'Examen' voor PEC Zwolle: ''FC Twente strijdt voor de laatste kans''

( 15 reacties)
'Examen' voor PEC Zwolle: ''FC Twente strijdt voor de laatste kans''

FC Twente neemt het dinsdagavond in de Grolsch Veste op tegen PEC Zwolle en dat betekent voor John van 't Schip een weerzien met zijn oude club. De oefenmeester beseft dat zijn ploeg na de winterstop aan een vrije val bezig is en daarom wil hij dolgraag drie punten pakken. 

"Het is niet zo dat we nu in één keer niet meer kunnen voetballen", legt hij uit voor de camera van RTV Oost. "Dan neem je te veel weg van de manier waarop we als team nog steeds spelen, ondanks dat de resultaten minder zijn", vervolgt Van 't Schip. 

"We hebben in uitwedstrijden te veel punten laten liggen", beseft hij. "Maar we krijgen nu weer een kans. Geen makkelijke, want FC Twente strijdt voor de laatste kans in een waarschijnlijk volgepakt stadion. Dat wordt voor ons een heel belangrijk examen", aldus Van 't Schip, die onlangs aanwezig was bij de wedstrijd FC Twente - Feyenoord. 

"De spanning zit er bij hun op een hele andere manier op", constateert hij. "Bij de aftrap zie je dat ze er op vliegen, drie overtredingen maken in een minuut en het publiek dat er achter gaat staan. Maar als het eventjes minner gaat, dan ontstaat er doodse stilte. Als we achter komen, is het alle hens aan dek", waarschuwt Van 't Schip. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Apr 2018 om 15:32
    • Quote van 17 Apr 2018 om 13:38
      Weet je waar ik mij dan gruwelijk aan kan storen?!. Dat ze met lange peren op Boere spelen en dat kleine menneke krijgt een heel klein duwtje, valt op de grond en dus weg bal. Dat gebeurt dan niet één keer, nee, -tig keer en dan maar steeds hetzelfde riedeltje en niemand die denkt; verrek, dit heeft geen zin zo. Net als dat domme gedribbel van Assaidi. Niemand die een keer woest wordt aan de kant en ingrijpt. Dat is nog het meest ergelijke. Ze staan er gewoon bij en kijken er naar. Ik word echt gek bij zoveel onkunde. Bij Oranje lach ik er soms om, maar bij Twente kan ik wel janken, omdat het je club is en je zoveel verkeerd ziet gaan. Het liefst ging ik de boel zelf coachen. Maar je bent zo machteloos en overgeleverd aan gasten die er m.i.weinig verstand van hebben.
    Helemaal eens. Ik snap ook niet dat Assaidi niet wordt aangepakt. Als er ruimte ligt dan natuurlijk voor eigen kans gaan en dat mannetje voor je passeren. Hij passeert er 3 en wil er dan nog één voorbij. Dán moet die voorzet komen. Op trainingen als zoiets gebeurt meteen spel stil leggen en opnieuw. Je kunt toch zelf wel bedenken dat als er 3 man bij jou staat er ergens iemand vrij staat? Blijkbaar niet. Dit weekend met Slagveer dan denk je dat biedt perspectief met zijn snelheid. Nou wat een domper. Inderdaad Boere moet het krachthonk in en met hem meer spelers dan hebben ze tenminste wat in te brengen. Qua postuur hebben we veel jochies. Als het dan nog behendige spelers zouden zijn oké maar dat zijn het helaas niet.
  • 17 Apr 2018 om 13:38
    • Quote van 17 Apr 2018 om 12:09
      Volledig mee eens, helaas. Die lange halen kunnen een keer goed vallen maar zelfs dat gebeurt niet eens. Daarvoor heb je snelle spelers nodig die zo'n lange haal aan kunnen nemen.
    Weet je waar ik mij dan gruwelijk aan kan storen?!. Dat ze met lange peren op Boere spelen en dat kleine menneke krijgt een heel klein duwtje, valt op de grond en dus weg bal. Dat gebeurt dan niet één keer, nee, -tig keer en dan maar steeds hetzelfde riedeltje en niemand die denkt; verrek, dit heeft geen zin zo. Net als dat domme gedribbel van Assaidi. Niemand die een keer woest wordt aan de kant en ingrijpt. Dat is nog het meest ergelijke. Ze staan er gewoon bij en kijken er naar. Ik word echt gek bij zoveel onkunde. Bij Oranje lach ik er soms om, maar bij Twente kan ik wel janken, omdat het je club is en je zoveel verkeerd ziet gaan. Het liefst ging ik de boel zelf coachen. Maar je bent zo machteloos en overgeleverd aan gasten die er m.i.weinig verstand van hebben.
  • 17 Apr 2018 om 13:32
    • Quote van 17 Apr 2018 om 12:29
      Tja, wisten we al. Vanavond maar 3 punten dan? Degraderen kan altijd nog.
    Dat hoop ik echt als geen ander, maar ik zie niks, echt helemaal niks, hoe deze 'ploeg' dit voor elkaar zou moeten krijgen. Dit is werkelijk het slechtste Twente ooit.
  • 17 Apr 2018 om 12:30
    • Quote van 17 Apr 2018 om 11:40
      Ik hoop dat je gelijk hebt Jan....de laatste wedstrijden had ik steeds een overwinning voor ons voorspeld want ik dacht.....nu MOET het en het zal toch ooit een keertje meezitten.....Steeds had ik het mis. Nu voorspel ik dus helaas een 1-2 nederlaag in de hoop dat ik het wederom fout heb.
    Ik ook
  • 17 Apr 2018 om 12:29
    • Quote van 17 Apr 2018 om 11:35
      ben lang genoeg positief geweest. Maar waarom winst? Zo zwak als den haag de eerste helft was, daar had je nooit mogen verliezen. Pec heeft geen slecht elftal en doet nog volop mee voor play offs.
    Waarom niet.
  • 17 Apr 2018 om 12:29
    • Quote van 17 Apr 2018 om 11:30
      Twente kan van een 1-0 nooit een 2-0 maken.Twente zakt na een achterstand als een pluimpudding in elkaar. Twente heeft trainers aan de kant die er geen systeem in hebben kunnen krijgen. Twente heeft trainers die beroerde wissels uitvoeren. Twente heeft spelers die de bal nog niet eens 3x bij een medespeler weten te krijgen. Twente kan niet opbouwen en geeft maar lange peren naar voren. Twente heeft een spits die nooit op zijn sterke punten bediend is. Twente heeft spelers zonder enig zelfvertrouwen. Twente heeft te vaak spelers geblesseerd. Twente heeft teveel notoire gele kaartenpakkers waardoor ze om de haverklap geschorst zijn. Twente heeft een kneuiert van een TD.Heeft Twente ook nog iets positiefs? Ja, de fans die door weer en wind uit-en thuis de ploeg ondersteund hebben. Daar neem ik mijn petje voor af. Voor de rest is het een niveau van Vosta 4.
    Tja, wisten we al. Vanavond maar 3 punten dan? Degraderen kan altijd nog.
  • 17 Apr 2018 om 12:09
    • Quote van 17 Apr 2018 om 11:30
      Twente kan van een 1-0 nooit een 2-0 maken.Twente zakt na een achterstand als een pluimpudding in elkaar. Twente heeft trainers aan de kant die er geen systeem in hebben kunnen krijgen. Twente heeft trainers die beroerde wissels uitvoeren. Twente heeft spelers die de bal nog niet eens 3x bij een medespeler weten te krijgen. Twente kan niet opbouwen en geeft maar lange peren naar voren. Twente heeft een spits die nooit op zijn sterke punten bediend is. Twente heeft spelers zonder enig zelfvertrouwen. Twente heeft te vaak spelers geblesseerd. Twente heeft teveel notoire gele kaartenpakkers waardoor ze om de haverklap geschorst zijn. Twente heeft een kneuiert van een TD.Heeft Twente ook nog iets positiefs? Ja, de fans die door weer en wind uit-en thuis de ploeg ondersteund hebben. Daar neem ik mijn petje voor af. Voor de rest is het een niveau van Vosta 4.
    Volledig mee eens, helaas. Die lange halen kunnen een keer goed vallen maar zelfs dat gebeurt niet eens. Daarvoor heb je snelle spelers nodig die zo'n lange haal aan kunnen nemen.
  • 17 Apr 2018 om 12:05
    • Quote van 17 Apr 2018 om 11:01
      Het mooiste zou zijn als wij vanavond gaan winnen en Sparta morgen verliest. Dat wij minimaal een punt uit tegen Vitesse pakken, Sparta wint toch niet van Feyenoord. Dan staan we met punten gelijk, de laatste wedstrijd tegen NAC moeten we dan winnen. Dan maak het niet veel uit dat Heracles verliest van Sparta. Komen we op punten gelijk. Wij hebben een beter doelsaldo, wij gaan de na competitie in en Sparta degradeert.
    Dan moet het maar zo gebeuren! Easy! Zijn we op alle fronten beter af als we in de eredivisie blijven? Financieel zou het heel goed uitkomen. Maar er zal dan nog steeds niet veel mogelijk zijn om goede spelers te halen, althans betere spelers dan nu. Je moet er aardig wat gaan inpassen dan wel vervangen. Goed nu hebben we qua scouting wel iemand zitten dat scheelt. Wellicht dat de selectie eerder op peil is. Als er op het laatst spelers vertrekken zijn het geen bepalende spelers. Er moeten sterke verdedigers bij, buitenspelers en op het middenveld een goede stofzuiger die de verdediging kan ontlasten. Een spits hebben we je moet naar mijn idee kijken naar buitenspelers die voornamelijk voorzetten geven. Misschien is El Hamdaoui houden geen slecht idee. Maher zou ook van waarde kunnen zijn als hij er vanaf de start bij is. Weet niet hoe het met de looptijd van de contracten zit van bijvoorbeeld Liendl hij kan sowieso van waarde zijn op zijn eigen positie. Financieel is erin blijven het beste en voor de personeelsleden ook er moeten er anders heel veel uit. Het aantal contractspelers moet sowieso omlaag, al zul je daar niet veel voor vangen. Wat is het beste voor de club?
  • 17 Apr 2018 om 11:40
    • Quote van 17 Apr 2018 om 11:30
      Vanavond Winst.

    Ik hoop dat je gelijk hebt Jan....de laatste wedstrijden had ik steeds een overwinning voor ons voorspeld want ik dacht.....nu MOET het en het zal toch ooit een keertje meezitten.....Steeds had ik het mis. Nu voorspel ik dus helaas een 1-2 nederlaag in de hoop dat ik het wederom fout heb.
  • 17 Apr 2018 om 11:35
    • Quote van 17 Apr 2018 om 11:30
      Vanavond Winst.

    ben lang genoeg positief geweest. Maar waarom winst? Zo zwak als den haag de eerste helft was, daar had je nooit mogen verliezen. Pec heeft geen slecht elftal en doet nog volop mee voor play offs.
  • 17 Apr 2018 om 11:30
    Twente kan van een 1-0 nooit een 2-0 maken.Twente zakt na een achterstand als een pluimpudding in elkaar. Twente heeft trainers aan de kant die er geen systeem in hebben kunnen krijgen. Twente heeft trainers die beroerde wissels uitvoeren. Twente heeft spelers die de bal nog niet eens 3x bij een medespeler weten te krijgen. Twente kan niet opbouwen en geeft maar lange peren naar voren. Twente heeft een spits die nooit op zijn sterke punten bediend is. Twente heeft spelers zonder enig zelfvertrouwen. Twente heeft te vaak spelers geblesseerd. Twente heeft teveel notoire gele kaartenpakkers waardoor ze om de haverklap geschorst zijn. Twente heeft een kneuiert van een TD.Heeft Twente ook nog iets positiefs? Ja, de fans die door weer en wind uit-en thuis de ploeg ondersteund hebben. Daar neem ik mijn petje voor af. Voor de rest is het een niveau van Vosta 4.
  • 17 Apr 2018 om 11:30
    • Quote van 17 Apr 2018 om 11:21
      2 dingetjes heeft van't Schip niet helemaal goed gezien.....Twente "strijdt".....en dat het bij Zwolle "alle hens aan dek" is bij een achterstand.... Die strijd is bij ons meestal wel snel over en als we voor komen krijgt de tegenstander het vaak een stuk makkelijker ;)
    Vanavond Winst.

  • 17 Apr 2018 om 11:28
    • Quote van 17 Apr 2018 om 11:01
      Het mooiste zou zijn als wij vanavond gaan winnen en Sparta morgen verliest. Dat wij minimaal een punt uit tegen Vitesse pakken, Sparta wint toch niet van Feyenoord. Dan staan we met punten gelijk, de laatste wedstrijd tegen NAC moeten we dan winnen. Dan maak het niet veel uit dat Heracles verliest van Sparta. Komen we op punten gelijk. Wij hebben een beter doelsaldo, wij gaan de na competitie in en Sparta degradeert.
    Juist.
  • 17 Apr 2018 om 11:21
    2 dingetjes heeft van't Schip niet helemaal goed gezien.....Twente "strijdt".....en dat het bij Zwolle "alle hens aan dek" is bij een achterstand.... Die strijd is bij ons meestal wel snel over en als we voor komen krijgt de tegenstander het vaak een stuk makkelijker ;)
  • 17 Apr 2018 om 11:01
    Het mooiste zou zijn als wij vanavond gaan winnen en Sparta morgen verliest. Dat wij minimaal een punt uit tegen Vitesse pakken, Sparta wint toch niet van Feyenoord. Dan staan we met punten gelijk, de laatste wedstrijd tegen NAC moeten we dan winnen. Dan maak het niet veel uit dat Heracles verliest van Sparta. Komen we op punten gelijk. Wij hebben een beter doelsaldo, wij gaan de na competitie in en Sparta degradeert.