Homepage » Hoofdnieuws » Ultee doet boekje open over Verbeek: ''Achterhaald en ouderwets''

Ultee doet boekje open over Verbeek: ''Achterhaald en ouderwets''

( 17 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Ultee doet boekje open over Verbeek: ''Achterhaald en ouderwets''

Gertjan Verbeek werd vorig seizoen met hoge verwachtingen binnengehaald door FC Twente, maar het huwelijk werd - op zijn zachtst gezegd - geen succes. Sjors Ultee erkent dat de spelersgroep veel moeite had met de aanpak van de oefenmeester. 

"Na een paar weken merkten we al, vooral in het tactische deel, hoe Gertjan over voetbal dacht en de spelers", blikt hij terug bij Podcasten met Petersen. "Hoe dat samen kwam, werd heel moeizaam. De ideëen die hij had over spelen en trainen, waren heel anders dan de spelers hadden. Dat is niet erg als je wint, want dan gaan ze geloven in je werkwijze", legt Ultee uit.

"Dat was bij Utrecht ook zo met Erik ten Hag", vervolgt hij. "Maar wij gingen zoveel dingen anders doen en voor sommige spelers ook achterhaald en ouderwets. Mandekking zie je bijvoorbeeld niet meer, maar wij speelden bijvoorbeeld tegen Heerenveen met Ødegaard hangend op rechts. Onze linksback moest meelopen, maar de rechtsback van Heerenveen ging dan mee naar voren. Dat is niet erg, als onze linksbuiten meegaat. Als je overal meeloopt, zou het dus in theorie kunnen", beseft Ultee.

"Maar de spelers kregen daardoor het gevoel dat ze alleen maar achterna moesten rennen. Plus: je kreeg een soort van afreken-cultuur", verklapt hij. "'Als jouw man scoort, was het jouw schuld'. Dan wordt het echt ieder voor zich. Het was een moeilijke fase, want we hadden al veel verloren en er was veel druk van buitenaf. Dan zie je langzaam de frustratie en irritatie steeds meer worden", besluit Ultee over het rampjaar van de club uit Enschede. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Aug 2018 om 21:13
    • Quote van 7 Aug 2018 om 20:00
      Ik was juist van beide een voorstander. Ook dat Verbeek zou komen, maar daar ben ik gauw op teruggekomen. Had verwacht dat hij de spelers gemotiveerd en fit zou krijgen. Helaas is het op helemaal niets uitgedraaid.
    Same here
  • 7 Aug 2018 om 21:06
    • Quote van 7 Aug 2018 om 20:52
      Van Halst heeft zijn oude baantje weer opgepakt en zit weer zijn mening over voetbal te geven.
    Tenenkrommend.
  • 7 Aug 2018 om 20:52
    • Quote van 7 Aug 2018 om 20:00
      Ik was juist van beide een voorstander. Ook dat Verbeek zou komen, maar daar ben ik gauw op teruggekomen. Had verwacht dat hij de spelers gemotiveerd en fit zou krijgen. Helaas is het op helemaal niets uitgedraaid.
    Van Halst heeft zijn oude baantje weer opgepakt en zit weer zijn mening over voetbal te geven.
  • 7 Aug 2018 om 20:00
    • Quote van 7 Aug 2018 om 18:52
      Klopt ik had ook gewild dat Hake zou vertrekken want de spelers waren naar 60 minuten kapot en het spel was dramatisch. Ik was echter ook tegenstander van de komst van Verbeek. Achteraf waren we met Hake misschien niet gedegradeerd.
    Ik was juist van beide een voorstander. Ook dat Verbeek zou komen, maar daar ben ik gauw op teruggekomen. Had verwacht dat hij de spelers gemotiveerd en fit zou krijgen. Helaas is het op helemaal niets uitgedraaid.
  • 7 Aug 2018 om 18:58
    • Quote van 7 Aug 2018 om 18:24
      Van 90% hier op het forum moest Hake ook opstappen in die tijd. Nu zal iedereen zeggen dat hij niet tot die groep behoorde, maar ook ik was in die tijd niet rouwig om het vertrek van Hake. Achteraf was het misschien allemaal wel beter dan onder Verbeek.
    Was zelf ook een voorstander van zijn vertrek, het enige wat we nu kunnen doen is leren van deze fout en vertrouwen hebben in pusic.
  • 7 Aug 2018 om 18:52
    • Quote van 7 Aug 2018 om 18:24
      Van 90% hier op het forum moest Hake ook opstappen in die tijd. Nu zal iedereen zeggen dat hij niet tot die groep behoorde, maar ook ik was in die tijd niet rouwig om het vertrek van Hake. Achteraf was het misschien allemaal wel beter dan onder Verbeek.
    Klopt ik had ook gewild dat Hake zou vertrekken want de spelers waren naar 60 minuten kapot en het spel was dramatisch. Ik was echter ook tegenstander van de komst van Verbeek. Achteraf waren we met Hake misschien niet gedegradeerd.
  • 7 Aug 2018 om 18:44
    Kijk toch eens naar voren. Ik wordt moe over dat gezeur over het verleden. Achteraf kuj de koe in de konte kiek'n.
  • 7 Aug 2018 om 18:24
    • Quote van 7 Aug 2018 om 18:11
      Niet eens achteraf. Bij het eerste zuchtje tegenwind voor JvH moest de trainer eruit...
    Van 90% hier op het forum moest Hake ook opstappen in die tijd. Nu zal iedereen zeggen dat hij niet tot die groep behoorde, maar ook ik was in die tijd niet rouwig om het vertrek van Hake. Achteraf was het misschien allemaal wel beter dan onder Verbeek.
  • 7 Aug 2018 om 18:16
    • Quote van 7 Aug 2018 om 17:30
      Dat vind ik ook. Die afreken cultuur heeft er wellicht ook mee te maken dat oa vd Lely en Bijen ook minder presteerden. Die stonden bij elke bal die ze kregen stijf van de spanning en werden overal op af gerekend.
    Een tegendoelpunt (en dus elke nederlaag) is toch sowieso de fout van een verdediger of de keeper ;) Op deze manier is voetbal absoluut geen teamsport. Dat hebben we afgelopen seizoen ook in het stadion en/of op tv kunnen zien.
  • 7 Aug 2018 om 18:11
    • Quote van 7 Aug 2018 om 17:35
      Verbeek heeft eigenlijk overal op een gegeven moment gefaald. De domste zet was achteraf om Hake te ontslaan. Ze hadden gewoon geduld moeten hebben en KKW.
    Niet eens achteraf. Bij het eerste zuchtje tegenwind voor JvH moest de trainer eruit...
  • 7 Aug 2018 om 17:35
    Verbeek heeft eigenlijk overal op een gegeven moment gefaald. De domste zet was achteraf om Hake te ontslaan. Ze hadden gewoon geduld moeten hebben en KKW.
  • 7 Aug 2018 om 17:34
    Ik vond het echt een leuk en goed interview en gaf goede inzichten. Luisterde goed weg en dat terwijl het 1,5 uur duurde.
  • 7 Aug 2018 om 17:31
    • Quote van 7 Aug 2018 om 17:05
      Lekker natrappen van een snotneus die net komt kijken en denkt dat hij het uitgevonden heeft.
    Maar hij heeft wel gelijk. Even de revue laten passeren over het afgelopen half jaar. Heel veel mensen, ook langs de lijn, waren best wel positief over m. Ik persoonlijk heb dat ook , regelmatig, ervaren.
  • 7 Aug 2018 om 17:30
    • Quote van 7 Aug 2018 om 17:13
      Ik vind zijn verhaal inhoudelijk en niet echt persoonlijk. Ik zou het zeker geen natrappen willen noemen. Eerder inzicht geven in.
    Dat vind ik ook. Die afreken cultuur heeft er wellicht ook mee te maken dat oa vd Lely en Bijen ook minder presteerden. Die stonden bij elke bal die ze kregen stijf van de spanning en werden overal op af gerekend.
  • 7 Aug 2018 om 17:16
    • Quote van 7 Aug 2018 om 17:05
      Lekker natrappen van een snotneus die net komt kijken en denkt dat hij het uitgevonden heeft.
    Mag dat niet dan? Had de ‘oude garde’ Verbeek het goed? De Angry Young Men moeten juist de boel uitdagen en innovaties voorstellen. Volgens mij heb jij wel een erg conservatief standpunt. Als je jong bent, moet je je bek houden en vooral niet met verbetervoorstellen komen. Dream on!
  • 7 Aug 2018 om 17:13
    Ik vind zijn verhaal inhoudelijk en niet echt persoonlijk. Ik zou het zeker geen natrappen willen noemen. Eerder inzicht geven in.
  • 7 Aug 2018 om 17:05
    Lekker natrappen van een snotneus die net komt kijken en denkt dat hij het uitgevonden heeft.