Wagenaar haalt fors uit: ''Daar snap ik echt helemaal niks van''

( 33 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Wagenaar haalt fors uit: ''Daar snap ik echt helemaal niks van''

Fardau Wagenaar en Leon ten Voorde maken zich zorgen over de krappe organisatie bij FC Twente. De club uit Enschede is ruim twee maanden na het vertrek van Erik Velderman nog altijd op zoek naar een nieuwe directeur. 

"Ik vind het echt ongelofelijk dat er nog niemand is", aldus Wagenaar. "Ik vind het ook ongelofelijk dat er een interim-directeur zit die niks van voetbal weet. Die nog aan Kick van der Vall en Eddy Achterberg moet vragen of ze ooit gevoetbald hebben... Daar snap ik echt helemaal niks van", foetert ze.

"Het is wel een beetje pijnlijk dat je nog steeds geen progressie ziet in de organisatie. Ik kan het echt niet geloven", vervolgt de verslaggeefster op de website van de Tubantia. Leon ten Voorde vult haar aan. "Ze zijn wel bezig, maar het is heel raar dat de RvC van FC Twente al heel lang bestaat uit twee mensen: Groenewold en Dennis Schippers. Die moet heel snel opgevuld worden", constateert de clubwatcher. 

 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Oct 2018 om 16:56
    • Quote van 21 Oct 2018 om 17:03
      Zijn 'kwalificatie' in de zin van leugenaar, oplichter en bedrieger zijn bewezen Scorpio....en dus feiten.
    Dat is jouw waarheid. Als je de dingen niet in perspectief kunt plaatsen dan zegt dat meer over jou dan over Munsterman. Van het 1 komt het ander. Kijk maar in je eigen leven hoe dat gaat! Dan begrijp je het misschien.
  • 21 Oct 2018 om 17:03
    • Quote van 20 Oct 2018 om 13:55
      Wat ik het liefst zie is dat we weer mensen bij FC Twente krijgen met een rood hart en geen passanten. Het verleden heeft toch aangetoond dat al deze passanten de laan zijn uitgestuurd. Munsterman heeft het 12 jaar volgehouden bij FC Twente. Hoe jij Munsterman kwalificeert zegt meer over jou dan over Munsterman!
    Zijn 'kwalificatie' in de zin van leugenaar, oplichter en bedrieger zijn bewezen Scorpio....en dus feiten.
  • 21 Oct 2018 om 01:48
    • Quote van 20 Oct 2018 om 13:55
      Wat ik het liefst zie is dat we weer mensen bij FC Twente krijgen met een rood hart en geen passanten. Het verleden heeft toch aangetoond dat al deze passanten de laan zijn uitgestuurd. Munsterman heeft het 12 jaar volgehouden bij FC Twente. Hoe jij Munsterman kwalificeert zegt meer over jou dan over Munsterman!
    Onno Jacobs (en consorten) was/waren ook een passant(en), maar wel de groep die de club van de afgrond heeft gered de eerste keer. Daar had de club vol op moeten inzetten. We kunnen allemaal blijven discussieren over welk bestuur er moet komen en hoe de club gerund moet worden, maar uiteindelijk kan niemand ontkennen dat de club gerund word als een amateurploeg. Er moet nog heel veel gebeuren, want zelfs als 'we' dit seizoen promoveren, is het bestuurlijk nog zo'n enorme chaos dat het nog lang billen-knijpen blijft. We blijven allemaal schreeuwen dat het bedrijfsleven zo geweldig is en financieel is dat voor de club ook het geval, maar wat niemand eigenlijk durft te zeggen is dat zij ook mede verantwoordelijk zijn voor het wanbeleid. Jan van Halst werd door de strot gedrukt evenals Velderman. Beiden bleken volledig incapabel voor een bestuurlijke functie en daardoor kwam de club weer in acute geldnood, om nog maar te zwijgen over de dramatische degradatie. Het is gewoon heel simpel. De mensen die nu geposteerd gaan worden, zullen voltreffers moeten zijn. Weer een nieuw kabinet incapabele bestuurders betekent de doodsteek voor de club. Dan kan Wagenaar het onbegrijpelijk vinden, maar ik snap heel goed dat de club nu heel zorgvuldig is in het uitkiezen van de juiste mensen. Dit is namelijk bestuurlijk waarschijnlijk de laatste kans... Over Munsterman hoef ik eigenlijk niets te zeggen. Hem bij de club betrekken zou lachwekkend en volledig ongeloofwaardig zijn. Z'n reputatie in Twente is helemaal kapot als clubbestuurder en alle goede dingen die hij heeft gedaan vallen in het niets tegenover de dingen die hij fout heeft gedaan. Munsterman mag dus helemaal geen onderwerp van discussie meer zijn...
  • 20 Oct 2018 om 19:52
    • Quote van 20 Oct 2018 om 17:09
      Voor het draagvlak zou het verstandig zijn als eerst de RvC weer voltallig is in een definitieve bezetting en pas daarna een nieuwe directeur (met voetbal ervaring en afkomstig van een BVO) wordt geselecteerd en aangesteld. Dus niet door een Voorzitter RvC a.i. en een Directeur a.i. (zonder voetbalervaring)....
    Als beide a.i ‘s met een goede namen op de proppen komen met de jouw genoemde ervaringen, vind ik het prima. Gaat het wel sneller.
  • 20 Oct 2018 om 17:12
    • Quote van 20 Oct 2018 om 12:45
      Scorpio ziet het liefst de oplichter, leugenaar en bedrieger Munsterman terugkomen. Dat heeft hij al vaker gezegd namelijk.....
    Ik moet zeggen dat ik de roep om een "charismatische persoonlijkheid" wel begrijp.... de opvolgers van Munsterman zijn niet succesvol geweest..... Joop Munsterman zal het niet worden, vrees ik voor Scorpio69...... :-) :-)
  • 20 Oct 2018 om 17:09
    • Quote van 20 Oct 2018 om 08:57
      Die Schippers en van Veen lijken mij trouwens wel personen die alles op de rij kunnen krijgen en kunnen zorgen voor nieuwe bestuurders. Ik houd het op zorgvuldigheid en dat kost tijd. Ik kan me niet voorstellen dat geldschieters elkaar nu dwars gaan zitten. Ze hebben toch ook belang bij goede prestaties van Fct, want dat brengt ponden duur weer geld op.
    Voor het draagvlak zou het verstandig zijn als eerst de RvC weer voltallig is in een definitieve bezetting en pas daarna een nieuwe directeur (met voetbal ervaring en afkomstig van een BVO) wordt geselecteerd en aangesteld. Dus niet door een Voorzitter RvC a.i. en een Directeur a.i. (zonder voetbalervaring)....
  • 20 Oct 2018 om 13:55
    • Quote van 20 Oct 2018 om 12:45
      Scorpio ziet het liefst de oplichter, leugenaar en bedrieger Munsterman terugkomen. Dat heeft hij al vaker gezegd namelijk.....
    Wat ik het liefst zie is dat we weer mensen bij FC Twente krijgen met een rood hart en geen passanten. Het verleden heeft toch aangetoond dat al deze passanten de laan zijn uitgestuurd. Munsterman heeft het 12 jaar volgehouden bij FC Twente. Hoe jij Munsterman kwalificeert zegt meer over jou dan over Munsterman!
  • 20 Oct 2018 om 12:45
    • Quote van 20 Oct 2018 om 09:31
      die sponsors hebben onze club wel weer gered dit jaar..en proberen er nu weer een kop en een staart aan te geven ..elke week 25000 man das ook het signaal van ons ... maar bij sommige is het glas nu eenmaal half leeg of vol..we kunnen eenmaal niet anders dan fwachten
    Scorpio ziet het liefst de oplichter, leugenaar en bedrieger Munsterman terugkomen. Dat heeft hij al vaker gezegd namelijk.....
  • 20 Oct 2018 om 10:11
    • Quote van 20 Oct 2018 om 09:04
      Moet ik dat echt voor je gaan invullen. Denk zelf eens na en kijk zelf eens om je heen en zie wat er gaande is de afgelopen jaren bij FC Twente. Dan weet je het antwoord.
      Welkom bij de baaldagen cultuur FC Twente.
    Ja Scorpio, dat zou ik graag ingevuld zien omdat je veelal klakkeloos iets schreeuwt.....zo nu ook, want een antwoord kun en ga je niet geven op mijn vraag; 'Wie, die recht voor zijn raap is, heeft zich gemeld bij FC Twente voor een bestuurlijke functie?'


    Of moet ik nu denken; "Welkom in Scorpio's fantasiewereld"?
  • 20 Oct 2018 om 09:31
    • Quote van 20 Oct 2018 om 09:04
      Moet ik dat echt voor je gaan invullen. Denk zelf eens na en kijk zelf eens om je heen en zie wat er gaande is de afgelopen jaren bij FC Twente. Dan weet je het antwoord.
      Welkom bij de baaldagen cultuur FC Twente.
    die sponsors hebben onze club wel weer gered dit jaar..en proberen er nu weer een kop en een staart aan te geven ..elke week 25000 man das ook het signaal van ons ... maar bij sommige is het glas nu eenmaal half leeg of vol..we kunnen eenmaal niet anders dan fwachten
  • 20 Oct 2018 om 09:04
    • Quote van 20 Oct 2018 om 08:53
      Wie bedoel je precies Scorpio als je spreekt over:


      'Mensen met karakter die recht voor de raap zijn worden niet geduld."



      Wie, die recht voor zijn raap is, heeft zich gemeld bij FC Twente voor een bestuurlijke functie?
    Moet ik dat echt voor je gaan invullen. Denk zelf eens na en kijk zelf eens om je heen en zie wat er gaande is de afgelopen jaren bij FC Twente. Dan weet je het antwoord.
    Welkom bij de baaldagen cultuur FC Twente.
  • 20 Oct 2018 om 08:58
    De huidige situatie is gewoon perfect, nu kan de media ook geen kritiek meer hebben op de voorzitter, want die hebben wij niet meer. Dat scheelt de media een hoop werk... Mooaaaahhh
  • 20 Oct 2018 om 08:57
    Die Schippers en van Veen lijken mij trouwens wel personen die alles op de rij kunnen krijgen en kunnen zorgen voor nieuwe bestuurders. Ik houd het op zorgvuldigheid en dat kost tijd. Ik kan me niet voorstellen dat geldschieters elkaar nu dwars gaan zitten. Ze hebben toch ook belang bij goede prestaties van Fct, want dat brengt ponden duur weer geld op.
  • 20 Oct 2018 om 08:53
    • Quote van 20 Oct 2018 om 08:28
      Dat is nu juist het probleem, die zakenlui zijn goed in zaken maar hebben geen verstand van hoe je een voetbalbedrijf moet runnen. Zie hoeveel personeelsveranderingen er zijn de afgelopen jaren. Zie welke amateurs er aan het werk mogen bij FC Twente. Mensen met karakter die recht voor de raap zijn worden niet geduld, daar heb je alleen maar last van. Maar als je wil groeien en sportieve resultaten wilt behalen dan zul je toch mensen met karakter moeten halen naar de club. Stilstand is niet de oplossing. Dat we promoveren straks is straks niet de verdienste van het beleid dat nu gevoerd wordt maar omdat het haast onmogelijk is NIET te promoveren. Het niet kampioen worden in de Eerste Divisie zou een blamage zijn en een bewijs dat het niet met goed beleid maken te maken heeft maar gewoon met de zwakte van de Eerste Divisie.
      Die 12.5 miljoen lijkt veel geld maar het is gewoon een lening. Als jij 100.000 euro hebt en je leent iemand 5.000 euro dan lijkt dat veel geld maar omdat je het geld toch op dit moment niet nodig hebt investeer je het in andere zaken.
      Ach en over de selectie wil ik het al helemaal niet hebben. Gewoon weer net als van Halst, KWW selectie zonder ook maar enige verstand van zaken samengesteld. Zoals elk seizoen bagger en alleen maar baaldagen bij FC Twente. Gewoon te gemakkelijk samengesteld met spelers die al jaren hebben laten zien dat ze er niets van bakken. Welkom bij ons FC Twente. Wij maken onszelf graag klein en nemen onszelf al jaren niet meer serieus!!
    Wie bedoel je precies Scorpio als je spreekt over:


    'Mensen met karakter die recht voor de raap zijn worden niet geduld."



    Wie, die recht voor zijn raap is, heeft zich gemeld bij FC Twente voor een bestuurlijke functie?
  • 20 Oct 2018 om 08:28
    • Quote van 19 Oct 2018 om 20:43
      Het slaat inderdaad nergens op. Als je geld uit de club wilt trekken(ze hebben er juist 12,5 miljoen ingepompt), dan zul je een goed lopende club moeten hebben die elk jaar winst maakt, hoog eindigt en het liefst spelers duur verkoopt. Dan ga je hem niet van binnenuit slopen en de ziel eruit trekken.

      Ik geloof er sowieso niet in dat mensen die voor 12,5 miljoen erin zitten op een moment dat het allerminst zeker is dat je overleeft dat niet uit clubliefde doen. Er zit juist weer een ziel in de club. Maar een dooie selectie saneren gaat niet in 1 ruk. Het middenveld waar we afgelopen weekend startten is een schande voor de club, dat gaat vervangen moeten worden incl. de spits. Dan ziet de wereld er m.i. ook al heel anders uit.
    Dat is nu juist het probleem, die zakenlui zijn goed in zaken maar hebben geen verstand van hoe je een voetbalbedrijf moet runnen. Zie hoeveel personeelsveranderingen er zijn de afgelopen jaren. Zie welke amateurs er aan het werk mogen bij FC Twente. Mensen met karakter die recht voor de raap zijn worden niet geduld, daar heb je alleen maar last van. Maar als je wil groeien en sportieve resultaten wilt behalen dan zul je toch mensen met karakter moeten halen naar de club. Stilstand is niet de oplossing. Dat we promoveren straks is straks niet de verdienste van het beleid dat nu gevoerd wordt maar omdat het haast onmogelijk is NIET te promoveren. Het niet kampioen worden in de Eerste Divisie zou een blamage zijn en een bewijs dat het niet met goed beleid maken te maken heeft maar gewoon met de zwakte van de Eerste Divisie.
    Die 12.5 miljoen lijkt veel geld maar het is gewoon een lening. Als jij 100.000 euro hebt en je leent iemand 5.000 euro dan lijkt dat veel geld maar omdat je het geld toch op dit moment niet nodig hebt investeer je het in andere zaken.
    Ach en over de selectie wil ik het al helemaal niet hebben. Gewoon weer net als van Halst, KWW selectie zonder ook maar enige verstand van zaken samengesteld. Zoals elk seizoen bagger en alleen maar baaldagen bij FC Twente. Gewoon te gemakkelijk samengesteld met spelers die al jaren hebben laten zien dat ze er niets van bakken. Welkom bij ons FC Twente. Wij maken onszelf graag klein en nemen onszelf al jaren niet meer serieus!!
  • 20 Oct 2018 om 07:52
    De sportieve....en de zakelijke c.q. bestuurlijke 'prestaties' sluiten perfect op elkaar aan.

    Het is allebei kut....
  • 20 Oct 2018 om 07:46
    Oud nieuws dit. Ik riep dit een paar dagen geleden nog maar eens.....dat het intern nog steeds een zooitje is bij FC Twente.


    Maar goed...dergelijke zaken mag je volgens sommigen niet benoemen, want dat ben je een negatieveling of azijn-zeikerd.....
  • 19 Oct 2018 om 22:14
    • Quote van 19 Oct 2018 om 19:05
      De club is overgenomen door de groep Reggeborch, de investeerders. Ze waren het zat na het debacel van Halst.
      Velderman is geslachtoffert en nu kunnen ze zelf hun centjes bewaken.
      De club, ach die komt op de tweede plaats. De complete machtstrijd is dan eindelijk gestreden na het vertrek van Munsterman en co. Tjonge jonge, wat heeft dat lang geduurd en wat een ellende heeft dat gebracht. Het speeltje FC Twente is nu in handen van zakenlui. Passie alles is weg. Sportieve prestaties, goede trainer, goede spelers, goede staf alles is weg. FC Twente wordt al jaren gebruikt als verdienmodel voor de zakenlui. Nu wordt het gebruikt om hun centjes terug te krijgen. Iedereen stond erbij en keek ernaar!
    Ach, we hebben nog 2 maanden om de doorlopende sponsorcontracten op te zeggen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wat ik ga doen, ook niet bij evt promotie.
  • 19 Oct 2018 om 20:43
    • Quote van 19 Oct 2018 om 20:37
      Beste Scorpio, als het waar zou zijn wat jij stelt, is toch het rendement ook lager? Na de vorige sanering is helaas door mismanagement de neerwaartse spiraal, zowel financieel als sportief, verder doorgezet en dit heeft tot de degradatie geleid. Dus was het nodig om verder te saneren, de schuldenlast te minimeren en vandaar sportief weer te bouwen. Dat kost tijd, tijd die de supporter niet wil geven, want hij wil nu al (misschien wel terecht) naar de ED. Zo werkt het alleen niet. De RvC en directie zal nu eerst definitief ingevuld moeten worden en pas dan kunnen de volgende stappen gezet worden.... het is niet anders..... Geef het de tijd die ervoor nodig is.....
    Het slaat inderdaad nergens op. Als je geld uit de club wilt trekken(ze hebben er juist 12,5 miljoen ingepompt), dan zul je een goed lopende club moeten hebben die elk jaar winst maakt, hoog eindigt en het liefst spelers duur verkoopt. Dan ga je hem niet van binnenuit slopen en de ziel eruit trekken.

    Ik geloof er sowieso niet in dat mensen die voor 12,5 miljoen erin zitten op een moment dat het allerminst zeker is dat je overleeft dat niet uit clubliefde doen. Er zit juist weer een ziel in de club. Maar een dooie selectie saneren gaat niet in 1 ruk. Het middenveld waar we afgelopen weekend startten is een schande voor de club, dat gaat vervangen moeten worden incl. de spits. Dan ziet de wereld er m.i. ook al heel anders uit.
  • 19 Oct 2018 om 20:37
    • Quote van 19 Oct 2018 om 19:05
      De club is overgenomen door de groep Reggeborch, de investeerders. Ze waren het zat na het debacel van Halst.
      Velderman is geslachtoffert en nu kunnen ze zelf hun centjes bewaken.
      De club, ach die komt op de tweede plaats. De complete machtstrijd is dan eindelijk gestreden na het vertrek van Munsterman en co. Tjonge jonge, wat heeft dat lang geduurd en wat een ellende heeft dat gebracht. Het speeltje FC Twente is nu in handen van zakenlui. Passie alles is weg. Sportieve prestaties, goede trainer, goede spelers, goede staf alles is weg. FC Twente wordt al jaren gebruikt als verdienmodel voor de zakenlui. Nu wordt het gebruikt om hun centjes terug te krijgen. Iedereen stond erbij en keek ernaar!
    Beste Scorpio, als het waar zou zijn wat jij stelt, is toch het rendement ook lager? Na de vorige sanering is helaas door mismanagement de neerwaartse spiraal, zowel financieel als sportief, verder doorgezet en dit heeft tot de degradatie geleid. Dus was het nodig om verder te saneren, de schuldenlast te minimeren en vandaar sportief weer te bouwen. Dat kost tijd, tijd die de supporter niet wil geven, want hij wil nu al (misschien wel terecht) naar de ED. Zo werkt het alleen niet. De RvC en directie zal nu eerst definitief ingevuld moeten worden en pas dan kunnen de volgende stappen gezet worden.... het is niet anders..... Geef het de tijd die ervoor nodig is.....
  • 19 Oct 2018 om 20:32
    Met tante Berta Wagenaar zijn afspraken gemaakt dat zij zich niet meer met FC Twentemag bemoeien, Tante Bertha hoort toch al jaren bij Almeloooooooooo
  • 19 Oct 2018 om 20:23
    • Quote van 19 Oct 2018 om 19:05
      De club is overgenomen door de groep Reggeborch, de investeerders. Ze waren het zat na het debacel van Halst.
      Velderman is geslachtoffert en nu kunnen ze zelf hun centjes bewaken.
      De club, ach die komt op de tweede plaats. De complete machtstrijd is dan eindelijk gestreden na het vertrek van Munsterman en co. Tjonge jonge, wat heeft dat lang geduurd en wat een ellende heeft dat gebracht. Het speeltje FC Twente is nu in handen van zakenlui. Passie alles is weg. Sportieve prestaties, goede trainer, goede spelers, goede staf alles is weg. FC Twente wordt al jaren gebruikt als verdienmodel voor de zakenlui. Nu wordt het gebruikt om hun centjes terug te krijgen. Iedereen stond erbij en keek ernaar!
    Ach uit een half dood paard valt nog weinig geld te halen hoor al met al.
  • 19 Oct 2018 om 19:05
    De club is overgenomen door de groep Reggeborch, de investeerders. Ze waren het zat na het debacel van Halst.
    Velderman is geslachtoffert en nu kunnen ze zelf hun centjes bewaken.
    De club, ach die komt op de tweede plaats. De complete machtstrijd is dan eindelijk gestreden na het vertrek van Munsterman en co. Tjonge jonge, wat heeft dat lang geduurd en wat een ellende heeft dat gebracht. Het speeltje FC Twente is nu in handen van zakenlui. Passie alles is weg. Sportieve prestaties, goede trainer, goede spelers, goede staf alles is weg. FC Twente wordt al jaren gebruikt als verdienmodel voor de zakenlui. Nu wordt het gebruikt om hun centjes terug te krijgen. Iedereen stond erbij en keek ernaar!
  • 19 Oct 2018 om 16:53
    • Quote van 19 Oct 2018 om 14:30
      Helemaal eens met Fardau en Leon! Het is van de gekke dat er in heel Twente geen capabele bestuurder te vinden is die dit op zich kan en wil nemen. Ik begrijp best dat het soms een ondankbare taak is, maar dan nog moet er wel iemand te vinden zijn. Of is het misschien zo dat er wel kandidaten zijn maar dat er onderling weer mot is?
    Misschien omdat dat ongeveer gelijk staat aan maatschappelijke zelfmoord in die slangenkuil?
  • 19 Oct 2018 om 16:07
    • Quote van 19 Oct 2018 om 15:15
      In de kern hebben ze achteraf altijd gelijk. Wanneer pakken ze zelf de handschoen op als ze het toch zo goed weten? Of is het runnen van een kledingwinkeltje en teksten typen eenvoudiger?
    Heb je "de ballen verstand" al gezien? https://www.tubantia.nl/enschede/raar-dat-de-rvc-van-fc-twente-al-heel-lang-uit-twee-mensen-bestaat~afb9686c/
  • 19 Oct 2018 om 15:26
    Hoop dat zorgvuldigheid voor snelheid gaat dit keer en we een RvC+directie krijgen die sterk genoeg is om het nu eens een keer voor lange tijd vol te houden.
  • 19 Oct 2018 om 15:15
    In de kern hebben ze achteraf altijd gelijk. Wanneer pakken ze zelf de handschoen op als ze het toch zo goed weten? Of is het runnen van een kledingwinkeltje en teksten typen eenvoudiger?
  • 19 Oct 2018 om 14:30
    Helemaal eens met Fardau en Leon! Het is van de gekke dat er in heel Twente geen capabele bestuurder te vinden is die dit op zich kan en wil nemen. Ik begrijp best dat het soms een ondankbare taak is, maar dan nog moet er wel iemand te vinden zijn. Of is het misschien zo dat er wel kandidaten zijn maar dat er onderling weer mot is?
  • 19 Oct 2018 om 13:49
    Ik snap wel dat niemand meer zit te wachten op een baan in het wespennest! Daarom waarschijnlijk mensen die echt niets van voetbal weten die weten ook niet wat een ellende ze zich zelf op de hals halen!!!
  • 19 Oct 2018 om 13:44
    • Quote van 19 Oct 2018 om 12:56
      Rutten zit toch ook in de RvC?
    Vlgs mij is hij adviseur van de RVC.
  • 19 Oct 2018 om 13:44
    • Quote van 19 Oct 2018 om 12:56
      Rutten zit toch ook in de RvC?
    Fred Rutten is adviseur bij de RvC, die op dit moment uit Schippers en Groenewold bestaat. Alleen Schippers en Groenewold zijn statutair bevoegd.
  • 19 Oct 2018 om 13:17
    • Quote van 19 Oct 2018 om 12:56
      Rutten zit toch ook in de RvC?
    Ja maar is alleen fia skype aanwezig die zit nog in de zandbak
  • 19 Oct 2018 om 12:56
    Rutten zit toch ook in de RvC?