''Dit betekent niet dat FC Twente dit bedrag op dit moment beschikbaar heeft''

( 60 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
''Dit betekent niet dat FC Twente dit bedrag op dit moment beschikbaar heeft''

FC Twente heeft via de officiële kanalen tekst en uitleg gegeven over de claim van de Belastingdienst. De club uit Enschede heeft woensdagmiddag laten weten dat er een schikking is getroffen van 4,4 miljoen euro. 

"FC Twente had al een vergrijpboete van € 250.000 van de Belastingdienst opgelegd gekregen", laten de Tukkers weten in een verklaring. "Het zijn bedragen die de club hard raken. Tegelijkertijd betekent het een zeer belangrijke stap in het opruimen van zaken uit het verleden. Van de naheffing heeft een bedrag van € 2,9 miljoen betrekking op de transfers van Dusan Tadic", aldus FC Twente.

"FC Twente heeft aan de onderzoeken van de Belastingdienst haar volledige medewerking verleend", vervolgt men. "Over de verschillen van inzicht is tussen de Belastingdienst en FC Twente langdurig en in goede harmonie gesproken. Uiteindelijk is overeenstemming bereikt. Hoewel FC Twente rekening heeft gehouden met een naheffing, betekent dit niet dat FC Twente dit bedrag op dit moment beschikbaar heeft."

 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Jun 2018 om 18:29
    • Quote van 14 Jun 2018 om 14:20
      Laten we er vanuit gaan dat hij het goed bedoelt. Twente heeft zoveel shit gehad de laatste jaren dat het soms beter is om open kaart te spelen.
      Vd belt heeft ook getracht met pappen en nathouden de boel te redden.
      uiteindelijk was er geen redden meer aan.
      wat het bestuur moet doen is spreekwoordelijk de broek laten zakken en de ECHTE FEITEN BIJ NAAM benoemen.
      Dat is dan een hard gelach voor dat moment. Het biedt echter wel weer draagvlak voor VERTROUWEN. Als sponsor zou ik mij nu wel 10x bedenken als mij steeds een mooier beeld wordt geschetst dan de werkelijkheid.
      Zometeen heb je 10 kapiteins met allemaal de beste bedoelingen en specifieke eisen en wensen. Dit gaat helaas NOOIT werken.
    Het interesseert Velderman helemaal niets!
  • 14 Jun 2018 om 14:20
    • Quote van 14 Jun 2018 om 13:36
      Welke keus heeft Velderman? Ja, faillissement is nog een optie
    Laten we er vanuit gaan dat hij het goed bedoelt. Twente heeft zoveel shit gehad de laatste jaren dat het soms beter is om open kaart te spelen.
    Vd belt heeft ook getracht met pappen en nathouden de boel te redden.
    uiteindelijk was er geen redden meer aan.
    wat het bestuur moet doen is spreekwoordelijk de broek laten zakken en de ECHTE FEITEN BIJ NAAM benoemen.
    Dat is dan een hard gelach voor dat moment. Het biedt echter wel weer draagvlak voor VERTROUWEN. Als sponsor zou ik mij nu wel 10x bedenken als mij steeds een mooier beeld wordt geschetst dan de werkelijkheid.
    Zometeen heb je 10 kapiteins met allemaal de beste bedoelingen en specifieke eisen en wensen. Dit gaat helaas NOOIT werken.
  • 14 Jun 2018 om 14:03
    • Quote van 14 Jun 2018 om 07:49
      Waarom denk je dat er al eerder geprobeerd is om 15 Miljoen op te halen bij investeerders? Waarom willen de investeerders dat de nieuwe middelen voor de opbouw gebruikt worden? De signalen wijzen nadrukkelijk naar een gebrek aan liquide middelen.
    18000 supporters hebben net hun de afschrijving gehad van hun scc .ca € 9 milj...toch kan toch nog niet op zijn ..
  • 14 Jun 2018 om 13:36
    • Quote van 14 Jun 2018 om 08:42
      Ik kan niet anders concluderen dan dat Velderman etc. gewoon op de oude voet verder gaan. Dit moet toch een keer ergens mis gaan.
      Dan heb ik het nog niet eens over de zittenblijvers binnen de RVC die toch ook duidelijk hebben bewezen totaal geen kaas te hebben gegeten van een voetbalclub.
    Welke keus heeft Velderman? Ja, faillissement is nog een optie
  • 14 Jun 2018 om 10:28
    • Quote van 14 Jun 2018 om 08:48
      Boekhoudkundig zal het allemaal prima kloppen. Het komt op mij echter net zo over als toentertijd met de tv-gelden. Toekomstige inkomsten waren al weer vroegtijdig uitgegeven. Er hoeft dan maar iets tegen te zitten en je hebt de poppen aan het dansen.
    Precies Carl. Er is klakkeloos van handhaving uit gegaan. Nu ben je als club meer dan €5 mio aan TV gelden kwijt en raakt de poep dus echt de ventilator.....
  • 14 Jun 2018 om 10:26
    • Quote van 14 Jun 2018 om 08:02
      Zoals je al zei.....boekhoudkundig zal het allemaal kloppen maar moreel niet. Als je iets "reserveert" moet je het imo ook hebben als je het moet betalen. Had dan ingezet op meer geld aan de transfers van Ziyech, Mokotjo of Klich. Had dan die bonussen of trainerswisselingen laten zitten. Nee...nu stel je jezelf weer zielig op en houdt het handje op bij sponsoren die het (en terecht) niet willen ophoesten omdat Jacobs al eerder hun geld heeft "weggegeven" of bij de gemeente...die eigenlijk (ook terecht) niet wil betalen maar gewoon niet anders kan. Het was wederom gokken op rood of zwart en nu is het, zoals al vaker aangegeven, pokeren om te overleven. Wat een beleid....
    Juist kerel, ware het niet dat die 'reservering' gewoon op is gegaan aan miskopen en betalingsverplichtingen aan ontslagen trainers.


    Het is nog steeds een teringbende, en zelfs een nog grotere dan menigeen kon vermoeden....want bij 'gereserveerd' geld, laat je je achterban geloven dat dat geld gewoon klaar ligt voor de belastingdienst.....toch???
  • 14 Jun 2018 om 09:18
    • Quote van 14 Jun 2018 om 08:48
      Boekhoudkundig zal het allemaal prima kloppen. Het komt op mij echter net zo over als toentertijd met de tv-gelden. Toekomstige inkomsten waren al weer vroegtijdig uitgegeven. Er hoeft dan maar iets tegen te zitten en je hebt de poppen aan het dansen.
    Iets van krampachtig trekken aan een DOOD paard Lijkt het steeds meer op.
  • 14 Jun 2018 om 08:55
    Ben ik de enige die er voor vreest dat als Twente op dezelfde voet verder blijft gaan, op den duur niet meer aan haar betalingsverplichting kan voldoen. Liquide middelen zijn die er nu wel of niet? Het verhaal omtrent die ene plan van de Reggeborch Groep hoor je ook weinig van. Zij zouden toch alleen opereren in een overname?
  • 14 Jun 2018 om 08:48
    • Quote van 13 Jun 2018 om 16:22
      Geloof me Socrates, het is boekhoud technisch en er is echt niets mis mee.
    Boekhoudkundig zal het allemaal prima kloppen. Het komt op mij echter net zo over als toentertijd met de tv-gelden. Toekomstige inkomsten waren al weer vroegtijdig uitgegeven. Er hoeft dan maar iets tegen te zitten en je hebt de poppen aan het dansen.
  • 14 Jun 2018 om 08:42
    • Quote van 14 Jun 2018 om 08:17
      Gewoon asociaal al met al en ze hebben er gewoon weer een tering bende van gemaakt.
    Ik kan niet anders concluderen dan dat Velderman etc. gewoon op de oude voet verder gaan. Dit moet toch een keer ergens mis gaan.
    Dan heb ik het nog niet eens over de zittenblijvers binnen de RVC die toch ook duidelijk hebben bewezen totaal geen kaas te hebben gegeten van een voetbalclub.
  • 14 Jun 2018 om 08:35
    • Quote van 14 Jun 2018 om 08:02
      Zoals je al zei.....boekhoudkundig zal het allemaal kloppen maar moreel niet. Als je iets "reserveert" moet je het imo ook hebben als je het moet betalen. Had dan ingezet op meer geld aan de transfers van Ziyech, Mokotjo of Klich. Had dan die bonussen of trainerswisselingen laten zitten. Nee...nu stel je jezelf weer zielig op en houdt het handje op bij sponsoren die het (en terecht) niet willen ophoesten omdat Jacobs al eerder hun geld heeft "weggegeven" of bij de gemeente...die eigenlijk (ook terecht) niet wil betalen maar gewoon niet anders kan. Het was wederom gokken op rood of zwart en nu is het, zoals al vaker aangegeven, pokeren om te overleven. Wat een beleid....
    Adhv de jaarrekening 2017/2018 kun je concluderen hoe de zaken er voor stonden. Voetbal en ethisch verantwoord ondernemen zijn blijkbaar een contradictie.
  • 14 Jun 2018 om 08:29
    Zo maar even wat teksten van Forumleden aan de andere kant: Twente is in gesprek met 30 initieel en 20 ronde 2 lokale ondernemers. Ofwel de werkgevers van menig fan bepaald of de club blijft bestaan. Lukt het niet dan is het breedgedragen vaarwel. En die paar stuivers die de ssc opleverd is een druppel op de gloeiende plaat. Al eerder gezegd de skyboxen, supportgroup, cook&play daar gaat het om.
  • 14 Jun 2018 om 08:17
    • Quote van 14 Jun 2018 om 08:02
      Zoals je al zei.....boekhoudkundig zal het allemaal kloppen maar moreel niet. Als je iets "reserveert" moet je het imo ook hebben als je het moet betalen. Had dan ingezet op meer geld aan de transfers van Ziyech, Mokotjo of Klich. Had dan die bonussen of trainerswisselingen laten zitten. Nee...nu stel je jezelf weer zielig op en houdt het handje op bij sponsoren die het (en terecht) niet willen ophoesten omdat Jacobs al eerder hun geld heeft "weggegeven" of bij de gemeente...die eigenlijk (ook terecht) niet wil betalen maar gewoon niet anders kan. Het was wederom gokken op rood of zwart en nu is het, zoals al vaker aangegeven, pokeren om te overleven. Wat een beleid....
    Gewoon asociaal al met al en ze hebben er gewoon weer een tering bende van gemaakt.
  • 14 Jun 2018 om 08:15
    • Quote van 14 Jun 2018 om 08:09
      Boekhoudkundig zal het allemaal wel kloppen maar moreel niet. Waar praat je over? Het gaat over voetbal en daar bestaat geen MORES. Ik verbaas me nergens meer over en al helemaal niet meer bij onze FCT.
    Het gaat om het bestaansrecht. Iedereen weet dat Twente snel zal moeten promoveren. Als crediteuren nu op hun strepen gaan staan, kan het voor velen slecht uitpakken. Reserveren voor iets concreets is niet verkeerd, als het maar onderbouwd is. Als er geen geld is, kan faillissement volgen. Maar hier zal door alle betrokkenen kritisch naar gekeken worden
  • 14 Jun 2018 om 08:09
    • Quote van 14 Jun 2018 om 08:02
      Zoals je al zei.....boekhoudkundig zal het allemaal kloppen maar moreel niet. Als je iets "reserveert" moet je het imo ook hebben als je het moet betalen. Had dan ingezet op meer geld aan de transfers van Ziyech, Mokotjo of Klich. Had dan die bonussen of trainerswisselingen laten zitten. Nee...nu stel je jezelf weer zielig op en houdt het handje op bij sponsoren die het (en terecht) niet willen ophoesten omdat Jacobs al eerder hun geld heeft "weggegeven" of bij de gemeente...die eigenlijk (ook terecht) niet wil betalen maar gewoon niet anders kan. Het was wederom gokken op rood of zwart en nu is het, zoals al vaker aangegeven, pokeren om te overleven. Wat een beleid....
    Boekhoudkundig zal het allemaal wel kloppen maar moreel niet. Waar praat je over? Het gaat over voetbal en daar bestaat geen MORES. Ik verbaas me nergens meer over en al helemaal niet meer bij onze FCT.
  • 14 Jun 2018 om 08:02
    • Quote van 14 Jun 2018 om 07:49
      Waarom denk je dat er al eerder geprobeerd is om 15 Miljoen op te halen bij investeerders? Waarom willen de investeerders dat de nieuwe middelen voor de opbouw gebruikt worden? De signalen wijzen nadrukkelijk naar een gebrek aan liquide middelen.
    Zoals je al zei.....boekhoudkundig zal het allemaal kloppen maar moreel niet. Als je iets "reserveert" moet je het imo ook hebben als je het moet betalen. Had dan ingezet op meer geld aan de transfers van Ziyech, Mokotjo of Klich. Had dan die bonussen of trainerswisselingen laten zitten. Nee...nu stel je jezelf weer zielig op en houdt het handje op bij sponsoren die het (en terecht) niet willen ophoesten omdat Jacobs al eerder hun geld heeft "weggegeven" of bij de gemeente...die eigenlijk (ook terecht) niet wil betalen maar gewoon niet anders kan. Het was wederom gokken op rood of zwart en nu is het, zoals al vaker aangegeven, pokeren om te overleven. Wat een beleid....
  • 14 Jun 2018 om 07:56
    Offtopic: Koateav terug bij Roda en Roda verkoopt aandelen. 20% naar die Rus en 31% naar 6 trouwe sponsors. Vervolgens verkopen zij die weer aan Korotaev die dan 51% meerderheidsaandelen heeft. Bron de Limburger. Laat Twente ook maar snel de zaken regelen. Roda kon nu wel eens een grote concurrent worden op de spelersmarkt.
  • 14 Jun 2018 om 07:49
    • Quote van 14 Jun 2018 om 07:35
      Zo zie ik het dus ook. Stel dat het cas bepaald dat deze "voorziening" binnenkort afgetikt moet worden is het geld er dan, of moet er wederom een regeling met deze of gene getroffen worden? Ik krijg hier steeds meer een viezere smaak van in de bek.
    Waarom denk je dat er al eerder geprobeerd is om 15 Miljoen op te halen bij investeerders? Waarom willen de investeerders dat de nieuwe middelen voor de opbouw gebruikt worden? De signalen wijzen nadrukkelijk naar een gebrek aan liquide middelen.
  • 14 Jun 2018 om 07:35
    • Quote van 14 Jun 2018 om 00:58
      Ja ik zie het eigenlijk als een hypotheek die je van plan bent te gaan nemen, zonder dat je hiervoor al een bankgarantie hebt verkregen. En het enige wat nu positief is, is dat de hypotheek wat lager uitvalt, maar de bankgarantie is er nog steeds niet. Als je dit een reservering noemt, dan mag dit boekhoudkundig de juiste benaming zijn, maar eigenlijk vind ik dat je de supporters en ook jezelf voor de gek houdt. Het schiet allemaal lekker op zo..
      Hoe zit 't met de "reservering" van de Corona gelden?
    Zo zie ik het dus ook. Stel dat het cas bepaald dat deze "voorziening" binnenkort afgetikt moet worden is het geld er dan, of moet er wederom een regeling met deze of gene getroffen worden? Ik krijg hier steeds meer een viezere smaak van in de bek.
  • 14 Jun 2018 om 07:27
    • Quote van 13 Jun 2018 om 23:41
      Ik snap niet wat je bedoeld!
    Elke dag dat voormalig twente spelers op het wk zijn.verdiend de werkgever en zijn laatste werkgever gezamenlijk 8000 euro. Dit verdiend wel lekker
  • 14 Jun 2018 om 01:00
    • Quote van 13 Jun 2018 om 21:52
      Geldt enkel voor de afgelopen twee jaar helaas
    Jup, helaas zijn de 'goeie' spelers al langer dan twee jaar weg :(
  • 14 Jun 2018 om 00:58
    • Quote van 13 Jun 2018 om 19:18
      Boekhoudkundig klopt dan wel maar als je weet dat die claim er aan zit te komen dan moet je die reservering wel liquide kunnen maken.Het lijkt er op dat de financiële situatie nijpender is dan men aan ons wil voorstellen.Men zoekt op alle mogelijke manieren naar middelen om het lek bij dit zwaargehavende ooit zo trotse Twente te dichten.Geld gevers stellen eissen waar voor hun geld gebruikt mag worden dat kan leiden tot beslagname door de fiscus om dat nu eenmaal alle geld aan de FCT toe behoort en die aan zijn verplichtingen moet gaan voldoen
    Ja ik zie het eigenlijk als een hypotheek die je van plan bent te gaan nemen, zonder dat je hiervoor al een bankgarantie hebt verkregen. En het enige wat nu positief is, is dat de hypotheek wat lager uitvalt, maar de bankgarantie is er nog steeds niet. Als je dit een reservering noemt, dan mag dit boekhoudkundig de juiste benaming zijn, maar eigenlijk vind ik dat je de supporters en ook jezelf voor de gek houdt. Het schiet allemaal lekker op zo..
    Hoe zit 't met de "reservering" van de Corona gelden?
  • 13 Jun 2018 om 23:41
    • Quote van 13 Jun 2018 om 21:27
      Twente verdiend een paar ton aan Chadli, Tadic omdat de club een voormalig werkgever elke dag ongeveer 8000 euro krijgen en dit moeten verdelen
    Ik snap niet wat je bedoeld!
  • 13 Jun 2018 om 21:52
    • Quote van 13 Jun 2018 om 21:27
      Twente verdiend een paar ton aan Chadli, Tadic omdat de club een voormalig werkgever elke dag ongeveer 8000 euro krijgen en dit moeten verdelen
    Geldt enkel voor de afgelopen twee jaar helaas
  • 13 Jun 2018 om 21:27
    Twente verdiend een paar ton aan Chadli, Tadic omdat de club een voormalig werkgever elke dag ongeveer 8000 euro krijgen en dit moeten verdelen
  • 13 Jun 2018 om 20:34
    • Quote van 13 Jun 2018 om 20:30
      Mooi gesproken. Ik hoop hett ook. Ik steek een kaarsje aan.
      Collectief straf krijgen omdat er een paar rotte appels tussen zitten is gewoon bizar. Allemaal dankzij de angsthaas van Halst. Die heeft ons laten degraderen en Vak P dood gemaakt. Wat een rotzak!
    top voor 100%achter vakp
  • 13 Jun 2018 om 20:30
    • Quote van 13 Jun 2018 om 20:21
      ik wens vak p morgen het beste en hoop dat home open mag hebben we een mooie open dag en top seizoen voor de boeg maar het mooiste is dat het recht zeggevierd paar gram coke koop ik hier op de hoek
    Mooi gesproken. Ik hoop hett ook. Ik steek een kaarsje aan.
    Collectief straf krijgen omdat er een paar rotte appels tussen zitten is gewoon bizar. Allemaal dankzij de angsthaas van Halst. Die heeft ons laten degraderen en Vak P dood gemaakt. Wat een rotzak!
  • 13 Jun 2018 om 20:21
    • Quote van 13 Jun 2018 om 19:53
      Ik nu ook wel weer Jan !
    ik wens vak p morgen het beste en hoop dat home open mag hebben we een mooie open dag en top seizoen voor de boeg maar het mooiste is dat het recht zeggevierd paar gram coke koop ik hier op de hoek
  • 13 Jun 2018 om 19:53
    • Quote van 13 Jun 2018 om 19:33
      Zo, iedereen weer zijn zegje gedaan. Het is mij in ieder geval duidelijk. Heb en had er nog steeds vertrouwen in. Op naar de volgende topic. Ik hoop over spelers enz.
    Ik nu ook wel weer Jan !
  • 13 Jun 2018 om 19:33
    Zo, iedereen weer zijn zegje gedaan. Het is mij in ieder geval duidelijk. Heb en had er nog steeds vertrouwen in. Op naar de volgende topic. Ik hoop over spelers enz.
  • 13 Jun 2018 om 19:18
    Boekhoudkundig klopt dan wel maar als je weet dat die claim er aan zit te komen dan moet je die reservering wel liquide kunnen maken.Het lijkt er op dat de financiële situatie nijpender is dan men aan ons wil voorstellen.Men zoekt op alle mogelijke manieren naar middelen om het lek bij dit zwaargehavende ooit zo trotse Twente te dichten.Geld gevers stellen eissen waar voor hun geld gebruikt mag worden dat kan leiden tot beslagname door de fiscus om dat nu eenmaal alle geld aan de FCT toe behoort en die aan zijn verplichtingen moet gaan voldoen
  • 13 Jun 2018 om 18:03
    Misschien is de vraag al voorbij gekomen, maar zouden onze 'vriendjes' Jopie en Aldootje niet meelappen aan deze kostenpost?
  • 13 Jun 2018 om 17:47
    • Quote van 13 Jun 2018 om 17:18
      Ik heb les gehad van Boris Becker en Fatima.....
    Doe Fatima de groeten als je haar weer eens spreekt, leuke meid.
  • 13 Jun 2018 om 17:18
    • Quote van 13 Jun 2018 om 16:59
      Pokerstars Las Vegas is er niks bij...
    Ik heb les gehad van Boris Becker en Fatima.....
  • 13 Jun 2018 om 17:17
    • Quote van 13 Jun 2018 om 17:08
      Beste Socrates, als je in de jaarrekening 2016/2017 kijkt, zie je bij de Passiva een post voorziening groot € 5,9 Mio staan. In de uitleg staat dat het een fiscale voorziening is. De te verwachten kostenpost is dus enkel fiscaal voorzien. Dat is boekhoudkundig juist, want de kostenpost is gewaardeerd door accountants en fiscalisten.
    Heb het inmiddels begrepen Citro. Bedankt voor jouw (en anderen ) uitleg.
  • 13 Jun 2018 om 17:08
    • Quote van 13 Jun 2018 om 16:16
      Dan is het nog veel erger ANS. Dan is het gereserveerde bedrag dus gewoon uitgegeven zonder dat er überhaupt een vangnet was.
    Beste Socrates, als je in de jaarrekening 2016/2017 kijkt, zie je bij de Passiva een post voorziening groot € 5,9 Mio staan. In de uitleg staat dat het een fiscale voorziening is. De te verwachten kostenpost is dus enkel fiscaal voorzien. Dat is boekhoudkundig juist, want de kostenpost is gewaardeerd door accountants en fiscalisten.
  • 13 Jun 2018 om 17:08
    Het is heel simpel ... er hoeft minder uitgegeven te worden dan begroot... dat is een meevaller... waar dit geld voor bestemd is cq wordt is een ander verhaal
  • 13 Jun 2018 om 17:05
    • Quote van 13 Jun 2018 om 16:59
      Pokerstars Las Vegas is er niks bij...
    Hahaha nou ben benieuwd.
  • 13 Jun 2018 om 16:59
    • Quote van 13 Jun 2018 om 16:50
      Is het pokerspel van tafel of komt er nog meer.
    Pokerstars Las Vegas is er niks bij...
  • 13 Jun 2018 om 16:56
    Boekhouden, bijzonder vak. Leg je niet zo 1, 2, 3 uit aan de grote massa. Ik kan er behoorlijk ver in mee gaan, maar makkelijk is het niet, daarom moet je goed kunnen vertrouwen op je accountant.
  • 13 Jun 2018 om 16:50
    • Quote van 13 Jun 2018 om 16:31
      Waar denk je dat het is? Dat weet ANS ook wel, niet voor niks is hij ook ‘blij’ met de huidige directie leden. Zei iemand trouwens bonus?
    Is het pokerspel van tafel of komt er nog meer.
  • 13 Jun 2018 om 16:43
    Gino coutinho naar nec
  • 13 Jun 2018 om 16:38
    • Quote van 13 Jun 2018 om 16:31
      Waar denk je dat het is? Dat weet ANS ook wel, niet voor niks is hij ook ‘blij’ met de huidige directie leden. Zei iemand trouwens bonus?
    Daar zijn we toch allemaal "blij" mee Tegenpartij ;) @ANS, oké, heb het gelezen.
  • 13 Jun 2018 om 16:37
    • Quote van 13 Jun 2018 om 16:17
      Ik snap best dat velen het woord 'reserveren' associëren met een geldbedrag apart houden, maar boekhoudkundig betekent reserveren iets anders. Als je in de toekomst een grote kostenpost verwacht, kun je ervoor kiezen om de voorgaande jaren telkens een bedrag te reserveren. Ik ken de details niet, maar stel dat FCT afgelopen 3 jaar steeds 2, 2 en 1,9 miljoen respectievelijk heeft gereserveerd. Dit betekent dan dat toen de fiscale winst lager was met 2, 2 en 1,9 miljoen respectievelijk. Dit zegt verder niks over geld in de zin van liquiditeit, maar zorgt er wel voor dat de winst dit jaar niet opeens met 4,4 miljoen lager is (nu de claim bekent is). Anders hadden we dit jaar fors verlies geleden met alle gevolgen van dien. Een voorziening gaat dus om het verspreiden van kosten, niet om het 'apart leggen' van een geldbedrag.
    Ik moest het ff een paar keer lezen maar zo zal het ongeveer wel zijn. Fijn dat je het zo hebt uitgelegd!
  • 13 Jun 2018 om 16:34
    • Quote van 13 Jun 2018 om 16:24
      Ik geloof je ook wel ANS maar dan mag jij mij, en ik denk meerderen hier, uitleggen dat als er 5,9M gereserveerd was....waarom dat geld er dan nu niet is.
    Ribbedinges heeft het prima uitgelegd.
  • 13 Jun 2018 om 16:31
    • Quote van 13 Jun 2018 om 16:24
      Ik geloof je ook wel ANS maar dan mag jij mij, en ik denk meerderen hier, uitleggen dat als er 5,9M gereserveerd was....waarom dat geld er dan nu niet is.
    Waar denk je dat het is? Dat weet ANS ook wel, niet voor niks is hij ook ‘blij’ met de huidige directie leden. Zei iemand trouwens bonus?
  • 13 Jun 2018 om 16:24
    • Quote van 13 Jun 2018 om 16:17
      Ik snap best dat velen het woord 'reserveren' associëren met een geldbedrag apart houden, maar boekhoudkundig betekent reserveren iets anders. Als je in de toekomst een grote kostenpost verwacht, kun je ervoor kiezen om de voorgaande jaren telkens een bedrag te reserveren. Ik ken de details niet, maar stel dat FCT afgelopen 3 jaar steeds 2, 2 en 1,9 miljoen respectievelijk heeft gereserveerd. Dit betekent dan dat toen de fiscale winst lager was met 2, 2 en 1,9 miljoen respectievelijk. Dit zegt verder niks over geld in de zin van liquiditeit, maar zorgt er wel voor dat de winst dit jaar niet opeens met 4,4 miljoen lager is (nu de claim bekent is). Anders hadden we dit jaar fors verlies geleden met alle gevolgen van dien. Een voorziening gaat dus om het verspreiden van kosten, niet om het 'apart leggen' van een geldbedrag.
    duidelijke uitleg, bedankt.
  • 13 Jun 2018 om 16:24
    • Quote van 13 Jun 2018 om 16:22
      Geloof me Socrates, het is boekhoud technisch en er is echt niets mis mee.
    Ik geloof je ook wel ANS maar dan mag jij mij, en ik denk meerderen hier, uitleggen dat als er 5,9M gereserveerd was....waarom dat geld er dan nu niet is.
  • 13 Jun 2018 om 16:23
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:58
      Ik denk dat Ajax een an de weinig clubs in NL is die zo’n bedrag op de bank heeft staan.
    Inderdaad, het is makkelijk praten om te zeggen: "Ja, hadden ze dat geld maar apart gehouden!"
    Maar zo makkelijk is dit niet, voor het overgrote deel van de Eredivisie clubs is 5,9 miljoen een aanzienlijk bedrag om apart te houden. Zeker voor FCT die afgelopen jaren constant liquiditeitsproblemen had of hier tegenaan zat.
    Zelfs voor Ajax geldt dat een Eigen Vermogen van 200+ miljoen niet meteen betekent dat ze ook vele miljoenen op de bank hebben staan, misschien hebben ze dit wel allemaal geïnvesteerd.
  • 13 Jun 2018 om 16:22
    • Quote van 13 Jun 2018 om 16:16
      Dan is het nog veel erger ANS. Dan is het gereserveerde bedrag dus gewoon uitgegeven zonder dat er überhaupt een vangnet was.
    Geloof me Socrates, het is boekhoud technisch en er is echt niets mis mee.
  • 13 Jun 2018 om 16:17
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:51
      Op dat gebied verandert er geen donder. Schimmige zaken. Steeds weer. Wees gewoon open en transparant. Als je zegt dat 5,9 is gereserveerd, dan moet het er gewoon zijn. Basta!
    Ik snap best dat velen het woord 'reserveren' associëren met een geldbedrag apart houden, maar boekhoudkundig betekent reserveren iets anders. Als je in de toekomst een grote kostenpost verwacht, kun je ervoor kiezen om de voorgaande jaren telkens een bedrag te reserveren. Ik ken de details niet, maar stel dat FCT afgelopen 3 jaar steeds 2, 2 en 1,9 miljoen respectievelijk heeft gereserveerd. Dit betekent dan dat toen de fiscale winst lager was met 2, 2 en 1,9 miljoen respectievelijk. Dit zegt verder niks over geld in de zin van liquiditeit, maar zorgt er wel voor dat de winst dit jaar niet opeens met 4,4 miljoen lager is (nu de claim bekent is). Anders hadden we dit jaar fors verlies geleden met alle gevolgen van dien. Een voorziening gaat dus om het verspreiden van kosten, niet om het 'apart leggen' van een geldbedrag.
  • 13 Jun 2018 om 16:17
    Ik dacht dat destijds werd gezegd dat hiervoor 5.9 miljoen opzij was gezet, en dat als de claim bekend werd dit hiervan betaald zou worden. Ik heb terug gezocht maar kan deze tekst niet meer terug vinden helaas. Er van uitgaande dat het zo is benoemd is het wel weer een enorm wanbeleid. Maar goed we moeten verder en hoe je het ook wend of keert het blijft natuurlijk een meevaller van 1,5 miljoen als je eerst rekening houdt met 5,9 miljoen en dan 'maar' 4,4 miljoen als schikking opgelegd krijgt.En dat er een betalingsregeling met de belastingdienst is getroffen is helemaal goed nieuws, dat betekend namelijk dat er voor komend seizoen alleen maar meer geld beschikbaar komt om een goede selectie samen te stellen.Is het ook niet zo dat je over een betalingsregeling met de belastingdienst over een naheffing geen rente hoeft te betalen, wie weet dit? In mijn bovenkamer blijft echter wel een stemmetje zeggen...waar is die 5,9 miljoen gebleven. Het houd je wel bezig dat dit zo gaat allemaal.
  • 13 Jun 2018 om 16:16
    • Quote van 13 Jun 2018 om 16:12
      Ik denk dat jij een denkfout maakt Socrates. TV geld over het afgelopen seizoen is gewoon ontvangen. In de begroting van 18/19 is rekening gehouden met het wegvallen van ca. 5 milj. TV geld. Dus TV geld heeft niets te maken met het gereserveerde belastinggeld.
    Dan is het nog veel erger ANS. Dan is het gereserveerde bedrag dus gewoon uitgegeven zonder dat er überhaupt een vangnet was.
  • 13 Jun 2018 om 16:12
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:46
      Gewoon waardeloos beleid gevoerd weer. De voorziening was getroffen maar met degradatie (en dus het mislopen van 5,7M tv geld) was nooit rekening gehouden. Door schade en schande wordt men (ook Velderman) wijs.
    Ik denk dat jij een denkfout maakt Socrates. TV geld over het afgelopen seizoen is gewoon ontvangen. In de begroting van 18/19 is rekening gehouden met het wegvallen van ca. 5 milj. TV geld. Dus TV geld heeft niets te maken met het gereserveerde belastinggeld.
  • 13 Jun 2018 om 15:58
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:53
      Het is gereserveerd op de balans niet in harde euro's op de bank neem ik aan .
    Ik denk dat Ajax een an de weinig clubs in NL is die zo’n bedrag op de bank heeft staan.
  • 13 Jun 2018 om 15:54
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:51
      Op dat gebied verandert er geen donder. Schimmige zaken. Steeds weer. Wees gewoon open en transparant. Als je zegt dat 5,9 is gereserveerd, dan moet het er gewoon zijn. Basta!
    100% eens
  • 13 Jun 2018 om 15:53
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:51
      Op dat gebied verandert er geen donder. Schimmige zaken. Steeds weer. Wees gewoon open en transparant. Als je zegt dat 5,9 is gereserveerd, dan moet het er gewoon zijn. Basta!
    Het is gereserveerd op de balans niet in harde euro's op de bank neem ik aan .
  • 13 Jun 2018 om 15:51
    • Quote van 13 Jun 2018 om 15:46
      Gewoon waardeloos beleid gevoerd weer. De voorziening was getroffen maar met degradatie (en dus het mislopen van 5,7M tv geld) was nooit rekening gehouden. Door schade en schande wordt men (ook Velderman) wijs.
    Op dat gebied verandert er geen donder. Schimmige zaken. Steeds weer. Wees gewoon open en transparant. Als je zegt dat 5,9 is gereserveerd, dan moet het er gewoon zijn. Basta!
  • 13 Jun 2018 om 15:46
    Gewoon waardeloos beleid gevoerd weer. De voorziening was getroffen maar met degradatie (en dus het mislopen van 5,7M tv geld) was nooit rekening gehouden. Door schade en schande wordt men (ook Velderman) wijs.
  • 13 Jun 2018 om 15:39
    Bij de meeste supporters is het wel overgekomen dat het geld beschikbaar is wanneer fct een voorziening treft
vrijdag 24 augustus 2018
20:00
Volledige programma ›