FC Twente zoekt nieuwe assistent-trainer: ''Hij lijkt topkandidaat''

( 45 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
FC Twente zoekt nieuwe assistent-trainer: ''Hij lijkt topkandidaat''

FC Twente is door het vertrek van Boudewijn Pahlplatz op zoek naar een nieuwe assistent-trainer. Tijmen van Wissing laat weten dat er inmiddels 'diverse namen' worden genoemd in het geruchtencircuit. 

"Gonzalo García García, in de lijn van Ted, lijkt topkandidaat", verklapt hij via Twitter. "Club kan nog niets bevestigen", besluit Van Wissing. Garcia Garcia werd in het verleden door Ted van Leeuwen als speler naar AGOVV gehaald en daar verdiende hij een transfer naar SC Heerenveen.

Garcia Garcia kwam in Nederland tevens uit voor Heracles Almelo, FC Groningen en VVV-Venlo. Als FC Twente in zee gaat met Garcia Garcia, dan wordt hij (hoogstwaarschijnlijk) de rechterhand van Marino Pusic. Van Leeuwen haalde John Lammers en Garcia Garcia in 2016 naar Esbjerg en het duo wist afgelopen seizoen promotie naar de Superliga af te dwingen. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Jun 2018 om 09:43
    • Quote van 14 Jun 2018 om 09:25
      Tuurlijk. . . . Jij bent de masochistische ezel die geilt op steenstoten.

      Nogmaals een onbewezen assistent op de aller aller belangrijkste positie zetten is oerdom.

      Ted toestaan zijn posse mee te nemen. Oerdom. Deze assistent is een nobody met amper ervaring.....

      Zelfs al kopen we een kampioensschap dan is het seizoen 19/20 alsnog een belangrijk punt
    Zonder dat ik zijn verdiensten ken, hoeft het niet bij voorbaat oerdom te zijn om hem te halen. Hij hielp mee te promoveren, kent Nederland en blijkbaar heeft Ted veel vertrouwen. Ervaren assistenten als Pahlplatz en Mulder waren nou ook niet van grote waarde. Ervaren assistenten van bewezen waarde zijn of bezet, of onbetaalbaar.
  • 14 Jun 2018 om 09:29
    • Quote van 13 Jun 2018 om 13:52
      Ik kan het vinden in je betoog. Ik zie graag een Eredivisie trainer die zich al redelijkerwijs bewezen heeft op dat niveau. Dan denk ik aan twee vrije hoofdtrainers die qua budget makkelijk haalbaar moeten zijn. Bijvoorbeeld Jurgen Streppel of Ernst Faber. Pusic lekker naar Jong Twente.
    Salaris is een enorm obstakel .. ... is me verteld
  • 14 Jun 2018 om 09:26
    • Quote van 13 Jun 2018 om 12:59
      Het zal niets met "gunnen" te maken hebben.... alles wordt bepaald door de samenstelling van de selectie.... aan Marino's kwaliteiten twijfel ik niet.
    Want spelers met kramp laten staan.... logisch
  • 14 Jun 2018 om 09:25
    • Quote van 13 Jun 2018 om 12:18
      Beste Socrates, m.i. moet Pusic gewoon de kans gegund worden met een fatsoenlijke selectie. Het is per slot van rekening 1e divisie... dat moet hij kunnen.... (Fr)(T)ed weten wel hoe e.e.a. opgezet moet worden. Ik ga ervan uit dat Marino de kans krijgt om zich te bewijzen.
    Tuurlijk. . . . Jij bent de masochistische ezel die geilt op steenstoten.

    Nogmaals een onbewezen assistent op de aller aller belangrijkste positie zetten is oerdom.

    Ted toestaan zijn posse mee te nemen. Oerdom. Deze assistent is een nobody met amper ervaring.....

    Zelfs al kopen we een kampioensschap dan is het seizoen 19/20 alsnog een belangrijk punt
  • 14 Jun 2018 om 09:19
    Godverdegodver ..... gaan we WEER een kliek creeeren? Die gast is door Ted naar Denemarken gehaald en huppelt nu vrolijk mee naar enschede .......HOU EENS OP met kliekvorming en

  • 13 Jun 2018 om 21:44
    Twente maakt elke keer de fout door een trainer op straat te zetten en dan een onervaren assistent naar voren te schuiven. Bijvoorbeeld Schreuder en Hake, ik heb bij hun toch nooit echt het gevoel gehad dat zij alles uit hun ploeg haalde. Pusic lijkt me verder een prima als een assistent en ik hoop dat hij de club niet verlaat, maar het lijkt me wel een beetje een gok om hem als coach voor de ploeg te zetten.
  • 13 Jun 2018 om 19:23
    • Quote van 13 Jun 2018 om 11:21
      Heb liever een nieuwe trainer en dan Pusic assistent
    Ik ook heb weinig vertrouwen in Pusic,heeft er als opvolger van Verbeek ook niks van gemaakt.Slappe handel,durft geen beslissingen te nemen,anders had hij er toch die keeper en een stel verdedigers meteen uitgesotemieterd.
  • 13 Jun 2018 om 19:03
    • Quote van 13 Jun 2018 om 12:18
      Beste Socrates, m.i. moet Pusic gewoon de kans gegund worden met een fatsoenlijke selectie. Het is per slot van rekening 1e divisie... dat moet hij kunnen.... (Fr)(T)ed weten wel hoe e.e.a. opgezet moet worden. Ik ga ervan uit dat Marino de kans krijgt om zich te bewijzen.
    Hallo Citro...Marino zal die kans ook gegund worden want men wil hem als hoofdcoach. Hij hoeft zelf alleen nog maar "ja" te zeggen. Ik vind dat Fred, hoe kundig deze man ook is, te ver af staat om goede ondersteuning te kunnen bieden. Evenmin is TvL daar de geschikte persoon voor. Pusic zal direct moeten presteren, maakt niet uit welk team er in het veld staat. Ik sta er nogal wantrouwig tegenover. We zullen het gaan zien.
  • 13 Jun 2018 om 18:51
    De meningen zijn zoals zo vaak weer behoorlijk verdeeld als het om de trainer gaat. Sommigen zweren bij een harde trainer met veel ervaring. Na de deceptie met Verbeek en zijn handlanger ben ik wel helemaal klaar met trainers die maar 1 kunstje kennen. Trainers van tegenwoordig moeten meer kunnen, ja ook hard kunnen zijn, maar ook soft indien nodig, boven de groep staan, naast de groep staan, in de groep staan, motiveren, sturen, schouderklopjes, maar vooral ook een goed verhaal. Ben fan van Pusic tot tegendeel bewezen is.
  • 13 Jun 2018 om 18:35
    • Quote van 13 Jun 2018 om 18:23
      Dat is precies zijn probleem. Dit valt onder de schare Vakkie P gedrag.
    Ik dacht zo'n 1800 man UT...
  • 13 Jun 2018 om 18:23
    • Quote van 13 Jun 2018 om 17:18
      Hé dude, houd je ff rustig. Hij meld juist wat hij vindt en daar heeft ie alle recht toe. Zijn eigen mening verkondigen, dat recht heeft ie. Dit bericht van jou is zinlozer dan zijn post in MIJN ogen. Om hem een strontkop te noemen, omdat ie zijn mening en ideeen verkondigt? Bijzonder vind ik dat.
    Dat is precies zijn probleem. Dit valt onder de schare Vakkie P gedrag.
  • 13 Jun 2018 om 17:27
    • Quote van 13 Jun 2018 om 13:38
      Ikzeg. Laten wij blij zijn dat deze man ons wel wil helpen. Dus ik heet hem alvast welkom.
    Beste ik daar word wederom zoon man ruim maar dan ook ruimschoots voor betaald. Die kan iedere maand voor jouw een nieuwe scootmobiel kopen ikkie. Alleen al om het feit dat je de positiefste supporter bent van Twente :))
  • 13 Jun 2018 om 17:18
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:21
      Heb je die stontkop ook weer als je nou niks nuttigs te melden hebt dan swans de koning of redbull pleur dan een eind op
    Hé dude, houd je ff rustig. Hij meld juist wat hij vindt en daar heeft ie alle recht toe. Zijn eigen mening verkondigen, dat recht heeft ie. Dit bericht van jou is zinlozer dan zijn post in MIJN ogen. Om hem een strontkop te noemen, omdat ie zijn mening en ideeen verkondigt? Bijzonder vind ik dat.
  • 13 Jun 2018 om 14:21
    • Quote van 13 Jun 2018 om 11:26
      Ik vind dat naast de charme Pusic iemand met de harde hand en woorden er bij moet staan. Hans de Koning en dan samen met Garcia.
    Heb je die stontkop ook weer als je nou niks nuttigs te melden hebt dan swans de koning of redbull pleur dan een eind op
  • 13 Jun 2018 om 13:52
    • Quote van 13 Jun 2018 om 13:22
      Een fris iemand. Niet iemand die besmet is met de laatste variant van het Twente-virus. Je weet wel, waar je lam en loom van wordt en je alles wel goed vindt en daarnaast je frisse blik vervaagd. De hoofdtrainer is in mijn ogen een sleutelfiguur in de totale organisatie en daar moet niet op bezuinigd worden.
    Ik kan het vinden in je betoog. Ik zie graag een Eredivisie trainer die zich al redelijkerwijs bewezen heeft op dat niveau. Dan denk ik aan twee vrije hoofdtrainers die qua budget makkelijk haalbaar moeten zijn. Bijvoorbeeld Jurgen Streppel of Ernst Faber. Pusic lekker naar Jong Twente.
  • 13 Jun 2018 om 13:46
    • Quote van 13 Jun 2018 om 13:24
      Ik vind en heb in het verleden ervaren dat hij genoeg trainerskwaliteiten heeft, om er een succes van te maken. In elk geval positief dat ook Kesler meldt dat Marino een goede naam heeft....
    Onzin, Vitesse uit, 1-0 achter, spelers lieten het daarna helemaal lopen, draadje geknapt, hoe vaak is het niet misgegaan met een onervaren trainer, met alle respect voor Pusic, er moet toch echt wat beters komen!
  • 13 Jun 2018 om 13:38
    Ikzeg. Laten wij blij zijn dat deze man ons wel wil helpen. Dus ik heet hem alvast welkom.
  • 13 Jun 2018 om 13:24
    • Quote van 13 Jun 2018 om 13:17
      Waarom niet? Wat heeft hem jou doen overtuigen dat hij een goede trainer is en ons zo weer de ere in loodst?
    Ik vind en heb in het verleden ervaren dat hij genoeg trainerskwaliteiten heeft, om er een succes van te maken. In elk geval positief dat ook Kesler meldt dat Marino een goede naam heeft....
  • 13 Jun 2018 om 13:22
    • Quote van 13 Jun 2018 om 12:34
      Wie wil jij voor de groep zien staan?
    Een fris iemand. Niet iemand die besmet is met de laatste variant van het Twente-virus. Je weet wel, waar je lam en loom van wordt en je alles wel goed vindt en daarnaast je frisse blik vervaagd. De hoofdtrainer is in mijn ogen een sleutelfiguur in de totale organisatie en daar moet niet op bezuinigd worden.
  • 13 Jun 2018 om 13:17
    • Quote van 13 Jun 2018 om 12:59
      Het zal niets met "gunnen" te maken hebben.... alles wordt bepaald door de samenstelling van de selectie.... aan Marino's kwaliteiten twijfel ik niet.
    Waarom niet? Wat heeft hem jou doen overtuigen dat hij een goede trainer is en ons zo weer de ere in loodst?
  • 13 Jun 2018 om 12:59
    • Quote van 13 Jun 2018 om 12:27
      Iemand iets gunnen in weer een jaar waar alles uit de kast gehaald moet worden om te OVERLEVEN. Hoe DOM kun je zijn. Stelletje amateurs.
    Het zal niets met "gunnen" te maken hebben.... alles wordt bepaald door de samenstelling van de selectie.... aan Marino's kwaliteiten twijfel ik niet.
  • 13 Jun 2018 om 12:38
    Iedere trainer kan falen maar om nu een onervaren trainer en assistent trainer voor de groep te zetten is natuurlijk de goden verzoeken. Gunning kunnen we op dit moment niks mee. Gewoon zakelijk bekijken is hij onze beste haalbare optie? Ja, dan voor de groep. Nee dan assistent . Ff proberen kan nu niet meer.
  • 13 Jun 2018 om 12:34
    • Quote van 13 Jun 2018 om 12:27
      Iemand iets gunnen in weer een jaar waar alles uit de kast gehaald moet worden om te OVERLEVEN. Hoe DOM kun je zijn. Stelletje amateurs.
    Wie wil jij voor de groep zien staan?
  • 13 Jun 2018 om 12:31
    • Quote van 13 Jun 2018 om 12:27
      Iemand iets gunnen in weer een jaar waar alles uit de kast gehaald moet worden om te OVERLEVEN. Hoe DOM kun je zijn. Stelletje amateurs.
    +100
  • 13 Jun 2018 om 12:27
    • Quote van 13 Jun 2018 om 12:18
      Beste Socrates, m.i. moet Pusic gewoon de kans gegund worden met een fatsoenlijke selectie. Het is per slot van rekening 1e divisie... dat moet hij kunnen.... (Fr)(T)ed weten wel hoe e.e.a. opgezet moet worden. Ik ga ervan uit dat Marino de kans krijgt om zich te bewijzen.
    Iemand iets gunnen in weer een jaar waar alles uit de kast gehaald moet worden om te OVERLEVEN. Hoe DOM kun je zijn. Stelletje amateurs.
  • 13 Jun 2018 om 12:25
    • Quote van 13 Jun 2018 om 11:21
      Heb liever een nieuwe trainer en dan Pusic assistent
    Tja dat vind ik ook. Ik zie de bui al hangen.
  • 13 Jun 2018 om 12:20
    • Quote van 13 Jun 2018 om 11:17
      En wat heeft hij bereikt?
    Welke trainer heeft wel gepresenteerd en is geschikt en ook nog te betalen ???
  • 13 Jun 2018 om 12:18
    • Quote van 13 Jun 2018 om 11:21
      Heb liever een nieuwe trainer en dan Pusic assistent
    Beste Socrates, m.i. moet Pusic gewoon de kans gegund worden met een fatsoenlijke selectie. Het is per slot van rekening 1e divisie... dat moet hij kunnen.... (Fr)(T)ed weten wel hoe e.e.a. opgezet moet worden. Ik ga ervan uit dat Marino de kans krijgt om zich te bewijzen.
  • 13 Jun 2018 om 11:58
    Dan wordt het wel een heel onervaren duo. Kww
  • 13 Jun 2018 om 11:57
    • Quote van 13 Jun 2018 om 11:30
      Hans de Koning? Man....hou toch op. Waar is die 'bamischijf' geslaagd als trainer?
    Volendam en Eagles. Is al wel weer een tijdje terug.
  • 13 Jun 2018 om 11:53
    • Quote van 13 Jun 2018 om 10:47
      Ultee.....weg ermee. Heeft niets toegevoegd als assistent....
    Is onzin. Onder Pusic hebben we meer punten gepakt dan in de hele rest van het seizoen. Sterker nog, met het gemiddelde van onder Pusic waren we er ruim in gebleven. Daar had Ultee op tactisch gebied een grote inbreng in. Onder Verbeek is ie juist aan de kant geschoven en zag je het team tactisch ineenstorten.

    In een combi Pusic-Ultee waarbij Pusic als motivator optreedt en Ultee het tactische werk doet heb ik nog best vertrouwen eigenlijk.
  • 13 Jun 2018 om 11:30
    • Quote van 13 Jun 2018 om 11:26
      Ik vind dat naast de charme Pusic iemand met de harde hand en woorden er bij moet staan. Hans de Koning en dan samen met Garcia.
    Hans de Koning? Man....hou toch op. Waar is die 'bamischijf' geslaagd als trainer?
  • 13 Jun 2018 om 11:26
    • Quote van 13 Jun 2018 om 11:21
      Heb liever een nieuwe trainer en dan Pusic assistent
    Ik vind dat naast de charme Pusic iemand met de harde hand en woorden er bij moet staan. Hans de Koning en dan samen met Garcia.
  • 13 Jun 2018 om 11:25
    • Quote van 13 Jun 2018 om 11:21
      Heb liever een nieuwe trainer en dan Pusic assistent
    Mijn idee !
  • 13 Jun 2018 om 11:25
    • Quote van 13 Jun 2018 om 11:21
      Heb liever een nieuwe trainer en dan Pusic assistent
    Inderdaad Socrates, maar ik denk dat daar een prijskaartje aan hangt die FC Twente niet kan of wil betalen....
  • 13 Jun 2018 om 11:24
    • Quote van 13 Jun 2018 om 11:17
      En wat heeft hij bereikt?
    Dat kan 2010 je niet vertellen. Teksten knippen en plakken is eenvoudiger voor hem....
  • 13 Jun 2018 om 11:21
    Heb liever een nieuwe trainer en dan Pusic assistent
  • 13 Jun 2018 om 11:17
    • Quote van 13 Jun 2018 om 10:53
      Garcia Garcia werd in het verleden door Ted van Leeuwen als speler naar AGOVV gehaald en daar verdiende hij een transfer naar SC Heerenveen. Garcia Garcia kwam in Nederland tevens uit voor Heracles Almelo, FC Groningen en VVV-Venlo.
    En wat heeft hij bereikt?
  • 13 Jun 2018 om 10:56
    • Quote van 13 Jun 2018 om 10:50
      Die TC haha weet ook niets van hem , maar neem toch aan dat dit besproken is met Fred , Kammetje , Ted ? Wat heeft hij de afgelopen tijd gedaan dan ?
    Welke meerwaarde heeft Sjors dan gehad Ja Die?
  • 13 Jun 2018 om 10:53
    • Quote van 13 Jun 2018 om 10:46
      Kan iemand mij meer vertellen over hem? Ik ken hem nog niet zo goed.
    Garcia Garcia werd in het verleden door Ted van Leeuwen als speler naar AGOVV gehaald en daar verdiende hij een transfer naar SC Heerenveen. Garcia Garcia kwam in Nederland tevens uit voor Heracles Almelo, FC Groningen en VVV-Venlo.
  • 13 Jun 2018 om 10:50
    Die TC haha weet ook niets van hem , maar neem toch aan dat dit besproken is met Fred , Kammetje , Ted ? Wat heeft hij de afgelopen tijd gedaan dan ?
  • 13 Jun 2018 om 10:47
    Ultee.....weg ermee. Heeft niets toegevoegd als assistent....
  • 13 Jun 2018 om 10:46
    Kan iemand mij meer vertellen over hem? Ik ken hem nog niet zo goed.
  • 13 Jun 2018 om 10:28
    • Quote van 13 Jun 2018 om 10:26
      Yes we krijgen een heraclied...
    Een oud Heraclied. Dit noem ik frisse wind. Laat maar komen.
  • 13 Jun 2018 om 10:26
    Yes we krijgen een heraclied...
vrijdag 24 augustus 2018
20:00
Volledige programma ›