Pusic duidelijk: ''Aan de druk die ik mij opleg, kan geen enkele andere tippen''

( 8 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Pusic duidelijk: ''Aan de druk die ik mij opleg, kan geen enkele andere tippen''

FC Twente wordt dit seizoen ook wel het Ajax van de eerste divisie genoemd. Iedere club zal tegen FC Twente een stapje extra doen op zoek naar resultaat. FC Twente zelf heeft maar één missie en dat is direct terugkeren op het hoogste niveau. Marino Pusic is duidelijk over de missie van de Tukkers.

"Wij willen vooral heel graag. Ik weet dat het bij deze club lastig is, maar wij moeten als FC Twente ook nuchter leren denken. De realiteit is dat we alle structuren opnieuw moeten opbouwen. Er is een nieuwe technische organisatie, er staat een nieuwe selectie, de academie en de scouting worden opnieuw ingericht, wij zijn links en rechts aan het timmeren", begint de oefenmeester in Voetbal International.

"Tegelijkertijd moeten we direct presteren", beseft Pusic. "Dat betekent druk, ja. Maar aan de druk die ik mij van nature opleg om elke dag het maximale uit mezelf en mijn omgeving te halen, kan geen enkele andere druk tippen. Ongeacht de consequenties die je eraan verbindt."

Ondanks dat FC Twente tot vorige week ongeslagen was, heeft Pusic zich enorm gestoord aan bepaalde dingen. "Het gebrek aan alertheid bijvoorbeeld", geeft hij aan. "Net als een week eerder tegen Roda JC kwamen we al snel op achterstand, nu zelfs met 2-0. In dit soort wedstrijden gaat het er vooral om dat je niet in het mes loopt en goed georganiseerd blijft. In twee momenten hebben we het met een meerdere fouten laten afweten en dat bleek beslissend."

"De tegenstander groepeerde zich op eigen helft en wij waren onvoldoende in staat om daar doorheen te voetballen. We hanteerden een te laag tempo en hadden het meer via de zijkanten moeten zoeken. Dan kom je ook niet tot de voorbereiding van een goede aanval. Dit laat nog maar eens zien dat we met beide benen op de grond moeten blijven en nog een lange weg te gaan hebben", besluit Pusic.

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Sep 2018 om 12:47
    • Quote van 13 Sep 2018 om 10:13
      Pusic JIJ bent de coach om de bovengenoemde punten aan te pakken.Doe dat dan ook.
    +1
  • 13 Sep 2018 om 10:53
    Dordrecht zal de bus parkeren morgen, zij zijn het schoolvoorbeeld van een uitmuntende counterploeg. Wij zullen morgen het spel moeten maken en daar loert tevens het gevaar. Het team zit nog vol in de voorbereiding en door enkele blessures zal het een moeilijke opgave worden om daar te winnen. Een puntje zou dan ook al fantastisch zijn! We hebben tevens al 7 bonuspunten.......aldus Pussy
  • 13 Sep 2018 om 10:38
    • Quote van 13 Sep 2018 om 10:33
      Alles wat die man hier aangeeft klopt toch? Ik heb liever dat hij dit zegd, dan dat hij hoog uit de boom blaasd en op zn muil gaat. Laten we eerlijk zijn, we weten nog steeds niet waartoe deze selectie in staat is! Ik snap dat het vervelend is als "je" couch zich zo uit... maar hij heefd gewoon gelijk, sorry. Vind het wel tof om te lezen dat hij zichzelf goef druk oplegd trouwens ookal MOET dat natuurlijk
    Geldingsdrang, niks mis mee GT. Nu moet hij het nog zien te vertalen richting spelers en dus op het veld. Ben echt benieuwd morgen of Twente zich hersteld heeft van die zeperd tegen Oss.
  • 13 Sep 2018 om 10:33
    Alles wat die man hier aangeeft klopt toch? Ik heb liever dat hij dit zegd, dan dat hij hoog uit de boom blaasd en op zn muil gaat. Laten we eerlijk zijn, we weten nog steeds niet waartoe deze selectie in staat is! Ik snap dat het vervelend is als "je" couch zich zo uit... maar hij heefd gewoon gelijk, sorry. Vind het wel tof om te lezen dat hij zichzelf goef druk oplegd trouwens ookal MOET dat natuurlijk
  • 13 Sep 2018 om 10:27
    • Quote van 13 Sep 2018 om 10:18
      Dat komt morgen nog, haha.
      Dordrecht de tot nu toe gevaarlijkste tegenstander etc.
    Ja, iets in de trend van 'ze staan onderaan en een kat in het nauw kan rare sprongen maken' hahaha.
  • 13 Sep 2018 om 10:18
    • Quote van 13 Sep 2018 om 10:13
      Ik mis de opmerking dat de groep nog maar een paar uur bij elkaar is en dat we nog steeds in de voorbereiding zitten. Anyway, Poeslief heeft de hele week tijd gehad om een manier te vinden om een vijandelijke muur te slechten. Dus een mooie overwinning tegen de Schapenkoppen.
    Dat komt morgen nog, haha.
    Dordrecht de tot nu toe gevaarlijkste tegenstander etc.
  • 13 Sep 2018 om 10:13
    Ik mis de opmerking dat de groep nog maar een paar uur bij elkaar is en dat we nog steeds in de voorbereiding zitten. Anyway, Poeslief heeft de hele week tijd gehad om een manier te vinden om een vijandelijke muur te slechten. Dus een mooie overwinning tegen de Schapenkoppen.
  • 13 Sep 2018 om 10:13
    Pusic JIJ bent de coach om de bovengenoemde punten aan te pakken.Doe dat dan ook.