''We hebben precies twaalf selectiespelers, dat is heel erg weinig''

( 14 reacties)
''We hebben precies twaalf selectiespelers, dat is heel erg weinig''

Marino Pusic was woensdagavond te gast bij NOS Studio Rusland. Presentator Henry Schut vroeg de oefenmeester, die vanwege zijn Kroatische roots mocht aanschuiven bij de uitzending rondom de halve finale, allereerst naar de problematische situatie bij FC Twente. 

"Laat ik het zo zeggen: er wachten ons ongelofelijk mooie opgaves om het voor elkaar te krijgen en we zijn er nog lang niet", sprak hij. "De situatie is zoals het is, maar ik ben positief ingesteld. Ik geloof wel dat mensen een positieve en duurzame oplossing vinden voor een prachtige club als FC Twente", aldus Pusic, die hoopt dat er snel versterking komt.

"In principe hebben we precies twaalf selectiespelers, dat is heel erg weinig", vervolgt hij realistisch. "Dus we zijn er nog lang niet, simpel zat. Het is zoals het is. Ik concentreer mij met de staf op de jongens die ik tot mijn beschikking heb. Maar dat neemt niet weg dat ik met heel veel plezier op het veld sta met die gasten", besluit Pusic. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Jul 2018 om 10:08
    Ben wel benieuwd wie hij dan rekent onder de 12 selectiespelers. Als ik kijk naar de omete selectie zie ik er een stuk of 30 die meetrainen. Heb ergens uitspraak Bleuming gezien dat we naar 1e selectie gaan van 20 spelers en drie keepers. Daarachter een groep van 8 die bij jong staan. Er zullen nog 2 of 3 spelers bijkomen maar dan heb je het wel gehad.
  • 12 Jul 2018 om 20:38
    • Quote van 12 Jul 2018 om 15:00
      Ja, ik begrijp wel waarom Pusic klaagt, maar snap jij het wel, of ook niet zoals Henk? Zeg het maar hoor, dan zal ik het beknopt uitleggen.
    Kap eens met dat denigrerende geneuzel van je TC. Je hebt de afgelopen tijd allerlei foute conclussies getrokken en zietbdat als feiten. Gedraag je weer eens als normaal ipv de hele tijd iedereen de les te willen lezen. Dit is een dorum waar een ieder zijn MENING mag posten.
  • 12 Jul 2018 om 20:30
    • Quote van 12 Jul 2018 om 19:06
      Hahahaha....lastig hè Henk als je er geen biet van snapt, maar te bang bent om te vragen naar inzichten van anderen.......


      Edoch zal ik het je uitleggen waarom Pusic...GEHEEL TERECHT.....klaagt. 12 selectie spelers Henk. Je weet wel....12 knapen die in het eerste van FC Twente mee kunnen komen. Dat houdt dus in dat je slechts 1 keer fatsoenlijk kunt wisselen. Als er daarna een speler geblesseerd raakt, dan heb je geen wissels meer, en moet je met 10 man verder. Snap je het nog Henk? Roep even als het je te lastig wordt.....



      Die 12 knapen moeten daarnaast op elkaar ingespeeld raken, maar natuurlijk eigenlijk de wisselspelers ook....maar die zijn er (nog) niet omdat Pusic maar 12 selectie spelers heeft. Pusic is afhankelijk van zijn spelers in de job die hij hoort te vervullen....namelijk hoofdtrainer.


      Pusic's hoofd rolt het eerst als de selectie er niets van bakt, maar zoals gezegd, heeft Marino ook (nog) geen fatsoenlijke selectie ter beschikking terwijl over iets meer dan een maand Sparta al op bezoek komt..... Ja Henk, dan mag een trainert klagen, en nee....dan is hij geen zeurpiet zoals jij het zegt. Vraag dan gewoon waarom Marino klaagt, en zet hem niet weg als zeurpiet omdat JIJ er geen biet van snapt. Hopelijk snap je het nu een beetje Henk. Zo niet...roep dan even. ;)
    Pusic kent de situatie, weet wat er speelt. In zo n situatie moet hij als gewoon geduld hebben en niet nu al lopen te klagen kreunen steunen en indekken.
  • 12 Jul 2018 om 20:07
    Maar wat riep Pusic bij de overwinning van Kroatie??
  • 12 Jul 2018 om 19:59
    Ik moet zeggen dat de man niets verkeerds verteld heeft. Maar er komt vast versterkingen bij de selectie van nu aanschuiven. Zo niet zijn we echt aan het einde en zover laten ze niet komen. Wij zijn geen RBC of Haarlem waar geen hond meer kwam kijken. Hier komen 20000 mensen kijken. En ook nog een hoop mensen die het van afstand allemaal aanzien. Dus er is wel wat nodig Twente eronder te krijgen. En er zit natuurlijk wel redelijk geld in de regio. En die mensen zijn ook fan van de club. En tuurlijk er staan een hoop mensen aan de kant die hopen dat het slot op de club gaat. Maar gaat niet gebeuren.
  • 12 Jul 2018 om 19:46
    • Quote van 12 Jul 2018 om 18:48
      Tis Godsgeklaagd. Meer dan 20.000 jaarkaarten verkocht. Dat is een inkomen van rond de 6 milj. Als er geen spelers bijkomen verkoop je in seizoen 19/20 nog geen 2000 kaarten. De mensen willen een team bekijken en geen jeugdteam. Kom op directie en tc!!
    Je kunt beter deze jonge jongens hebben dan dat zooitje van afgelopen seizoen deze jongens zijn leergierig en zie het best goedkomen met deze jongens als er maar een beetje ervaren spelers bijkomen. Spelers als Trotman, Fernandes, George, vd Schepop, Zinga, Smith, Felix en De Lange kunnen zich nu mooi bewijzen over een heel seizoen en niet zoals vaak met een paar minuten als invaller daar wordt je niet beter van.
  • 12 Jul 2018 om 19:06
    • Quote van 12 Jul 2018 om 17:40
      Laat je niet verleiden door met Tukkerclan in discussie te gaan,want jij krijgt toch NOOIT gelijk !
    Hahahaha....lastig hè Henk als je er geen biet van snapt, maar te bang bent om te vragen naar inzichten van anderen.......


    Edoch zal ik het je uitleggen waarom Pusic...GEHEEL TERECHT.....klaagt. 12 selectie spelers Henk. Je weet wel....12 knapen die in het eerste van FC Twente mee kunnen komen. Dat houdt dus in dat je slechts 1 keer fatsoenlijk kunt wisselen. Als er daarna een speler geblesseerd raakt, dan heb je geen wissels meer, en moet je met 10 man verder. Snap je het nog Henk? Roep even als het je te lastig wordt.....



    Die 12 knapen moeten daarnaast op elkaar ingespeeld raken, maar natuurlijk eigenlijk de wisselspelers ook....maar die zijn er (nog) niet omdat Pusic maar 12 selectie spelers heeft. Pusic is afhankelijk van zijn spelers in de job die hij hoort te vervullen....namelijk hoofdtrainer.


    Pusic's hoofd rolt het eerst als de selectie er niets van bakt, maar zoals gezegd, heeft Marino ook (nog) geen fatsoenlijke selectie ter beschikking terwijl over iets meer dan een maand Sparta al op bezoek komt..... Ja Henk, dan mag een trainert klagen, en nee....dan is hij geen zeurpiet zoals jij het zegt. Vraag dan gewoon waarom Marino klaagt, en zet hem niet weg als zeurpiet omdat JIJ er geen biet van snapt. Hopelijk snap je het nu een beetje Henk. Zo niet...roep dan even. ;)
  • 12 Jul 2018 om 18:52
    • Quote van 12 Jul 2018 om 18:48
      Tis Godsgeklaagd. Meer dan 20.000 jaarkaarten verkocht. Dat is een inkomen van rond de 6 milj. Als er geen spelers bijkomen verkoop je in seizoen 19/20 nog geen 2000 kaarten. De mensen willen een team bekijken en geen jeugdteam. Kom op directie en tc!!
    15 jaar oud ??
  • 12 Jul 2018 om 18:48
    Tis Godsgeklaagd. Meer dan 20.000 jaarkaarten verkocht. Dat is een inkomen van rond de 6 milj. Als er geen spelers bijkomen verkoop je in seizoen 19/20 nog geen 2000 kaarten. De mensen willen een team bekijken en geen jeugdteam. Kom op directie en tc!!
  • 12 Jul 2018 om 17:40
    • Quote van 12 Jul 2018 om 14:55
      Alsof jij er bieten van snapt...?
    Laat je niet verleiden door met Tukkerclan in discussie te gaan,want jij krijgt toch NOOIT gelijk !
  • 12 Jul 2018 om 15:00
    • Quote van 12 Jul 2018 om 14:55
      Alsof jij er bieten van snapt...?
    Ja, ik begrijp wel waarom Pusic klaagt, maar snap jij het wel, of ook niet zoals Henk? Zeg het maar hoor, dan zal ik het beknopt uitleggen.
  • 12 Jul 2018 om 14:55
    • Quote van 12 Jul 2018 om 14:46
      Jij snapt er geen biet van...of wel Henk?
    Alsof jij er bieten van snapt...?
  • 12 Jul 2018 om 14:46
    • Quote van 12 Jul 2018 om 14:32
      Bah wat een zeurpiet!
    Jij snapt er geen biet van...of wel Henk?
  • 12 Jul 2018 om 14:32
    Bah wat een zeurpiet!