''Joop Munsterman sprong wel altijd voor Vak-P in de bres''

( 69 reacties)
''Joop Munsterman sprong wel altijd voor Vak-P in de bres''

Vak-P heeft deze week via Facebook laten weten dat donderdag de bodemprocedure dient naar aanleiding van de inval in het supportershome. Casper Meppelink laat weten dat de supportersvereniging het afgelopen jaar weinig steun heeft gehad. 

"Als Vak P zijn we afgelopen seizoen door bijna iedereen in de steek gelaten", legt hij uit in gesprek met de Twaalfde Man. "Door de club, door de gemeente en door andere supportersverenigingen. Van Joop Munsterman kon je zeggen wat je wilde, maar hij sprong wel altijd voor ons in de bres. Die mentaliteit hebben we de laatste tijd gemist bij de leiding", vervolgt Meppelink kritisch.

"Nu wordt er gelukkig eindelijk wat opgepakt, nadat we in maart de supportersavond volledig hebben overgenomen", blikt hij terug. "We hebben, gebaseerd op feiten, laten inzien hoe de club er echt voor stond en dat de tijd van pappen en nathouden is geweest. Ik ben ervan overtuigd dat, als een goed werkend Vak P zou zijn gesteund door de club en de andere supporters, we meer punten hadden gehaald en degradatie misschien wel voorkomen had kunnen worden", besluit Meppelink. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Jun 2018 om 16:19
    Ik heb Joop nog nooit afgebrand gelukkig en vanaf dag 1 een Twentse held genoemd
  • 15 Jun 2018 om 00:59
    • Quote van 13 Jun 2018 om 18:20
      100% mee eens. Joop was een verbinder. Heeft met heel zn hart en ziel aan onze club gebouwd en heeft het aantal supportersverenigingen enorm uitgebreid. Jan zat vooral in de studio bij Ziggo. Bovendien zat Joop regelmatig tussen de gewone supporters. Dat heb ik Van Halst nog nooit zien doen. Hij zou in elk geval nog een keer op een fatsoenlijke manier bedankt moeten worden voor zijn tomeloze inzet! Ik vind het schandalig hoe iedereen is meegegaan in de hetze van de knvb tegen Joop
    Opeens zijn er weer heel veel mensen die joop nog eens niet zo slecht vinden. Raar, eerst door alles en iedereen afgebrand worden en nu deze reacties. Ik heb het gevoel dat dezelfde mensen die Joop toen afbranden nu weer bij de positieven komen en zich realiseren wat deze man allemaal voor deze club gedaan heeft. Tuurlijk heeft hij grove fouten gemaakt maar niet met de intensie om Twente te benadelen.
  • 15 Jun 2018 om 00:45
    • Quote van 14 Jun 2018 om 09:43
      Goede post Scorpio....eerlijk is eerlijk, maar ook Joop was en is niet vrij van zonden.....
    Wat zijn er veel mensen opeens weer positief over Munsterman!!!
  • 14 Jun 2018 om 13:15
    • Quote van 14 Jun 2018 om 09:42
      De beter betaalde banen die Joop verstrekte waren stuk gebaseerd op vriendschappen of bekenden van Joop. Het was bekend dat Joop ja-knikkers om zich heen ging verzamelen. Je bijt namelijk niet in de hand die je voert....toch?
    Dan weet ik waar scorpio69 uit gegeten heeft :-)
  • 14 Jun 2018 om 13:11
    • Quote van 14 Jun 2018 om 07:29
      Niet te duur, zijn allemaal met winst verkocht, dus netto is men er beter van geworden. Sportieve succes en extra tv-gelden als gevolg van de betere spelers nog niet eens meegenomen.
    Zeg ik ook,maar voor een chadli was de winst bv ergens tussen de 7 en 9 miljoen omdat rutten hem voor weinig ophaalde! Neem je leroi fer die verkoop je ook rond dat bedrag,maar koste je ook tussen de 5 en 7 miljoen dat was munsterman. Vandaar mijn stelling voor de grootste financiële klappers moet je bij rutten zijn niet bij munsterman!
  • 14 Jun 2018 om 11:43
    Uitspraak volgt binnen nu en 6 weken
  • 14 Jun 2018 om 11:25
    • Quote van 14 Jun 2018 om 09:43
      Goede post Scorpio....eerlijk is eerlijk, maar ook Joop was en is niet vrij van zonden.....
    Zeker niet, Maar Joop was naast voorzitter vooral Twentefan.
    En heeft zeker ook fouten gemaakt, wel had hij altijd Twente op 1 staan.

    Hij heeft ons veel positiefs gebracht en ons eerder al gered van de afgrond.

    Hij blijft imo een Twentse Held!
  • 14 Jun 2018 om 09:43
    • Quote van 13 Jun 2018 om 21:50
      Man, wat kun jij het ver zoeken zeg. Dat is een ziekte.
      Samenwerking heet dat en vak p is altijd serieus genomen door Munsterman. Doordat er werd geluistert en dingen werden gerealiseerd hoefde vak p niet meer zo kritisch te zijn. Nu onder nieuw bewind is vak p weer bij af omdat ze gewoon niet meer serieus genomen worden. Dus de oorzaak dat het nu onrustiger is bij vak p ligt bij het feit dat als je het gevoel krijgt dat je niet serieus genomen wordt en niet andersom zoals jij zegt.
      Rust is heel belangrijk bij een club en dat betekent betrokkenheid creeeren bij alle partijen. Partijen een gevoel geven dat ze erbij horen en ook mogen meedoen en denken. Ze hebben een prachtig home gekregen in het nieuwe stadion. De sluiting daarvan is gewoon jaloezie van mensen die helemaal niets met FC Twente hebben. Alles wat Munsterman heeft gerealiseerd moest afgebroken worden zodat niemand er meer aan herinnert kan worden. De zwakkeren hebben de club overgenomen en de club kapot gemaakt. Niet Munsterman.
    Goede post Scorpio....eerlijk is eerlijk, maar ook Joop was en is niet vrij van zonden.....
  • 14 Jun 2018 om 09:42
    • Quote van 13 Jun 2018 om 21:31
      De toenmalige voorzitter een baan gegeven. De band was te vriendschappelijk , ook vak P is door hem zand in de ogen gestrooid. Ik weet zeker dat als de band niet zo was, de pleuris wat betreft zijn wanpraktijken veel eerder was los gebarsten. Vak P stond altijd voor kritisch, maar dat was onder Munsterman ver te zoeken.
    De beter betaalde banen die Joop verstrekte waren stuk gebaseerd op vriendschappen of bekenden van Joop. Het was bekend dat Joop ja-knikkers om zich heen ging verzamelen. Je bijt namelijk niet in de hand die je voert....toch?
  • 14 Jun 2018 om 09:37
    Joop was slim door Porc een bestuurlijke baan te geven. Een achterliggende gedachte zou inderdaad kunnen zijn geweest; Hiermee versterk ik de banden met Vak-P, maar vergeet daarnaast niet dat Porc zelf ook geen domme jongen was en is, en dan bedoel ik qua school opleiding(en) en know how in bepaalde zaken.

    Joop heeft de figuurlijke kracht en liefde voor de club vanuit Vak-P nooit onderschat.....JvH wel. Joop heeft ontiegelijk veel fout gedaan, dat is een feit gebleken, maar hij heeft nooit Vak-P verraden.....JvH wel.

    Conclusie in deze: JvH heeft echt alles fout gedaan.....alles!
  • 14 Jun 2018 om 07:29
    • Quote van 14 Jun 2018 om 02:58
      Denk dat het meeste geld verdiend is door Rutten door spelers als chadli te halen voor een appel en een ei en spelers met een smetje als elia en talenten uit de jeugd als arnoutovich ola john onze vriend uit Rusland! Ok onder munsterman is ook geld verdiend met transfers maar toch beduindend minder omdat deze spelers ook al veel meer kosten om aan te trekken eigenlijk veel te duur voor een club als twente vandaar ook de huidige financiële problemen!
    Niet te duur, zijn allemaal met winst verkocht, dus netto is men er beter van geworden. Sportieve succes en extra tv-gelden als gevolg van de betere spelers nog niet eens meegenomen.
  • 14 Jun 2018 om 02:58
    • Quote van 13 Jun 2018 om 23:04
      Daar is het waar het allemaal begint. Dat is de leidraad naar de totale ondergang van FC Twente. Onder de tijd van Munsterman die groot dacht bracht dat hele grote bedragen op. Miljoenen! De spelers zorgden voor opbrengsten. Toen het voetbalbedrijf onder Munsterman ook ging haperen gingen we snel bergafwaarts. We hebben nog even kunnen profiteren van de opbrengsten van spelers die onder Munsterman aangekocht waren. En nu zelfs als er spelers bij andere clubs verkocht worden krijgen we geld. Dat is allemaal weg nu. We hebben niks meer. Allemaal afgebroken door onervaren mensen die op korte termijn beleid voeren ipv groot te denken en langer termijn denken.
      Dat is wat de investeerders weer terug willen. Beleid voor langer termijn en spelers die waarde vertegenwoordigen en voor opbrengsten zorgen.
      Als dat allemaal van de grond komt samen met Bleuming en Ted dan is er weer toekomst voor onze club en dan kunnen de schulden ook naar beneden gebracht worden. Meer is er niet.
    Denk dat het meeste geld verdiend is door Rutten door spelers als chadli te halen voor een appel en een ei en spelers met een smetje als elia en talenten uit de jeugd als arnoutovich ola john onze vriend uit Rusland! Ok onder munsterman is ook geld verdiend met transfers maar toch beduindend minder omdat deze spelers ook al veel meer kosten om aan te trekken eigenlijk veel te duur voor een club als twente vandaar ook de huidige financiële problemen!
  • 14 Jun 2018 om 02:51
    • Quote van 13 Jun 2018 om 20:41
      Wat is normaal doen? Alle emoties uitroeien. Je hart stopzetten? Denken, denken, denken?
      Man, jij kunt heel makkelijk praten. Wat is normaal?
    Mijn excuses heb het idd over normaal doen heb nachtdienst ben iets minder helder :-) Maar was een knipoog naar de teksten binnen fc twente over normaal doen ! Wat ik normaal doen vind voor vak p als je supporter bent en dus support dan mag je gerust kritisch zijn en zaken aan de order stellen. Maar denken dat ze meer punten kunnen halen door vak p dat helt toch een beetje naar zelf overschatting en niet normaal doen dus! Je reageert wel erg fel trouwens moeite als iemand een andere mening is aangedaan? Ook niet normaal soms ligt de waarheid in het midden.
  • 14 Jun 2018 om 02:43
    • Quote van 13 Jun 2018 om 20:41
      Wat is normaal doen? Alle emoties uitroeien. Je hart stopzetten? Denken, denken, denken?
      Man, jij kunt heel makkelijk praten. Wat is normaal?
    Waar heb ik het over normaal doen in mijn verhaal? Weet niet wat je gebruikt heb maar goed nu doe ik het dan toch ;-) doe normaal joh!!!
  • 13 Jun 2018 om 23:04
    • Quote van 13 Jun 2018 om 22:53
      graag dan de juiste voetballers
    Daar is het waar het allemaal begint. Dat is de leidraad naar de totale ondergang van FC Twente. Onder de tijd van Munsterman die groot dacht bracht dat hele grote bedragen op. Miljoenen! De spelers zorgden voor opbrengsten. Toen het voetbalbedrijf onder Munsterman ook ging haperen gingen we snel bergafwaarts. We hebben nog even kunnen profiteren van de opbrengsten van spelers die onder Munsterman aangekocht waren. En nu zelfs als er spelers bij andere clubs verkocht worden krijgen we geld. Dat is allemaal weg nu. We hebben niks meer. Allemaal afgebroken door onervaren mensen die op korte termijn beleid voeren ipv groot te denken en langer termijn denken.
    Dat is wat de investeerders weer terug willen. Beleid voor langer termijn en spelers die waarde vertegenwoordigen en voor opbrengsten zorgen.
    Als dat allemaal van de grond komt samen met Bleuming en Ted dan is er weer toekomst voor onze club en dan kunnen de schulden ook naar beneden gebracht worden. Meer is er niet.
  • 13 Jun 2018 om 22:53
    • Quote van 13 Jun 2018 om 22:00
      Die schulden is helemaal niet zo erg. We zijn met al die schulden ook 7de geworden. Die schulden waren onder controle. Alles was opgelost na een lang traject van onderhandelen. Afgelopen jaar heeft van Halst met zijn aankoopbeleid ons de doodsteek gegeven omdat hij gewoon niet genoeg ervaring heeft op technisch vlak. Hij dacht het komt wel goed. Hij heeft nooit gedacht dat we konden degraderen. Hij leefde in een droomwereld. In de loop van het seizoen begon die pas te bedenken dat het misschien toch mogelijk was om te degraderen. De volgende gok was Verbeek en nog een assistent erbij omdat hij te bang was om tegen Verbeek te zeggen we hebben er genoeg en er is op dit moment geen geld. Hoezo geen geld? Er is ook afgelopen seizoen weer met geld gesmeten. En uiteindelijk heeft het nog eens 5 miljoen extra gekost omdat we dat als tv geld niet meer krijgen. Niemand kan met geld omgaan bij FC Twente. Dat is de reden dat de mensen die nu aandelen willen kopen zeggen dat dat geld niet gebruikt mag worden om schulden af te lossen maar puur en alleen voor het voetbalbedrijf zodat er weer prestatie komen. Daar begint de winst. Als het voetbalbedrijf niet presteert leg je er altijd geld bij.
    graag dan de juiste voetballers
  • 13 Jun 2018 om 22:01
    • Quote van 13 Jun 2018 om 21:51
      Dat vind ik wel erg makkelijk scoren , en vak P is altijd kritisch geweest . Maar de afstand die er na het vertrek van Joop is gegroeid onder de nieuwe bestuurders , waaronder die kale rat , is vak P veraden door oa die kale . Terwijl Joop met zulke dingen vaak achter vak P bleef staan , en vak P nooit zo veraden zou hebben .
    Dat vak P de gek aan is gestoken door van Halst staat daar buiten.
  • 13 Jun 2018 om 22:00
    • Quote van 13 Jun 2018 om 21:53
      tuurlijk het had allemaal anders gekund ..geen schulden dan ook niet dit stadion ..nog steeds dan op het nivo van de uit Almelo dat het dak is ingestort was ook zijn schuld ...dat we geen kampioen werden in 020 was ook zijn schuld....zijn schuld dus dat 20 milj. minder inkomsten hadden tja..
    Die schulden is helemaal niet zo erg. We zijn met al die schulden ook 7de geworden. Die schulden waren onder controle. Alles was opgelost na een lang traject van onderhandelen. Afgelopen jaar heeft van Halst met zijn aankoopbeleid ons de doodsteek gegeven omdat hij gewoon niet genoeg ervaring heeft op technisch vlak. Hij dacht het komt wel goed. Hij heeft nooit gedacht dat we konden degraderen. Hij leefde in een droomwereld. In de loop van het seizoen begon die pas te bedenken dat het misschien toch mogelijk was om te degraderen. De volgende gok was Verbeek en nog een assistent erbij omdat hij te bang was om tegen Verbeek te zeggen we hebben er genoeg en er is op dit moment geen geld. Hoezo geen geld? Er is ook afgelopen seizoen weer met geld gesmeten. En uiteindelijk heeft het nog eens 5 miljoen extra gekost omdat we dat als tv geld niet meer krijgen. Niemand kan met geld omgaan bij FC Twente. Dat is de reden dat de mensen die nu aandelen willen kopen zeggen dat dat geld niet gebruikt mag worden om schulden af te lossen maar puur en alleen voor het voetbalbedrijf zodat er weer prestatie komen. Daar begint de winst. Als het voetbalbedrijf niet presteert leg je er altijd geld bij.
  • 13 Jun 2018 om 21:53
    • Quote van 13 Jun 2018 om 21:01
      Ja klopt als je goed leest vermeld ik ook dat er fouten zijn gemaakt , maar als voorzitter was Joop wel een man met emotie voor de club . En ja was de band met oa Vak P beter , maar ik bedoelde Joop was wel echt een man met Twente hart , en dat mis ik bij deze koude kak een beetje , beetje emotieloos . Maar tuurlijk Joop heeft hele ernstige fouten gemaakt echt wel en de club op het spel gezet , maar hij heeft ook veel goeds gedaan hij had wel een echt Fc Twente hart . En dat kon je van graaier JvH niet zeggen , want die heeft het allemaal nog veel erger gemaakt .
    tuurlijk het had allemaal anders gekund ..geen schulden dan ook niet dit stadion ..nog steeds dan op het nivo van de uit Almelo dat het dak is ingestort was ook zijn schuld ...dat we geen kampioen werden in 020 was ook zijn schuld....zijn schuld dus dat 20 milj. minder inkomsten hadden tja..
  • 13 Jun 2018 om 21:51
    • Quote van 13 Jun 2018 om 21:31
      De toenmalige voorzitter een baan gegeven. De band was te vriendschappelijk , ook vak P is door hem zand in de ogen gestrooid. Ik weet zeker dat als de band niet zo was, de pleuris wat betreft zijn wanpraktijken veel eerder was los gebarsten. Vak P stond altijd voor kritisch, maar dat was onder Munsterman ver te zoeken.
    Dat vind ik wel erg makkelijk scoren , en vak P is altijd kritisch geweest . Maar de afstand die er na het vertrek van Joop is gegroeid onder de nieuwe bestuurders , waaronder die kale rat , is vak P veraden door oa die kale . Terwijl Joop met zulke dingen vaak achter vak P bleef staan , en vak P nooit zo veraden zou hebben .
  • 13 Jun 2018 om 21:50
    • Quote van 13 Jun 2018 om 21:31
      De toenmalige voorzitter een baan gegeven. De band was te vriendschappelijk , ook vak P is door hem zand in de ogen gestrooid. Ik weet zeker dat als de band niet zo was, de pleuris wat betreft zijn wanpraktijken veel eerder was los gebarsten. Vak P stond altijd voor kritisch, maar dat was onder Munsterman ver te zoeken.
    Man, wat kun jij het ver zoeken zeg. Dat is een ziekte.
    Samenwerking heet dat en vak p is altijd serieus genomen door Munsterman. Doordat er werd geluistert en dingen werden gerealiseerd hoefde vak p niet meer zo kritisch te zijn. Nu onder nieuw bewind is vak p weer bij af omdat ze gewoon niet meer serieus genomen worden. Dus de oorzaak dat het nu onrustiger is bij vak p ligt bij het feit dat als je het gevoel krijgt dat je niet serieus genomen wordt en niet andersom zoals jij zegt.
    Rust is heel belangrijk bij een club en dat betekent betrokkenheid creeeren bij alle partijen. Partijen een gevoel geven dat ze erbij horen en ook mogen meedoen en denken. Ze hebben een prachtig home gekregen in het nieuwe stadion. De sluiting daarvan is gewoon jaloezie van mensen die helemaal niets met FC Twente hebben. Alles wat Munsterman heeft gerealiseerd moest afgebroken worden zodat niemand er meer aan herinnert kan worden. De zwakkeren hebben de club overgenomen en de club kapot gemaakt. Niet Munsterman.
  • 13 Jun 2018 om 21:31
    • Quote van 13 Jun 2018 om 21:21
      Verklaar je nader aub
    De toenmalige voorzitter een baan gegeven. De band was te vriendschappelijk , ook vak P is door hem zand in de ogen gestrooid. Ik weet zeker dat als de band niet zo was, de pleuris wat betreft zijn wanpraktijken veel eerder was los gebarsten. Vak P stond altijd voor kritisch, maar dat was onder Munsterman ver te zoeken.
  • 13 Jun 2018 om 21:21
    • Quote van 13 Jun 2018 om 21:19
      Joop heeft het heel slim gespeeld en vak P jarenlang monddood gemaakt ......
    Verklaar je nader aub
  • 13 Jun 2018 om 21:19
    • Quote van 13 Jun 2018 om 17:31
      Mooi gezegd kerel , en is nog waar ook !!! En wat ik wel mooi vond aan Joop is dat je een voorzitter had die echt binding had met de club en hield van Twente zoals wij doen . En dat zag je en zie je niet meer die emotionele betrokkenheid . En ondanks zijn grove fouten heeft hij ook heel veel goed gedaan , kijk in wat voor stadion we spelen .
    Joop heeft het heel slim gespeeld en vak P jarenlang monddood gemaakt ......
  • 13 Jun 2018 om 21:02
    • Quote van 13 Jun 2018 om 20:56
      Ik ook en ik ben dat vingertje wijzen naar ons wel zo zat.
    Ik ook Messi echt spuugzat
  • 13 Jun 2018 om 21:01
    • Quote van 13 Jun 2018 om 20:55
      Kijk dan ook eens wat ons dat gekost heeft en nog steeds kost. Een enorme schuldenlast is er ontstaan en is nu nog steeds aanwezig.
    Ja klopt als je goed leest vermeld ik ook dat er fouten zijn gemaakt , maar als voorzitter was Joop wel een man met emotie voor de club . En ja was de band met oa Vak P beter , maar ik bedoelde Joop was wel echt een man met Twente hart , en dat mis ik bij deze koude kak een beetje , beetje emotieloos . Maar tuurlijk Joop heeft hele ernstige fouten gemaakt echt wel en de club op het spel gezet , maar hij heeft ook veel goeds gedaan hij had wel een echt Fc Twente hart . En dat kon je van graaier JvH niet zeggen , want die heeft het allemaal nog veel erger gemaakt .
  • 13 Jun 2018 om 20:56
    • Quote van 13 Jun 2018 om 20:54
      Ook ik vind dit een niet te plaatsen reactie van hem , maar goed het zal allemaal wel . Pfff word er echt moe van
    Ik ook en ik ben dat vingertje wijzen naar ons wel zo zat.
  • 13 Jun 2018 om 20:56
    • Quote van 13 Jun 2018 om 20:41
      Wat is normaal doen? Alle emoties uitroeien. Je hart stopzetten? Denken, denken, denken?
      Man, jij kunt heel makkelijk praten. Wat is normaal?
    Denk dat hij dat zelf niet weet , emotie bij een club is bij hem wereldvreemd totaal doorgeslagen .
  • 13 Jun 2018 om 20:55
    • Quote van 13 Jun 2018 om 17:31
      Mooi gezegd kerel , en is nog waar ook !!! En wat ik wel mooi vond aan Joop is dat je een voorzitter had die echt binding had met de club en hield van Twente zoals wij doen . En dat zag je en zie je niet meer die emotionele betrokkenheid . En ondanks zijn grove fouten heeft hij ook heel veel goed gedaan , kijk in wat voor stadion we spelen .
    Kijk dan ook eens wat ons dat gekost heeft en nog steeds kost. Een enorme schuldenlast is er ontstaan en is nu nog steeds aanwezig.
  • 13 Jun 2018 om 20:54
    • Quote van 13 Jun 2018 om 20:52
      Dat viel mij ook op. Ik vind dat deze man heel erg overdrijft.
    Ook ik vind dit een niet te plaatsen reactie van hem , maar goed het zal allemaal wel . Pfff word er echt moe van
  • 13 Jun 2018 om 20:52
    • Quote van 13 Jun 2018 om 20:38
      Laatste stukje in dit artikel beetje overdreven als de club beter had samengewerkt met vak p hadden ze meer punten gehaald beetje zelfoverschatting of ik moet het verkeerd begrijpen dan hoor ik het graag!
    Dat viel mij ook op. Ik vind dat deze man heel erg overdrijft.
  • 13 Jun 2018 om 20:41
    • Quote van 13 Jun 2018 om 18:35
      Denk dat vak p en joop munsterman ook veel raakvlakken hebben en hadden! Beide dragen twente een warm hart toe en beide hebben veel moois en goeds voor de club gedaan! Helaas zijn ze zich ook beide grote gaan vinden dan de club en overschatten zich beiden verschrikkelijk! De club gaat weer normaal doen nu joop en vak p nog!
    Wat is normaal doen? Alle emoties uitroeien. Je hart stopzetten? Denken, denken, denken?
    Man, jij kunt heel makkelijk praten. Wat is normaal?
  • 13 Jun 2018 om 20:38
    • Quote van 13 Jun 2018 om 18:46
      Vakp groter gaan vinden dan de club??? Leg me dat eens uit a.u.b
    Laatste stukje in dit artikel beetje overdreven als de club beter had samengewerkt met vak p hadden ze meer punten gehaald beetje zelfoverschatting of ik moet het verkeerd begrijpen dan hoor ik het graag!
  • 13 Jun 2018 om 19:19
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:48
      Zonder hem waren we in 2007 al failliet.
    Met 'hem' bedoel je Plageman neem ik aan?
  • 13 Jun 2018 om 18:46
    • Quote van 13 Jun 2018 om 18:35
      Denk dat vak p en joop munsterman ook veel raakvlakken hebben en hadden! Beide dragen twente een warm hart toe en beide hebben veel moois en goeds voor de club gedaan! Helaas zijn ze zich ook beide grote gaan vinden dan de club en overschatten zich beiden verschrikkelijk! De club gaat weer normaal doen nu joop en vak p nog!
    Vakp groter gaan vinden dan de club??? Leg me dat eens uit a.u.b
  • 13 Jun 2018 om 18:35
    • Quote van 13 Jun 2018 om 16:29
      Beste Janneman, onder een steen gelegen? Vak-P moet volgens jou iets toegeven wat nooit is bewezen en dat zelfs dmv het ophangen van camera’s in het home nooit echt dealer bewijs is gevonden? Dit in tegenstelling van het stadion, maar dat doet voor jou natuurlijk niet ter zake? Wat Meppelink bedoelt is dat de club en de fans verder van elkaar afstaan dan ooit en dat dit ook te merken is dat de fans elkaar niet meer ‘half staan’. We naaien elkaar liever dan elkaar te helpen. Zeker ook toen bleek dat de bestuursleden helemaal niks hierna van doen hadden. Over het aandragen van oplossingen kan ik ook kort zijn ( en dan treed ik alweer in herhaling); de gesprekken met de club en het aandragen van oplossingen door het bestuur van Vak-P dateren van januari 2016, ruim een jaar voor de inval. Ga dus niet klakkeloos reageren en al helemaal niet als je totaal geen kennis van zaken hebt. Iemand veroordelen is makkelijk, iemand een fout toegeven blijkbaar niet.
    Denk dat vak p en joop munsterman ook veel raakvlakken hebben en hadden! Beide dragen twente een warm hart toe en beide hebben veel moois en goeds voor de club gedaan! Helaas zijn ze zich ook beide grote gaan vinden dan de club en overschatten zich beiden verschrikkelijk! De club gaat weer normaal doen nu joop en vak p nog!
  • 13 Jun 2018 om 18:20
    100% mee eens. Joop was een verbinder. Heeft met heel zn hart en ziel aan onze club gebouwd en heeft het aantal supportersverenigingen enorm uitgebreid. Jan zat vooral in de studio bij Ziggo. Bovendien zat Joop regelmatig tussen de gewone supporters. Dat heb ik Van Halst nog nooit zien doen. Hij zou in elk geval nog een keer op een fatsoenlijke manier bedankt moeten worden voor zijn tomeloze inzet! Ik vind het schandalig hoe iedereen is meegegaan in de hetze van de knvb tegen Joop
  • 13 Jun 2018 om 17:55
    Joop terug!
  • 13 Jun 2018 om 17:31
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:20
      Feit blijft dat we zonder hem al lang weg waren.
      Hij heeft altijd het beste met Twente voor gehad.
      Ons vele successen gebracht, en inderdaad aan het eind gegokt en verloren.

      Wel ben ik er 100% van overtuigd dat wanneer datzelfde bij ajax of feijenoord gebeurt zou zijn de gevolgen veel minder drastisch zouden zijn geweest.

      Het was ook (niet alleen) een hetze van de knvb, Twente werd een serieuze bedreiging voor het westen en dat werd vakkundig de nek omgedraaid.
    Mooi gezegd kerel , en is nog waar ook !!! En wat ik wel mooi vond aan Joop is dat je een voorzitter had die echt binding had met de club en hield van Twente zoals wij doen . En dat zag je en zie je niet meer die emotionele betrokkenheid . En ondanks zijn grove fouten heeft hij ook heel veel goed gedaan , kijk in wat voor stadion we spelen .
  • 13 Jun 2018 om 16:42
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:42
      Met Joop was je nooit gedegradeerd. Dat mag je van Halst voor bedanken!
      Het is en/en en niet en/of zoals jij wilt zeggen. Het is niet alleen de schuld van Munsterman. Van iedereen die FC Twente een warm hart toedraagt. Iedereen heeft gefaald door huilie huilie te doen.
      Nu zoveel jaar later zijn we gedegradeerd terwijl we een jaar daarvoor onder Ted 7de werden. Allemaal de schuld van Munsterman. Man als er iemand dom is dan ben jij het wel omdat je alleen het slechte wil zien en het heerlijk vind om mensen die verantwoording hebben genomen achteraf te bekritiseren. Munsterman was 1 van de beste voorzitters die FC Twente ooit heeft gehad. Of je dat nu leuk vind of niet, dat is een feit!
    Dom dom dom alles wat nu gebeurd is begon bij joop! Jan het ook zo stellen als joop niet was doorgeslagen dan had jan nooit op die positie gezeten dus het begint toch echt bij joop!
  • 13 Jun 2018 om 16:39
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:48
      Zonder hem waren we in 2007 al failliet.
    Ja dan beter in 2018 bedankt Joop!
  • 13 Jun 2018 om 16:38
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:40
      Alleen als jij dan je oogklepjes weer opdoet :)
    Wordt lastig, ik wil jou wel een paar klepjes op je ogen geven ;))
  • 13 Jun 2018 om 16:29
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:43
      Het is van beide kanten niet goed gelopen. Wat me wel heel erg verbaast is dat meneer Meppelink zegt dat FC Twente misschien niet gedegradeerd zou zijn met een 'goed werkend' Vak P. Als dat waar is, speldt hijzelf Vak P een brevet van onvermogen op de borst, dan zou Vak P zich de ogen uit de kop moeten schamen dat nota bene diegenen die zichzelf graag als 'beste supporters' laten betitelen mede schuldig zijn aan degradatie. Als deze meneer Meppelink nu ruiterlijk zou toegeven dat er illegale dingen hebben plaatsgevonden in/rond het home van vak P, en dat ze volledige medewerking verlenen aan iedereen om ervoor te zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren, dan was het probleem allang opgelost en het home allang weer open. Iets meer zelfreinigend vermogen doet wonderen.
    Beste Janneman, onder een steen gelegen? Vak-P moet volgens jou iets toegeven wat nooit is bewezen en dat zelfs dmv het ophangen van camera’s in het home nooit echt dealer bewijs is gevonden? Dit in tegenstelling van het stadion, maar dat doet voor jou natuurlijk niet ter zake? Wat Meppelink bedoelt is dat de club en de fans verder van elkaar afstaan dan ooit en dat dit ook te merken is dat de fans elkaar niet meer ‘half staan’. We naaien elkaar liever dan elkaar te helpen. Zeker ook toen bleek dat de bestuursleden helemaal niks hierna van doen hadden. Over het aandragen van oplossingen kan ik ook kort zijn ( en dan treed ik alweer in herhaling); de gesprekken met de club en het aandragen van oplossingen door het bestuur van Vak-P dateren van januari 2016, ruim een jaar voor de inval. Ga dus niet klakkeloos reageren en al helemaal niet als je totaal geen kennis van zaken hebt. Iemand veroordelen is makkelijk, iemand een fout toegeven blijkbaar niet.
  • 13 Jun 2018 om 16:22
    • Quote van 13 Jun 2018 om 16:03
      Heb altijd gezegd dat we Joop zijn fouten moesten vergeven en hem de kans geven om ervan te leren. Daarvoor door iedereen verguisd hier. Wat vak P betreft, word het ook tijd dat ze minder hoog van de toren gaan blazen en zichzelf niet teveel op de borst blijven kloppen. Dat houd je veel scherper en helpt je de juiste keuzes te maken.
    Waar slaat dat over Vakp nu weer op. Volgens mij steunden ze het hele seizoen Twente op een super sfeer hoor.
  • 13 Jun 2018 om 16:03
    Heb altijd gezegd dat we Joop zijn fouten moesten vergeven en hem de kans geven om ervan te leren. Daarvoor door iedereen verguisd hier. Wat vak P betreft, word het ook tijd dat ze minder hoog van de toren gaan blazen en zichzelf niet teveel op de borst blijven kloppen. Dat houd je veel scherper en helpt je de juiste keuzes te maken.
  • 13 Jun 2018 om 15:40
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:47
      Geen probleem, ga maar even in de hoek staan.
    Alleen als jij dan je oogklepjes weer opdoet :)
  • 13 Jun 2018 om 15:22
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:20
      Feit blijft dat we zonder hem al lang weg waren.
      Hij heeft altijd het beste met Twente voor gehad.
      Ons vele successen gebracht, en inderdaad aan het eind gegokt en verloren.

      Wel ben ik er 100% van overtuigd dat wanneer datzelfde bij ajax of feijenoord gebeurt zou zijn de gevolgen veel minder drastisch zouden zijn geweest.

      Het was ook (niet alleen) een hetze van de knvb, Twente werd een serieuze bedreiging voor het westen en dat werd vakkundig de nek omgedraaid.
    Helemaal mee eens!
  • 13 Jun 2018 om 15:20
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:58
      Klopt, en tot en met 2010 was het een ook goede voorzitter en heeft hij veel bereikt. Maar in de jaren erna heeft hij alles weer kapot gemaakt en daarmee de club wel naar de afgrond geleid!
    Feit blijft dat we zonder hem al lang weg waren.
    Hij heeft altijd het beste met Twente voor gehad.
    Ons vele successen gebracht, en inderdaad aan het eind gegokt en verloren.

    Wel ben ik er 100% van overtuigd dat wanneer datzelfde bij ajax of feijenoord gebeurt zou zijn de gevolgen veel minder drastisch zouden zijn geweest.

    Het was ook (niet alleen) een hetze van de knvb, Twente werd een serieuze bedreiging voor het westen en dat werd vakkundig de nek omgedraaid.
  • 13 Jun 2018 om 14:58
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:48
      Zonder hem waren we in 2007 al failliet.
    Klopt, en tot en met 2010 was het een ook goede voorzitter en heeft hij veel bereikt. Maar in de jaren erna heeft hij alles weer kapot gemaakt en daarmee de club wel naar de afgrond geleid!
  • 13 Jun 2018 om 14:48
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:37
      Toch gek hoe snel slechte dingen vergeten worden en goede onthouden! Als ik veel reacties hier lees moet ik lachen om de domheid van enkelen. Natuurlijk heeft joop veel goeds gedaan en moois gebracht in enschede. Maar om nu een standbeeld te willen voor een leugenachtige man met het godsyndroom die ook de grondlegger is van de zwartste dag in de geschiedenis van de club gaat mij te ver!
    Zonder hem waren we in 2007 al failliet.
  • 13 Jun 2018 om 14:47
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:40
      Sorry meester :)
    Geen probleem, ga maar even in de hoek staan.
  • 13 Jun 2018 om 14:43
    Het is van beide kanten niet goed gelopen. Wat me wel heel erg verbaast is dat meneer Meppelink zegt dat FC Twente misschien niet gedegradeerd zou zijn met een 'goed werkend' Vak P. Als dat waar is, speldt hijzelf Vak P een brevet van onvermogen op de borst, dan zou Vak P zich de ogen uit de kop moeten schamen dat nota bene diegenen die zichzelf graag als 'beste supporters' laten betitelen mede schuldig zijn aan degradatie. Als deze meneer Meppelink nu ruiterlijk zou toegeven dat er illegale dingen hebben plaatsgevonden in/rond het home van vak P, en dat ze volledige medewerking verlenen aan iedereen om ervoor te zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren, dan was het probleem allang opgelost en het home allang weer open. Iets meer zelfreinigend vermogen doet wonderen.
  • 13 Jun 2018 om 14:42
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:37
      Toch gek hoe snel slechte dingen vergeten worden en goede onthouden! Als ik veel reacties hier lees moet ik lachen om de domheid van enkelen. Natuurlijk heeft joop veel goeds gedaan en moois gebracht in enschede. Maar om nu een standbeeld te willen voor een leugenachtige man met het godsyndroom die ook de grondlegger is van de zwartste dag in de geschiedenis van de club gaat mij te ver!
    Met Joop was je nooit gedegradeerd. Dat mag je van Halst voor bedanken!
    Het is en/en en niet en/of zoals jij wilt zeggen. Het is niet alleen de schuld van Munsterman. Van iedereen die FC Twente een warm hart toedraagt. Iedereen heeft gefaald door huilie huilie te doen.
    Nu zoveel jaar later zijn we gedegradeerd terwijl we een jaar daarvoor onder Ted 7de werden. Allemaal de schuld van Munsterman. Man als er iemand dom is dan ben jij het wel omdat je alleen het slechte wil zien en het heerlijk vind om mensen die verantwoording hebben genomen achteraf te bekritiseren. Munsterman was 1 van de beste voorzitters die FC Twente ooit heeft gehad. Of je dat nu leuk vind of niet, dat is een feit!
  • 13 Jun 2018 om 14:42
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:37
      Toch gek hoe snel slechte dingen vergeten worden en goede onthouden! Als ik veel reacties hier lees moet ik lachen om de domheid van enkelen. Natuurlijk heeft joop veel goeds gedaan en moois gebracht in enschede. Maar om nu een standbeeld te willen voor een leugenachtige man met het godsyndroom die ook de grondlegger is van de zwartste dag in de geschiedenis van de club gaat mij te ver!
    Hoe snel slechte dingen vergeten worden en goede onthouden?? Het is juist andersom! Heel veel mensen zien Munsterman als een crimineel die alleen op eigen gewin uit is. Standbeeld vind ik ook wat overdreven, want hij heeft veel fout gedaan. Maar ook een kampioenschap gebracht. Daarna is hij op veel te grote voet gaan leven, deels aanstichter van de degradatie nu. Grondlegger is JvH in mijn ogen, die heeft een combinatie van domme zetten en domme pech gehad. Hij mag van mij terugkomen om Twente hier uit te leiden, maar om dezelfde fouten te voorkomen MOET er een RvC komen die overal meteen bovenop zit en alles controleert, tot een nieuw koffiezetapparaat aan toe.
  • 13 Jun 2018 om 14:40
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:35
      Broekie, je weet niet wat je zegt.
    Sorry meester :)
  • 13 Jun 2018 om 14:38
    Ik merk dat langzaam maar zeker het besef komt dat Joop en Aldo het zo slechte niet hebben gedaan. Wat Citrofiel terecht op merkt is dat de fouten die zij hebben gemaakt, opgelost hadden kunnen worden als ze daar de tijd en de kans voor hadden gekregen. Dat is ook wat Joop Munsterman altijd heeft gezegd, geef ons de tijd en we lossen het op, en daar ben ik altijd heilig van overtuigd. En onder Joop is het bestuurlijk nooit zo'n puinhoop geweest als de laatste jaren. Wat mij betreft (hij zal het nooit doen) hoop ik dat hij weer de leiding neemt bij dit FC Twente!
  • 13 Jun 2018 om 14:37
    Toch gek hoe snel slechte dingen vergeten worden en goede onthouden! Als ik veel reacties hier lees moet ik lachen om de domheid van enkelen. Natuurlijk heeft joop veel goeds gedaan en moois gebracht in enschede. Maar om nu een standbeeld te willen voor een leugenachtige man met het godsyndroom die ook de grondlegger is van de zwartste dag in de geschiedenis van de club gaat mij te ver!
  • 13 Jun 2018 om 14:35
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:24
      Haha, natuurlijk verliet hij het schip niet. Hij heeft alle netto tijd gepakt om nog zoveel mogelijk puin onder het tapijt vegen.
    Broekie, je weet niet wat je zegt.
  • 13 Jun 2018 om 14:24
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:14
      Helemaal mee eens, wat hij nu wel of niet heeft gedaan, we zijn allemaal door de media beïnvloed en hij is als slechterik neer gezet. Als hij fraude had gepleegd dan had er wel een juridische steekspel aan de broek gehad. Gewoon met getalletjes spelen, wat zoveel bedrijven doen en waarschijnlijk vele clubs in Nederland. Hij heeft zich gedragen als een echte leider, een kaptein van het schip, nooit heeft hij deze verlaten ook toen vele het wilde laten zinken.
    Haha, natuurlijk verliet hij het schip niet. Hij heeft alle netto tijd gepakt om nog zoveel mogelijk puin onder het tapijt vegen.
  • 13 Jun 2018 om 14:16
    Daar was onze flamboyante zieltjeswinner inderdaad goed in: mensen inpakken (of uitwerken indien kritisch). Wanneer 'wij tegen iedereen' wordt gepredikt, dan moet je niet gek opkijken wanneer je geen hulp krijgt van iedereen. Ik wens Vak P wel alle succes met de rechtszaak, waar de straf buiten proporties is.
  • 13 Jun 2018 om 14:14
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:07
      Standbeeld mee eens, dan wel op het plein.

      Voor de man die ons eerder al gered heeft, dit stadion heeft gegeven, landskampioen heeft gemaakt, CL heeft laten spelen, beker heeft laten winnen, de JC schaal heeft laten winnen.

      Onze Twentse Held Joop Munsterman.
    Helemaal mee eens, wat hij nu wel of niet heeft gedaan, we zijn allemaal door de media beïnvloed en hij is als slechterik neer gezet. Als hij fraude had gepleegd dan had er wel een juridische steekspel aan de broek gehad. Gewoon met getalletjes spelen, wat zoveel bedrijven doen en waarschijnlijk vele clubs in Nederland. Hij heeft zich gedragen als een echte leider, een kaptein van het schip, nooit heeft hij deze verlaten ook toen vele het wilde laten zinken.
  • 13 Jun 2018 om 14:12
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:07
      Standbeeld mee eens, dan wel op het plein.

      Voor de man die ons eerder al gered heeft, dit stadion heeft gegeven, landskampioen heeft gemaakt, CL heeft laten spelen, beker heeft laten winnen, de JC schaal heeft laten winnen.

      Onze Twentse Held Joop Munsterman.
    Ik zou zeggen Joop in de kelder. Of op dr rioolzuiveringsinstallatie naast de GV.
  • 13 Jun 2018 om 14:07
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:01
      1 ding is zeker, de directie van FcT had nooit het dialoog met Vak P moeten vermijden. Ze had altijd de discussie moeten aangaan, omdat zij als goede huisvader voor haar "huurders" dient te zorgen. Logischerwijs horen daar zowel complimenten, als reprimandes bij. Bij een dergelijke benadering had het niet tot een inval hoeven te komen.In het verleden zijn inderdaad, zowel Herman en Dik Wessels, als Joop Munsterman, de discussie nooit uit de weg gegaan. Laten we hopen dat de nieuwe directie begrijpt dat zij ook een "bindende taak" heeft.Laat niet onverlet dat ook Vak P binnen de "huisregels" moet acteren.....
    Het verschil is dat er een nu een jongetje op de hoogste positie zat, die ging huilen of wegrennen als het even moeilijk werd. Echte bestuurders gaan de confrontatie aan en lossen problemen op. Elk probleem is een nog niet georganiseerde oplossing. Van Halst en oplossingen? hahahaha Schijtbak is het die onze club naar de afgrond heeft gebracht en niet Joop Munsterman. Die heeft fouten gemaakt maar die hadden opgelost kunnen worden binnenskamers maar omdat men het open en bloot via de media wou uitvechten is dit het uiteindelijke resultaat. Als Munsterman gefaalt heeft, heeft iedereen die FC Twente een warm hart toedragen gefaalt.
  • 13 Jun 2018 om 14:07
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:03
      Alsnog een standbeeld voor Joop. In vak P dan wel!!! De man die ons naar de afgrond heeft geleid nu aanhalen als goed voorbeeld: foei.
    Standbeeld mee eens, dan wel op het plein.

    Voor de man die ons eerder al gered heeft, dit stadion heeft gegeven, landskampioen heeft gemaakt, CL heeft laten spelen, beker heeft laten winnen, de JC schaal heeft laten winnen.

    Onze Twentse Held Joop Munsterman.
  • 13 Jun 2018 om 14:06
    • Quote van 13 Jun 2018 om 14:04
      Als als als .hebben we allemaal niks aan
    Zwijg gewoon wanneer je niets te melden hebt ipv dat gezuig steeds.
  • 13 Jun 2018 om 14:04
    Als als als .hebben we allemaal niks aan
  • 13 Jun 2018 om 14:03
    Alsnog een standbeeld voor Joop. In vak P dan wel!!! De man die ons naar de afgrond heeft geleid nu aanhalen als goed voorbeeld: foei.
  • 13 Jun 2018 om 14:01
    1 ding is zeker, de directie van FcT had nooit het dialoog met Vak P moeten vermijden. Ze had altijd de discussie moeten aangaan, omdat zij als goede huisvader voor haar "huurders" dient te zorgen. Logischerwijs horen daar zowel complimenten, als reprimandes bij. Bij een dergelijke benadering had het niet tot een inval hoeven te komen.In het verleden zijn inderdaad, zowel Herman en Dik Wessels, als Joop Munsterman, de discussie nooit uit de weg gegaan. Laten we hopen dat de nieuwe directie begrijpt dat zij ook een "bindende taak" heeft.Laat niet onverlet dat ook Vak P binnen de "huisregels" moet acteren.....
  • 13 Jun 2018 om 13:57
    Ikzelf ben ook vóór Vak-P, maar deze Casper wekt bij mij een beetje de indruk van: Help ons, waarom helpt niemand ons. Joop Munsterman hielp ons, dus hij is sowieso al een betere bestuurder. Maar goed, ik ken de beste man niet, en lees alleen de tekst, zonder gezichtsuitdrukking te zien.