maar hun corebusiness is limonade drankjes fabriceren en verkopen
    Moet je nagaan hoeveel geld achter het drankje Red Bull zit. ;)
  • 16 Apr 2018 om 15:23
    • Quote van 16 Apr 2018 om 14:44
      Faciliteiten voor congressen, evenementen bijvoorbeeld , er zijn genoeg vergaderzalen in het stadion.
    Zou kunnen, omkleden en douchen in een vergaderzaal. De supporters dan met zijn allen strak langs de lijn, moet de grensrechter maar even binnen de lijnen gaan lopen. Besprekingen op het veld. En de hoge heren in de dugout als business-seat. Gewoon doen.... :-( Even serieus hoe zie jij dat geheel voor je?
  • 16 Apr 2018 om 15:20
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:03
      Weet je wat echt respectloos is geweest Hengelo? Dat o.a. die gladde glipper een bonus van ettelijke tonnen in zijn achterzak heeft gestoken terwijl de club toen al noodlijdend was, en dan praat jij over boetes van een paar duizend eurootjes?


      'Gewoon doen' moet de gladde glipper hebben gedacht. Welkom in het graai-beleid.
    Hij heet gewoon Jan van Halst!!!!!!!!!en met die bonus is niks onrechtmatigs aan de hand staat gewoon in het aan hem aangeboden contract.Als hij er contractueel geen recht op had had hij het ook niet gekregen.Dat gedroeftoeter daarover moet maar eens afgelopen zijn. Moet je misschien bij de aanbieders en opstellers van het contract zijn.
  • 16 Apr 2018 om 15:16
    • Quote van 16 Apr 2018 om 15:03
      Weet je wat echt respectloos is geweest Hengelo? Dat o.a. die gladde glipper een bonus van ettelijke tonnen in zijn achterzak heeft gestoken terwijl de club toen al noodlijdend was, en dan praat jij over boetes van een paar duizend eurootjes?


      'Gewoon doen' moet de gladde glipper hebben gedacht. Welkom in het graai-beleid.
    Komt ie weer aan met z'n gladde glipper. UtrechtseTukker is met RedBull als Tukkerclan met z'n Gladde Glipper. Het is hier ook allemaal zo voorspelbaar..
  • 16 Apr 2018 om 15:16
    • Quote van 16 Apr 2018 om 14:59
      Een teken dat jij maar weinig sport volgt Hengelo. Max Verstappen rijd voor Red Bull. Tevens heeft Red Bull al 2 voetbalclubs en dan zijn er nog tal van 'Red Bull' sporten zoals bijvoorbeeld sport evenementen op de Cauberg.


      Red Bull is zo onderhand een begrip in de wereld van verschillende topsporten. Dat hoef je niet leuk te vinden hoor, maar het is wel zo. ;)
    Ze zijn sponsor van diverse clubs en evenementen maar hun corebusiness is limonade drankjes fabriceren en verkopen
  • 16 Apr 2018 om 15:03
    • Quote van 16 Apr 2018 om 11:42
      Met dat fakkeltje hebben ze Fc Twente wel in diskrediet gebracht en daarmee de goedwillende en goedgezinde supporters ook.En ons een flinke boete in de maag gesplitst.Ik weet het jij vind dat allemaal goed prachtig en mooi brandende fakkels op kunstgras gooien en vuurwerk in vak beneden het uitvak gooien en met bier gooien . ALLEMAAL SUPER ACTIES.pffffffen nogmaals ik houd van Halst niet de hand boven het hoofd maar ga wel in tegen de respectloze behandeling van van Halst en hem allerlei vreemde en rare namen aansmeren .gewoon respectloos.
    Weet je wat echt respectloos is geweest Hengelo? Dat o.a. die gladde glipper een bonus van ettelijke tonnen in zijn achterzak heeft gestoken terwijl de club toen al noodlijdend was, en dan praat jij over boetes van een paar duizend eurootjes?


    'Gewoon doen' moet de gladde glipper hebben gedacht. Welkom in het graai-beleid.
  • 16 Apr 2018 om 14:59
    • Quote van 16 Apr 2018 om 11:50
      SPORTFIRMA ALS RB????? RB is toch gewoon een limonade fabrikant.!!Overigens voor mij 2x geen RB:niet om te drinken en niet voor Fc Twente.!
    Een teken dat jij maar weinig sport volgt Hengelo. Max Verstappen rijd voor Red Bull. Tevens heeft Red Bull al 2 voetbalclubs en dan zijn er nog tal van 'Red Bull' sporten zoals bijvoorbeeld sport evenementen op de Cauberg.


    Red Bull is zo onderhand een begrip in de wereld van verschillende topsporten. Dat hoef je niet leuk te vinden hoor, maar het is wel zo. ;)
  • 16 Apr 2018 om 14:52
    • Quote van 16 Apr 2018 om 14:44
      Faciliteiten voor congressen, evenementen bijvoorbeeld , er zijn genoeg vergaderzalen in het stadion.
    Haha, en dat zal winstgevend zijn? Als amateurclub kan Twente beter gewoon op een Amateurveld met een amateurtribunetje spelen. Een investeerder zal nooit de speelgrond waar tribunes voor gebouwd zijn verkopen. Dan kan het beter een oud hotel of bedrijfsverzamelgebouw opkopen. De ideeën en gedachten worden wilder en gekker, haha.
  • 16 Apr 2018 om 14:50
    • Quote van 16 Apr 2018 om 14:39
      Citrofiel jij heb juridische kennis. Zou je met een nieuwe amateur licentie technisch gezien het veld alleen kunnen kopen ipv het hele stadion? Speciaal voor ANS is deze vraag met een knipoog bedoeld.
    Alleen al het bedenken van dergelijke onzin. Man man.
  • 16 Apr 2018 om 14:48
    • Quote van 16 Apr 2018 om 14:44
      Faciliteiten voor congressen, evenementen bijvoorbeeld , er zijn genoeg vergaderzalen in het stadion.
    Dat is nooit rendabel te krijgen man. Kijk alleen al eens naar de onderhoudskosten, als je die doorberekend kom jenuit op een prijs waar je misschien wel een vergadering voor kunt houden op de antillen
  • 16 Apr 2018 om 14:44
    • Quote van 16 Apr 2018 om 14:41
      En wat moet de verkoper dan met het stadion?
    Faciliteiten voor congressen, evenementen bijvoorbeeld , er zijn genoeg vergaderzalen in het stadion.
  • 16 Apr 2018 om 14:41
    • Quote van 16 Apr 2018 om 14:39
      Citrofiel jij heb juridische kennis. Zou je met een nieuwe amateur licentie technisch gezien het veld alleen kunnen kopen ipv het hele stadion? Speciaal voor ANS is deze vraag met een knipoog bedoeld.
    En wat moet de verkoper dan met het stadion?
  • 16 Apr 2018 om 14:39
    • Quote van 16 Apr 2018 om 14:27
      UT ziet het verkeerd. Een faillissement is echt geen oplossing. De voetballicentie is weg, hoe wil je vanaf onderaf de zaak weer opbouwen met een stadion voor 30.000 toeschouwers? Dat gaat nooit lukken.
    Citrofiel jij heb juridische kennis. Zou je met een nieuwe amateur licentie technisch gezien het veld alleen kunnen kopen ipv het hele stadion? Speciaal voor ANS is deze vraag met een knipoog bedoeld.
  • 16 Apr 2018 om 14:29
    • Quote van 16 Apr 2018 om 14:25
      Ik denk dat je het niet hebt begrepen. De curatoren van DSB hebben zich destijds met AZ bemoeid vanwege de belangen van DSB in AZ. AZ is toen niet failliet gegaan. Wel had DSB formeel een achtergestelde vordering, die is in de loop der tijd afgewikkeld. Bij een faillissement van FcT is de Gemeente een grote schuldeiser, die het stadion als onderpand heeft. Als dit onderpand "hard" is, heeft de curator daar niets over te zeggen. Wel zal de curator als "coordinator" optreden vanuit het failliet. Een faillissement afwikkelen regelt de curator, eventuele nieuwe investeerders kunnen een bod doen op de boedel, voor wat die dan nog waard is. Voor de goede orde: in dat geval is de voetballicentie vervallen.... dus wat is de boedel dan nog waard?
    4 miljoen volgens de laatste schatting ;)
  • 16 Apr 2018 om 14:27
    • Quote van 16 Apr 2018 om 14:19
      dat is dus geen wijsheid. De gemeente zal je nooit meer helpen en zal er klaar mee zijn. Je hebt ze nodig met politie, europese wedstrijden, vergunningen e.d. Het is geld van de gemeente, van alle inwoners. Je kan het niet maken om het zo simpel te laten klappen. Opnieuw beginnen is 5e klasse, hoe wil je dat gaan organiseren met publiek e.d? Het gaat je sws erg veel supporters kosten.
    UT ziet het verkeerd. Een faillissement is echt geen oplossing. De voetballicentie is weg, hoe wil je vanaf onderaf de zaak weer opbouwen met een stadion voor 30.000 toeschouwers? Dat gaat nooit lukken.
  • 16 Apr 2018 om 14:25
    • Quote van 16 Apr 2018 om 14:11
      Nee, het spel met de curators ben ik niet volledig van op de hoogte. Toen AZ in de probleen zat waren er ook gesprekken met curators. Blijkbaar hebben ze dat in Alkmaar goed opgepakt en hun juiste handelingen gedaan. Een curator zou toch blij moeten zijn met een opkoper (inversteerder) voor het stadion? Dus wat ik wilde aangeven is, in overeenstemming met de nieuwe inversteerders, het faillesement regelenen (schulden op 0) stadion opkopen en dan overnieuw beginnen bij de amateurs of hoger. Gemeente Enschede wel 25 miljoen armer. Wat is wijsheid.
    Ik denk dat je het niet hebt begrepen. De curatoren van DSB hebben zich destijds met AZ bemoeid vanwege de belangen van DSB in AZ. AZ is toen niet failliet gegaan. Wel had DSB formeel een achtergestelde vordering, die is in de loop der tijd afgewikkeld. Bij een faillissement van FcT is de Gemeente een grote schuldeiser, die het stadion als onderpand heeft. Als dit onderpand "hard" is, heeft de curator daar niets over te zeggen. Wel zal de curator als "coordinator" optreden vanuit het failliet. Een faillissement afwikkelen regelt de curator, eventuele nieuwe investeerders kunnen een bod doen op de boedel, voor wat die dan nog waard is. Voor de goede orde: in dat geval is de voetballicentie vervallen.... dus wat is de boedel dan nog waard?
  • 16 Apr 2018 om 14:24
    Wat een zwak argument : als Twentenaren moeten we harder knokken....en dat van een direkteur!!!! Je bepaalt voor 90% je eigen succes meneer Velderman, tukker of géén tukker! Ik verwacht van een bestuur dat ze niet meegaan in Calimerogedrag of samenzweringstheoriën, kom op man!
  • 16 Apr 2018 om 14:23
    • Quote van 16 Apr 2018 om 14:11
      Nee, het spel met de curators ben ik niet volledig van op de hoogte. Toen AZ in de probleen zat waren er ook gesprekken met curators. Blijkbaar hebben ze dat in Alkmaar goed opgepakt en hun juiste handelingen gedaan. Een curator zou toch blij moeten zijn met een opkoper (inversteerder) voor het stadion? Dus wat ik wilde aangeven is, in overeenstemming met de nieuwe inversteerders, het faillesement regelenen (schulden op 0) stadion opkopen en dan overnieuw beginnen bij de amateurs of hoger. Gemeente Enschede wel 25 miljoen armer. Wat is wijsheid.
    Een mooi stadion zonder profclub is als een bh aan een waslijn. Je hebt er niets aan. En daar wil je dan op hoop van zegen je amateurwedstrijden spelen? Dure aangelegenheid wordt dat om te runnen en onderhouden voor een handjevol bezoekers
  • 16 Apr 2018 om 14:19
    • Quote van 16 Apr 2018 om 14:11
      Nee, het spel met de curators ben ik niet volledig van op de hoogte. Toen AZ in de probleen zat waren er ook gesprekken met curators. Blijkbaar hebben ze dat in Alkmaar goed opgepakt en hun juiste handelingen gedaan. Een curator zou toch blij moeten zijn met een opkoper (inversteerder) voor het stadion? Dus wat ik wilde aangeven is, in overeenstemming met de nieuwe inversteerders, het faillesement regelenen (schulden op 0) stadion opkopen en dan overnieuw beginnen bij de amateurs of hoger. Gemeente Enschede wel 25 miljoen armer. Wat is wijsheid.
    dat is dus geen wijsheid. De gemeente zal je nooit meer helpen en zal er klaar mee zijn. Je hebt ze nodig met politie, europese wedstrijden, vergunningen e.d. Het is geld van de gemeente, van alle inwoners. Je kan het niet maken om het zo simpel te laten klappen. Opnieuw beginnen is 5e klasse, hoe wil je dat gaan organiseren met publiek e.d? Het gaat je sws erg veel supporters kosten.
  • 16 Apr 2018 om 14:17
    • Quote van 16 Apr 2018 om 14:03
      Utrechter , ja ga jou geen Tukker meer noemen , want je bent geen Tukker . En het gevoel om een echte Twente supporter te zijn , van vader op kind ben je al helemaal niet . Nu begin jij over de 3 divisie flikker nou toch eens op man , het gaat bij eventuele degradatie naar de JL ook goed komen mafkees . En dan hoop jij op RB , man man je hebt strond in je ogen en oren . Rot nou eens op met dat gespeculeer en de hoop op RB , en nu lul je weer over faissement weet je wat voor impact dat heeft debiel ? Denkt eens na voor dat je wat neer zet hier , want met je 3 divisie geil jij er bijna op dat RB onze club voor een prikkie kan oppikken hè ? Ik zeg het jou voor de laatste keer er komt geen RB , en als ik jou was zou ik een poster pakken van RB en met mezelf gaan spelen kloothommel !!!!!
    Het woord RB is vaker in jou bericht voortgekomen dan in mijn posten van vandaag. Dus ik weet niet waar jij naar op zoek bent. Als jij er stellig van overtuigd dat het niet die keuze word, dan wil ik dat geloven. Nu hopen dat iemand binnenkort meer kan vertellen wat de inversteerders van plan zijn met de club.
  • 16 Apr 2018 om 14:15
    • Quote van 16 Apr 2018 om 13:44
      Die mensen en de gemeente had ik nog niet eens meegerekend. Bij hen ga je nooit meer iets voor elkaar krijgen als het nodig is. En zij hebben er ontzettend veel inzitten. Naar hen heb je ook een verplichting. Als je op 0 begint heb je niet meteen een riant saldo op de bank, maar wel allerlei kosten. Je hebt bovendien geen enkele speler, alles wat er nu loopt aan spelers gaat gratis de deur uit. Je hebt dan helemaal niets meer. Denk dat er dan ook supporters en sponsoren afhaken. Aan deze optie moet je niet eens willen denken, vind ik.
    eens, dan komt het helemaal niet meer goed. Alle mensen die er geld in hebben zitten zijn het kwijt en komen ook niet weer terug. ten eerste moet van halst weg en moet rutten terug komen. Vervolgens verwacht ik dat sponsoren terugkomen en het met de uitval qua supporters mee zal vallen. Tis even de vraag wie er dan qua spelers blijven, want kwaliteit halen valt zonder geld niet mee. Tis dus moeilijk te zeggen of je gelijk kampioen kunt worden in de pils league. Mocht het wel lukken dan komt het goed. Dit jaar ook degradatie door je eigen onkunde, zon wedstrijd als tegen den haag waar je het zelf laat lopen is te vaak gebeurt.
  • 16 Apr 2018 om 14:11
    • Quote van 16 Apr 2018 om 12:52
      Besef je dat bij een faillissement de curator bepaald wat er overblijft? In elk geval zijn alle licenties weg, de spelers lopen transfervrij weg, de schuldeisers die een onderpand hebben, zullen bij de curator te rade moeten gaan. Kort en goed: dat is geen oplossing. Ook voor RB is dat geen optie. Verder gewoon de gesprekken afwachten, zou ik zeggen. Ik opteer voor RB = 0,0% kans van slagen, zoals je weet.
    Nee, het spel met de curators ben ik niet volledig van op de hoogte. Toen AZ in de probleen zat waren er ook gesprekken met curators. Blijkbaar hebben ze dat in Alkmaar goed opgepakt en hun juiste handelingen gedaan. Een curator zou toch blij moeten zijn met een opkoper (inversteerder) voor het stadion? Dus wat ik wilde aangeven is, in overeenstemming met de nieuwe inversteerders, het faillesement regelenen (schulden op 0) stadion opkopen en dan overnieuw beginnen bij de amateurs of hoger. Gemeente Enschede wel 25 miljoen armer. Wat is wijsheid.
  • 16 Apr 2018 om 14:03
    Utrechter , ja ga jou geen Tukker meer noemen , want je bent geen Tukker . En het gevoel om een echte Twente supporter te zijn , van vader op kind ben je al helemaal niet . Nu begin jij over de 3 divisie flikker nou toch eens op man , het gaat bij eventuele degradatie naar de JL ook goed komen mafkees . En dan hoop jij op RB , man man je hebt strond in je ogen en oren . Rot nou eens op met dat gespeculeer en de hoop op RB , en nu lul je weer over faissement weet je wat voor impact dat heeft debiel ? Denkt eens na voor dat je wat neer zet hier , want met je 3 divisie geil jij er bijna op dat RB onze club voor een prikkie kan oppikken hè ? Ik zeg het jou voor de laatste keer er komt geen RB , en als ik jou was zou ik een poster pakken van RB en met mezelf gaan spelen kloothommel !!!!!
  • 16 Apr 2018 om 14:01
    • Quote van 16 Apr 2018 om 13:23
      Dat gaat de KNVB nooit doen. Bovendien weer vanaf 0 beginnen is de makkelijkste weg maar daarmee zul je nooit respect winnen van anderen. Zij krijgen weer respect als Twente terugvecht op alle fronten. Dat we weer in de eredivisie terecht komen, de schulden afbetalen en er bovenop komen daar zal men vroeg of laat waardering voor hebben. Zal niet makkelijk worden, vanaf 0 beginnen ook niet. Wie zegt dat je elk jaar kampioen wordt? Die garantie heb je niet, nu overigens ook niet. Ik heb meer respect voor vechten dan voor opgeven en opnieuw beginnen. De weg van de minste weerstand is wel de makkelijkste maar past niet bij wij tegen iedereen...
    Ik kan er maar 1 ding op zeggen.... Faillissement is het laatste dat je moet willen. Dan geef je de regie uit handen aan een "ongeleid projectiel", ofwel curator genaamd. Verder worden dan relaties verder beschadigd. Alternatieven lijken me zeker het onderzoeken waard.
  • 16 Apr 2018 om 13:44
    • Quote van 16 Apr 2018 om 13:35
      Helemaal mee eens. Dan nog maar te zwijgen over alle bereidwillige crediteuren en sponsoren die tijd, geld en moeite hebben gestopt om tot een akkoord te komen vorig jaar. Met de makkelijkste weg verlies je belangrijke mensen die altijd het beste voor hadden met de club. Zal mij niets verbazen als je zonder enig draagvlak nog uit de regio gewoon in de amateurs zal blijven hangen.
    Die mensen en de gemeente had ik nog niet eens meegerekend. Bij hen ga je nooit meer iets voor elkaar krijgen als het nodig is. En zij hebben er ontzettend veel inzitten. Naar hen heb je ook een verplichting. Als je op 0 begint heb je niet meteen een riant saldo op de bank, maar wel allerlei kosten. Je hebt bovendien geen enkele speler, alles wat er nu loopt aan spelers gaat gratis de deur uit. Je hebt dan helemaal niets meer. Denk dat er dan ook supporters en sponsoren afhaken. Aan deze optie moet je niet eens willen denken, vind ik.
  • 16 Apr 2018 om 13:38
    • Quote van 16 Apr 2018 om 13:23
      Dat gaat de KNVB nooit doen. Bovendien weer vanaf 0 beginnen is de makkelijkste weg maar daarmee zul je nooit respect winnen van anderen. Zij krijgen weer respect als Twente terugvecht op alle fronten. Dat we weer in de eredivisie terecht komen, de schulden afbetalen en er bovenop komen daar zal men vroeg of laat waardering voor hebben. Zal niet makkelijk worden, vanaf 0 beginnen ook niet. Wie zegt dat je elk jaar kampioen wordt? Die garantie heb je niet, nu overigens ook niet. Ik heb meer respect voor vechten dan voor opgeven en opnieuw beginnen. De weg van de minste weerstand is wel de makkelijkste maar past niet bij wij tegen iedereen...
    +100
  • 16 Apr 2018 om 13:35
    • Quote van 16 Apr 2018 om 13:23
      Dat gaat de KNVB nooit doen. Bovendien weer vanaf 0 beginnen is de makkelijkste weg maar daarmee zul je nooit respect winnen van anderen. Zij krijgen weer respect als Twente terugvecht op alle fronten. Dat we weer in de eredivisie terecht komen, de schulden afbetalen en er bovenop komen daar zal men vroeg of laat waardering voor hebben. Zal niet makkelijk worden, vanaf 0 beginnen ook niet. Wie zegt dat je elk jaar kampioen wordt? Die garantie heb je niet, nu overigens ook niet. Ik heb meer respect voor vechten dan voor opgeven en opnieuw beginnen. De weg van de minste weerstand is wel de makkelijkste maar past niet bij wij tegen iedereen...
    Helemaal mee eens. Dan nog maar te zwijgen over alle bereidwillige crediteuren en sponsoren die tijd, geld en moeite hebben gestopt om tot een akkoord te komen vorig jaar. Met de makkelijkste weg verlies je belangrijke mensen die altijd het beste voor hadden met de club. Zal mij niets verbazen als je zonder enig draagvlak nog uit de regio gewoon in de amateurs zal blijven hangen.
  • 16 Apr 2018 om 13:23
    • Quote van 16 Apr 2018 om 10:12
      Exact. Hopen dat de KNVB dispensatie geeft om in de Tweede divisie te beginnen. De vraag is of het wel verstandig is om die schuldenlast mee te dragen in de JPL.
    Dat gaat de KNVB nooit doen. Bovendien weer vanaf 0 beginnen is de makkelijkste weg maar daarmee zul je nooit respect winnen van anderen. Zij krijgen weer respect als Twente terugvecht op alle fronten. Dat we weer in de eredivisie terecht komen, de schulden afbetalen en er bovenop komen daar zal men vroeg of laat waardering voor hebben. Zal niet makkelijk worden, vanaf 0 beginnen ook niet. Wie zegt dat je elk jaar kampioen wordt? Die garantie heb je niet, nu overigens ook niet. Ik heb meer respect voor vechten dan voor opgeven en opnieuw beginnen. De weg van de minste weerstand is wel de makkelijkste maar past niet bij wij tegen iedereen...
  • 16 Apr 2018 om 13:00
    • Quote van 16 Apr 2018 om 11:50
      Ze kunnen knokken in de bestuurskamer tot ze een ons wegen. Als dat op het veld verzuimd wordt is degradatie een feit. 1,5% dat we er in blijven.
    Zolang er ook maar de kleinste kans is, moeten we er voor gaan.... Het is pas een gedane zaak, als FcT gedegradeerd is. Ik benijd de mensen in de organisatie niet, die dit nu voor de 2e keer in korte tijd mee moeten maken.
  • 16 Apr 2018 om 12:58
    • Quote van 16 Apr 2018 om 11:50
      SPORTFIRMA ALS RB????? RB is toch gewoon een limonade fabrikant.!!Overigens voor mij 2x geen RB:niet om te drinken en niet voor Fc Twente.!
    2x met je eens dit maal :)))
  • 16 Apr 2018 om 12:58
    • Quote van 16 Apr 2018 om 11:34
      Alles valt en staat bij degradatie of geen degradatie beste Ik, zolang moet je echt nog even geduld hebben. Helaas het is niet anders.
    Beste ANS, moet er niet in beide gevallen flink bezuinigd worden? Het lijkt me goed om te melden dat door de mindere inkomsten de begroting hoe dan ook naar beneden moet, om sluitend te kunnen zijn. In geval van degradatie is de bezuiniging veel ingrijpender. Ik wens de beslissers veel wijsheid toe. Helaas gaat het mensen treffen die maar indirect bij de oorzaak betrokken zijn.
  • 16 Apr 2018 om 12:53
    • Quote van 16 Apr 2018 om 11:03
      Het is een realistisch idee. Van de 3e divisie schuldenvrij en kapitaalkrachtig naar de Eredivisie. Wie zegt dat die schulden over paar jaar verminderd is. Geen zekerheid.
    Het is niet erg dat je niet weet hoe zoiets werkt, alleen kun je met zo'n uitspraak verwachtingen scheppen, die niet uitkomen.
  • 16 Apr 2018 om 12:52
    • Quote van 16 Apr 2018 om 10:37
      Dus een faillesement aanvraag maar wel op een voorwaarde dat de club kapitaalkrachtig genoeg word. Wat dat betreft gelijk de plannen Met een sportfirma als RB bespreken. Stadion is er al.
    Besef je dat bij een faillissement de curator bepaald wat er overblijft? In elk geval zijn alle licenties weg, de spelers lopen transfervrij weg, de schuldeisers die een onderpand hebben, zullen bij de curator te rade moeten gaan. Kort en goed: dat is geen oplossing. Ook voor RB is dat geen optie. Verder gewoon de gesprekken afwachten, zou ik zeggen. Ik opteer voor RB = 0,0% kans van slagen, zoals je weet.
  • 16 Apr 2018 om 12:24
    • Quote van 16 Apr 2018 om 12:23
      Dat is juist Jennifer.
    He Joop, alles goed?
  • 16 Apr 2018 om 12:23
    • Quote van 16 Apr 2018 om 11:52
      Ja, dat faillissement met voorwaarden begrijp ik ook niet Ans. Bij een faillissement worden alle contracten ontbonden en kunnen alle spelers ( lees kapitaal ) gratis weg.
    Dat is juist Jennifer.
  • 16 Apr 2018 om 11:58
    • Quote van 16 Apr 2018 om 11:42
      Met dat fakkeltje hebben ze Fc Twente wel in diskrediet gebracht en daarmee de goedwillende en goedgezinde supporters ook.En ons een flinke boete in de maag gesplitst.Ik weet het jij vind dat allemaal goed prachtig en mooi brandende fakkels op kunstgras gooien en vuurwerk in vak beneden het uitvak gooien en met bier gooien . ALLEMAAL SUPER ACTIES.pffffffen nogmaals ik houd van Halst niet de hand boven het hoofd maar ga wel in tegen de respectloze behandeling van van Halst en hem allerlei vreemde en rare namen aansmeren .gewoon respectloos.
    Ikzeg. Hengelo. Daar heeft u een punt. Maar u bent het toch wel met mij eens dat jan er een potje van heeft gemaakt. En de mensen die op kunst gras fakkels gooien of wat er ook maar gebeurt is stadion verbod. Alles laten betalen. Tot de laatste cent. Ook al is het enkele euro die je kan halen bij deze mensen die net als helaas jan er een potje van maken. Maar niemand mag rare dingen uit halen naar jvh ook dit keur ik niet goed. Maar dat jvh er een potje van heeft gemaakt ja dat heeft ie.
  • 16 Apr 2018 om 11:56
    • Quote van 16 Apr 2018 om 10:13
      Hij kan ook niet 2 jaar garanderen. Alles valt en staat met wat wij als achterban, sponsoren en supporters doen. Ze gaan uit van bepaalde reken scenario's, als die toch niet uitkomen, dan kan ik onmogelijk 2 jaar garanderen. Echter gaan ze daar wel van uit.
    Ben het met je eens. Door saneren en spelers weg te doen zal er (misschien met moeite) nog aan de financiële verplichtingen kunnen worden voldaan. Maar nu het sportieve.....wat voor team hebben we in het veld staan en zijn we in staat om meteen weer te promoveren...Hoeveel supporters blijven er en hoeveel sponsoren...Dat eerste jaar is te doen maar voor het jaar daaropvolgend zal er toch echt een financiele injectie nodig zijn.
  • 16 Apr 2018 om 11:53
    Wessels heeft de tactiek om bedrijven over te nemen als die met de rug tegen de muur staan. Condor Wessels Veste zou het wel eens kunnen worden.
  • 16 Apr 2018 om 11:52
    • Quote van 16 Apr 2018 om 11:31
      Stadion is onderpand bij de Gemeente ivm de Gemeentegarantie. En hoezo voorwaarden stellen bij een faillissement ?
    Ja, dat faillissement met voorwaarden begrijp ik ook niet Ans. Bij een faillissement worden alle contracten ontbonden en kunnen alle spelers ( lees kapitaal ) gratis weg.
  • 16 Apr 2018 om 11:50
    Ze kunnen knokken in de bestuurskamer tot ze een ons wegen. Als dat op het veld verzuimd wordt is degradatie een feit. 1,5% dat we er in blijven.
  • 16 Apr 2018 om 11:50
    SPORTFIRMA ALS RB????? RB is toch gewoon een limonade fabrikant.!!Overigens voor mij 2x geen RB:niet om te drinken en niet voor Fc Twente.!
  • 16 Apr 2018 om 11:42
    • Quote van 16 Apr 2018 om 10:07
      Hoe ist met jouw eigenlijk. Ook mede dankzij zulke supporters als jouw zijn we naar de kloten. Druk maken om een fakkeltje en tussentijds jantje het handje boven de kop houden. Komt wel goed nou de rambam er met...... heel de zooi er uit
    Met dat fakkeltje hebben ze Fc Twente wel in diskrediet gebracht en daarmee de goedwillende en goedgezinde supporters ook.En ons een flinke boete in de maag gesplitst.Ik weet het jij vind dat allemaal goed prachtig en mooi brandende fakkels op kunstgras gooien en vuurwerk in vak beneden het uitvak gooien en met bier gooien . ALLEMAAL SUPER ACTIES.pffffffen nogmaals ik houd van Halst niet de hand boven het hoofd maar ga wel in tegen de respectloze behandeling van van Halst en hem allerlei vreemde en rare namen aansmeren .gewoon respectloos.
  • 16 Apr 2018 om 11:36
    • Quote van 16 Apr 2018 om 11:34
      Alles valt en staat bij degradatie of geen degradatie beste Ik, zolang moet je echt nog even geduld hebben. Helaas het is niet anders.
    Ikzeg. Dank je wel Ans voor je reactie naar mij toe.
  • 16 Apr 2018 om 11:35
    • Quote van 16 Apr 2018 om 11:33
      Ik begrijp niet van zijn gedram !! En zijn eeuwige gedram over RB .
    Dat ben ik helemaal met je eens. Ziek wordt je er van, bah.
  • 16 Apr 2018 om 11:34
    • Quote van 16 Apr 2018 om 11:21
      Ikzeg. Ik en denk wel meer support, denken dat als?? Ons fctwente degradeert. Het mogelijk is om een jaar te overbruggen. Heb hier al eerder op geantwoord, maar Door zoveel verschillende verhalen op vele topic kom ik er echt niet meer uit. Ik hoop opAns kunnen wij echt een jaar zeker zonder nog meer eland over leven. Als wij daadwerkelijk degraderen. Ik slaap er niet van. Al vanaf het begin eigenlijk en toch had ik hoop. Dat ik hoop heb op de laatste 3wedstrijden. Ans kan u iets vertellen ook al is het een jaar. Pfff
    Alles valt en staat bij degradatie of geen degradatie beste Ik, zolang moet je echt nog even geduld hebben. Helaas het is niet anders.
  • 16 Apr 2018 om 11:33
    • Quote van 16 Apr 2018 om 11:31
      Stadion is onderpand bij de Gemeente ivm de Gemeentegarantie. En hoezo voorwaarden stellen bij een faillissement ?
    Ik begrijp niet van zijn gedram !! En zijn eeuwige gedram over RB .
  • 16 Apr 2018 om 11:31
    • Quote van 16 Apr 2018 om 10:37
      Dus een faillesement aanvraag maar wel op een voorwaarde dat de club kapitaalkrachtig genoeg word. Wat dat betreft gelijk de plannen Met een sportfirma als RB bespreken. Stadion is er al.
    Stadion is onderpand bij de Gemeente ivm de Gemeentegarantie. En hoezo voorwaarden stellen bij een faillissement ?
  • 16 Apr 2018 om 11:30
    • Quote van 16 Apr 2018 om 11:26
      Ik weet niet zoveel als Ans maar weet wel dat er gesprekken gaande zijn met verschillende partijen . Dus voor het faillisement hoeft niet gevreesd te worden . Er zal na definitieve eindstand meer duidelijkheid komen . Want er is om rust gevraagd ivm de laatste wedstrijden . Ik ben er zeker van dat het goed komt , al moet het hele management en de gehele technische staf het veld ruimen . Met onze viezerik vaHals voorop .
    Ikzeg. Jadie. Ik begrijp dat er om rust gevraagd wordt. Maar we praten en praten. Zo als ik van u begrijp gaan wij gelukkig niet een falliesiement dank u voor de snelle reactie.
  • 16 Apr 2018 om 11:27
    Ikzeg. Ik ben er helemaal kapot van. Heb via iemand anders die een filmpje op een of andere site had gezet. Toen wij ons allemaal hebben verzameld in volkspark de loop naar ons stadion. En nu staan wij er weer zo verschrikkelijk slecht voor. Ik hoop dat er mensen zijn die ons redden en als het goed gaat hun geld netjes terug krijgen. En laten wij aub stoppen met het graaien en die verschrikkelijke bonus. Die bonus breekt elk bedrijf de nek.
  • 16 Apr 2018 om 11:26
    • Quote van 16 Apr 2018 om 11:21
      Ikzeg. Ik en denk wel meer support, denken dat als?? Ons fctwente degradeert. Het mogelijk is om een jaar te overbruggen. Heb hier al eerder op geantwoord, maar Door zoveel verschillende verhalen op vele topic kom ik er echt niet meer uit. Ik hoop opAns kunnen wij echt een jaar zeker zonder nog meer eland over leven. Als wij daadwerkelijk degraderen. Ik slaap er niet van. Al vanaf het begin eigenlijk en toch had ik hoop. Dat ik hoop heb op de laatste 3wedstrijden. Ans kan u iets vertellen ook al is het een jaar. Pfff
    Ik weet niet zoveel als Ans maar weet wel dat er gesprekken gaande zijn met verschillende partijen . Dus voor het faillisement hoeft niet gevreesd te worden . Er zal na definitieve eindstand meer duidelijkheid komen . Want er is om rust gevraagd ivm de laatste wedstrijden . Ik ben er zeker van dat het goed komt , al moet het hele management en de gehele technische staf het veld ruimen . Met onze viezerik vaHals voorop .
  • 16 Apr 2018 om 11:21
    Ikzeg. Ik en denk wel meer support, denken dat als?? Ons fctwente degradeert. Het mogelijk is om een jaar te overbruggen. Heb hier al eerder op geantwoord, maar Door zoveel verschillende verhalen op vele topic kom ik er echt niet meer uit. Ik hoop opAns kunnen wij echt een jaar zeker zonder nog meer eland over leven. Als wij daadwerkelijk degraderen. Ik slaap er niet van. Al vanaf het begin eigenlijk en toch had ik hoop. Dat ik hoop heb op de laatste 3wedstrijden. Ans kan u iets vertellen ook al is het een jaar. Pfff
  • 16 Apr 2018 om 11:20
    • Quote van 16 Apr 2018 om 11:03
      Het is een realistisch idee. Van de 3e divisie schuldenvrij en kapitaalkrachtig naar de Eredivisie. Wie zegt dat die schulden over paar jaar verminderd is. Geen zekerheid.
    Ga weg man , met je eeuwige gezeur over RB , en nu begin jij ook nog over naar de 3 divisie pleur op man . Denk je nou echt dat RB de enige optie is ? Je hebt net als die Fucker , JvH een blad voor je kop , nee heel flat . Denk jij nou werkelijk dat er geen investeerders of een andere partij deze club over wil nemen ? Dan ben je een drapper eerste klas .
  • 16 Apr 2018 om 11:03
    • Quote van 16 Apr 2018 om 10:57
      Zelfde scenario als in Leipzig van regional liga naar de Bundesliga. Qua promoties.
    Het is een realistisch idee. Van de 3e divisie schuldenvrij en kapitaalkrachtig naar de Eredivisie. Wie zegt dat die schulden over paar jaar verminderd is. Geen zekerheid.
  • 16 Apr 2018 om 10:57
    • Quote van 16 Apr 2018 om 10:37
      Dus een faillesement aanvraag maar wel op een voorwaarde dat de club kapitaalkrachtig genoeg word. Wat dat betreft gelijk de plannen Met een sportfirma als RB bespreken. Stadion is er al.
    Zelfde scenario als in Leipzig van regional liga naar de Bundesliga. Qua promoties.
  • 16 Apr 2018 om 10:37
    • Quote van 16 Apr 2018 om 10:27
      Voor mijn part 3de divisie, dan zijn we tenminste financieel gezond en binnen 5 jaar weer eredivisiewaardig.
    Dus een faillesement aanvraag maar wel op een voorwaarde dat de club kapitaalkrachtig genoeg word. Wat dat betreft gelijk de plannen Met een sportfirma als RB bespreken. Stadion is er al.
  • 16 Apr 2018 om 10:27
    • Quote van 16 Apr 2018 om 10:12
      Exact. Hopen dat de KNVB dispensatie geeft om in de Tweede divisie te beginnen. De vraag is of het wel verstandig is om die schuldenlast mee te dragen in de JPL.
    Voor mijn part 3de divisie, dan zijn we tenminste financieel gezond en binnen 5 jaar weer eredivisiewaardig.
  • 16 Apr 2018 om 10:13
    • Quote van 16 Apr 2018 om 09:13
      Velderman zegt SOWIESO 1jaar en niet dat het na 1 jaar al gebeurd is.
    Hij kan ook niet 2 jaar garanderen. Alles valt en staat met wat wij als achterban, sponsoren en supporters doen. Ze gaan uit van bepaalde reken scenario's, als die toch niet uitkomen, dan kan ik onmogelijk 2 jaar garanderen. Echter gaan ze daar wel van uit.
  • 16 Apr 2018 om 10:12
    • Quote van 16 Apr 2018 om 09:52
      Tja maar na 1 jaar keren we niet direct terug. Pak het dan direct goed aan, doorstart op amateurniveau geheel schuldenvrij, met een investeerder erachter.
    Exact. Hopen dat de KNVB dispensatie geeft om in de Tweede divisie te beginnen. De vraag is of het wel verstandig is om die schuldenlast mee te dragen in de JPL.
  • 16 Apr 2018 om 10:07
    • Quote van 16 Apr 2018 om 09:13
      Velderman zegt SOWIESO 1jaar en niet dat het na 1 jaar al gebeurd is.
    Hoe ist met jouw eigenlijk. Ook mede dankzij zulke supporters als jouw zijn we naar de kloten. Druk maken om een fakkeltje en tussentijds jantje het handje boven de kop houden. Komt wel goed nou de rambam er met...... heel de zooi er uit
  • 16 Apr 2018 om 10:07
    • Quote van 16 Apr 2018 om 09:52
      Tja maar na 1 jaar keren we niet direct terug. Pak het dan direct goed aan, doorstart op amateurniveau geheel schuldenvrij, met een investeerder erachter.
    Dan speel je op zijn vroegst in 2026 weer eredivisie. Deze oplossing spreekt mij niet echt aan.
  • 16 Apr 2018 om 10:03
    VK deze genade klap was niet nodig geweest. Ook jullie hadden wel kritischer mogen zijn tegen het bestuur. Vakp klinkende aan de bel dat het niet goed komt zo, terwijl jullie drukker waren met dat SCHEISS terras.
  • 16 Apr 2018 om 09:52
    Tja maar na 1 jaar keren we niet direct terug. Pak het dan direct goed aan, doorstart op amateurniveau geheel schuldenvrij, met een investeerder erachter.
  • 16 Apr 2018 om 09:21
    • Quote van 16 Apr 2018 om 09:10
      Ik wil er nog even niet aan denken. Winnen we van PEC, en Sparta verliest van NAC, dan is het gat 1 punt. We moeten wel alle wedstrijden winnen. Ook in Arnhem. Komen we wel in de J.L. dan zien we het wel en moeten we inderdaad weer helemaal opbouwen. Hoop dat het mogelijk is om het hoofd boven water te houden. Hoop ook, wat er ook gebeurt, dat de supporters blijven komen. Kunnen we vast vaker juichen.
    Ik wil er ook liever niet aan denken, maar met ons scorend vermogen en fouten achterin heb ik eigenlijk helemaal geen hoop meer. Er moet veel gebeuren voor sponsoren en supporters een nieuw jaar met de club aangaan.
  • 16 Apr 2018 om 09:13
    • Quote van 16 Apr 2018 om 08:39
      Als je 1 jaar kan overleven en meer niet is het voortbestaan wel degelijk in gevaar. En Jan van Halst zei eerder nog dat er 2 jaar overleefd kan worden. maar zal deze 1 jaar 100% sowieso kunnen en 2 jaar als niet iedereen wegloopt? We zullen het zien... In ieder geval hoop ik dat er al contact is met een nieuwe technisch directeur. Alleen zal dat niet echt transparant zijn want daar hebben we niks van gehoord.
    Velderman zegt SOWIESO 1jaar en niet dat het na 1 jaar al gebeurd is.
  • 16 Apr 2018 om 09:10
    • Quote van 16 Apr 2018 om 08:26
      Mooi dat ook Velderman het bevestigd! Hopelijk bij degradatie een frisse start met nieuwe mensen en een team dat weet te vechten. We shall arise!
    Ik wil er nog even niet aan denken. Winnen we van PEC, en Sparta verliest van NAC, dan is het gat 1 punt. We moeten wel alle wedstrijden winnen. Ook in Arnhem. Komen we wel in de J.L. dan zien we het wel en moeten we inderdaad weer helemaal opbouwen. Hoop dat het mogelijk is om het hoofd boven water te houden. Hoop ook, wat er ook gebeurt, dat de supporters blijven komen. Kunnen we vast vaker juichen.
  • 16 Apr 2018 om 09:01
    • Quote van 16 Apr 2018 om 08:39
      Als je 1 jaar kan overleven en meer niet is het voortbestaan wel degelijk in gevaar. En Jan van Halst zei eerder nog dat er 2 jaar overleefd kan worden. maar zal deze 1 jaar 100% sowieso kunnen en 2 jaar als niet iedereen wegloopt? We zullen het zien... In ieder geval hoop ik dat er al contact is met een nieuwe technisch directeur. Alleen zal dat niet echt transparant zijn want daar hebben we niks van gehoord.
    Natuurlijk zal geen weldenkende algemeen directeur 2 jaar garanderen in onze situatie. Niks zo veranderlijk als de voetbalwereld. Ik denk dat 1 jaar voor veel supporters en sponsoren wel te behappen valt. Wordt je echter 9de, dan lijkt het structureel en zullen veel sponsoren en supporters weg blijven of minder investeren.
  • 16 Apr 2018 om 08:59
    Verantwoording nemen en opzouten. Allemaal afleidingstactieken, we gaan voorbij aan de resultaten van dit seizoen. We gaan degraderen door de onbekwaamheid van dit soort figuren. Opzouten.
  • 16 Apr 2018 om 08:39
    Als je 1 jaar kan overleven en meer niet is het voortbestaan wel degelijk in gevaar. En Jan van Halst zei eerder nog dat er 2 jaar overleefd kan worden. maar zal deze 1 jaar 100% sowieso kunnen en 2 jaar als niet iedereen wegloopt? We zullen het zien... In ieder geval hoop ik dat er al contact is met een nieuwe technisch directeur. Alleen zal dat niet echt transparant zijn want daar hebben we niks van gehoord.