Conceptprogramma gepresenteerd: zwaar begin en einde voor FC Twente

( 68 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Conceptprogramma gepresenteerd: zwaar begin en einde voor FC Twente

FC Twente start komend seizoen met een lastige thuiswedstrijd. De Tukkers krijgen in de eerste speelronde Sparta Rotterdam op bezoek

Dat wees het conceptprogramma van de Eerste Divisie, dat vandaag is gepresenteerd, uit. De wedstrijd tegen Sparta Rotterdam wordt gespeeld op vrijdag 17 augustus. Net als FC Twente degradeerde de Rotterdammers naar de Eerste Divisie.

Een week later wacht voor FC Twente de eerste uitwedstrijd. Dan is Helmond Sport de tegenstander. Op vrijdag 31 augustus komt er opnieuw een degradant naar Enschede, namelijk Roda JC. Ook het einde van het seizoen is lastig voor FC Twente als NEC (uit), SC Cambuur (thuis) en Jong Ajax (uit) in de laatste vier wedstrijden wachten.

Het volledige conceptprogramma is hier te zien. Het programma kan nog veranderen, nadat de wedstrijddagen en aanvangstijden besproken zijn.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jun 2018 om 23:29
    • Quote van 12 Jun 2018 om 12:03
      We MOETEN promoveren nochange, anders kan FC Twente de schuldenlast niet meer dragen....
    Het moet zeker. Gelukkig zijn er andere mogelijkheden dan alleen kampioen worden. De titel moet wel het doel zijn. Hopelijk komt er snel financiële duidelijkheid en kan er gewerkt worden aan de selectie.
  • 12 Jun 2018 om 12:03
    • Quote van 12 Jun 2018 om 11:46
      Tja, we krijgen elke tegenstander een keer thuis en een keer uit. Je ontkomt niet aan de 'toppers'. We willen kampioen worden dus daar vol voor gaan, vanaf dag 1. Hopen dat de selectie dan op orde is en ze een team vormen.
    We MOETEN promoveren nochange, anders kan FC Twente de schuldenlast niet meer dragen....
  • 12 Jun 2018 om 11:46
    Tja, we krijgen elke tegenstander een keer thuis en een keer uit. Je ontkomt niet aan de 'toppers'. We willen kampioen worden dus daar vol voor gaan, vanaf dag 1. Hopen dat de selectie dan op orde is en ze een team vormen.
  • 12 Jun 2018 om 11:04
    • Quote van 12 Jun 2018 om 10:44
      Onzin, kijk het programma maar na. Een Almere city heeft maar 1 extra maandagavond wedstrijd naast de 2 standaard maandagwedstrijden. Er is maar 1 maandagavond wedstrijd per week normaal gesproken.
    Ok, dat is dan pech voor ons.
  • 12 Jun 2018 om 10:50
    • Quote van 12 Jun 2018 om 10:47
      Ik lig al een uur in een stuip van jou reactie's, wat een kleuter ben jij TC, humor van de onderste plank!
    Mag jij vinden Henk. Ik vind al die piep reacties zwaar overtrokken. Het angstzweet breekt alweer uit bij sommigen?
  • 12 Jun 2018 om 10:47
    • Quote van 12 Jun 2018 om 10:34
      En tegen NEC, en tegen Roda, en tegen Sparta, en tegen Jong PSV. Ik voel nieuwe sponsors aankomen......Pampers en Zwitsal......
    Ik lig al een uur in een stuip van jou reactie's, wat een kleuter ben jij TC, humor van de onderste plank!
  • 12 Jun 2018 om 10:44
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:41
      Uitwedstrijden tegen Jong teams was bekend dat deze op maandag zouden zijn. Daarbij ook twee gehele speelrondes op maandag. Dit was dus te verwachten.
    Onzin, kijk het programma maar na. Een Almere city heeft maar 1 extra maandagavond wedstrijd naast de 2 standaard maandagwedstrijden. Er is maar 1 maandagavond wedstrijd per week normaal gesproken.
  • 12 Jun 2018 om 10:43
    • Quote van 12 Jun 2018 om 10:08
      Nee Ik moet niks van Utrecht hebben. Mijn club is FCT. Graag weer ontopic.
    Gedraag je er dan ook na, en zit hier de boel niet op te ruien en te stangen!
  • 12 Jun 2018 om 10:39
    De naam Grolsch Veste ook maar aanpassen in 'De Prénatal Veste'? :))))))
  • 12 Jun 2018 om 10:34
    • Quote van 12 Jun 2018 om 10:19
      Ik kan maar niet wennen aan de tegenstanders... broekpoepen tegen jong ajax
    En tegen NEC, en tegen Roda, en tegen Sparta, en tegen Jong PSV. Ik voel nieuwe sponsors aankomen......Pampers en Zwitsal......
  • 12 Jun 2018 om 10:26
    • Quote van 12 Jun 2018 om 10:20
      Gevulde luiers en bussen talkpoeder komen eraan te pas BUTIE. Ook ik lach me kapot om dit soort reacties. FC Twente heeft een mega begroting voor JL begrippen, en dan zo bang zijn? :))))))))
    Je moet natuurlijk waken voor onderschatting maar idd een FC Twente moet voor niemand bang zijn!
  • 12 Jun 2018 om 10:20
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:26
      Een paar jaar geleden speelden we nog CL, nu zijn we bang voor Sparta op de eerste speeldag ????
    Gevulde luiers en bussen talkpoeder komen eraan te pas BUTIE. Ook ik lach me kapot om dit soort reacties. FC Twente heeft een mega begroting voor JL begrippen, en dan zo bang zijn? :))))))))
  • 12 Jun 2018 om 10:19
    Ik kan maar niet wennen aan de tegenstanders... broekpoepen tegen jong ajax
  • 12 Jun 2018 om 10:17
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:43
      Waar slaat dat uberhaupt op? Zodat ze spelers kunnen lenen of zie ik dat nou mis
    Denk dat dat te maken heeft met het eerste elftal dat in het weekend speelt. Spelers die dan niet in het veld komen kunnen eventueel dan maandag meespelen.
  • 12 Jun 2018 om 10:09
    • Quote van 12 Jun 2018 om 10:08
      Nee Ik moet niks van Utrecht hebben. Mijn club is FCT. Graag weer ontopic.
    Ik snap dat je een beetje moe wordt van dat Utrecht, maar misschien is het tijd voor een nieuwe gebruikersnaam
  • 12 Jun 2018 om 10:08
    • Quote van 12 Jun 2018 om 10:03
      Een scc van utrecht bedoel je natuurlijk :)
    Nee Ik moet niks van Utrecht hebben. Mijn club is FCT. Graag weer ontopic.
  • 12 Jun 2018 om 10:03
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:57
      Ik heb een SCC. Maar geen Vakkie P card.
    Een scc van utrecht bedoel je natuurlijk :)
  • 12 Jun 2018 om 10:00
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:55
      Bedankt dat jij iedereen hier even verteld dat ze hun vakantie moeten verplaatsen. Ik denk dat iedereen nu direct naar een reisbureau sprint.
    Of belt ;-) Maar iedereen wist toch de startdatum van de competitie van te voren.
  • 12 Jun 2018 om 09:57
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:47
      heb jij überhaupt wel een jaarkaart ????
    Ik heb een SCC. Maar geen Vakkie P card.
  • 12 Jun 2018 om 09:55
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:45
      Allemaal even de vakantie verplaatsen vanwege clubliefde en zorgen voor een volle veste. Het is belangrijk dat FCT de eerste tik uitdeelt aan de concurrent en dat kan alleen met de volle steun van de fans erachter.
    Bedankt dat jij iedereen hier even verteld dat ze hun vakantie moeten verplaatsen. Ik denk dat iedereen nu direct naar een reisbureau sprint.
  • 12 Jun 2018 om 09:54
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:50
      Ja van Utrecht, weet ook niet wat die gast hier doet....
    ik snap er ook geen biet van.
  • 12 Jun 2018 om 09:50
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:47
      heb jij überhaupt wel een jaarkaart ????
    Ja van Utrecht, weet ook niet wat die gast hier doet....
  • 12 Jun 2018 om 09:47
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:45
      Allemaal even de vakantie verplaatsen vanwege clubliefde en zorgen voor een volle veste. Het is belangrijk dat FCT de eerste tik uitdeelt aan de concurrent en dat kan alleen met de volle steun van de fans erachter.
    heb jij überhaupt wel een jaarkaart ????
  • 12 Jun 2018 om 09:45
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:41
      Dit had ik al voorspeld in een eerdere topic, een zwaar begin met een thuiswedstrijd, zodat er dan minder invloed is van een volle Veste. Voorspelbaar KNVB.
    Allemaal even de vakantie verplaatsen vanwege clubliefde en zorgen voor een volle veste. Het is belangrijk dat FCT de eerste tik uitdeelt aan de concurrent en dat kan alleen met de volle steun van de fans erachter.
  • 12 Jun 2018 om 09:43
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:37
      Dat was wel te verwachten..... die spelen altijd thuis op de maandag!
    Waar slaat dat uberhaupt op? Zodat ze spelers kunnen lenen of zie ik dat nou mis
  • 12 Jun 2018 om 09:42
    Jammer dat ze alleen bij de eredivisie erop letten dat er de eerste 2 speelrondes geen toppers zijn, ben 1e speelronde nog op vakantie..
  • 12 Jun 2018 om 09:41
    Dit had ik al voorspeld in een eerdere topic, een zwaar begin met een thuiswedstrijd, zodat er dan minder invloed is van een volle Veste. Voorspelbaar KNVB.
  • 12 Jun 2018 om 09:41
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:18
      5 wedstrijden op een maandag, dacht dat het er niet zo veel zouden worden! Allemaal tegen die jonge kutclubjes
    Uitwedstrijden tegen Jong teams was bekend dat deze op maandag zouden zijn. Daarbij ook twee gehele speelrondes op maandag. Dit was dus te verwachten.
  • 12 Jun 2018 om 09:40
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:11
      Van de eerste vier wedstrijden spelen we er drie thuis, Sparta, Roda jc en Oss en de laatste wedstrijd is thuis tegen Cambuur !
    Op zich geen verkeerd programma voor ons (al mag het programma sowieso geen invloed hebben)
  • 12 Jun 2018 om 09:37
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:33
      Alle uitwedstrijden tegen jeugdteams op maandag...hoera
    Dat was wel te verwachten..... die spelen altijd thuis op de maandag!
  • 12 Jun 2018 om 09:34
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:25
      O ik dacht dat hij mij bedoelde
    Nee hoor, gaat er mij om welke ‘boekhouder’ dit programma in elkaar draait. Bij toppers wil je veel publiek en veel media aandacht. Als je ze allemaal tegelijk plant en ook nog deels in de vakantie dan heb je er niet heel veel kaas van gegeten
  • 12 Jun 2018 om 09:33
    Alle uitwedstrijden tegen jeugdteams op maandag...hoera
  • 12 Jun 2018 om 09:28
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:26
      Een paar jaar geleden speelden we nog CL, nu zijn we bang voor Sparta op de eerste speeldag ????
    Kun je nagaan hoe diep we gezonken zijn..............
  • 12 Jun 2018 om 09:26
    Een paar jaar geleden speelden we nog CL, nu zijn we bang voor Sparta op de eerste speeldag ????
  • 12 Jun 2018 om 09:25
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:24
      Ja dat bedoelt hij ook. Dan zijn er dus meerdere, op papier, topwedstrijden tegelijk. Die kunnen niet allemaal uitgezonden worden..
    O ik dacht dat hij mij bedoelde
  • 12 Jun 2018 om 09:24
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:23
      Hoezo? Ik denk dat zowel Cambuur als NEC dit seizoen echt mee gaat doen bovenin. Cambuur in ieder geval
    Ja dat bedoelt hij ook. Dan zijn er dus meerdere, op papier, topwedstrijden tegelijk. Die kunnen niet allemaal uitgezonden worden..
  • 12 Jun 2018 om 09:23
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:18
      Wie zit er aan die knoppen?? Niet echt gevoel voor sport.
    Hoezo? Ik denk dat zowel Cambuur als NEC dit seizoen echt mee gaat doen bovenin. Cambuur in ieder geval
  • 12 Jun 2018 om 09:22
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:10
      Dat is waar, maar ik kan me niet voorstellen dat de KNVB nu nog steeds met wraakgevoelens zit...
    bedenk ..dat volk uit Almelo zitten daar aan de knoppen..
  • 12 Jun 2018 om 09:18
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:16
      En NEC Cambuur haha wat een start zeg
    Wie zit er aan die knoppen?? Niet echt gevoel voor sport.
  • 12 Jun 2018 om 09:18
    5 wedstrijden op een maandag, dacht dat het er niet zo veel zouden worden! Allemaal tegen die jonge kutclubjes
  • 12 Jun 2018 om 09:16
    En NEC Cambuur haha wat een start zeg
  • 12 Jun 2018 om 09:15
    Nog een topper in ronde 1: Roda Jong Ajax
  • 12 Jun 2018 om 09:14
    De laatste wedstrijd kan eventueel ook nog een topper worden: Cambuur thuis. Maar laten we hopen dat het dan al lang in ons voordeel gespeeld is.
  • 12 Jun 2018 om 09:11
    Van de eerste vier wedstrijden spelen we er drie thuis, Sparta, Roda jc en Oss en de laatste wedstrijd is thuis tegen Cambuur !
  • 12 Jun 2018 om 09:10
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:08
      wij hebben dan de spelersgroep nog niet kompleet en kunnen zomaar al na een paar wedstrijden voor het kampioenschap uitgeschakeld zijn ..slim van de KNVB...
    Dat is waar, maar ik kan me niet voorstellen dat de KNVB nu nog steeds met wraakgevoelens zit...
  • 12 Jun 2018 om 09:09
    Tweede thuiswedstrijd tegen Roda...
  • 12 Jun 2018 om 09:08
    • Quote van 12 Jun 2018 om 09:04
      Concept speelschema https://www.knvb.nl/downloads/bestand/17311/concept-programma-betaald-voetbal-seizoen-1819
    wij hebben dan de spelersgroep nog niet kompleet en kunnen zomaar al na een paar wedstrijden voor het kampioenschap uitgeschakeld zijn ..slim van de KNVB...
  • 12 Jun 2018 om 09:04
    • Quote van 12 Jun 2018 om 08:54
      Daarom.... en zoals anderen ook al aangeven; wij moeten voor directe promotie gaan..... wat voor programma het ook wordt, niets mag een excuus zijn!
    Juist, om kampioen te worden moet je van iedereen kunnen winnen!
  • 12 Jun 2018 om 09:04
    Concept speelschema https://www.knvb.nl/downloads/bestand/17311/concept-programma-betaald-voetbal-seizoen-1819
  • 12 Jun 2018 om 09:02
    • Quote van 12 Jun 2018 om 08:59
      Wanneer word de rest van de wedstrijden bekend
    Vandaag zal het conceptschema bekend worden, ik weet niet hoe laat. Maar als de clubs het al weten zal het niet lang meer duren voordat het rondgaat op internet. Edit: Het is er. KNVB via Twitter
  • 12 Jun 2018 om 09:01
    Ik denk dat alle wedstrijden lastig zijn, en dat geld niet alleen voor FCTWENTE maar voor alle clubs , we hebben maar één doel en dat is promoveren !
  • 12 Jun 2018 om 09:01
    • Quote van 12 Jun 2018 om 08:58
      Heel slechte planning van de KNVB. FcT tegen Sparta is een van de topwedstrijden in de JL en de helft is nog op vakantie (waaronder ik dus ook beetje persoonlijk belang) Heb nog nooit meegemaakt dat de ED begon met de klassieker of Ajax PSV. Ik zou protest indienen!!
    Ik gelukkig niet, want ik plan mijn vakantie er altijd omheen. Voorgaande jaren eind augustus (en dan pas plannen/boeken wanneer het speelschema bekend is) en dit jaar eind juli. Maar ik snap dat dat niet voor iedereen zo eenvoudig is. Feit blijft inderdaad dat een start begin augustus eigenlijk gewoon veel te vroeg is.
  • 12 Jun 2018 om 09:01
    Er is niets mooier dan gelijk de eerste klap uitdelen aan je concurrent. Eerste wedstrijd volle bak.
  • 12 Jun 2018 om 09:00
    Ikzeg. Super de eerste wedstrijd direct thuis. En of het nu Sparta is of weet ik wie. Er op en 3 punten alles moet gewonnen worden. Dus hoppa.
  • 12 Jun 2018 om 08:59
    Wanneer word de rest van de wedstrijden bekend
  • 12 Jun 2018 om 08:58
    Heel slechte planning van de KNVB. FcT tegen Sparta is een van de topwedstrijden in de JL en de helft is nog op vakantie (waaronder ik dus ook beetje persoonlijk belang) Heb nog nooit meegemaakt dat de ED begon met de klassieker of Ajax PSV. Ik zou protest indienen!!
  • 12 Jun 2018 om 08:57
    • Quote van 12 Jun 2018 om 08:56
      De eerste punten zijn al binnen dus!!!!
    Nou dat zeg ik niet ;) Wij zijn dan wellicht ook nog niet ingespeeld
  • 12 Jun 2018 om 08:57
    Ik had gegokt op een uitwedstrijd tegen Roda, valt het nog best mee :-)
  • 12 Jun 2018 om 08:56
    • Quote van 12 Jun 2018 om 08:49
      Precies. Je kan beter gelijk tegen ze beginnen dan dat ze al ingespeeld zijn!
    De eerste punten zijn al binnen dus!!!!
  • 12 Jun 2018 om 08:54
    • Quote van 12 Jun 2018 om 08:49
      Precies. Je kan beter gelijk tegen ze beginnen dan dat ze al ingespeeld zijn!
    Daarom.... en zoals anderen ook al aangeven; wij moeten voor directe promotie gaan..... wat voor programma het ook wordt, niets mag een excuus zijn!
  • 12 Jun 2018 om 08:49
    • Quote van 12 Jun 2018 om 08:43
      Hoezo lastig? Ben allang blij dat we thuis mogen beginnen. Daarbij heeft Sparta ook een heel nieuw elftal op te bouwen!
    Precies. Je kan beter gelijk tegen ze beginnen dan dat ze al ingespeeld zijn!
  • 12 Jun 2018 om 08:48
    Spannend potje direct. Wel een belangrijke om direct te winnen om een goede vertrouwens boost te creëren onder iedereen. Direct thuis de 1e pot winnen!
  • 12 Jun 2018 om 08:45
    Gezeik, hoe zo zwaar? Wat is de intentie komend seizoen? Handhaven??? NEE gewoon keihard rechtstreeks terug naar de eredivisie! Dan kun je het niet beter treffen THUIS.
  • 12 Jun 2018 om 08:43
    Hoezo lastig? Ben allang blij dat we thuis mogen beginnen. Daarbij heeft Sparta ook een heel nieuw elftal op te bouwen!
  • 12 Jun 2018 om 08:43
    Ik denk dat Sparta hier helemaal niet blij mee is
  • 12 Jun 2018 om 08:42
    Makkie
  • 12 Jun 2018 om 08:41
    Helemaal kut Lekker in de vakantie
  • 12 Jun 2018 om 08:40
    Meteen een mooie graadmeter om te kijken hoe we erop staan.