Homepage » Hoofdnieuws » ''Boere voegt naast de penalty's weinig toe aan het spel van FC Twente''

''Boere voegt naast de penalty's weinig toe aan het spel van FC Twente''

( 16 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
''Boere voegt naast de penalty's weinig toe aan het spel van FC Twente''

FC Twente speelde afgelopen weekend met 1-1 gelijk op bezoek bij FC Eindhoven en Aitor Cantalaprieda nam de enige treffer voor zijn rekening. Wes Beuvink vraagt zich af of de Tukkers op dit moment niet té afhankelijk zijn van de Spaanse vleugelaanvaller. 

"Van de laatste vijf doelpunten die FC Twente scoorde had Aitor een aandeel in drie treffers: twee goals, één assist", blikt hij terug. "Tegen FC Eindhoven gaf de Spaanse buitenspeler meer dan het dubbele aantal succesvolle passes (38) dan de andere aanvallers Tom Boere (4) en Rafik Zekhnini (13)", weet Beuvink.

"Tegen Jong PSV was zijn invloed ook verreweg het grootst", vervolgt de verslaggever. "Boere voegt naast het scoren van strafschoppen weinig toe aan het spel van FC Twente. Hij heeft een laag winstpercentage in onderlinge duels en komt niet al te vaak in scoringspositie", constateert Beuvink. 

"Sinds de blessure van Wout Brama is Javier Espinosa naar het middenveld verplaatst en komt Zekhnini aan meer speelminuten toe", legt hij uit op de website van de Tubantia. "In de tweede helft tegen Jong PSV en in de 84 gespeelde minuten van Zekhnini tegen FC Eindhoven kwam de buitenspeler tot vier gecreëerde kansen en één schot", besluit Beuvink. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Oct 2018 om 20:09
    • Quote van 10 Oct 2018 om 15:05
      Nu al John? Praat je nu nog over "Nu al"?


      Hou toch op man. Vorig seizoen was het al niets, en zelfs in de Spek en Bonen Divisie trapt Boere geen deuk in een pakje boter.


      Het verschil tussen Luuk de Jong en Boere is overduidelijk. Luuk is altijd belangrijk gebleven voor PSV. Scoorde hij niet...dan wist hij vaak genoeg gevaar te stichten binnen de zestien. Tevens kan Luuk wel een bal bij zich houden zodat anderen aan kunnen sluiten. Boere kan dit niet, evenals Castaignos. Tom is een harde werker, dat is zeker waar, maar ik denk echt dat hij zich beter om kan laten scholen tot bouwvakker of metselaar. Voetballen op prof-niveau? Daar hoor je niet thuis als je balaanname kut is, je fysiek omver geblazen wordt en ook nog eens traag reageert in de omschakeling.


      De onzekerheid straalt uit zijn ogen, en het wordt tijd dat Tom uit zijn lijden verlost gaat worden door Jari tot aan de winterstop. Er ligt een mooie taak voor Ted om te proberen een 2e Unal of Kufo te strikken. Gewoon een balvaste spits die het net ook weet te vinden buiten de pingels om...
    Ik gaf een voorbeeld je moet spelers niet te vroeg afschrijven . Het vorige seizoen heeft niemand van de selectie zijn normale niveau gehaald , dit komt door de onrust en enorme druk binnen de hele club met gevolg degradatie en 2 ontslagen hoofd trainers. Deze druk en onrust moeten we voorkomen anders heeft de club fctwente een enorm probleem . Het is weer makelijk slachtoffers zoeken bij puntverlies en als het boere of drommel niet is komt er wel weer een ander slachtoffer. Volstrekt onzinnig om een ploeg op deze manier te steunen om als er wat mis gegaan is het negatieve groot te maken.
  • 10 Oct 2018 om 15:05
    • Quote van 9 Oct 2018 om 22:31
      Onbegrijpelijk dat je deze speler nu al gaat afschrijven . Er zijn genoeg voorbeelden dat er spelers veel ste snel worden afgeschreven. Bijvoorbeeld luuk de Jong 2 seizoenen geleden is hij door bijna alles en iedereen afgeschreven . Vorig seizoen heeft deze speler laten zien nog erg veel voor psv te kunnen betekenen. Dit seizoen weer het zelfde verhaal speelt hij weer goed. Waarom zou boere dit niet kunnen.
    Nu al John? Praat je nu nog over "Nu al"?


    Hou toch op man. Vorig seizoen was het al niets, en zelfs in de Spek en Bonen Divisie trapt Boere geen deuk in een pakje boter.


    Het verschil tussen Luuk de Jong en Boere is overduidelijk. Luuk is altijd belangrijk gebleven voor PSV. Scoorde hij niet...dan wist hij vaak genoeg gevaar te stichten binnen de zestien. Tevens kan Luuk wel een bal bij zich houden zodat anderen aan kunnen sluiten. Boere kan dit niet, evenals Castaignos. Tom is een harde werker, dat is zeker waar, maar ik denk echt dat hij zich beter om kan laten scholen tot bouwvakker of metselaar. Voetballen op prof-niveau? Daar hoor je niet thuis als je balaanname kut is, je fysiek omver geblazen wordt en ook nog eens traag reageert in de omschakeling.


    De onzekerheid straalt uit zijn ogen, en het wordt tijd dat Tom uit zijn lijden verlost gaat worden door Jari tot aan de winterstop. Er ligt een mooie taak voor Ted om te proberen een 2e Unal of Kufo te strikken. Gewoon een balvaste spits die het net ook weet te vinden buiten de pingels om...
  • 10 Oct 2018 om 10:55
    • Quote van 9 Oct 2018 om 22:31
      Onbegrijpelijk dat je deze speler nu al gaat afschrijven . Er zijn genoeg voorbeelden dat er spelers veel ste snel worden afgeschreven. Bijvoorbeeld luuk de Jong 2 seizoenen geleden is hij door bijna alles en iedereen afgeschreven . Vorig seizoen heeft deze speler laten zien nog erg veel voor psv te kunnen betekenen. Dit seizoen weer het zelfde verhaal speelt hij weer goed. Waarom zou boere dit niet kunnen.
    Ik heb Boere ook nog niet helemaal afgeschreven maar zijn rendement is gewoon te laag. Enig wat die mee heeft zitten is dat die hard werkt. En het verschil met de Jong en Boere is dat de Jong zijn kansen afmaakt en niet afhankelijk is van penalty’s. Boere was gewoon zo’n ‘one season wonder’.
  • 10 Oct 2018 om 00:07
    Ik zou Assaidi op de flank laten spelen en Bapoh in de spits zetten. Samen meg Aitor heb je dan 2 goede vleugelspitsen. Evt. Zeknini in de spits uitproberen.
  • 9 Oct 2018 om 22:55
    • Quote van 9 Oct 2018 om 22:31
      Onbegrijpelijk dat je deze speler nu al gaat afschrijven . Er zijn genoeg voorbeelden dat er spelers veel ste snel worden afgeschreven. Bijvoorbeeld luuk de Jong 2 seizoenen geleden is hij door bijna alles en iedereen afgeschreven . Vorig seizoen heeft deze speler laten zien nog erg veel voor psv te kunnen betekenen. Dit seizoen weer het zelfde verhaal speelt hij weer goed. Waarom zou boere dit niet kunnen.
    Wou net zeggen heeft nog maar 42 wedstrijden de kans gekregen. Boere is niet wat en wordt niet wat.
  • 9 Oct 2018 om 22:31
    Onbegrijpelijk dat je deze speler nu al gaat afschrijven . Er zijn genoeg voorbeelden dat er spelers veel ste snel worden afgeschreven. Bijvoorbeeld luuk de Jong 2 seizoenen geleden is hij door bijna alles en iedereen afgeschreven . Vorig seizoen heeft deze speler laten zien nog erg veel voor psv te kunnen betekenen. Dit seizoen weer het zelfde verhaal speelt hij weer goed. Waarom zou boere dit niet kunnen.
  • 9 Oct 2018 om 21:14
    • Quote van 9 Oct 2018 om 19:05
      Boere eruit, assaidi in de spits
    Gaat nog wel even duren voordat assaidi echt iets kan betekenen voor ons Twente. Laat Oosterwijk het maar eens een aantal wedstrijden proberen.
  • 9 Oct 2018 om 19:05
    Boere eruit, assaidi in de spits
  • 9 Oct 2018 om 18:13
    • Quote van 9 Oct 2018 om 10:11
      Weinig, totaal niks en dat had ik zeer zeker niet verwacht eerlijk gezegd.
    Ben hem gaan volgen toen er eerst iets van Twentse interesse bekend werd en vond het toen al niks eigenlijk. Heb Oss-supporters en andere JL-volgers gevraagd of het wat was en die zeiden ook, niveautje middenmoot JL hooguit. Als ik zoiets met een paar drukken op de knop kan. Dan zouden v. Halst en Schupmann het met een hele database aan videobeelden toch ook hebben moeten zien.

    Dit is overigens niet om mijzelf op de borst te kloppen, want zoals gezegd vrijwel iedereen die hem aan het werk had gezien vond 't niks, zeker niet voor Twente. Die Oss-supporters vonden 't wel geweldig dat ze er vijf ton voor kregen trouwens.
  • 9 Oct 2018 om 14:40
    Aardige jongen! Waarschijnlijk vroeger misdienaar geweest! Maar een meevoetballende spits???
  • 9 Oct 2018 om 13:47
    • Quote van 9 Oct 2018 om 11:56
      Boere voegt al niks toe vanaf het moment dat-ie z'n handtekening onder z'n contract heeft gezet. Tegen Eindhoven niet voor de 1e maal voortijdig naar de kant gehaald. Ik vermoed dat het over is met Tom in de basis of ik moet me heel sterk vergissen.
    Onvoorstelbaar dat bepaalde personen het nu pas door hebben dat Boere niet beter kan, hij doet niks anders dan vorig seizoen. Vorig jaar kregen Asaidi en Jensen op de kloten dat ze alles alleen deden . Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, behalve dan bij Boere. Ik neem onze spits niks kwalijk, hij kan niet beter. Staat hij in het veld dan steun ik hem. Dit soort scoutingswerk had ik ook kunnen doen, is namelijk alleen vanaf papier geweest.
  • 9 Oct 2018 om 13:21
    Ik heb 3 of 4 weken geleden al gezegd dat Boere op het punt is aangekomen dat hij z'n basisplek gaat kwijtraken. Toen Boere vorig jaar werd binnengehaald dacht ik dat het voor Twente en Boere van beide kanten een goede stap was, maar gaandeweg is wel gebleken dat het tegenvalt.
  • 9 Oct 2018 om 12:45
    Hard maar waar. Boere = Bagger.
  • 9 Oct 2018 om 11:56
    • Quote van 9 Oct 2018 om 10:11
      Weinig, totaal niks en dat had ik zeer zeker niet verwacht eerlijk gezegd.
    Boere voegt al niks toe vanaf het moment dat-ie z'n handtekening onder z'n contract heeft gezet. Tegen Eindhoven niet voor de 1e maal voortijdig naar de kant gehaald. Ik vermoed dat het over is met Tom in de basis of ik moet me heel sterk vergissen.
  • 9 Oct 2018 om 11:03
    Straks assaidi in de spits.
  • 9 Oct 2018 om 10:11
    Weinig, totaal niks en dat had ik zeer zeker niet verwacht eerlijk gezegd.