Kritiek op Velderman: ''FC Twente betaalt komend seizoen nul eurocent''

( 29 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Kritiek op Velderman: ''FC Twente betaalt komend seizoen nul eurocent''

Tom Knipping heeft hard uitgehaald naar Erik Velderman. De algemeen directeur van FC Twente liet onlangs weten dat hij af wil van de compensatieregeling die twee jaar geleden werd getroffen met de andere Eredivisie-clubs. 

"Velderman deed in de vergadering van de Eredivisie CV (ECV) een oproep deze afspraak te verscheuren, omdat FC Twente in levensnood verkeert", legt de verslaggever uit. "Toen de andere clubs weigerden, sprak hij diep teleurgesteld van een gebrek aan solidariteit en dreigde hij met juridische stappen."

"Een staaltje power play waardoor andere als asociaal afgeschilderde clubdirecties zich nu benadeeld voelen", constateert Knipping. "Helemaal omdat FC Twente komend seizoen nul eurocent betaalt. In het contract is destijds opgenomen dat de claim wordt opgeschort wanneer FC Twente in de Jupiler League voetbalt. Komend seizoen hoeven de Tukkers dus niets te betalen", weet hij.

"Pas bij een eventuele terugkeer in de Eredivisie – als dus ook het mediageld met miljoenen stijgt – wordt een volgende rekening gestuurd", vervolgt Knipping. "De Eredivisie-clubs voelen zich niet geroepen gemaakte afspraken te vernietigen op basis van investeerders die Velderman onder druk zetten om schulden van de balans af te krijgen." 
 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 May 2018 om 18:00
    • Quote van 17 May 2018 om 15:26
      Jan Schutrups Henk. Niet gelijk in de stress raken als voorzitter van de JvH fanclub.
    Haha
  • 17 May 2018 om 17:30
    • Quote van 17 May 2018 om 15:16
      Correct me if i am wrong maar was dat Jacobs niet?
    Schutrups, Heerts en Jacobs? Wat maakt het nog uit....was totaal onnodig....
  • 17 May 2018 om 17:22
    • Quote van 17 May 2018 om 15:26
      Jan Schutrups Henk. Niet gelijk in de stress raken als voorzitter van de JvH fanclub.
    Touché lol.
  • 17 May 2018 om 16:54
    • Quote van 17 May 2018 om 16:46
      Velderman is goed bezig.
    Met het graven van zijn eigen graf!
  • 17 May 2018 om 16:46
    Velderman is goed bezig.
  • 17 May 2018 om 16:24
    • Quote van 17 May 2018 om 15:15
      Correct me if i am wrong maar was dat Jacobs niet?
    Yep
  • 17 May 2018 om 15:55
    • Quote van 17 May 2018 om 15:26
      Jan Schutrups Henk. Niet gelijk in de stress raken als voorzitter van de JvH fanclub.
    Hahahahahahaha
  • 17 May 2018 om 15:27
    • Quote van 17 May 2018 om 15:17
      Tc leg me nog eens uit hoe ik een foto kan plaatsen hier? Ben paar mensen iets verschuldigd
    Via tinypic. Foto daar plaatsen en dan de link naar de foto hier plaatsen.
  • 17 May 2018 om 15:26
    • Quote van 17 May 2018 om 15:17
      Toch nog even Jantje er in betrekken he?,Je kon je niet inhouden he?als Jan weg is welke poster ga je dan ophangen van het volgende slachtoffer Tukkerclan?
    Jan Schutrups Henk. Niet gelijk in de stress raken als voorzitter van de JvH fanclub.
  • 17 May 2018 om 15:17
    • Quote van 17 May 2018 om 15:12
      Die hele regeling was al een lachertje en totaal onnodig. Ton en Jan bedankt hiervoor....NOT!!!

      Strakke actie van Velderman. Opzouten met die bloedzuigers.......
    Toch nog even Jantje er in betrekken he?,Je kon je niet inhouden he?als Jan weg is welke poster ga je dan ophangen van het volgende slachtoffer Tukkerclan?
  • 17 May 2018 om 15:17
    • Quote van 17 May 2018 om 15:12
      Die hele regeling was al een lachertje en totaal onnodig. Ton en Jan bedankt hiervoor....NOT!!!

      Strakke actie van Velderman. Opzouten met die bloedzuigers.......
    Tc leg me nog eens uit hoe ik een foto kan plaatsen hier? Ben paar mensen iets verschuldigd
  • 17 May 2018 om 15:16
    • Quote van 17 May 2018 om 15:12
      Die hele regeling was al een lachertje en totaal onnodig. Ton en Jan bedankt hiervoor....NOT!!!

      Strakke actie van Velderman. Opzouten met die bloedzuigers.......
    Correct me if i am wrong maar was dat Jacobs niet?
  • 17 May 2018 om 15:15
    • Quote van 17 May 2018 om 15:12
      Die hele regeling was al een lachertje en totaal onnodig. Ton en Jan bedankt hiervoor....NOT!!!

      Strakke actie van Velderman. Opzouten met die bloedzuigers.......
    Correct me if i am wrong maar was dat Jacobs niet?
  • 17 May 2018 om 15:12
    Die hele regeling was al een lachertje en totaal onnodig. Ton en Jan bedankt hiervoor....NOT!!!

    Strakke actie van Velderman. Opzouten met die bloedzuigers.......
  • 17 May 2018 om 15:06
    • Quote van 17 May 2018 om 13:31
      Dat schrijft hij ook hoor...Desondanks ben en blijf ik van mening dat de overeenkomst met het volle verstand is ondertekend en dan moet je dat ook nakomen.Punt.
    Eens. Al ben ik benieuwd of Velderman dit op eigen initiatief heeft gedaan of dat er weer druk van sponsoren achterbzat.
  • 17 May 2018 om 14:55
    • Quote van 17 May 2018 om 13:12
      Velderman brengt dit terecht onder de aandacht. Er is in het verleden een eigen onderzoek door Twente gedaan ( kosten 1 miljoen ) Het resultaat was dat de vrienden van de Knvb toen de niet bestaande straf intrekkig licentie en degradatie uitspraken. De beroepscommissie draaide dit terug. Kwam nog wel een boete uit van 180000.... Jacobs heeft dit indertijd in geuren en kleuren besproken met de vrienden van de ECV. Een van de maatregelen en compensaties was de 1,7 miljoen naar de andere clubs. Wel werd toen duidelijk gemaakt door Met naam en toenaam Gudde en Nijland de degradatie te accepteren en niet naar de burgerrechter te stappen. De druk vanuit de andere clubs is er dus wel degelijk geweest.
    Er was zeer veel druk. Het belachelijke is dat er, als er al een invloed was op de tv gelden deze maar op een paar clubs invloed zou hebben. De clubs die boven twente stonden hebben geen last er van gehad en de clubs van, zeg meer dan 3 plaatsen onder twente ook niet. Dus enkel een paar clubs die dichtbij twente stonden zouden eventueel een nadeel hebben gehad. Doordat de tadic deal is goedgekeurd vervalt daar ook weer een onderdeel van de rechtmatigheid van deze deal. Niets gaan betalen meer en zelfs betaald geld terugvorderen lijkt me op zijn plaats!
  • 17 May 2018 om 14:52
    • Quote van 17 May 2018 om 12:12
      Prima actie van Velderman.Niks mis mee
    Precies, goed onderbouwd ook van hem!
  • 17 May 2018 om 14:41
    • Quote van 17 May 2018 om 13:31
      Dat schrijft hij ook hoor...Desondanks ben en blijf ik van mening dat de overeenkomst met het volle verstand is ondertekend en dan moet je dat ook nakomen.Punt.
    Helaas ja ,maar al aasgieren hebben ons genoeg leeggezogen , heerlijk dat ze nu helemaal niets krijgen . Dat is karma ...
  • 17 May 2018 om 14:15
    • Quote van 17 May 2018 om 13:31
      Dat schrijft hij ook hoor...Desondanks ben en blijf ik van mening dat de overeenkomst met het volle verstand is ondertekend en dan moet je dat ook nakomen.Punt.
    De deal had nooit gesloten mogen worden, maar om nu 2 jaar later te gaan janken past niet bij " gewoon doen, gewoon doen". Als je een kans had om er onderuit te komen op een faire wijze, had je dat na de uitspraak in de tadic deal moeten doen. Die was namelijk onderdeel van de toenmalige straf.
  • 17 May 2018 om 13:31
    • Quote van 17 May 2018 om 13:21
      Knipping,schrijvertje van V.i sodemieter toch op, wij hebben toch op papier (alle clubs trouwens) dat we in de 1e divisie niets hoeven te betalen, druiloor!
    Dat schrijft hij ook hoor...Desondanks ben en blijf ik van mening dat de overeenkomst met het volle verstand is ondertekend en dan moet je dat ook nakomen.Punt.
  • 17 May 2018 om 13:21
    Knipping,schrijvertje van V.i sodemieter toch op, wij hebben toch op papier (alle clubs trouwens) dat we in de 1e divisie niets hoeven te betalen, druiloor!
  • 17 May 2018 om 13:19
    Hoppaaaaa fuck de rest Twente is eerst aan zet.
  • 17 May 2018 om 13:12
    Velderman brengt dit terecht onder de aandacht. Er is in het verleden een eigen onderzoek door Twente gedaan ( kosten 1 miljoen ) Het resultaat was dat de vrienden van de Knvb toen de niet bestaande straf intrekkig licentie en degradatie uitspraken. De beroepscommissie draaide dit terug. Kwam nog wel een boete uit van 180000.... Jacobs heeft dit indertijd in geuren en kleuren besproken met de vrienden van de ECV. Een van de maatregelen en compensaties was de 1,7 miljoen naar de andere clubs. Wel werd toen duidelijk gemaakt door Met naam en toenaam Gudde en Nijland de degradatie te accepteren en niet naar de burgerrechter te stappen. De druk vanuit de andere clubs is er dus wel degelijk geweest.
  • 17 May 2018 om 12:57
    Velderman moet zorgen dat er met een paar weken een elftal staat. Rookgordijnen optrekken door zogenaamde harde uitspraken die overigens gewoon in het contract staan hebben we niets aan.
  • 17 May 2018 om 12:43
    Blijft ook een vreemde regeling die op het moment dat twente terminaal lag door andere clubs binnen gehaald is typisch gevalletje aasgieren! Toen Dortmund bijna dood was bood Bayern de helpende hand in nederland proberen ze de erfenis meteen naast de stervende te verdelen!
  • 17 May 2018 om 12:16
    Goed om te lezen dat er een clausule is opgenomen met betrekking tot Jupiler League.
  • 17 May 2018 om 12:12
    Prima actie van Velderman.Niks mis mee
  • 17 May 2018 om 12:07
    Deze actie dient inderdaad waarschijnlijk meer om de sponsors tevreden te houden dan dat men echt verwacht dat die afspraak wordt ontbonden.
  • 17 May 2018 om 12:04
    Strakke PR-actie