Homepage » Hoofdnieuws » 'Lente' in Twente: ''De club beleeft barre tijden, maar lijkt springlevend''

'Lente' in Twente: ''De club beleeft barre tijden, maar lijkt springlevend''

( 33 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
'Lente' in Twente: ''De club beleeft barre tijden, maar lijkt springlevend''

FC Twente degradeerde afgelopen seizoen naar de Keuken Kampioen Divisie, maar de supporters lieten de club niet in de steek. Dat is ook Geert-Jan Jakobs opgevallen, die zaterdag een bezoek bracht aan Enschede.

"Het is herfst, maar lijkt lente", schrijft de journalist in Voetbal International. "Iets soortgelijks is aan de hand met FC Twente. De club beleeft barre tijden, maar lijkt springlevend. Al ver buiten Enschede springen vlaggen en vaantjes met het Twentse ros in het hoog. Ze hangen tegen slaapkamerramen en autoruiten."

De resultaten doen daar niet aan af. "De voorgaande avond liet de landskampioen van 2010 twee punten achter in Eindhoven, en deze keer niet eens bij PSV. Het uitvak was opnieuw afgeladen vol, zoals het bij alle uitduels van FC Twente dit seizoen zal zijn. De gecrashte grootmacht verkocht na de degradatie meer seizoenkaarten dan een jaar eerder in de Eredivisie. De clubliefde zit diep verankerd in de regio", aldus Jakobs.

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Oct 2018 om 09:18
    • Quote van 12 Oct 2018 om 17:19
      Prachtig, hoe jij het presteert om conclusies te trekken uit woorden die iemand helemaal niet heeft geuit. Ga lekker door zo ...vijftiger, scoor je mee, PUNT.
    Jij komt met het boek Remy op de proppen kerel....ik niet. Waarom kom je anders met Remy op de proppen als jij het niet erg vindt om alleen te zijn? Ja ik ben een vijftiger Jan, maar is daar iets mis mee? Je benoemt het namelijk keer op keer, of moet ik me schamen omdat ik mij als vijftiger niet in een keurslijf laat plaatsen en MIJN leven leef, of gedraag ik me specifiek anders dan JIJ zou willen?


    Kom op, en leg mij eens alsjeblieft uit waarom jij steeds met het woord vijftig smijt.
  • 12 Oct 2018 om 17:19
    • Quote van 12 Oct 2018 om 14:17
      Ah kijk Jan. Jij vindt het dus lastig om alleen te zijn? Ik heb er geen problemen mee hoor. ;)


      Ik leef MIJN leven, en laat me niet in een keurslijf stoppen...ook....en vooral gezien mijn leeftijd niet, of zie jij leeftijd als een maatstaf voor jouw leefwijze?
    Prachtig, hoe jij het presteert om conclusies te trekken uit woorden die iemand helemaal niet heeft geuit. Ga lekker door zo ...vijftiger, scoor je mee, PUNT.
  • 12 Oct 2018 om 14:17
    • Quote van 12 Oct 2018 om 12:13
      Haha, gezien je leeftijd, ken je vast het boek Remi wel.
    Ah kijk Jan. Jij vindt het dus lastig om alleen te zijn? Ik heb er geen problemen mee hoor. ;)


    Ik leef MIJN leven, en laat me niet in een keurslijf stoppen...ook....en vooral gezien mijn leeftijd niet, of zie jij leeftijd als een maatstaf voor jouw leefwijze?
  • 12 Oct 2018 om 12:13
    • Quote van 12 Oct 2018 om 07:01
      Ik ben hier niet om vrienden te maken en anderen te bekoren door hen naar de mond te praten. Ik geef mijn mening, en wanneer Hengelo denkt dat hij dan een imbeciele opmerking moet maken ("Fc Twente gaat niet kapot,ook niet omdat jij dat zo graag wilt en propageert")....kijk dan niet raar op dat ik hem een mongooltje noem na de zoveelste imbeciele opmerking van hem.....
    Haha, gezien je leeftijd, ken je vast het boek Remi wel.
  • 12 Oct 2018 om 07:01
    • Quote van 11 Oct 2018 om 18:23
      En zo blijven er niet veel vrienden over TC..... lekker doorgaan zo meneer van in de 50.... Triest. Bespaar je me je reactie want die is oh zo voorspelbaar.
    Ik ben hier niet om vrienden te maken en anderen te bekoren door hen naar de mond te praten. Ik geef mijn mening, en wanneer Hengelo denkt dat hij dan een imbeciele opmerking moet maken ("Fc Twente gaat niet kapot,ook niet omdat jij dat zo graag wilt en propageert")....kijk dan niet raar op dat ik hem een mongooltje noem na de zoveelste imbeciele opmerking van hem.....
  • 11 Oct 2018 om 20:43
    • Quote van 11 Oct 2018 om 18:17
      En wie zegt dat deze term niet van toepassing kan zijn op Hengelo? Ken jij hem persoonlijk? Ik niet namelijk. Als ik kijk naar zijn schrijfwijze, en dan met name op het gebruik van leestekens, dan zou het kunnen. Daarnaast een rijke fantasie aangezien hij predikte een directeur te zijn van meerdere bedrijven.


      Zoals gezegd Vlekkie...deze term zou zomaar eens serieus van toepassing kunnen zijn op Hengelo....
    Wat een mafkees ben jij toch ook zeg. Als we dan naar jou schrijfwijze kijken wat moeten we daar dan wel niet uit concluderen. Er zijn hier vast wel mensen met suggesties.
  • 11 Oct 2018 om 18:23
    • Quote van 11 Oct 2018 om 18:17
      En wie zegt dat deze term niet van toepassing kan zijn op Hengelo? Ken jij hem persoonlijk? Ik niet namelijk. Als ik kijk naar zijn schrijfwijze, en dan met name op het gebruik van leestekens, dan zou het kunnen. Daarnaast een rijke fantasie aangezien hij predikte een directeur te zijn van meerdere bedrijven.


      Zoals gezegd Vlekkie...deze term zou zomaar eens serieus van toepassing kunnen zijn op Hengelo....
    En zo blijven er niet veel vrienden over TC..... lekker doorgaan zo meneer van in de 50.... Triest. Bespaar je me je reactie want die is oh zo voorspelbaar.
  • 11 Oct 2018 om 18:17
    • Quote van 11 Oct 2018 om 18:10
      Ach dat doe jij ook continue. Soms vraag ik me wel eens af of je wel volwassen bent met dit soort reacties. Maakt toch helemaal niets uit of jij vind dat iemand trolt of niet. Als het je niet aan staat negeer het gewoon ipv dit soort termen te gebruiken.
    En wie zegt dat deze term niet van toepassing kan zijn op Hengelo? Ken jij hem persoonlijk? Ik niet namelijk. Als ik kijk naar zijn schrijfwijze, en dan met name op het gebruik van leestekens, dan zou het kunnen. Daarnaast een rijke fantasie aangezien hij predikte een directeur te zijn van meerdere bedrijven.


    Zoals gezegd Vlekkie...deze term zou zomaar eens serieus van toepassing kunnen zijn op Hengelo....
  • 11 Oct 2018 om 18:10
    • Quote van 11 Oct 2018 om 16:49
      Hengelo vindt dit juist fijn Vlekkie, gewoon omdat hij moedwillig de trol uithangt.
    Ach dat doe jij ook continue. Soms vraag ik me wel eens af of je wel volwassen bent met dit soort reacties. Maakt toch helemaal niets uit of jij vind dat iemand trolt of niet. Als het je niet aan staat negeer het gewoon ipv dit soort termen te gebruiken.
  • 11 Oct 2018 om 16:49
    • Quote van 11 Oct 2018 om 16:30
      Doe eens normaal man, je moet je de ogen uit je kop schamen.
    Hengelo vindt dit juist fijn Vlekkie, gewoon omdat hij moedwillig de trol uithangt.
  • 11 Oct 2018 om 16:30
    • Quote van 11 Oct 2018 om 16:26
      Lul niet zo dom mongooltje....
    Doe eens normaal man, je moet je de ogen uit je kop schamen.
  • 11 Oct 2018 om 16:26
    • Quote van 11 Oct 2018 om 11:54
      Kan "hij" ook niet .Fc Twente gaat niet kapot,ook niet omdat jij dat zo graag wilt en propageert.
    Lul niet zo dom mongooltje....
  • 11 Oct 2018 om 16:25
    • Quote van 11 Oct 2018 om 08:09
      TC wat ben ie toch een zeikstraal ik denk soms dat je geilt op het negatieve, volgens mij ben ie dol op SM, maar krijg je niet genoeg klappen van Moeke. Of is het zweepje zoek? Kerel alles trek je zover door het negatieve in dat is niet normaal kerel, werkelijk elk ding maak je super negatief, dat hangt sommigen de strot uit man. Nou heb je je zin met je Peetke in de basis, maar je blijft maar zeiken . Ik zou zeggen laat je vrouw een nieuw zweepje halen en laat ze je maar eens goed voor langs geven. Tjonge kerel nog aan toe.
    Hahahaha....zweepjes die vervangen moeten worden? Praat je uit ervaring pik? ;)


    Ik wil alleen aangeven dat het nog lang geen koek en ei is, en dat niets is wat het lijkt momenteel bij FC Twente. Intern is het nog steeds een puinhoop kerel, en dat baart me nog steeds zorgen. Dit staat natuurlijk los van het sportieve aspect.


    Voor wat betreft Bijen in de basis..... ---> Marino zou eens vaker goede raad ten harte moeten nemen of fatsoenlijk uitleg geven waarom Peetken plaats moest maken voor een totaal onbekende....wetende dat Peetken een uitstekende voorbereiding kende....
  • 11 Oct 2018 om 11:54
    • Quote van 10 Oct 2018 om 18:58
      Precies dit Dommel......en dit gegeven willen sommigen blijkbaar maar wat graag vergeten of verheerlijken door te roepen dat de club niet kapot kan gaan......
    Kan "hij" ook niet .Fc Twente gaat niet kapot,ook niet omdat jij dat zo graag wilt en propageert.
  • 11 Oct 2018 om 08:09
    • Quote van 10 Oct 2018 om 15:52
      Als jij denkt dat FC Twente niet kapot kan gaan Bjorn, dan vergis je je lelijk. Droom maar fijn verder....... ;)
    TC wat ben ie toch een zeikstraal ik denk soms dat je geilt op het negatieve, volgens mij ben ie dol op SM, maar krijg je niet genoeg klappen van Moeke. Of is het zweepje zoek? Kerel alles trek je zover door het negatieve in dat is niet normaal kerel, werkelijk elk ding maak je super negatief, dat hangt sommigen de strot uit man. Nou heb je je zin met je Peetke in de basis, maar je blijft maar zeiken . Ik zou zeggen laat je vrouw een nieuw zweepje halen en laat ze je maar eens goed voor langs geven. Tjonge kerel nog aan toe.
  • 10 Oct 2018 om 21:27
    nee niet met auto openbaarvervoer 3uur heen 3 uur terug lol
  • 10 Oct 2018 om 21:25
    • Quote van 10 Oct 2018 om 19:32
      We hebben toch peet bijen in de basis. KAMPIOENUUUU
    en ik kom zondag vanuit dord met mijn broer twente naar overwinning schreeuwen en bier zuipen
  • 10 Oct 2018 om 20:24
    • Quote van 10 Oct 2018 om 16:58
      Dat klopt maar je mening moet wel ergens op gebaseerd zijn en in jouw geval klopt er gewoon weinig van. Als twente niet promoveert en er komt geen plan voor schuldenverlichting dan is het gewoon over en uit met onze prachtige club.
    Dat heeft FCTUKKERCLAN er op gezet
  • 10 Oct 2018 om 19:32
    • Quote van 10 Oct 2018 om 15:52
      Als jij denkt dat FC Twente niet kapot kan gaan Bjorn, dan vergis je je lelijk. Droom maar fijn verder....... ;)
    We hebben toch peet bijen in de basis. KAMPIOENUUUU
  • 10 Oct 2018 om 19:05
    • Quote van 10 Oct 2018 om 18:56
      Walgelijk schrijf je met een G Jan, en niet met CH zoals jij doet. ;)
    Hee wijsneus. Hieruit blijkt weer je kortzichtigheid. Beiden schrijfwijzen zijn mogelijk namelijk.
  • 10 Oct 2018 om 18:58
    • Quote van 10 Oct 2018 om 16:58
      Dat klopt maar je mening moet wel ergens op gebaseerd zijn en in jouw geval klopt er gewoon weinig van. Als twente niet promoveert en er komt geen plan voor schuldenverlichting dan is het gewoon over en uit met onze prachtige club.
    Precies dit Dommel......en dit gegeven willen sommigen blijkbaar maar wat graag vergeten of verheerlijken door te roepen dat de club niet kapot kan gaan......
  • 10 Oct 2018 om 18:56
    • Quote van 10 Oct 2018 om 17:32
      Lang niet op jou gereageerd, maar jij grijpt echt alles aan om weer een negatieve klank aan het geheel te geven, als dit, als dat, vroeger later, het houdt niet op, walchelijk.
    Walgelijk schrijf je met een G Jan, en niet met CH zoals jij doet. ;)
  • 10 Oct 2018 om 17:56
    • Quote van 10 Oct 2018 om 17:24
      Trek je niks aan van TC/ johan Derksen uit het oosten.....;-) Het is zeker mogelijk dat twente nog valt trouwens, daar heffe nog wel een punt. Voor mij persoonlijk trouwens niet, want twente blijft voor altijd in het hart....
    Je hebt gelijk.
  • 10 Oct 2018 om 17:54
    • Quote van 10 Oct 2018 om 14:56
      De clubliefde zit diep, maar deze 'romance' wordt mooier geschetst dan de werkelijkheid. Als FC Twente na dit seizoen niet promoveert, dan ziet het er heel erg slecht uit voor de club....ondanks de hondstrouwe supporters.....
    Wat is volgens jou de werkelijkheid dan?? Zit je in een glazen bolletje te kijken?? Heb jij iets gezien, wat jouw theorie bevestigd? Is toch gelul van de bovenste plank, mocht het dit jaar niet lukken, zal het volk niet massaal ineens wegblijven, maar er juist vol achter blijven staan, Alleen als ze als lamballen over het veld sjokken en er helemaal niks van bakken, dan zou je misschien een beetje gelijk kunnen hebben.
  • 10 Oct 2018 om 17:32
    • Quote van 10 Oct 2018 om 14:56
      De clubliefde zit diep, maar deze 'romance' wordt mooier geschetst dan de werkelijkheid. Als FC Twente na dit seizoen niet promoveert, dan ziet het er heel erg slecht uit voor de club....ondanks de hondstrouwe supporters.....
    Lang niet op jou gereageerd, maar jij grijpt echt alles aan om weer een negatieve klank aan het geheel te geven, als dit, als dat, vroeger later, het houdt niet op, walchelijk.
  • 10 Oct 2018 om 17:24
    • Quote van 10 Oct 2018 om 16:37
      Dat is ieder zijn eigen mening. Maar ik blijf er bij dat ons fc twente nooit kapot gaat. De club wordt zo gedragen door de omgeving dat dit zo goed als onmogelijk is.
    Trek je niks aan van TC/ johan Derksen uit het oosten.....;-) Het is zeker mogelijk dat twente nog valt trouwens, daar heffe nog wel een punt. Voor mij persoonlijk trouwens niet, want twente blijft voor altijd in het hart....
  • 10 Oct 2018 om 16:58
    • Quote van 10 Oct 2018 om 16:41
      Inderdaad. Er zijn altijd mensen die denken dat hun mening de beste is. Helaas is dat niet altijd zo.
    Dat klopt maar je mening moet wel ergens op gebaseerd zijn en in jouw geval klopt er gewoon weinig van. Als twente niet promoveert en er komt geen plan voor schuldenverlichting dan is het gewoon over en uit met onze prachtige club.
  • 10 Oct 2018 om 16:41
    • Quote van 10 Oct 2018 om 16:21
      Beste TC, door jouw laatste zin kleineer je, ondanks de ;), iemand die gewoon zijn mening geeft die niet overeenkomt met de jouwe. Wellicht is het een idee om dat niet te doen. Het voorkomt volgens mij dat je binnen 3 posts alweer gezeik met iemand hebt.
    Inderdaad. Er zijn altijd mensen die denken dat hun mening de beste is. Helaas is dat niet altijd zo.
  • 10 Oct 2018 om 16:37
    • Quote van 10 Oct 2018 om 15:52
      Als jij denkt dat FC Twente niet kapot kan gaan Bjorn, dan vergis je je lelijk. Droom maar fijn verder....... ;)
    Dat is ieder zijn eigen mening. Maar ik blijf er bij dat ons fc twente nooit kapot gaat. De club wordt zo gedragen door de omgeving dat dit zo goed als onmogelijk is.
  • 10 Oct 2018 om 16:21
    • Quote van 10 Oct 2018 om 15:52
      Als jij denkt dat FC Twente niet kapot kan gaan Bjorn, dan vergis je je lelijk. Droom maar fijn verder....... ;)
    Beste TC, door jouw laatste zin kleineer je, ondanks de ;), iemand die gewoon zijn mening geeft die niet overeenkomt met de jouwe. Wellicht is het een idee om dat niet te doen. Het voorkomt volgens mij dat je binnen 3 posts alweer gezeik met iemand hebt.
  • 10 Oct 2018 om 15:52
    • Quote van 10 Oct 2018 om 15:43
      Ons fc twente gaat nooit kapot
    Als jij denkt dat FC Twente niet kapot kan gaan Bjorn, dan vergis je je lelijk. Droom maar fijn verder....... ;)
  • 10 Oct 2018 om 15:43