Homepage » Hoofdnieuws » Veel vraagtekens bij FC Twente: ''Het is om gek van te worden''

Veel vraagtekens bij FC Twente: ''Het is om gek van te worden''

( 30 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Veel vraagtekens bij FC Twente: ''Het is om gek van te worden''

Leon ten Voorde maakt zich zorgen om FC Twente. De club uit Enschede haalde na een ongekende leegloop in de zomer slechts vier nieuwe spelers (Brama, Hölscher, Bapoh en Smith), terwijl clubs als Sparta en NEC zich wél volop aan het versterken zijn.  

"Bij Twente gaat het al weken over zaken, die zich afspelen in een wereld waar de gewone supporter geen zicht op heeft", schrijft hij op de website van de Tubantia. "Hebben al die mannen, die ergens in de regio aan de touwtjes trekken, wel door dat het fundament onder de prestaties nu moet worden gelegd?" 

"Dat tijd snel verder tikt, dat het geduld van potentiële versterkingen en zaakwaarnemers in de wachtkamer opraakt, dat de competitie zo voor de deur staat, dat de spelers in de huidige selectie balen en te weinig worden uitgedaagd en dat je straks 19.000 seizoenkaarthouders over de vloer hebt die je na de degradatie iets hebt beloofd?" 

"Feit is: het gaat bij Twente al lang niet meer om de essentie", vervolgt Ten Voorde. "De technische leiding is met handen en voeten gebonden en wordt met de dag gefrustreerder, omdat er alleen maar nee wordt verkocht, terwijl ook zij met bepaalde beloftes aan de slag zijn gegaan. Wie heeft er eigenlijk nog oog voor de ambities? Wie durft op dit moment, een maand voor de competitie, nog over promotie te spreken?"

"Over de noodzaak van nieuwe buitenspelers, een creatieve middenvelder en een paar verdedigers?
Bij de voetbalclub FC Twente gaat het al tijden overal over, behalve over voetbal", constateert de verslaggever. "Het is om gek en moedeloos van te worden. Daarom een simpele vraag: mag het bij FC Twente alsjeblieft weer snel over knijpende backs en overlappende linies gaan?" 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Jul 2018 om 18:20
    • Quote van 11 Jul 2018 om 11:56
      Neen Beernt, weet je wat het is? FC Twente heeft te lang zitten 'gokken' op een verhoging van de garantstelling vanuit de gemeente, terwijl al vrij snel duidelijk was dat de bereidheid hiertoe nihil was vanuit de gemeente.


      FC Twente had al veel eerder zaken kunnen doen als:

      A) De financiers eerder bereid zouden zijn geweest om de gemeente buiten het schootsveld te houden.
      B) De club verkocht zou zijn aan een externe financier / investeerder.


      Dat is het manco wat FC Twente al jaren niets heeft gebracht.....'gokken', en dan toch ermee doorgaan vanuit de club? Tja........
    Morgen de krant lezen?
  • 11 Jul 2018 om 11:56
    • Quote van 10 Jul 2018 om 23:27
      Niemand weet ook maar iets van wat er Twente gebeurt. Keer op keer vallen “onze deskundigen en allesweters” keihard door de mand. Ik wacht wel op officiele berichten vanuit Twente zelf.
    Neen Beernt, weet je wat het is? FC Twente heeft te lang zitten 'gokken' op een verhoging van de garantstelling vanuit de gemeente, terwijl al vrij snel duidelijk was dat de bereidheid hiertoe nihil was vanuit de gemeente.


    FC Twente had al veel eerder zaken kunnen doen als:

    A) De financiers eerder bereid zouden zijn geweest om de gemeente buiten het schootsveld te houden.
    B) De club verkocht zou zijn aan een externe financier / investeerder.


    Dat is het manco wat FC Twente al jaren niets heeft gebracht.....'gokken', en dan toch ermee doorgaan vanuit de club? Tja........
  • 11 Jul 2018 om 09:18
    • Quote van 10 Jul 2018 om 23:27
      Niemand weet ook maar iets van wat er Twente gebeurt. Keer op keer vallen “onze deskundigen en allesweters” keihard door de mand. Ik wacht wel op officiele berichten vanuit Twente zelf.
    Inderdaad. Volgens de 'insiders' zouden er eind juni,begin juli, al dusdanige ontwikkelingen volgen op aan te trekken spelers waar we met zijn allen met smart op zaten te wachten. Nou, we hebben het gezien, alleen maar weer doffe ellende over de meer dan lege schatkist. Dus neem ik niet veel meer serieus wat hier geschreven wordt.
  • 11 Jul 2018 om 08:10
    Weer een dag verder.....en wat is het toch onvoorstelbaar rustig allemaal. En de competitie komt steeds dichter bij. Het beloofd weer een giga kutseizoen te worden.....als we doorgaan natuurlijk.
  • 11 Jul 2018 om 03:55
    • Quote van 10 Jul 2018 om 23:27
      Niemand weet ook maar iets van wat er Twente gebeurt. Keer op keer vallen “onze deskundigen en allesweters” keihard door de mand. Ik wacht wel op officiele berichten vanuit Twente zelf.
    Beste beerntjes. Je hebt helemaal gelijk. Ik wordt er helemaal beroerd van, dus wacht wel af tot er zekerheid is. Dat andere gelul hebben we niks aan.
  • 10 Jul 2018 om 23:27
    Niemand weet ook maar iets van wat er Twente gebeurt. Keer op keer vallen “onze deskundigen en allesweters” keihard door de mand. Ik wacht wel op officiele berichten vanuit Twente zelf.
  • 10 Jul 2018 om 22:21
    • Quote van 10 Jul 2018 om 19:53
      Hoe moeten we dat eigenlijk zien....zou het een geheim onderhoud met curatoren zijn. ;-) zorgelijk als er nog steeds geen volledige bevestiging is omtrent de garantstelling en inversteerders. Dat mag je nu wel een keer verwachten.
    Zeker mogen wij wel wat verwachten in hele korte tijd. Het moet toch via sponsoren lukken. Dit blijft maar zo lang duren. Echt waardeloos allemaal. Hoop snel op goed nieuws.
  • 10 Jul 2018 om 21:10
    • Quote van 10 Jul 2018 om 21:05
      Twente moet oplossingen zoeken, dat hoeft Leon toch niet te doen?!
    die zijn er pas na 16 juli en dat weet TV ook wel ..
  • 10 Jul 2018 om 21:05
    • Quote van 10 Jul 2018 om 19:04
      wel zn kritiek maar nooit oplossingen ..plaatselijk suffertje moet ook bestaan
    Twente moet oplossingen zoeken, dat hoeft Leon toch niet te doen?!
  • 10 Jul 2018 om 20:26
    • Quote van 10 Jul 2018 om 16:40
      Helemaal mee eens maar hij kondigden dat ook zelf aan afgelopen dagen ! Ik vind ook dat er snel wat moet gebeuren, maar vind het vreemd dat hij gisteren of eergisteren schrijft dat het deze week gaat gebeuren en er enkele spelers komen en nu zegt hij weer dit. Het word toch tijd dat er vanuit Twente concrete plannen en doelstellingen naar buiten komen en op wat voor termijn. We worden al zo lang aan lijntje gehouden...
    Als je vanalles schrijft dan kan je achteraf vaker zeggen dat je het al voorspeld had.
  • 10 Jul 2018 om 19:55
    nogmaals twente kan niks doen zolang gemeente en sponsors geen groen licht geven moeten eerst geld hebben voor je het kan besteden geduld hebben enige wat we nog kunnen doen
  • 10 Jul 2018 om 19:53
    • Quote van 10 Jul 2018 om 16:22
      Dat betrof de rekeningencommissie.
    Hoe moeten we dat eigenlijk zien....zou het een geheim onderhoud met curatoren zijn. ;-) zorgelijk als er nog steeds geen volledige bevestiging is omtrent de garantstelling en inversteerders. Dat mag je nu wel een keer verwachten.
  • 10 Jul 2018 om 19:47
    • Quote van 10 Jul 2018 om 19:04
      wel zn kritiek maar nooit oplossingen ..plaatselijk suffertje moet ook bestaan
    Als de bestuurders het niet lukt om de problemen op te lossen mag je dat dan wel van een journalist oplossingen verwachten?
    Hij zegt niets verkeerd als hij zegt dat hij zich zorgen maakt.
    Als je ziet hoe men hier reageert weigert men de ernst van de situatie waar in de club verkeert onder ogen te zien.
    Een failliet is nog steeds een van de mogelijkheden helaas
  • 10 Jul 2018 om 19:38
    Wat een ellende!
  • 10 Jul 2018 om 19:09
    Ikzeg. Overal waar ik kom wordt er hart op gelachen. Ikzeg jullie lachen maar maar rekenen jullie er maar op dat wij fctwente hard terug komt.
  • 10 Jul 2018 om 19:04
    • Quote van 10 Jul 2018 om 18:00
      Leo neemt zijn beroep als 'watcher' gewoon heel erg letterlijk op.
    wel zn kritiek maar nooit oplossingen ..plaatselijk suffertje moet ook bestaan
  • 10 Jul 2018 om 18:24
    • Quote van 10 Jul 2018 om 16:22
      Laat die kerel aub zijn mond houden. Wat is er mis met leegloop. Iedereen wilde toch een schone lei? Eerst financiën rond en dan kijken wat je kan uitgeven. Niks geleerd van vorig jaar. Toen was het budget al uitgegeven aan prutspelers. Komt allemaal wel op zijn tijd. Van koning toto wordt je ook niet gelukkig.
    Onze geldverslindende voorzitter zit er nog steeds hoor.
  • 10 Jul 2018 om 18:01
    4 aanwinsten is toch mooi worden toch geen kampioen misschien in financieel wanbeleid of miljoenen weggooien...
  • 10 Jul 2018 om 18:00
    Rust kan je redden, alles eerst op de rij hebben, we weten uit het verleden dat rondlopen zonder kop je alleen maar in de ellende brengt, wees gerust het komt allemaal goed !
  • 10 Jul 2018 om 18:00
    • Quote van 10 Jul 2018 om 16:15
      Wat mij wel vaker opvalt bij ten voorde is dat hij altijd weinig info heeft. Hij lult vaak, maar met info komen doet hij niet veel. Als je naar de andere watchers kijkt bij andere clubs die hebben veel meer info. Ik blijf het een erg slechte watcher vinden.
    Leo neemt zijn beroep als 'watcher' gewoon heel erg letterlijk op.
  • 10 Jul 2018 om 16:40
    • Quote van 10 Jul 2018 om 16:08
      Het gaat LtV niet snel genoeg..... hij is bezorgd over het feit dat het tot nu toe allemaal heel langzaam gaat. logisch toch? Ik dacht begrepen te hebben dat er deze week 2 spelers vastgelegd zouden worden, beslissing zou vandaag/morgen genomen worden? Dat is niet genoeg om de competitie te starten en daar heeft hij gelijk in.....
    Helemaal mee eens maar hij kondigden dat ook zelf aan afgelopen dagen ! Ik vind ook dat er snel wat moet gebeuren, maar vind het vreemd dat hij gisteren of eergisteren schrijft dat het deze week gaat gebeuren en er enkele spelers komen en nu zegt hij weer dit. Het word toch tijd dat er vanuit Twente concrete plannen en doelstellingen naar buiten komen en op wat voor termijn. We worden al zo lang aan lijntje gehouden...
  • 10 Jul 2018 om 16:23
    Volgens mij zit LtV verschrikkelijk dichtbij de bron. Sterker nog.... ik denk dat dit stukkie bijna uit opdracht van de bron komt. Zorg er eens voor dat Ted en Kam met de geldbuidel kunnen strooien en de schenkies, Davids, v Eijdens, etc. Komen deze kant op.
  • 10 Jul 2018 om 16:22
    Laat die kerel aub zijn mond houden. Wat is er mis met leegloop. Iedereen wilde toch een schone lei? Eerst financiën rond en dan kijken wat je kan uitgeven. Niks geleerd van vorig jaar. Toen was het budget al uitgegeven aan prutspelers. Komt allemaal wel op zijn tijd. Van koning toto wordt je ook niet gelukkig.
  • 10 Jul 2018 om 16:22
    • Quote van 10 Jul 2018 om 16:18
      Ik dacht dat ze gisteren (maandagavond) weer bij elkaar kwamen? !
    Dat betrof de rekeningencommissie.
  • 10 Jul 2018 om 16:18
    Ik dacht dat ze gisteren (maandagavond) weer bij elkaar kwamen? !
  • 10 Jul 2018 om 16:18
    Lekker man. Betaald verslag doen van wat wij allemaal al weten. Allerlei vragen stellen en niet naar antwoorden zoeken. Leon heeft een prima zomertje zo.
  • 10 Jul 2018 om 16:15
    Wat mij wel vaker opvalt bij ten voorde is dat hij altijd weinig info heeft. Hij lult vaak, maar met info komen doet hij niet veel. Als je naar de andere watchers kijkt bij andere clubs die hebben veel meer info. Ik blijf het een erg slechte watcher vinden.
  • 10 Jul 2018 om 16:10
    • Quote van 10 Jul 2018 om 16:03
      Dacht dat hij gisteren wat anders schreef ? Dat er deze week wat ging gebeuren toch?
    Tja, verder is er over ons cluppie ook niets geen nieuws. Daarom schrijft hij maar weer een stukje dat hij de laatste tijd wel vaker schrijft. Alleen dan net weer iets anders geformuleerd. Die krant moet toch gevuld worden hè ;-)
  • 10 Jul 2018 om 16:08
    • Quote van 10 Jul 2018 om 16:03
      Dacht dat hij gisteren wat anders schreef ? Dat er deze week wat ging gebeuren toch?
    Het gaat LtV niet snel genoeg..... hij is bezorgd over het feit dat het tot nu toe allemaal heel langzaam gaat. logisch toch? Ik dacht begrepen te hebben dat er deze week 2 spelers vastgelegd zouden worden, beslissing zou vandaag/morgen genomen worden? Dat is niet genoeg om de competitie te starten en daar heeft hij gelijk in.....
  • 10 Jul 2018 om 16:03
    Dacht dat hij gisteren wat anders schreef ? Dat er deze week wat ging gebeuren toch?