Burgemeester Dordrecht reageert: ''Heb begrip, maar blijf verantwoordelijk''

( 22 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Burgemeester Dordrecht reageert: ''Heb begrip, maar blijf verantwoordelijk''

Wouter Kolff, de burgemeester van Dordrecht, twijfelt of hij de wedstrijd tussen FC Dordrecht en FC Twente vrijdagavond door moet laten gaan vanwege de politiestaking.

Kolff liet woensdagochtend nog weten dat het duel ook zonder politie door kon gaan, maar heeft nu toch zijn twijfels. De politie staakt tussen vrijdag 18.00 en zondagavond 23.59 uur en komt alleen bij serieuze 112-meldingen in actie. Kolff verwachtte net als FC Dordrecht dat er politie achter de hand zou zijn als het uit de hand loopt bij het duel met FC Twente.

"Door aanvullende maatregelen vanuit de clubs en gemeente leek tot nu toe het risico echter acceptabel. Vandaag bleek echter ook dat de beschikbaarheid van politie op afroep onzeker is geworden", aldus de burgemeester in het Algemeen Dagblad. "Ik heb begrip voor de actie van de politie, maar blijf verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid. Ook als de politie staakt."

Kolff maakt vrijdagmiddag om 13.00 uur bekend of de wedstrijd door kan gaan. Vermoedelijk heeft dat late tijdstip te maken met een kort geding dat vrijdagochtend om 11.00 uur nog dient. Minister Ferdinand Grapperhaus van Justitie en Veiligheid hoopt met een kort geding de politiestaking tegen te houden.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Sep 2018 om 22:28
    • Quote van 13 Sep 2018 om 21:09
      Dat zeg ik helemaal niet... dat jij je altijd meteen aangevallen voelt is niet mijn probleem. Ik heb het niet eens over acties van vak p ik snap wel dat een burgemeester het aflast omdat ik wel vaker trammelant in stadion van Dordrecht gezien heb
    Oald Wief.
  • 13 Sep 2018 om 21:46
    • Quote van 13 Sep 2018 om 20:05
      Ik snap wel dat als je verantwoordelijk bent je de wedstrijd eruit gooit. Dordrecht heeft ook wel een gek groepje dat wordt trammelant in het stadion dus dan kan die beste man niet anders. En dat vak p dan alsnog lekker café gaat bezoeken en drankje doen is dan ter verantwoording van politie
    Keerl wat zeik ie toch altijd.pff
  • 13 Sep 2018 om 21:11
    • Quote van 13 Sep 2018 om 21:09
      Dat zeg ik helemaal niet... dat jij je altijd meteen aangevallen voelt is niet mijn probleem. Ik heb het niet eens over acties van vak p ik snap wel dat een burgemeester het aflast omdat ik wel vaker trammelant in stadion van Dordrecht gezien heb
    TUURLIJK HAHAHA tis weer een geloofwaardig verhaal frank.
  • 13 Sep 2018 om 21:09
    • Quote van 13 Sep 2018 om 20:33
      Huilli huilli frank dus als ik morgen een bus reisje maak zonder dat de naam Vakp er word aan verbonden dan ist oke....kearl die koffie Bie Twente dut niet veel goeds Bie oe.
    Dat zeg ik helemaal niet... dat jij je altijd meteen aangevallen voelt is niet mijn probleem. Ik heb het niet eens over acties van vak p ik snap wel dat een burgemeester het aflast omdat ik wel vaker trammelant in stadion van Dordrecht gezien heb
  • 13 Sep 2018 om 20:40
    • Quote van 13 Sep 2018 om 17:15
      Iedereen heeft het recht om te staken dus waarom de politie niet?
    Omdat je vooraf weet dat je voor 1800 in de maand voor lul of hoerenjong word uitgemaakt. Dus wat maakt dat tientje nu meer uit.
  • 13 Sep 2018 om 20:33
    • Quote van 13 Sep 2018 om 20:05
      Ik snap wel dat als je verantwoordelijk bent je de wedstrijd eruit gooit. Dordrecht heeft ook wel een gek groepje dat wordt trammelant in het stadion dus dan kan die beste man niet anders. En dat vak p dan alsnog lekker café gaat bezoeken en drankje doen is dan ter verantwoording van politie
    Huilli huilli frank dus als ik morgen een bus reisje maak zonder dat de naam Vakp er word aan verbonden dan ist oke....kearl die koffie Bie Twente dut niet veel goeds Bie oe.
  • 13 Sep 2018 om 20:32
    • Quote van 13 Sep 2018 om 20:05
      Ik snap wel dat als je verantwoordelijk bent je de wedstrijd eruit gooit. Dordrecht heeft ook wel een gek groepje dat wordt trammelant in het stadion dus dan kan die beste man niet anders. En dat vak p dan alsnog lekker café gaat bezoeken en drankje doen is dan ter verantwoording van politie
    Persoonlijk denk ik eerder dat Dordrecht te dicht bij Rotterdam ligt...
  • 13 Sep 2018 om 20:05
    Ik snap wel dat als je verantwoordelijk bent je de wedstrijd eruit gooit. Dordrecht heeft ook wel een gek groepje dat wordt trammelant in het stadion dus dan kan die beste man niet anders. En dat vak p dan alsnog lekker café gaat bezoeken en drankje doen is dan ter verantwoording van politie
  • 13 Sep 2018 om 19:46
    Valt me op dat de ambtenaren altijd staken. Zo slecht hebben die ambtenaren het niet of moeten die ook voor het minimumloon werken zoals velen?
    Precies en dan weer de normale burger het slachtoffer laten worden met als lapmiddel zeggen dat ze voor 1.5 miljoen boetes verscheuren. Kan dat uberhaupt? Het cjib handelt die boetes toch af en niet een politie persoonlijk?
    Dat kost dus 1.5 miljoen die weer op een andere manier terug moet komen.Leuk zon machtsmiddel waarvan anderen de dupe zijn. Ikke ikke ikke. Ieder voor zich, God voor ons allen!
  • 13 Sep 2018 om 19:09
    • Quote van 13 Sep 2018 om 18:48
      Is niet toegestaan want dat valt onder de noemer "essentiële diensten" en dat valt een voetbalwedstrijd niet.
    Prinsjesdag essentieel? Nee hoor.
  • 13 Sep 2018 om 18:58
    • Quote van 13 Sep 2018 om 18:48
      Is niet toegestaan want dat valt onder de noemer "essentiële diensten" en dat valt een voetbalwedstrijd niet.
    Nee blijkbaar kunnen die graaiers in Den Haag alles maar doen hè, volgens mij zit daar ook niet iemand die greintje verstand heeft de grote bedrijven geen belasting laten betalen geen dividend ach ja paar miljard maar doen we gewoon ziekte kosten omhoog en wanneer iedereen straks krom ligt niet meer werken kan dan pakken we die ook nog eens 30 procent af en ff kijken dien we de salarissen van de boven modaal iets omhoog wat heerlijk is het toch om 150.000 euro per jaar te verdienen toch maar ja de gewone man wordt de dupe
  • 13 Sep 2018 om 18:48
    • Quote van 13 Sep 2018 om 18:10
      Vind ook beetje achterbaks om over de voetbal lief hebbers dit af te roepen laten we gaan staken als er wedstrijden zijn das lachuuhhh johhhh worden ze heel erg benauwd van in Den Haag geheid dat ze staan te bibberen Ohh de gewone man euuhhh , of wij er iets aan kunnen veranderen toch, denk dat ze eens moeten gaan staken op prinsjes dag en andere dagen wanneer de regering denk onze blauwe vrienden nodig te hebben voor hun uitstapjes denk dat men dan meer eruit haalt als nu .
    Is niet toegestaan want dat valt onder de noemer "essentiële diensten" en dat valt een voetbalwedstrijd niet.
  • 13 Sep 2018 om 18:27
    • Quote van 13 Sep 2018 om 18:12
      Bij defensie mag je niet staken die hebben dat recht niet. In dit geval probeert die Grappighouse het te voorkomen. Zal wel ergens een canalparade zijn waar hij graag heen wil.
    Ben er er niet mee eens. De massaliteit van deze staking is een bedreiging voor de rechtsstaat! En dat is een hele zware kwalificatie. Wat zou jij doen als je giga geluidsoverlast hebt en de politie zegt “sorry, staking” ik weet wel wat er gaat gebeuren en dat is slechts een voorbeeld. Eigenrichting is dan niet te voorkomen. Dat gecombineerd met de duur maakt het mi onverantwoord om op deze wijze te gaan staken
  • 13 Sep 2018 om 18:18
    • Quote van 13 Sep 2018 om 18:06
      Stakingsrecht heeft iedereen. Toch vreemd dat je een rechter om toestemming moet vragen of je mag staken en dat die het dan kan afwijzen. Dus dat recht is niet eens meer een recht.
    Je snapt er echt niets van. Ja, ga maar schelden.
  • 13 Sep 2018 om 18:16
    • Quote van 13 Sep 2018 om 16:26
      Geen illusies de wedstrijd wordt afgelast.Die zwijnen in blauw zich maar afvragen waarom ze geen respect krijgen, hierom dus.
    Die zwijnen in het blauw? In de tijd van de Cao afspraken wordt er altijd gestaakt. Dat is een recht . Ik mag aannemen dat jouw vakbond daar ook bij zit.
    Ik weet dat het niet helpt, maar ik vind dat jij je dood moet schamen.
  • 13 Sep 2018 om 18:12
    • Quote van 13 Sep 2018 om 18:06
      Stakingsrecht heeft iedereen. Toch vreemd dat je een rechter om toestemming moet vragen of je mag staken en dat die het dan kan afwijzen. Dus dat recht is niet eens meer een recht.
    Bij defensie mag je niet staken die hebben dat recht niet. In dit geval probeert die Grappighouse het te voorkomen. Zal wel ergens een canalparade zijn waar hij graag heen wil.
  • 13 Sep 2018 om 18:10
    Vind ook beetje achterbaks om over de voetbal lief hebbers dit af te roepen laten we gaan staken als er wedstrijden zijn das lachuuhhh johhhh worden ze heel erg benauwd van in Den Haag geheid dat ze staan te bibberen Ohh de gewone man euuhhh , of wij er iets aan kunnen veranderen toch, denk dat ze eens moeten gaan staken op prinsjes dag en andere dagen wanneer de regering denk onze blauwe vrienden nodig te hebben voor hun uitstapjes denk dat men dan meer eruit haalt als nu .
  • 13 Sep 2018 om 18:06
    • Quote van 13 Sep 2018 om 17:15
      Iedereen heeft het recht om te staken dus waarom de politie niet?
    Stakingsrecht heeft iedereen. Toch vreemd dat je een rechter om toestemming moet vragen of je mag staken en dat die het dan kan afwijzen. Dus dat recht is niet eens meer een recht.
  • 13 Sep 2018 om 17:31
    • Quote van 13 Sep 2018 om 17:15
      Iedereen heeft het recht om te staken dus waarom de politie niet?
    Totdat de hartchirurg staakt terwijl je familielid onder het mes ligt.... Flauw voorbeeld natuurlijk, en politie mag staken hoor, maar het is geen toeval dat dit tiidens het weekend gedaan wordt waar veel sport evedementen plaatsvinden. Geef ze eens ongelijk, meer nieuws aandacht krijgt de politie niet als er wedstrijden gestaakt gaan worden. Maar populairder worden ze ook niet hierdoor, en volgens mij was men laatst nog over en weer waarom de politie zo slecht op de kaart staat.... tja
  • 13 Sep 2018 om 17:15
    • Quote van 13 Sep 2018 om 16:26
      Geen illusies de wedstrijd wordt afgelast.Die zwijnen in blauw zich maar afvragen waarom ze geen respect krijgen, hierom dus.
    Iedereen heeft het recht om te staken dus waarom de politie niet?
  • 13 Sep 2018 om 16:26
    Geen illusies de wedstrijd wordt afgelast.Die zwijnen in blauw zich maar afvragen waarom ze geen respect krijgen, hierom dus.
  • 13 Sep 2018 om 16:22
    Zijn ze bang voor Feijenoord supporters ofzo......