FC Twente gunt uitsupporters geen bier in de Grolsch Veste

( 39 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
FC Twente gunt uitsupporters geen bier in de Grolsch Veste

Komend seizoen schenken bijna alle clubs in de eredivisie en eerste divisie alcohol in het uitvak. Slechts drie eredivisieclubs en vier clubs uit de eerste divisie houden de tap dicht, bij de overige 28 clubs kunnen de meeste bezoekers een biertje krijgen. Dit blijkt uit onderzoek van Supporterscollectief Nederland.

Waar het een paar jaar geleden in veel stadions ondenkbaar was om alcohol te kunnen krijgen, schenken de laatste jaren steeds meer clubs een biertje. Waar thuissupporters bij FC Twente wel bier kunnen krijgen, gunnen De Tukkers uitsupporters nog steeds geen bier. De club uit Enschede is één van de vier Keuken Kampioen Divisionisten die geen bier zullen schenken. 

Supporterscollectief Nederland juicht de ontwikkeling toe, mede omdat het bezoek van uitwedstrijden hiermee aantrekkelijker wordt. "Een alcoholverbod dat alle bezoekers bij voorbaat straft achten wij ongewenst, zeker als thuissupporters wél een biertje kunnen drinken. Het gelijktrekken van uit- en thuisvak op dit vlak is een mooie stap op weg naar een steeds gastvrijer ontvangst van uitsupporters", aldus Supporterscollectief Nederland.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Aug 2018 om 13:37
    • Quote van 10 Aug 2018 om 10:53
      Okay. Nu even de kosten. Kostprijs bier, waste, belasting, utilities, labour (X2), labour security (X1) (?) depreciation etc.

      Blijft er niet veel over.
    Alles maar afschaften dan.
  • 10 Aug 2018 om 11:59
    • Quote van 10 Aug 2018 om 10:53
      Okay. Nu even de kosten. Kostprijs bier, waste, belasting, utilities, labour (X2), labour security (X1) (?) depreciation etc.

      Blijft er niet veel over.
    En je komt never nooit aan 2.5 duizend euro aan bier per wedstrijd.
  • 10 Aug 2018 om 10:53
    • Quote van 9 Aug 2018 om 21:53
      10 biertje de man is is 1000 biertjes maal 2.50 is 2.500 euro toch mooi meegenomen
    Okay. Nu even de kosten. Kostprijs bier, waste, belasting, utilities, labour (X2), labour security (X1) (?) depreciation etc.

    Blijft er niet veel over.
  • 10 Aug 2018 om 10:44
    • Quote van 9 Aug 2018 om 23:39
      Wij krijgen bij uitwedstrijden ook nooit bier, ook niet bij clubs die normaal wel schenken, weet jij wat daar achter zit?
    Een verbod.
  • 10 Aug 2018 om 06:06
    • Quote van 9 Aug 2018 om 21:20
      verplaats het uitvak maar naar boven vak-p.
    Ik snap je standpunt want dat zie je bij alle clubs. De ultras van bijde clubs zo dicht mogenlijk bij elkaar. Dan is de kans dat er wat gebeurt erg klein. En als thuis spelende ploeg heb je je ze ook nog het liefst boven je. Dat is wel zo prettig een ieder gaat graag onder spug of zijk na huis.
  • 9 Aug 2018 om 23:46
    Grote onzin. Als wij naar Maastricht gaan of Leeuwarden willen wij ook wel een biertje drinken. Kom op zeg, gun een ieder zijn genot.
  • 9 Aug 2018 om 23:46
    Grote onzin. Als wij naar Maastricht gaan of Leeuwarden willen wij ook wel een biertje drinken. Kom op zeg, gun een ieder zijn genot.
  • 9 Aug 2018 om 23:46
    Grote onzin. Als wij naar Maastricht gaan of Leeuwarden willen wij ook wel een biertje drinken. Kom op zeg, gun een ieder zijn genot.
  • 9 Aug 2018 om 23:46
    Grote onzin. Als wij naar Maastricht gaan of Leeuwarden willen wij ook wel een biertje drinken. Kom op zeg, gun een ieder zijn genot.
  • 9 Aug 2018 om 23:39
    • Quote van 9 Aug 2018 om 20:27
      Nee Twente wil weer bij de braafste jongetjes van de klas horen. Laf laf laf! Verkoop verdorie gewoon biertjes aan die gasten die de moeite nemen hun cluppie achterna reizen!
    Wij krijgen bij uitwedstrijden ook nooit bier, ook niet bij clubs die normaal wel schenken, weet jij wat daar achter zit?
  • 9 Aug 2018 om 21:53
    • Quote van 9 Aug 2018 om 19:57
      Ik weet niet of bier schenken aan 100 man in het uitvak in de KKD een lucratieve zaak is.
    10 biertje de man is is 1000 biertjes maal 2.50 is 2.500 euro toch mooi meegenomen
  • 9 Aug 2018 om 21:36
    • Quote van 9 Aug 2018 om 20:50
      O o o nu komt de club op voor eigen support is het nog niet goed idd cola daar gooi je niet zo snel mee
    Ik krijg liever bier over me heen dan cola.
  • 9 Aug 2018 om 21:20
    verplaats het uitvak maar naar boven vak-p.
  • 9 Aug 2018 om 20:50
    • Quote van 9 Aug 2018 om 20:47
      Dat zijn opties inderdaad. Ook maar gewoon doen lijkt me. Maar Twente wil weer zonodig lief zijn voor de uitsupporters en hun een optimale wedstrijdbeleving geven (pfffff). Gezien het feit hoe supporters en clubs met ons omgaan de laatste tijd kunnen ze van mij allemaal de tyfus en de tering tegelijk krijgen. Maak er maar mooi zo’n aquarium van als bij NAC of zo’n veeschuur als bij GAE.
    Eens
  • 9 Aug 2018 om 20:50
    O o o nu komt de club op voor eigen support is het nog niet goed idd cola daar gooi je niet zo snel mee
  • 9 Aug 2018 om 20:47
    • Quote van 9 Aug 2018 om 20:42
      Andere mogelijkheid: netten voor het vak als je je niet kunt gedragen. Deden ze eerder ook toch? Nog een mogelijkheid: houd niet de vakken naast het uitvak leeg als het stadion niet vol zit, maar de vakken onder het uitvak. Kunt ze smietn wat ze wilt.
    Dat zijn opties inderdaad. Ook maar gewoon doen lijkt me. Maar Twente wil weer zonodig lief zijn voor de uitsupporters en hun een optimale wedstrijdbeleving geven (pfffff). Gezien het feit hoe supporters en clubs met ons omgaan de laatste tijd kunnen ze van mij allemaal de tyfus en de tering tegelijk krijgen. Maak er maar mooi zo’n aquarium van als bij NAC of zo’n veeschuur als bij GAE.
  • 9 Aug 2018 om 20:45
    • Quote van 9 Aug 2018 om 20:23
      Ik snap wel waarom er geen bier word geschonken het uitvak zit boven de familie vak waar veel kinderen zitten in het verleden werd er vaak bier naar beneden gegooid over de kinderen. Dan moet je als club een keuze maken. Dan is de keus vrij snel gemaak. Lijkt mij
    Want cola gooien gaat niet ? Complete onzin dat de club dit doet. Van bier verkoop je vee meer en is dus goed voor de club. Buiten het financiele, wij willen bij een uitwedstrijd toch ook graag een biertje ( of tig). Zorg dat die gasten gewoon een biertje kunnen drinken, het hoort er gewoon bij. In de grolsch veste geen bier........
  • 9 Aug 2018 om 20:42
    Natuurlijk ben ik het met je eens dat er bier moet worden geschonken hoor er gewoon bij dit heeft niks te maken. Met de braafste van de klas te zijn. Dit is gewoon op komen. Voor hun eigen supporters snap niet dat jullie dat niet in zien
  • 9 Aug 2018 om 20:42
    • Quote van 9 Aug 2018 om 20:37
      Volgens mij is dat niet zo simpel. Ze komen nu namelijk afgeschermd binnen via het trappenhuis. Als ze naar beneden gaan kan dat niet meer en zijn de rapen gaar :-)
    Andere mogelijkheid: netten voor het vak als je je niet kunt gedragen. Deden ze eerder ook toch? Nog een mogelijkheid: houd niet de vakken naast het uitvak leeg als het stadion niet vol zit, maar de vakken onder het uitvak. Kunt ze smietn wat ze wilt.
  • 9 Aug 2018 om 20:41
    • Quote van 9 Aug 2018 om 20:32
      Inderdaad haha, dat maakt mij avond ook goed, die 4-0.
    Zelfs twente had niet met 4-0 achter gestaan.
  • 9 Aug 2018 om 20:41
    • Quote van 9 Aug 2018 om 20:39
      Waar zullen we de kidsclub en de young reds naartoe verplaatsen? Eh, onder het uitvak is nog wel plek? Joa, mø'w dreks doon!
    Gewoon doen, Gewoon doen;))
  • 9 Aug 2018 om 20:39
    Waar zullen we de kidsclub en de young reds naartoe verplaatsen? Eh, onder het uitvak is nog wel plek? Joa, mø'w dreks doon!
  • 9 Aug 2018 om 20:37
    • Quote van 9 Aug 2018 om 20:31
      Simpel, verplaats het uitvak een verdieping.
    Volgens mij is dat niet zo simpel. Ze komen nu namelijk afgeschermd binnen via het trappenhuis. Als ze naar beneden gaan kan dat niet meer en zijn de rapen gaar :-)
  • 9 Aug 2018 om 20:33
    • Quote van 9 Aug 2018 om 20:31
      Simpel, verplaats het uitvak een verdieping.
    dus ze op het dak zetten ..wha
  • 9 Aug 2018 om 20:32
    • Quote van 9 Aug 2018 om 20:21
      Precies. Bier verbieden zou verboden moeten worden. Zo'n modern uitvak en dan omwille de veiligheid geen bier schenken? Wat een onzin. Gelukkig zojuist nog beter nieuws: 4-0. Direct geen zin meer om me hier druk over te maken haha.
    Inderdaad haha, dat maakt mij avond ook goed, die 4-0.
  • 9 Aug 2018 om 20:31
    • Quote van 9 Aug 2018 om 20:23
      Ik snap wel waarom er geen bier word geschonken het uitvak zit boven de familie vak waar veel kinderen zitten in het verleden werd er vaak bier naar beneden gegooid over de kinderen. Dan moet je als club een keuze maken. Dan is de keus vrij snel gemaak. Lijkt mij
    Simpel, verplaats het uitvak een verdieping.
  • 9 Aug 2018 om 20:27
    • Quote van 9 Aug 2018 om 20:23
      Ik snap wel waarom er geen bier word geschonken het uitvak zit boven de familie vak waar veel kinderen zitten in het verleden werd er vaak bier naar beneden gegooid over de kinderen. Dan moet je als club een keuze maken. Dan is de keus vrij snel gemaak. Lijkt mij
    Nee Twente wil weer bij de braafste jongetjes van de klas horen. Laf laf laf! Verkoop verdorie gewoon biertjes aan die gasten die de moeite nemen hun cluppie achterna reizen!
  • 9 Aug 2018 om 20:23
    Ik snap wel waarom er geen bier word geschonken het uitvak zit boven de familie vak waar veel kinderen zitten in het verleden werd er vaak bier naar beneden gegooid over de kinderen. Dan moet je als club een keuze maken. Dan is de keus vrij snel gemaak. Lijkt mij
  • 9 Aug 2018 om 20:21
    • Quote van 9 Aug 2018 om 20:12
      Een biertje tijdens de wedstrijd zou een grondrecht moeten zijn;))
    Precies. Bier verbieden zou verboden moeten worden. Zo'n modern uitvak en dan omwille de veiligheid geen bier schenken? Wat een onzin. Gelukkig zojuist nog beter nieuws: 4-0. Direct geen zin meer om me hier druk over te maken haha.
  • 9 Aug 2018 om 20:12
    Een biertje tijdens de wedstrijd zou een grondrecht moeten zijn;))
  • 9 Aug 2018 om 20:06
    Laat die mensen toch gewoon hun verdriet verzuipen.
  • 9 Aug 2018 om 19:57
    Ik weet niet of bier schenken aan 100 man in het uitvak in de KKD een lucratieve zaak is.
  • 9 Aug 2018 om 19:54
    • Quote van 9 Aug 2018 om 19:46
      Geweld? Haha. Welk geweld, in de stadions is niet of nauwelijks geweld.
    Tja dat is waar maar voorzorgsmaatregelen.
  • 9 Aug 2018 om 19:47
    Er is ook goed nieuws dat gore Feijenoord staat 3-0 achter :))
  • 9 Aug 2018 om 19:46
    • Quote van 9 Aug 2018 om 19:43
      Denk voor geweld. Doordat ze dronken zijn.
    Geweld? Haha. Welk geweld, in de stadions is niet of nauwelijks geweld.
  • 9 Aug 2018 om 19:43
    • Quote van 9 Aug 2018 om 19:41
      Biertje hoort erbij, ook voor de uitsupporters. Jammer dat het niet wordt gedaan. Weet iemand de reden?
    Denk voor geweld. Doordat ze dronken zijn.
  • 9 Aug 2018 om 19:41
    Biertje hoort erbij, ook voor de uitsupporters. Jammer dat het niet wordt gedaan. Weet iemand de reden?
  • 9 Aug 2018 om 19:24
    Waarom is dat? Kunnen er toch ook weer wat omzet mee halen?
  • 9 Aug 2018 om 19:23
    En terrecht ons belagenlijk maken ons de grond in stampen kom maar lekker water drinken waarom zouden we ze goed behandelen ...
vrijdag 24 augustus 2018
20:00
Volledige programma ›