''De angst was dat die gasten naar mijn huis zouden gaan, dat was even slikken''

38 reacties
''De angst was dat die gasten naar mijn huis zouden gaan, dat was even slikken''

Janny Knol is geen onbekende op de burelen van FC Twente. Vijf jaar lang gaf ze leiding aan de politie in Twente, nu maakt ze de overstap naar Deventer. Velen kennen haar van de veelbesproken inval in het supportershome van Vak-P in april 2017.

En die inval ging haar niet in de koude kleren zitten. Supporters rekenden het haar persoonlijk aan. Knol werd bedreigd. "We waren onderweg naar RTV Oost om over de inval te praten, toen daar een bedreigend telefoontje binnenkwam richting mij. Toen moest ik wel even slikken", vertelt ze in gesprek met TC Tubantia.

"Niet eens om mezelf, want ik zou wel door collega's worden beschermd. Maar wel om mijn kinderen van 10 en 12. De angst was dat die gasten naar mijn huis zouden gaan, waar mijn dochter op dat moment alleen thuis zou komen van een hockeytraining. Het was de eerste keer dat ik zoiets meemaakte. Gelukkig gebeurde er niets en gaan mijn kinderen er goed mee om", vervolgt Knol.

De oud-districtschef vindt nog altijd dat er destijds op juiste wijze gehandeld is. "Ik geloof echt dat die inval nodig was om een eind te maken aan een situatie waarvan jarenlang was weggekeken. Er werd in drugs gehandeld en er golden eigen regels. En op zulke momenten moet ik het boegbeeld zijn, al was het alleen maar om voor mijn eigen mensen te gaan staan. Maar op die momenten is het wel goed dat je niet in je eigen werkgebied woont. Dat speelde ook mee in de overweging om mij het woord te laten voeren", aldus Knol.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen kun dien je in te loggen of te registreer je, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 May 2018 om 17:19
    • Quote van 16 May 2018 om 22:30
      Tja.. ik ben juffrouw Janny niet, maar kan me alleen die angst voorstellen, ongeacht of het ooit is voorgevallen of niet. Laten we nu een stoppen met reageren bij dit topic, want er is het laatste jaar al voldoende over gezegd en geschreven.
    Ik kan me de angst van supporters voorstellen wanneer een regiment ME'ers zonder enige coördinatie een vak komt binnenvallen. Dan wel blind schietende agenten in een menigte. Om vervolgens niets te vinden dan wel gefrabiceerd en geknutseld bewijs.
  • 17 May 2018 om 07:10
    Schuld van Vak-P
  • 16 May 2018 om 23:14
    • Quote van 16 May 2018 om 22:30
      Tja.. ik ben juffrouw Janny niet, maar kan me alleen die angst voorstellen, ongeacht of het ooit is voorgevallen of niet. Laten we nu een stoppen met reageren bij dit topic, want er is het laatste jaar al voldoende over gezegd en geschreven.
    Een bedreiging verzinnen. Janny Knol heeft goed naar Bertje van Oostveen geluisterd ...
  • 16 May 2018 om 22:44
    • Quote van 16 May 2018 om 22:30
      Tja.. ik ben juffrouw Janny niet, maar kan me alleen die angst voorstellen, ongeacht of het ooit is voorgevallen of niet. Laten we nu een stoppen met reageren bij dit topic, want er is het laatste jaar al voldoende over gezegd en geschreven.
    Laten we vooral heel bang zijn voor dingen die niet gebeuren. Zo vervelend en beangstigend. Al die dingen die niet gebeuren.
  • 16 May 2018 om 22:30
    • Quote van 16 May 2018 om 22:25
      Ach, kom. Dit is gewoon een poging om zaken recht te lullen die krom zijn. Vak-P bestaat meer dan 25 jaar en er is nooit iets van dergelijke omvang gebeurd. Nergens in Nederland en ver daarbuiten overigens. Dan moet je ook niet doen alsof dat had kunnen gebeuren.
    Tja.. ik ben juffrouw Janny niet, maar kan me alleen die angst voorstellen, ongeacht of het ooit is voorgevallen of niet. Laten we nu een stoppen met reageren bij dit topic, want er is het laatste jaar al voldoende over gezegd en geschreven.
  • 16 May 2018 om 22:25
    • Quote van 16 May 2018 om 22:15
      Dat moet je haar vragen, niet mij. Het kan ook zijn dat de interviewer vroeg wat haar grootste angst was. Wij waren er niet bij :)
    Ach, kom. Dit is gewoon een poging om zaken recht te lullen die krom zijn. Vak-P bestaat meer dan 25 jaar en er is nooit iets van dergelijke omvang gebeurd. Nergens in Nederland en ver daarbuiten overigens. Dan moet je ook niet doen alsof dat had kunnen gebeuren.
  • 16 May 2018 om 22:15
    • Quote van 16 May 2018 om 22:05
      Ik kan me het ook 200% indenken dat je dat niet wilt, maar het is ook 200% niet gebeurd. Waarom begin je er dan in godsnaam over?
    Dat moet je haar vragen, niet mij. Het kan ook zijn dat de interviewer vroeg wat haar grootste angst was. Wij waren er niet bij :)
  • 16 May 2018 om 22:08
    • Quote van 16 May 2018 om 21:36
      Standaard toch dat gelieg om de publieke opinie te beïnvloeden.
    Precies dit.
  • 16 May 2018 om 22:07
    • Quote van 16 May 2018 om 21:39
      Of het waar is weet ik niet, maar wie zegt dat als het waar is dat jij het weet?
    Als er ook maar enigszins sprake van was geweest had de media dit destijds opgepakt, denk je niet?
  • 16 May 2018 om 22:05
    • Quote van 16 May 2018 om 21:52
      Ze moet er niet aan denken dat van die debielen haar huis binnendringen wanneer haar dochter alleen thuis is. Dat kan ik mij 200% indenken. Niet dat ik denk dat haar wat wordt aangedaan, maar zal uiterst traumatisch zijn voor zo'n jonge meid.
    Ik kan me het ook 200% indenken dat je dat niet wilt, maar het is ook 200% niet gebeurd. Waarom begin je er dan in godsnaam over?
  • 16 May 2018 om 21:52
    • Quote van 16 May 2018 om 19:32
      Bijzonder sneu, en bovendien onwaar, dat Knol insinueert dat haar kinderen onveilig zijn geweest door deze actie.
    Ze moet er niet aan denken dat van die debielen haar huis binnendringen wanneer haar dochter alleen thuis is. Dat kan ik mij 200% indenken. Niet dat ik denk dat haar wat wordt aangedaan, maar zal uiterst traumatisch zijn voor zo'n jonge meid.
  • 16 May 2018 om 21:39
    • Quote van 16 May 2018 om 19:32
      Bijzonder sneu, en bovendien onwaar, dat Knol insinueert dat haar kinderen onveilig zijn geweest door deze actie.
    Of het waar is weet ik niet, maar wie zegt dat als het waar is dat jij het weet?
  • 16 May 2018 om 21:36
    • Quote van 16 May 2018 om 19:32
      Bijzonder sneu, en bovendien onwaar, dat Knol insinueert dat haar kinderen onveilig zijn geweest door deze actie.
    Standaard toch dat gelieg om de publieke opinie te beïnvloeden.
  • 16 May 2018 om 21:34
    • Quote van 16 May 2018 om 19:31
      Hengelo hoerenjong :-)
    Wil je de hoeren niet beledigen door ze in 1 adem met Hengelo te noemen. ;))
  • 16 May 2018 om 19:45
    • Quote van 16 May 2018 om 19:31
      Hengelo hoerenjong :-)
    Dit nog meer kleuter.Blijkbaar ben jij dat Nivo nooit ontgroeid.
  • 16 May 2018 om 19:32
    Bijzonder sneu, en bovendien onwaar, dat Knol insinueert dat haar kinderen onveilig zijn geweest door deze actie.
  • 16 May 2018 om 19:31
    • Quote van 16 May 2018 om 19:07
      Die zegt genoeg over jou
    Hengelo hoerenjong :-)
  • 16 May 2018 om 19:07
    • Quote van 16 May 2018 om 17:49
      Janny Knol stinkhoer! Zo goed?
    Die zegt genoeg over jou
  • 16 May 2018 om 18:53
    • Quote van 16 May 2018 om 17:42
      Wij waren erbij .met die paniek viel het heel erg mee dat kwam meer door de foute info van de stadion speaker.maar echte paniek was het niet eerder wat verwarri.g door de tegenstrijdige info .Wij hebben gewoon rustig de wedstrijd uitgekeken.
    Ik zeg ook niet dat er paniek was toch? Was geluk dat het naar verhouding zo rustig verliep in het stadion. De inzet en coördinatie van de politie was buitensporig en bijzonder slecht gecoördineerd.
  • 16 May 2018 om 18:36
    Bedankt dat je ons alles hebt afgepakt. Vreselijke pisvlek dat je bent. Met je ondoordachte actie,en nu janken om je eigen familie terwijl je er duizenden om niks het leven heb zuur gemaakt. Lekker oprotten
  • 16 May 2018 om 17:49
    • Quote van 16 May 2018 om 17:42
      Wij waren erbij .met die paniek viel het heel erg mee dat kwam meer door de foute info van de stadion speaker.maar echte paniek was het niet eerder wat verwarri.g door de tegenstrijdige info .Wij hebben gewoon rustig de wedstrijd uitgekeken.
    Janny Knol stinkhoer! Zo goed?
  • 16 May 2018 om 17:42
    • Quote van 16 May 2018 om 15:58
      TC kan het wel eens dik aan zetten Hengelo, eens. Maar deze dame ( laat ik beleefd zijn) mist toch elke vorm van zelfreflectie? Ik snap dat ze het wellicht wat beangstigend voor haar kinderen vond maar was je erbij met die bende rond het stadion? Was dom geluk dat er geen paniek was en daardoor nog meer ellende. Een groot brevet van onvermogen en een mea culpa zou meer dan op haar plaats zijn.
    Wij waren erbij .met die paniek viel het heel erg mee dat kwam meer door de foute info van de stadion speaker.maar echte paniek was het niet eerder wat verwarri.g door de tegenstrijdige info .Wij hebben gewoon rustig de wedstrijd uitgekeken.
  • 16 May 2018 om 16:16
    Het ongeluk zal deze Knol wel achter halen. Niemand komt hier van het politie apparaat mee weg. God kijkt en luisterd altijd mee.
  • 16 May 2018 om 16:11
    • Quote van 16 May 2018 om 15:24
      Wie zegt dat dat zo is dat is jou interpretatie om haar uit te kunnen kafferen en haar lafaard te noemen.En waar zijn de woorden.snol en oprotten voor nodig .juist ja nergens.
    Reageer eens inhoudelijk.
  • 16 May 2018 om 15:58
    • Quote van 16 May 2018 om 15:24
      Wie zegt dat dat zo is dat is jou interpretatie om haar uit te kunnen kafferen en haar lafaard te noemen.En waar zijn de woorden.snol en oprotten voor nodig .juist ja nergens.
    TC kan het wel eens dik aan zetten Hengelo, eens. Maar deze dame ( laat ik beleefd zijn) mist toch elke vorm van zelfreflectie? Ik snap dat ze het wellicht wat beangstigend voor haar kinderen vond maar was je erbij met die bende rond het stadion? Was dom geluk dat er geen paniek was en daardoor nog meer ellende. Een groot brevet van onvermogen en een mea culpa zou meer dan op haar plaats zijn.
  • 16 May 2018 om 15:24
    • Quote van 16 May 2018 om 14:35
      Heeft hij ongelijk dan Hengelo? Knol pakt gewoon haar biezen voordat de bodemprocedure in zicht is. Ben je dan een lafaard, of zie jij dat als 'verstandig'?


      Nou Hengelo, jij die nog roomser is dan de paus, hebt vast een goede uitleg klaar liggen.....of niet?
    Wie zegt dat dat zo is dat is jou interpretatie om haar uit te kunnen kafferen en haar lafaard te noemen.En waar zijn de woorden.snol en oprotten voor nodig .juist ja nergens.
  • 16 May 2018 om 14:35
    • Quote van 16 May 2018 om 10:10
      Verheffend taalgebruik Stoere jonge hoor
    Heeft hij ongelijk dan Hengelo? Knol pakt gewoon haar biezen voordat de bodemprocedure in zicht is. Ben je dan een lafaard, of zie jij dat als 'verstandig'?


    Nou Hengelo, jij die nog roomser is dan de paus, hebt vast een goede uitleg klaar liggen.....of niet?
  • 16 May 2018 om 14:32
    Veel plezier in de Bokkingshang van Deventer Janny. Ik hoop dat je daar aan je trekken komt. ;)
  • 16 May 2018 om 12:13
    Wegpromoveren noemen we zoiets
  • 16 May 2018 om 12:12
    Ach, zoals haar man laatst nog zei; ze slikt alles!
  • 16 May 2018 om 10:10
    • Quote van 16 May 2018 om 09:55
      Natuurlijk snel weg vluchten met aankomende bodemprocedure in zicht.. Snol knol weet dat ze fout zat en pakt nu snel haar biezen, de lafaard! Enfin, mooi dat ze opgerot is hier!
    Verheffend taalgebruik Stoere jonge hoor
  • 16 May 2018 om 09:55
    Natuurlijk snel weg vluchten met aankomende bodemprocedure in zicht.. Snol knol weet dat ze fout zat en pakt nu snel haar biezen, de lafaard! Enfin, mooi dat ze opgerot is hier!
  • 16 May 2018 om 09:17
    • Quote van 16 May 2018 om 07:41
      Ook over dit onderwerp hebben wij al urenlange discussies gevoerd mensen voorstanders hebben gelijk tegenstanders hebben gelijk... laten weten er gewoon niet weer uren over kletsen en weer lijnrecht tegenover elkaar komen te staan... laat de media en politiek lekker wij hebben maar 1 doel: volgend seizoen naar eredivisie promoveren daar moet al onze aandacht en energie naartoe gaan
    Helemaal eens Frank.
  • 16 May 2018 om 08:20
    • Quote van 16 May 2018 om 07:47
      Gewoon zulke stukken niet meer plaatsen , brengt ruzie , oh ja ik ook schelden , opgefokt raken , voorstanders tegen de tegenstanders , we hebben gezien over die rookbommetjes wat een ellende hier op het forum dat was . Dus gewoon niet reageren , want is vaak genoeg gezegd over hoe en wat over de inval. Ze gaat ons al vast voor richting Deventer .....opgeruimd staat netjes .
    Goed plan:-). Ik wilde al (weliswaar wat genuanceerd) reageren maar ik laat het maar.;-)
  • 16 May 2018 om 07:47
    Gewoon zulke stukken niet meer plaatsen , brengt ruzie , oh ja ik ook schelden , opgefokt raken , voorstanders tegen de tegenstanders , we hebben gezien over die rookbommetjes wat een ellende hier op het forum dat was . Dus gewoon niet reageren , want is vaak genoeg gezegd over hoe en wat over de inval. Ze gaat ons al vast voor richting Deventer .....opgeruimd staat netjes .
  • 16 May 2018 om 07:41
    Ook over dit onderwerp hebben wij al urenlange discussies gevoerd mensen voorstanders hebben gelijk tegenstanders hebben gelijk... laten weten er gewoon niet weer uren over kletsen en weer lijnrecht tegenover elkaar komen te staan... laat de media en politiek lekker wij hebben maar 1 doel: volgend seizoen naar eredivisie promoveren daar moet al onze aandacht en energie naartoe gaan
  • 16 May 2018 om 07:36
    Rookpotjes zijn uitgemolken. Nu maar weer over die "perfect gecoördineerde" inval met megavangst. Gaap. Euhm nu maar over gaan naar de écht belangrijke zaken, spelers TD, belastingdienst etc.
  • 16 May 2018 om 07:35
    Doei doei.