VIDEO | Vandaag 11 jaar gelijk: FC Twente speelt gelijk tegen Inter

10
VIDEO | Vandaag 11 jaar gelijk: FC Twente speelt gelijk tegen Inter

FC Twente speelde precies elf jaar geleden, mét Wout Brama als basisspeler op het middenveld, in eigen huis de Champions League-wedstrijd tegen Internazionale. Het duel in De Grolsch Veste eindigde uiteindelijk in een gelijkspel: het werd 2-2. 

Wesley Sneijder zette de bezoekers op voorsprong, maar Theo Janssen nam met een schitterende vrije trap de gelijkmaker voor zijn rekening. Door een eigen goal van Diego Milito werd het in de eerste helft zelfs 2-1 voor de Tukkers. Samuel Eto'o bracht zijn ploeg vervolgens weer op gelijke hoogte met een lage schuiver. Internazionale was op dat moment titelverdediger in de Champions League.

FC Twente - Internazionale 2-2 (2-2)
13' 0-1 Sneijder
20' 1-1 Janssen
30' 2-1 Milito (eigen doelpunt)
41' 2-2 Eto'o

Opstelling FC Twente: Mihaylov; Rosales, Wisgerhof, Douglas, Tiendalli; Brama, Janssen, De Jong; Ruiz, Janko (78' Bajrami) en Chadli (88' Landzaat).

Opstelling Internazionale: Julio César; Maicon, Lucio, Walter Samuel, Zanetti; Cambiasso, Sneijder, Wanyama; Eto'o, Milito (87' Muntari) en Pandev (61' Coutinho).

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Sep 2021 om 11:57
    • Quote van 14 Sep 2018 om 16:16
      The Kitchen Champions League ;-P
    McDommels is al tijden weg hier
  • 15 Sep 2020 om 07:48
    Wat een tijd. Ik zie die vrije trap nog steeds op mn netvlies. Die sfeer in het stadion, prachtig. De eerste Champions League wedstrijd voor Twente tegen de winnaar van de vorige jaargang, geweldig affiche. En wij waren erbij.
  • 14 Sep 2020 om 20:31
    Was er ook bij. Twente kwam onterecht achter en dat speelde Inter wel in de kaart. Winst was eigenlijk verdiend geweest, maar ja.
  • 14 Sep 2020 om 19:00
    Toen karakter nog geen vies woord was en wij Tukkers met niks of niemand iets te maken hadden. Dat we nog trots waren op wie we waren en waar we voor stonden. Dat we nog een eigen mening hadden en ons overal lieten zien, met de borst vooruit! Daar waar de wegkijkers John W en consorten ineens in een Twente shirt gingen lopen omdat zijn ‘aller Ajax’ geen kampioen was geworden. Dat was toen...nu dansen we naar de pijpen van Hugo de J, de KNVB, de gemeente, de politie en stelt alles nog maar bitter weinig voor.
  • 14 Sep 2020 om 18:23
    • Quote van 14 Sep 2018 om 15:03
      Dat waren nog eens tijden.... Nu kk divisie. Fantastisch...
    Lang geleden
  • 14 Sep 2020 om 18:22
    • Quote van 14 Sep 2018 om 16:16
      The Kitchen Champions League ;-P
    Schandalige reactie
  • 14 Sep 2018 om 16:16
    • Quote van 14 Sep 2018 om 15:03
      Dat waren nog eens tijden.... Nu kk divisie. Fantastisch...
    The Kitchen Champions League ;-P
  • 14 Sep 2018 om 16:14
    Ik was erbij. Heerlijke wedstrijd tegen de club die het jaar ervoor nog de CL gewonnen had.
  • 14 Sep 2018 om 15:03
    Dat waren nog eens tijden.... Nu kk divisie. Fantastisch...
  • 14 Sep 2018 om 14:14
    Die Theo, wat was dat altijd een genot om naar te kijken. Memorabele avond!
Friday 1 October 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›