'Aderlating' voor FOX: ''Eredivisie raakt een publieksmagneet kwijt''

( 29 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
'Aderlating' voor FOX: ''Eredivisie raakt een publieksmagneet kwijt''

FC Twente speelt volgend jaar in de Jupiler League en dat is volgens Tom Knipping een gemis voor de Eredivisie. De verslaggever van Voetbal International wijst op de kijkcijfers en beseft dat de Tukkers nog altijd de vierde club van Nederland zijn. 

"Het Tukkerbolwerk scoort het beste van de rest en blijkt een garantie voor een schare van 158 duizend per wedstrijd", schrijft Knipping in het weekblad. "We mogen dus wel zeggen dat de Eredivisie een publieksmagneet kwijtraakt. Een aderlating voor FOX", constateert hij.

"Twente trok met zijn hemeltergende spel zelfs meer kijkers dan het sprankelende AZ, dat het attractiefste voetbal van Nederland speelde, maar daarmee op de tv-index niet verder kwam dan plek zes. De provinciale bolwerken scoren goed op de populariteitsmeter. Zo is naast de vierde plaats van FC Twente ook de hoge klassering van FC Groningen opvallend", besluit Knipping realistisch. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 May 2018 om 22:07
    • Quote van 16 May 2018 om 22:00
      Moet je voor de aardigheid eens kijken hoe vaak ze op dat Jong Ajax geilden.Dus 2 wedstrijden worden zeer zeker live uitgezonden.
    Inderdaad Fox Sport aka Studio West.
  • 16 May 2018 om 22:00
    • Quote van 16 May 2018 om 18:50
      Denk dat twente er wel vaak op zal zijn... maar zeker weten doe ik het niet
    Moet je voor de aardigheid eens kijken hoe vaak ze op dat Jong Ajax geilden.Dus 2 wedstrijden worden zeer zeker live uitgezonden.
  • 16 May 2018 om 20:58
    En toch zouden de kijkcijfers veel hoger nog moeten liggen, Twente is vaak ook niet eens uitgezonden op fox en velen hebben alleen fox 1,2,3.
  • 16 May 2018 om 20:36
    • Quote van 16 May 2018 om 18:56
      Even als advocaat van de duivel. Zouden die kijkcijfers ook zo goed kunnen zijn geweest omdat men het verval van onze club wilde zien?
    qua kijkcijfers zat twente toch altijd al wel rond die positie? Uit leedvermaak zullen er vast mensen zijn gaan kijken, echter zullen er twentesupporters weggelopen zijn, dus dat is zeker geen hoofdoorzaak.
  • 16 May 2018 om 20:14
    Toevallig vandaag ook opgezegd, in de zomer is er toch nooit wat op. Wil de uitwedstrijden wel graag zien op Fox. Wacht nog even af of ze van plan zijn deze live uit te zenden.
  • 16 May 2018 om 19:47
    • Quote van 16 May 2018 om 18:20
      heb jij TC OOIT over voetbal inhoudelijk zien posten dan? Die jongen kijkt helemaal geen voetbal, die jongen heeft een mega-poster van JvH boven zijn bed (met de nodige aangekoekte sausvlekken) en dat is zijn idool en zijn sport, Jannen. Maar gezien zijn avances niet zijn geaccepteerd of gewaardeerd is zijn liefde omgeslagen in haat, nijd en een 24/7-obsessie van Gladdeglibber-bashen.
    Ben je vandaag soms weer los gelaten? of heb je de afgelopen dagen geprobeerd om een bar te vinden in Sharjah waar je een halve liter bier of sterker zou kunnen drinken? :-) :-)
  • 16 May 2018 om 19:43
    • Quote van 16 May 2018 om 18:50
      Sterker nog........ FC Twente is het Ajax van de JL. FC Twente speelt op uren dat ED ploegen niet spelen. FC Twente biedt gevoelsmatig hoge kwaliteit, dus bij gebrek aan beter, of uit afgunst, liefde, nieuwsgierigheid .......... dus zou FCT met een natuurlijk groot afgezetgebied, nu per ongeluk NOG meer potentie hebben? Hogere cijfers kunnen scoren?
    Wil je promoten dat FcT zelf haar zendrechten verhuurt? Dat lijkt een interessante optie... zeker met een eventuele herintreding in de ED in het verschiet...... :-) :-)
  • 16 May 2018 om 19:16
    • Quote van 16 May 2018 om 18:56
      Even als advocaat van de duivel. Zouden die kijkcijfers ook zo goed kunnen zijn geweest omdat men het verval van onze club wilde zien?
    Dat denk ik ook en bedoelde ik met leedvermaak
  • 16 May 2018 om 19:01
    • Quote van 16 May 2018 om 17:40
      Fuck Fox, na de degradatie direct opgezegd.
    Gewoon nooit op geabonneerd!
  • 16 May 2018 om 19:01
    • Quote van 16 May 2018 om 18:56
      Even als advocaat van de duivel. Zouden die kijkcijfers ook zo goed kunnen zijn geweest omdat men het verval van onze club wilde zien?
    Dat zak wel meevallen denk ik. Zijn er denk ik de laatste tijd ook veel afgehaakt omdat t niet om aan te gluren was.
  • 16 May 2018 om 18:56
    Even als advocaat van de duivel. Zouden die kijkcijfers ook zo goed kunnen zijn geweest omdat men het verval van onze club wilde zien?
  • 16 May 2018 om 18:50
    • Quote van 16 May 2018 om 18:39
      Als de cijfers van onze fct zo goed zijn kan ik me voorstellen dat ze die wedstrijden wellicht meer aandacht gaan geven is voor fox ook inkomsten!!!
    Sterker nog........ FC Twente is het Ajax van de JL. FC Twente speelt op uren dat ED ploegen niet spelen. FC Twente biedt gevoelsmatig hoge kwaliteit, dus bij gebrek aan beter, of uit afgunst, liefde, nieuwsgierigheid .......... dus zou FCT met een natuurlijk groot afgezetgebied, nu per ongeluk NOG meer potentie hebben? Hogere cijfers kunnen scoren?
  • 16 May 2018 om 18:50
    • Quote van 16 May 2018 om 18:36
      Schakelprogramma is toch anders dan de wedsttijd helemaal zien. Is een beetje zo als 'Langs de lijn' of naar teletekst kijken om te zien dat het plusje verandert. Ik wil weten waar de bal is, wie in de aanval is. Ik hoop dus echt op veel live wedstrijden, maar dat zal wel evenredig verdeeld worden lijkt me(?)
    Denk dat twente er wel vaak op zal zijn... maar zeker weten doe ik het niet
  • 16 May 2018 om 18:39
    • Quote van 16 May 2018 om 18:36
      Schakelprogramma is toch anders dan de wedsttijd helemaal zien. Is een beetje zo als 'Langs de lijn' of naar teletekst kijken om te zien dat het plusje verandert. Ik wil weten waar de bal is, wie in de aanval is. Ik hoop dus echt op veel live wedstrijden, maar dat zal wel evenredig verdeeld worden lijkt me(?)
    Als de cijfers van onze fct zo goed zijn kan ik me voorstellen dat ze die wedstrijden wellicht meer aandacht gaan geven is voor fox ook inkomsten!!!
  • 16 May 2018 om 18:37
    Groningen vind ik logisch komt geen hond naar het stadion daar dus die zitten voor de buis ;-)
  • 16 May 2018 om 18:36
    • Quote van 16 May 2018 om 18:10
      Schakelprogramma elke vrijdagavond van de jupiler league is heel erg leuk om te zien hoor en het is onze competitie en weer kletsen allemaal graag mee over voetbal dus ik zou niet inzien waarom je zou moeten opzeggen
    Schakelprogramma is toch anders dan de wedsttijd helemaal zien. Is een beetje zo als 'Langs de lijn' of naar teletekst kijken om te zien dat het plusje verandert. Ik wil weten waar de bal is, wie in de aanval is. Ik hoop dus echt op veel live wedstrijden, maar dat zal wel evenredig verdeeld worden lijkt me(?)
  • 16 May 2018 om 18:23
    • Quote van 16 May 2018 om 18:20
      heb jij TC OOIT over voetbal inhoudelijk zien posten dan? Die jongen kijkt helemaal geen voetbal, die jongen heeft een mega-poster van JvH boven zijn bed (met de nodige aangekoekte sausvlekken) en dat is zijn idool en zijn sport, Jannen. Maar gezien zijn avances niet zijn geaccepteerd of gewaardeerd is zijn liefde omgeslagen in haat, nijd en een 24/7-obsessie van Gladdeglibber-bashen.
    Het was een oprechte vraag en niet bedoeld om hier weer te gaan zeuren met elkaar...
    Tc had het ook wel over de wedstrijd... maar ik vraag me af hoe die dat nu dan gaat doen
  • 16 May 2018 om 18:20
    • Quote van 16 May 2018 om 18:12
      Tc hoe ga jij dat doen als je geen seizoenkaart neemt? Hou je wel fox? Anders kan je helemaal niet meer meepraten over wedstrijden toch?
    heb jij TC OOIT over voetbal inhoudelijk zien posten dan? Die jongen kijkt helemaal geen voetbal, die jongen heeft een mega-poster van JvH boven zijn bed (met de nodige aangekoekte sausvlekken) en dat is zijn idool en zijn sport, Jannen. Maar gezien zijn avances niet zijn geaccepteerd of gewaardeerd is zijn liefde omgeslagen in haat, nijd en een 24/7-obsessie van Gladdeglibber-bashen.
  • 16 May 2018 om 18:15
    De wedstrijden kun je ook in samenvatting kijken op het YouTube kanaal van Twente.
  • 16 May 2018 om 18:12
    Tc hoe ga jij dat doen als je geen seizoenkaart neemt? Hou je wel fox? Anders kan je helemaal niet meer meepraten over wedstrijden toch?
  • 16 May 2018 om 18:10
    • Quote van 16 May 2018 om 18:06
      Ik ga hem niet opzeggen. Ik kijk graag voetbal, dus ook andere wedstrijden. Maar ik denk dat Twente volgend seizoen toch regelmatig bij fox te zien is. Maar dan moeten ze dat van te voren wel aangeven, zodat er niet veel man het gaan opzeggen.
    Schakelprogramma elke vrijdagavond van de jupiler league is heel erg leuk om te zien hoor en het is onze competitie en weer kletsen allemaal graag mee over voetbal dus ik zou niet inzien waarom je zou moeten opzeggen
  • 16 May 2018 om 18:09
    De JL League (of hoe dat volgend jaar ook gaat heten) wordt toch ook bij fox uitgezonden? Waarom zou je dan je abbo opzeggen?
  • 16 May 2018 om 18:09
    Of was het leedvermaak?
  • 16 May 2018 om 18:06
    • Quote van 16 May 2018 om 17:48
      En dat hebben er meer gedaan. Scheelt Fox dus niet alleen veel kijkers.....maar ook nog eens een bult abonnees
    Ik ga hem niet opzeggen. Ik kijk graag voetbal, dus ook andere wedstrijden. Maar ik denk dat Twente volgend seizoen toch regelmatig bij fox te zien is. Maar dan moeten ze dat van te voren wel aangeven, zodat er niet veel man het gaan opzeggen.
  • 16 May 2018 om 18:05
    Dit is goede berichtgeving..... zeer waardevolle info voor sponsoren, en ook het soort info dat sponsoren over de streep trekt.
  • 16 May 2018 om 17:49
    • Quote van 16 May 2018 om 17:48
      En dat hebben er meer gedaan. Scheelt Fox dus niet alleen veel kijkers.....maar ook nog eens een bult abonnees
    Ja. Ga ik ook maar even doen
  • 16 May 2018 om 17:48
    • Quote van 16 May 2018 om 17:40
      Fuck Fox, na de degradatie direct opgezegd.
    En dat hebben er meer gedaan. Scheelt Fox dus niet alleen veel kijkers.....maar ook nog eens een bult abonnees
  • 16 May 2018 om 17:40
    Fuck Fox, na de degradatie direct opgezegd.
  • 16 May 2018 om 17:28
    Tja bij Groningen leveren ze allemaal hun seizoenskaarten in dus plakken er steeds meer achter de buis