Kesler haalt uit naar Van Halst: ''Dan ben je niet goed wakker''

( 16 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Kesler haalt uit naar Van Halst: ''Dan ben je niet goed wakker''

FC Twente eindigde het afgelopen seizoen als hekkensluiter van de Eredivisie en daar kijkt Henk Kesler niet van op. Volgens de voormalig directeur betaald voetbal zijn er in de afgelopen jaren te veel fouten gemaakt bij de club uit Enschede.

"Je moet nu ook zo eerlijk zijn en toegeven dat Twente er dit seizoen niks van heet gemaakt", legt hij uit tegenover De Twaalfde Man. "Het elftal had geen leider, het middenveld was los zand en achterin was het niet voor elkaar. Het was een terechte degradatie, waarop FC Twente zich lang kon voorbereiden. Twente moet het maar als mannen nemen en zorgen dat het snel terug komt", beseft Kesler.

"Je kunt wel miepen en echt wel een paar schuldigen aanwijzen, maar dat is nu zinloos", vervolgt hij realistisch. "De dubbele taak van Jan van Halst was natuurlijk al niet handig. Als je dan in beroerde tijden ook nog eens analyticus blijft, ben je niet goed wakker. Slecht was ook dat Ted van Leeuwen niet werd vervangen, waardoor Jan zijn werk er bij moest doen", blikt Kesler terug.

"Die hebben ze laten spartelen", constateert hij. "Door de rest van de clubs in ons land werd hem weinig gegund. Vroeger kon FC Twente nog wel eens een leuke speler halen, nu kreeg het niks", aldus Kesler, die hoopt dat de Tukkers de selectie flink gaan versterken. "Marino Pusic heeft een prima naam, maar ook hij zal goed spelersmateriaal moeten hebben als hij blijft." 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Jun 2018 om 20:06

    Precies hetzelfde verhaal als wat er bij FC Twente gebeurd is en gebeurd:Maar wij moesten het nog eens dunnetjes overdoen en nog dommer doen en zelfs degraderen!
    De BVO Feyenoord kreeg in februari 2007, na het aftreden
    van Jorien van den Herik en zijn medecommissarissen,
    een nieuwe Raad van Commissarissen. De nieuwe
    commissarissen begonnen met hoge ambities. Zo stonden
    ze toe, of bevorderden ze zelfs, dat de directie in de zomer
    van 2007 dure spelers kocht, in de hoop kwalificatie voor
    de lucratieve Champions League af te dwingen. Toen dat
    mislukte, kwam de club snel daarna in financiële problemen.
    Die problemen konden alleen worden opgelost door
    bijna de helft van de club aan investeerders te verkopen,
    en daarnaast jarenlang zuinig beleid te voeren dat grote
    sportieve successen vooreerst moeilijk maakte.
    In 2013 kwam de nog steeds ambitieuze club met
    het dure plan voor Het Nieuwe Stadion (HNS). De enige
    reden dat Feyenoord hierdoor niet opnieuw in de problemen
    kwam, was dat de Rotterdamse gemeenteraad het
    plan op het laatste moment afwees.
    Er kan gesteld worden dat Feyenoord vanaf begin
    2007 op belangrijke momenten geen gelukkige hand
    heeft gehad bij het benoemen van commissarissen van
    de BVO en bestuursleden van de Stichting Continuïteit
    Feyenoord (eerst de enige, later de belangrijkste aandeelhouder
    van de BVO). Ook is men te terughoudend geweest
    met het vervangen van minder goede commissarissen
    en stichtingsbestuurders. Mede daarom is het zinvol om
    het plan van Feyenoord City nog eens kritisch te bekijken.
  • 14 Jun 2018 om 06:11
    • Quote van 13 Jun 2018 om 23:02
      de wedstrijden uit bij Ajax en PSV toen was Verbeek trainer,toen zat er gif en strijd in de ploeg,en de wedstrijd tegen Ajax mocht Pusic op de bank zitten in plaats van Verbeek,wil je op basis van die wedstrijd zeggen dat Pusic kwaliteit heeft,ik vind Twente moet geen risicos nemen met een trainer daar moet nu een trainer met naam komen ,we moeten zo snel mogelijk promoveren,als twente 2 jaar in de Eerste divisie blijft dan word het zeer zorgelijk,de trouwe aanhang wil wel een jaar naar Oss/Waalwijk enz kijken ,maar geen 2 of 3jaar,dus het moet dit seizoen gebeuren,en je kan geen trainer die nog niets bewezen heeft een kans geven die risicos zijn gewoon tegroot,wens je een fijne avond
    Ikzeg. Vbf1965. Ook al zet je . Er een ervaren trainer neer. Het is weer geld smijten. Je moet kerels in het veld hebben. Die weten wat er gevraagd wordt. En kerels die willen. Zo niet dan kan de beste trainer van de zogenaamde wereld, er totaal helemaal niets mee. Voorbeeld bij sparta o a. Ach laten wij eerst maar is kijken of alles goed komt, en er echte kerels komen. Mijn inziens is het nog heel moeilijk om een goed team te plaatsen. Verbeek was de slechte zet die er gemaakt is. Ik laat het even hier bij.
  • 13 Jun 2018 om 23:02
    • Quote van 13 Jun 2018 om 22:37
      Arnhem moet je snel vergeten. Dat lag niet aan de coach... de selectie had al weinig kwaliteiten en was helemaal murw..... niet vooruit te branden, na de 1e goal was het gedaan. Pusic heeft zeker trainerskwaliteiten, kan met moeilijke spelers omgaan, weet een team te creëren, moet wel een kwalitatieve selectie hebben. Kijk b.v. naar de uitwedstrijd bij Ajax, de spelers gingen er weer voor..... Voldoende? Voorbeelden uit het verdere verleden, doen er m.i. niet toe.....
    de wedstrijden uit bij Ajax en PSV toen was Verbeek trainer,toen zat er gif en strijd in de ploeg,en de wedstrijd tegen Ajax mocht Pusic op de bank zitten in plaats van Verbeek,wil je op basis van die wedstrijd zeggen dat Pusic kwaliteit heeft,ik vind Twente moet geen risicos nemen met een trainer daar moet nu een trainer met naam komen ,we moeten zo snel mogelijk promoveren,als twente 2 jaar in de Eerste divisie blijft dan word het zeer zorgelijk,de trouwe aanhang wil wel een jaar naar Oss/Waalwijk enz kijken ,maar geen 2 of 3jaar,dus het moet dit seizoen gebeuren,en je kan geen trainer die nog niets bewezen heeft een kans geven die risicos zijn gewoon tegroot,wens je een fijne avond
  • 13 Jun 2018 om 22:37
    • Quote van 13 Jun 2018 om 22:30
      waarom moet Pusic een kans krijgen,wil je dit even onderbouwen,Twente moet gewoon weer promoveren je kan geen risicos nemen met een trainer,we hebben verleden jaar een risico genomen met een technisch directeur het resultaat is bekent,persoonlijk vind ik Pusic niet geschikt en heb weinig vertrouwen in de man na de afgang in Arnhem
    Arnhem moet je snel vergeten. Dat lag niet aan de coach... de selectie had al weinig kwaliteiten en was helemaal murw..... niet vooruit te branden, na de 1e goal was het gedaan. Pusic heeft zeker trainerskwaliteiten, kan met moeilijke spelers omgaan, weet een team te creëren, moet wel een kwalitatieve selectie hebben. Kijk b.v. naar de uitwedstrijd bij Ajax, de spelers gingen er weer voor..... Voldoende? Voorbeelden uit het verdere verleden, doen er m.i. niet toe.....
  • 13 Jun 2018 om 22:30
    • Quote van 13 Jun 2018 om 13:11
      Kessler doet een interessante uitspraak over Marino Pusic..... Ik ben het met Kessler eens dat Marino de kans moet krijgen, natuurlijk wel middels een kwalitatieve selectie....
    waarom moet Pusic een kans krijgen,wil je dit even onderbouwen,Twente moet gewoon weer promoveren je kan geen risicos nemen met een trainer,we hebben verleden jaar een risico genomen met een technisch directeur het resultaat is bekent,persoonlijk vind ik Pusic niet geschikt en heb weinig vertrouwen in de man na de afgang in Arnhem
  • 13 Jun 2018 om 19:38
    • Quote van 13 Jun 2018 om 12:55
      "De dubbele taak van Jan van Halst was natuurlijk al niet handig. Als je dan in beroerde tijden ook nog eens analyticus blijft, ben je niet goed wakker. Slecht was ook dat Ted van Leeuwen niet werd vervangen, waardoor Jan zijn werk er bij moest doen"

      De dubbele taak had puur met overschatting van zichzelf te maken...zo van; Ach, dat kan ik natuurlijk ook wel. Dat was een ieder op Twentefans wel duidelijk....op een paar namen na dan zoals o.a. twentefanhenk en Hengelo.

      Dat van Halst de analyticus bleef en blijft had en heeft puur met zakkenvullen te maken...niets minder. 24/7 aan het werk geweest voor zijn noodlijdende werkgever FC Twente?

      Koekoek....voor diegene wie dat ooit heeft gelooft........
    Heb je enig idee hoe vaak je dit verhaal al hebt aangehaald.?
  • 13 Jun 2018 om 15:20
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:13
      van halst moest en zou per se het technische gedeelte erbij doen, dus van halst is zeker geen slachtoffer. Het kon alleen maar fout gaan, een persoon die twee fulltime banen in zijn eentje doet.
    Ted bracht ons naar plek 7, heeft een persoonlijkheid.
    van Halst bracht ons naar de afgrond, heeft geen persoonlijkheid.

    Zo simpel is het!
  • 13 Jun 2018 om 15:13
    van halst moest en zou per se het technische gedeelte erbij doen, dus van halst is zeker geen slachtoffer. Het kon alleen maar fout gaan, een persoon die twee fulltime banen in zijn eentje doet.
  • 13 Jun 2018 om 13:58
    • Quote van 13 Jun 2018 om 12:55
      "De dubbele taak van Jan van Halst was natuurlijk al niet handig. Als je dan in beroerde tijden ook nog eens analyticus blijft, ben je niet goed wakker. Slecht was ook dat Ted van Leeuwen niet werd vervangen, waardoor Jan zijn werk er bij moest doen"

      De dubbele taak had puur met overschatting van zichzelf te maken...zo van; Ach, dat kan ik natuurlijk ook wel. Dat was een ieder op Twentefans wel duidelijk....op een paar namen na dan zoals o.a. twentefanhenk en Hengelo.

      Dat van Halst de analyticus bleef en blijft had en heeft puur met zakkenvullen te maken...niets minder. 24/7 aan het werk geweest voor zijn noodlijdende werkgever FC Twente?

      Koekoek....voor diegene wie dat ooit heeft gelooft........
    Kroepoek (ik ben bij de Chinees)!
  • 13 Jun 2018 om 13:37
    Komt meneer kessler dat dan ook even zelf uitvoeren?
  • 13 Jun 2018 om 13:17
    • Quote van 13 Jun 2018 om 12:04
      Deze man is de juiste man om bij Twente weer een rol (op de achtergrond) te gaan vervullen. Hij heeft een bak ervaring en een echt FC Twente hart. En hij zegt een hoop zinvolle dingen.
    Hij zegt een hoop zinvolle dingen ja... maar wel nu pas! Mosterd na de maaltijd
  • 13 Jun 2018 om 13:11
    Kessler doet een interessante uitspraak over Marino Pusic..... Ik ben het met Kessler eens dat Marino de kans moet krijgen, natuurlijk wel middels een kwalitatieve selectie....
  • 13 Jun 2018 om 13:03
    Van Halst had nooit de technische zaken erbij moeten doen. Als commerciele man was hij prima voor zijn rol geschikt, zeker toen zijn imago nog niet beschadigd was. Hij had het vermogen om sponsoren aan zich te binden en was met zijn vrolijke voorkomen en vlotte babbel een ideaal uithangbord richting de sponsoren. Maar technische zaken, zoals scouting, aankopen, spelerscontracten etc. daar heeft hij echt geen verstand van. Daar komt nog bij dat het het er even part-time 'bij' deed .....
  • 13 Jun 2018 om 12:55
    "De dubbele taak van Jan van Halst was natuurlijk al niet handig. Als je dan in beroerde tijden ook nog eens analyticus blijft, ben je niet goed wakker. Slecht was ook dat Ted van Leeuwen niet werd vervangen, waardoor Jan zijn werk er bij moest doen"

    De dubbele taak had puur met overschatting van zichzelf te maken...zo van; Ach, dat kan ik natuurlijk ook wel. Dat was een ieder op Twentefans wel duidelijk....op een paar namen na dan zoals o.a. twentefanhenk en Hengelo.

    Dat van Halst de analyticus bleef en blijft had en heeft puur met zakkenvullen te maken...niets minder. 24/7 aan het werk geweest voor zijn noodlijdende werkgever FC Twente?

    Koekoek....voor diegene wie dat ooit heeft gelooft........
  • 13 Jun 2018 om 12:51
    Van Halst heeft er persoonlijk voor gezorgd dat we zijn gedegradeerd.Das was moeilijker dan je handhaven.Dat is al een prestatie op zich.Een domme voetballer die door omstandigheden in de top kon komen van een voetbalclub.
    Allemaal lang leve de lol beleid daar in dat voetbalwereldje.Nu achteraf allemaal klagen en zeuren maar zo gaat het nog iedere dag.Nu was FC Twente de lul, morgen is een andere club aan de beurt die op basis van gokken en hopen beleid voert!
  • 13 Jun 2018 om 12:04
    Deze man is de juiste man om bij Twente weer een rol (op de achtergrond) te gaan vervullen. Hij heeft een bak ervaring en een echt FC Twente hart. En hij zegt een hoop zinvolle dingen.
vrijdag 24 augustus 2018
20:00
Volledige programma ›