Homepage » Hoofdnieuws » ''Met twee versterkingen in de winterstop wordt FC Twente gewoon kampioen''

''Met twee versterkingen in de winterstop wordt FC Twente gewoon kampioen''

( 38 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
''Met twee versterkingen in de winterstop wordt FC Twente gewoon kampioen''

FC Twente verloor vrijdagavond kostbare punten bij FC Eindhoven. De Tukkers speelden met 1-1 gelijk in het Jan Louwers Stadion.

Ondanks het puntenverlies staat FC Twente slechts twee punten achter koploper Almere City FC. Bert van Losser heeft nog alle vertrouwen in de club uit Enschede. "Met een of twee versterkingen in de winterstop, dan ben je er en word je gewoon kampioen", zegt de presentator bij De Oosttribune. "En als Assaidi terugkomt..."

Voormalig FC Twente-trainer Jan van Staa kan die woorden beamen. "Dat zou dit jaar zomaar kunnen", aldus de oud-trainer, die merkt dat alles dicht op elkaar staat in de Keuken Kampioen Divisie. "Dat blijft het hele jaar zo. Het is gewoon bovenin heel spannend."

Clubwatcher Tijmen van Wissing verwacht Assaidi nog niet snel terug. "Dat duurt waarschijnlijk nog wel even en Vuckic komt er natuurlijk nog bij. Die kunnen ze heel goed gebruiken, maar we hebben binnenkort ook de topper tegen Go Ahead Eagles en dan ben ik heel benieuwd hoe FC Twente zich gaat houden."

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Oct 2018 om 12:39
    • Quote van 9 Oct 2018 om 10:14
      Nog 11 wedstrijden te gaan, waaronder belangrijke potjes tegen Almere City, Cambuur, Go Ahead en NEC. Laten we hopen dat die 11 potjes minimaal 20 punten opleveren.
    Het is vooral zaak om niet achter op te raken bij de top. Als het verschil met de nr. 1 meer dan 5 punten bedraagt heb je gewoon een groot probleem.
  • 9 Oct 2018 om 11:20
    Tijmen van Wissing gaat die vaak bij ten Voorde op de koffie? Deze verslaggever wordt ook met de week saaier.
    Hup Twente.
  • 9 Oct 2018 om 10:14
    • Quote van 9 Oct 2018 om 09:12
      Eeen, maar het is wel belangrijk dat we die laatste paar wedstrijden voor de winterstop bijblijven.
    Nog 11 wedstrijden te gaan, waaronder belangrijke potjes tegen Almere City, Cambuur, Go Ahead en NEC. Laten we hopen dat die 11 potjes minimaal 20 punten opleveren.
  • 9 Oct 2018 om 09:12
    • Quote van 8 Oct 2018 om 22:01
      We moeten gewoon de winsterstop halen zonder al te veel puntenverlies en dan komt het wel goed.
    Eeen, maar het is wel belangrijk dat we die laatste paar wedstrijden voor de winterstop bijblijven.
  • 9 Oct 2018 om 08:56
    • Quote van 8 Oct 2018 om 21:47
      Is David nog beschikbaar, zon speler kunnen we nu wel gebruiken.
    Erg he, had je er gewoon bij moeten houden. Maar onze knuffel pedagogisch ingestelde clown zag het toch anders. Terwijl die 1 van de beteren was al met al.
  • 8 Oct 2018 om 22:01
    We moeten gewoon de winsterstop halen zonder al te veel puntenverlies en dan komt het wel goed.
  • 8 Oct 2018 om 21:47
    • Quote van 8 Oct 2018 om 20:40
      Wat extra versterking op het middenveld kan ook geen kwaad, want de spoeling is daar wel heel erg dun.
    Is David nog beschikbaar, zon speler kunnen we nu wel gebruiken.
  • 8 Oct 2018 om 21:40
    • Quote van 8 Oct 2018 om 20:27
      Na de winterstop spelen we met de volgende opstelling en dan worden we gewoon kampioen: Drommel-Ramos-Bijen-Gonzalez-Ricardinho-Brama-Vuckic-Espinosa-Aitor-nieuwe spits-Assaidi.
    ik zou maria op plek gonzalez zetten
  • 8 Oct 2018 om 21:37
    • Quote van 8 Oct 2018 om 20:27
      Na de winterstop spelen we met de volgende opstelling en dan worden we gewoon kampioen: Drommel-Ramos-Bijen-Gonzalez-Ricardinho-Brama-Vuckic-Espinosa-Aitor-nieuwe spits-Assaidi.
    Dit zou een hele goede zijn.
  • 8 Oct 2018 om 21:33
    • Quote van 8 Oct 2018 om 20:27
      Na de winterstop spelen we met de volgende opstelling en dan worden we gewoon kampioen: Drommel-Ramos-Bijen-Gonzalez-Ricardinho-Brama-Vuckic-Espinosa-Aitor-nieuwe spits-Assaidi.
    Je vergeet Boere;-)
  • 8 Oct 2018 om 20:52
    • Quote van 8 Oct 2018 om 20:27
      Dat is het ook niet, maar de club met de hoogste begroting moet wel voor het kampioenschap gaan en dat ook uitspreken en uitstralen. Dat is overal zo....in elk land en in iedere competitie. Doe je dat niet dan maak je jezelf ongeloofwaardig.
    Dat snapt Hengelo ook wel??? Maar gaat liever tegen de draad in.
  • 8 Oct 2018 om 20:40
    • Quote van 8 Oct 2018 om 20:39
      Een nieuwe spits en een nieuwe doelman en we worden inderdaad kampioen.
    Wat extra versterking op het middenveld kan ook geen kwaad, want de spoeling is daar wel heel erg dun.
  • 8 Oct 2018 om 20:39
    Een nieuwe spits en een nieuwe doelman en we worden inderdaad kampioen.
  • 8 Oct 2018 om 20:27
    Na de winterstop spelen we met de volgende opstelling en dan worden we gewoon kampioen: Drommel-Ramos-Bijen-Gonzalez-Ricardinho-Brama-Vuckic-Espinosa-Aitor-nieuwe spits-Assaidi.
  • 8 Oct 2018 om 20:27
    • Quote van 8 Oct 2018 om 20:19
      Dan nog is het nog geen vanzelfsprekendheid dat de club met de grootste begroting kampioen wordt.
    Dat is het ook niet, maar de club met de hoogste begroting moet wel voor het kampioenschap gaan en dat ook uitspreken en uitstralen. Dat is overal zo....in elk land en in iedere competitie. Doe je dat niet dan maak je jezelf ongeloofwaardig.
  • 8 Oct 2018 om 20:19
    • Quote van 8 Oct 2018 om 20:05
      100+ en zo ist het maar net. Dat ben je al verplicht aan je trouwe support. Die de laatste jaren al te veel ellende heeft mee gemaakt.
    Dan nog is het nog geen vanzelfsprekendheid dat de club met de grootste begroting kampioen wordt.
  • 8 Oct 2018 om 20:19
    • Quote van 8 Oct 2018 om 20:05
      100+ en zo ist het maar net. Dat ben je al verplicht aan je trouwe support. Die de laatste jaren al te veel ellende heeft mee gemaakt.
    Dan nog is het nog geen vanzelfsprekendheid dat de club met de grootste begroting kampioen wordt.
  • 8 Oct 2018 om 20:05
    • Quote van 8 Oct 2018 om 19:56
      Er staat nergens geschreven dat je met de hoogste begroting kampioen wordt. Dat verzin jij in je paas-ei....zoals zoveel aannames.


      Je bent gewoon aan je stand verplicht om het woord kampioenschap uit te (durven) spreken. Als je dat als trainer niet durft, dan ben je te soft voor FC Twente.....
    100+ en zo ist het maar net. Dat ben je al verplicht aan je trouwe support. Die de laatste jaren al te veel ellende heeft mee gemaakt.
  • 8 Oct 2018 om 20:04
    • Quote van 8 Oct 2018 om 19:56
      Er staat nergens geschreven dat je met de hoogste begroting kampioen wordt. Dat verzin jij in je paas-ei....zoals zoveel aannames.


      Je bent gewoon aan je stand verplicht om het woord kampioenschap uit te (durven) spreken. Als je dat als trainer niet durft, dan ben je te soft voor FC Twente.....
    Alleen de begroting al....... ..
  • 8 Oct 2018 om 20:03
    • Quote van 8 Oct 2018 om 18:21
      Als je niet weet welke stand, waarom begin je dan te zeggen dat het onzin is, lamlul ? Zou het 1 keer uitleggen voor alle 1 celligen zoals jij; je bent op alle fronten de grootse club in de KK. Dan ben je gewoon verplicht om kampioen te worden. Ter visualisatie ; 19 Dacia’s en een Mercedes rijden allemaal 38 rondjes. Wie behoort er te winnen? Zo duidelijk?
    Juist ja een Dacia want die zijn in de meerderheid (en beter natuurlijk)
  • 8 Oct 2018 om 20:02
    • Quote van 8 Oct 2018 om 19:23
      Gewoon goede spits halen, Maria op de plek van Ricardinho en als het kan ervaren keeper halen.Espinosa op nr 10 , ,hopen dat Brama snel terug is, Assaidi links buiten , nieuwe spits , rechtsbuiten Aitor, dan zit het in de aanval en verdediging wel goed. Middenveld Brama, Smith, Espinosa , goed middenveld klaar.
    .
  • 8 Oct 2018 om 19:56
    • Quote van 8 Oct 2018 om 19:39
      Haha als het niet strookt met jou ideeën krijg je dit soort antwoorden van jou.en in de ontkenningsfase zit jij wat je ontkent dat het Keuken kampioen divisie is noemt het spek en bonen divisie
    Er staat nergens geschreven dat je met de hoogste begroting kampioen wordt. Dat verzin jij in je paas-ei....zoals zoveel aannames.


    Je bent gewoon aan je stand verplicht om het woord kampioenschap uit te (durven) spreken. Als je dat als trainer niet durft, dan ben je te soft voor FC Twente.....
  • 8 Oct 2018 om 19:39
    • Quote van 8 Oct 2018 om 18:31
      Blijf jij maar in de ontkenningsfase zitten......
    Haha als het niet strookt met jou ideeën krijg je dit soort antwoorden van jou.en in de ontkenningsfase zit jij wat je ontkent dat het Keuken kampioen divisie is noemt het spek en bonen divisie
  • 8 Oct 2018 om 19:23
    Gewoon goede spits halen, Maria op de plek van Ricardinho en als het kan ervaren keeper halen.Espinosa op nr 10 , ,hopen dat Brama snel terug is, Assaidi links buiten , nieuwe spits , rechtsbuiten Aitor, dan zit het in de aanval en verdediging wel goed. Middenveld Brama, Smith, Espinosa , goed middenveld klaar.
  • 8 Oct 2018 om 19:13
    • Quote van 8 Oct 2018 om 18:13
      Probeer het eens met een echte aanvoerder, een leider, geen topvoetballer, maar wel iemand die er altijd staat. RYAN KOOLWIJK (van Excelsior). Gun die man op zijn late voetbalavond een transfer naar een TOP(soms met B)-club Twente. Echt een karakter jongen.
    Of Michael de Leeuw?
  • 8 Oct 2018 om 18:49
    • Quote van 8 Oct 2018 om 17:49
      Mensen raken tegenwoordig ook zo snel in paniek! Het heet een competitie en dus zal er een heel seizoen gewisseld worden van positie op de ranglijst en geloof me je kan beter 1e staan na 30 wedstrijden dan nu na 8 wedstrijden! En laten we Almere citty en de eagels nou ook niet groter maken dan ze zijn.
    Idd
  • 8 Oct 2018 om 18:31
    • Quote van 8 Oct 2018 om 18:17
      Dus als je een hoge begroting hebt wordt je automatisch kampioen.? Ok nieuwe regels blijkbaar.en het is de keuken kampioen divisie!!!!
    Blijf jij maar in de ontkenningsfase zitten......
  • 8 Oct 2018 om 18:27
    • Quote van 8 Oct 2018 om 18:21
      Als je niet weet welke stand, waarom begin je dan te zeggen dat het onzin is, lamlul ? Zou het 1 keer uitleggen voor alle 1 celligen zoals jij; je bent op alle fronten de grootse club in de KK. Dan ben je gewoon verplicht om kampioen te worden. Ter visualisatie ; 19 Dacia’s en een Mercedes rijden allemaal 38 rondjes. Wie behoort er te winnen? Zo duidelijk?
    hoogste begroting van kk divisie kosten voor de nieuwe spelers ruim binnen budget vlgs TvL..dus idd 2 toppers halen...
  • 8 Oct 2018 om 18:24
    • Quote van 8 Oct 2018 om 18:21
      Als je niet weet welke stand, waarom begin je dan te zeggen dat het onzin is, lamlul ? Zou het 1 keer uitleggen voor alle 1 celligen zoals jij; je bent op alle fronten de grootse club in de KK. Dan ben je gewoon verplicht om kampioen te worden. Ter visualisatie ; 19 Dacia’s en een Mercedes rijden allemaal 38 rondjes. Wie behoort er te winnen? Zo duidelijk?
    ik heb een audi..wha..
  • 8 Oct 2018 om 18:21
    • Quote van 8 Oct 2018 om 18:04
      Wat een onzin .welke "stand"??
    Als je niet weet welke stand, waarom begin je dan te zeggen dat het onzin is, lamlul ? Zou het 1 keer uitleggen voor alle 1 celligen zoals jij; je bent op alle fronten de grootse club in de KK. Dan ben je gewoon verplicht om kampioen te worden. Ter visualisatie ; 19 Dacia’s en een Mercedes rijden allemaal 38 rondjes. Wie behoort er te winnen? Zo duidelijk?
  • 8 Oct 2018 om 18:17
    • Quote van 8 Oct 2018 om 18:14
      Alleen de begroting al t.o.v. andere Spek en Bonen Divisie clubs Hengelo.....maar dat zul jij niet willen toegeven en/of accepteren omdat dat niet in jouw 'goedpraat straatje' past....
    Dus als je een hoge begroting hebt wordt je automatisch kampioen.? Ok nieuwe regels blijkbaar.en het is de keuken kampioen divisie!!!!
  • 8 Oct 2018 om 18:14
    • Quote van 8 Oct 2018 om 18:04
      Wat een onzin .welke "stand"??
    Alleen de begroting al t.o.v. andere Spek en Bonen Divisie clubs Hengelo.....maar dat zul jij niet willen toegeven en/of accepteren omdat dat niet in jouw 'goedpraat straatje' past....
  • 8 Oct 2018 om 18:13
    Probeer het eens met een echte aanvoerder, een leider, geen topvoetballer, maar wel iemand die er altijd staat. RYAN KOOLWIJK (van Excelsior). Gun die man op zijn late voetbalavond een transfer naar een TOP(soms met B)-club Twente. Echt een karakter jongen.
  • 8 Oct 2018 om 18:04
    • Quote van 8 Oct 2018 om 17:57
      Je bent gewoon aan je stand verplicht om met twee vingers in de neus kampioen te worden. Zo, niet , dan is er domweg gefaald.
    Wat een onzin .welke "stand"??
  • 8 Oct 2018 om 17:57
    Je bent gewoon aan je stand verplicht om met twee vingers in de neus kampioen te worden. Zo, niet , dan is er domweg gefaald.
  • 8 Oct 2018 om 17:49
    Mensen raken tegenwoordig ook zo snel in paniek! Het heet een competitie en dus zal er een heel seizoen gewisseld worden van positie op de ranglijst en geloof me je kan beter 1e staan na 30 wedstrijden dan nu na 8 wedstrijden! En laten we Almere citty en de eagels nou ook niet groter maken dan ze zijn.
  • 8 Oct 2018 om 17:31
    • Quote van 8 Oct 2018 om 17:20
      Een ervaren keeper en een balvaste spits inderdaad. Dat is hetgeen FC Twente momenteel (nog) mist....
    Misschien Bapoh een keer vanaf de aftrap laten beginnen? En een fatsoenlijke back kopen, Ricardinho en Ramos zijn niet overtuigend. En over een keeper; dan zou ik eerst Brondeel of Drommel verkopen. Anders heb je 5 (!) keepers (1. Drommel, 2. Brondeel, 3. De lange, 4. Hengelman; mocht je een keeper halen).
  • 8 Oct 2018 om 17:20
    Een ervaren keeper en een balvaste spits inderdaad. Dat is hetgeen FC Twente momenteel (nog) mist....