''Gertjan Verbeek had al na zes weken moeten ophoepelen''

( 15 reacties)
''Gertjan Verbeek had al na zes weken moeten ophoepelen''

FC Twente eindigde het vorig seizoen als hekkensluiter van de Eredivisie en de degradatie doet nog altijd pijn bij Willy Sanneman. Volgens de 67-jarige supporter van FC Twente hebben de bestuursleden te laat ingegrepen. 

"De mensen die de leiding hadden, hebben de club laten vallen als een baksteen", legt hij in gesprek met Zilver Media. "We hadden geen kwaliteit meer. Gertjan Verbeek had al na zes weken moeten ophoepelen. Hoe hij in elkaar zit, wist men van tevoren. Zijn wil is wet", weet Sanneman.

"Jan van Halst heeft teveel toegegeven en de Raad van Commissarissen greep te laat in. Die had de gang van zaken op de voet moeten volgen. Maar wat wil je, de meesten hebben 0,0 verstand van voetbal", vervolgt hij kritisch. "Met dat soort mensen aan het roer gaat het de verkeerde kant op. Ze weten niet waar ze over praten. We hebben voetbalmensen nodig in de leiding", beseft Sanneman. 

“De teleurstelling van de degradatie blijft in mijn hoofd hangen", baalt hij. "Ik hoop nu wel dat ze spelers aantrekken die willen voetballen en die een beetje clubliefde hebben. We hebben vier business seats en ik kijk nu al uit naar de zeventiende augustus als voor een vol stadion de competitie weer begint. Of ik blij word van wedstrijd in de eerste divisie, weet ik niet. Maar wat boeit het. Je moet de club steunen. Punt.”

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Jul 2018 om 19:51
    • Quote van 11 Jul 2018 om 13:23
      Heb je dan een , stadion, supporters, sponsors, licentie ??
    Tuurlijk iedereen mag club beginnen dus Twente ook. Rest moet jezelf regelen als club. Kijk naar Leipzig, red bull erbij en je komt er wel.
  • 11 Jul 2018 om 13:23
    • Quote van 11 Jul 2018 om 12:53
      Ja hoor gewoon vijfde klas of bezirksliga in Duitsland. Dit heeft zin om zo verder te klungelen.
    Heb je dan een , stadion, supporters, sponsors, licentie ??
  • 11 Jul 2018 om 12:53
    • Quote van 11 Jul 2018 om 12:35
      Gaat dat zo makkelijk, overnieuw beginnen ??
    Ja hoor gewoon vijfde klas of bezirksliga in Duitsland. Dit heeft zin om zo verder te klungelen.
  • 11 Jul 2018 om 12:46
    4 business Seats toe maar!
  • 11 Jul 2018 om 12:35
    • Quote van 11 Jul 2018 om 07:49
      Gewoon stekker eruit. Uithuilen en op nieuw beginnen het liefst in gronau.
    Gaat dat zo makkelijk, overnieuw beginnen ??
  • 11 Jul 2018 om 12:26
    • Quote van 11 Jul 2018 om 10:25
      Dat mag maar ik zie niks officieel wat positief is. Alleen maar geruchten via anderen. Hoeveel miljoen schuld hebben we?
    Grootste gedeelte daarvan is je hypotheek op het stadion.
  • 11 Jul 2018 om 10:25
    Dat mag maar ik zie niks officieel wat positief is. Alleen maar geruchten via anderen. Hoeveel miljoen schuld hebben we?
  • 11 Jul 2018 om 10:19
    • Quote van 11 Jul 2018 om 07:49
      Gewoon stekker eruit. Uithuilen en op nieuw beginnen het liefst in gronau.
    Haha, we lijken het net weer op de rit te krijgen. Alles achter ons laten, betalingsregelingen lopen uiteraard door. We zien het allemaal positiever in en jij wilt de stekker er uit trekken... Nee, ben ik het niet mee eens.
  • 11 Jul 2018 om 09:42
    • Quote van 11 Jul 2018 om 08:47
      Het gaat nu net weer beter en beetje over voetbal en nu moet de stekker eruit? Dacht het niet.
    Miljoenen schuld komt nooit meer goed. Pappen en nat houden is dit. Helaas. Had twee jaar geleden al gemoeten maar niemand durft bij Twente.
  • 11 Jul 2018 om 08:47
    • Quote van 11 Jul 2018 om 07:49
      Gewoon stekker eruit. Uithuilen en op nieuw beginnen het liefst in gronau.
    Het gaat nu net weer beter en beetje over voetbal en nu moet de stekker eruit? Dacht het niet.
  • 11 Jul 2018 om 07:49
    Gewoon stekker eruit. Uithuilen en op nieuw beginnen het liefst in gronau.
  • 11 Jul 2018 om 00:39
    • Quote van 11 Jul 2018 om 00:02
      Voor wat betreft Verbeek heeft hij gewoon gelijk, rampzalige aanstelling was dat
    Ikzeg. Helemaal mee eens. Heb direct gezegd begin er niet aan. Maar toch doen hè. Gewoon weg gegooid geld en tijd en te gek voor woorden. Het leek er niet op.
  • 11 Jul 2018 om 00:02
    Voor wat betreft Verbeek heeft hij gewoon gelijk, rampzalige aanstelling was dat
  • 10 Jul 2018 om 23:41
    Hulde aan Willy. De club heeft zich vervreemd van betrokken supporters zoals hem. En ook van de metaal/textiel “baronnen” van Enschede. Zij stonden altijd klaar wanneer de club links of rechts weer iets tekort kwam. Zij zijn de ambassadeurs van de club. Maar wanneer Willy naar zijn mening wordt gevraagd moet je ook langs Jan Stokkentre gaan.
  • 10 Jul 2018 om 22:41
    Aldus de (lucht) ballonnen koning!