Gemeente betaalt 250.000 euro: ''De hoop is nu gevestigd op FC Twente''

( 15 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Gemeente betaalt 250.000 euro: ''De hoop is nu gevestigd op FC Twente''

De gemeente Enschede wil op het Diekmanterrein een topsportcampus realiseren. Daarvoor is een nieuw kunstgrasveld nodig op het terrein van het oude stadion van FC Twente.

De gemeente springt daarom voor 250.000 euro bij. Het Diekmanterrein wordt als ideale locatie voor een topsportcampus gezien, omdat de Diekmanhal en de klimhal al aanwezig zijn. Daarnaast wordt het Aquadrome waarschijnlijk vervangen door een nieuw sportzwembad en zijn de nodige amateurverenigingen actief rondom het terrein.

"De hoop is nu gevestigd op FC Twente", schrijft verslaggever Wilco Louwes in TC Tubantia. "Het college hoopt het vrouwenelftal en de volledige jeugdacademie van de profclub te verleiden tot een verhuizing naar de oale groond."

De gemeente wil in 2019 een kunstgrasveld aanleggen. Het veld kost 450.000 euro, maar de gemeente neemt dus meer dan de helft voor zijn rekening. De resterende twee ton is voor de toekomstige gebruiker, waartoe het belofteteam van FC Twente Vrouwen in ieder geval zal behoren.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Oct 2018 om 18:23
    • Quote van 22 Oct 2018 om 17:57
      450.000 euro? Is dat voor 1 veld? Bij mijn club heeft gemeente er een laten leggen voor 40.000 euro. De eisen zullen misschien wat hoger zijn, maar vind verschil wel groot...
    Enjele jaren geleden kostte het 'mijn' club zo'n 300.00 euro, waarvan de gemeente ook een deel voor rekening nam. Denk dat dat bij jouw club ook zo is geweest. Die 450.000 euro verbaasd mij in ieder geval niets.
  • 22 Oct 2018 om 17:57
    450.000 euro? Is dat voor 1 veld? Bij mijn club heeft gemeente er een laten leggen voor 40.000 euro. De eisen zullen misschien wat hoger zijn, maar vind verschil wel groot...
  • 22 Oct 2018 om 16:17
    Waarom kunnen ze zoiets niet op de universiteit neerzetten? Is ook stuk dichterbij.
  • 22 Oct 2018 om 15:41
    • Quote van 22 Oct 2018 om 12:28
      Fc Twente MOET NERGENS geld in steken .is geen verplichting!!!
    Ach ventje toch...., en nu hup vot.
  • 22 Oct 2018 om 14:32
    Als we promoveren, waarom niet. Als we niet promoveren, heeft de club grotere prioriteiten.
  • 22 Oct 2018 om 13:11
    • Quote van 22 Oct 2018 om 13:04
      Ja dat meen ik!!!
    Slecht verhaal doen we niks mee. NEXT
  • 22 Oct 2018 om 13:04
    • Quote van 22 Oct 2018 om 12:36
      Echt waar struisvogel je meent het.
    Ja dat meen ik!!!
  • 22 Oct 2018 om 12:41
    Een zeer goede collega die altijd met mij meerijdt zat vorig jaar financieel helemaal in de shit na zijn scheiding. Die heb ik onder duidelijke voorwaarden een fiks bedrag geleend. Vorige week ging mijn auto stuk en aangezien mijn collega altijd met mij meerijdt heb ik hem gevraagd of hij ook €10.000 bij wil leggen bij een nieuwe auto.....
  • 22 Oct 2018 om 12:40
    • Quote van 22 Oct 2018 om 12:36
      Wat een idioterie, ze moeten bezuinigen maar gaan wel geld steken in een topsportcampus. Volgens mij hebben ze wel andere prioriteiten. Zul je zien dat ze straks een voorwaarde stellen aan de club dat ze moeten verhuizen ( en de club met de kosten opzadelen).
    Komt van een journalist en gemeente Enschede twente heeft nog NIETS gezegt in deze!
  • 22 Oct 2018 om 12:36
    • Quote van 22 Oct 2018 om 12:28
      Fc Twente MOET NERGENS geld in steken .is geen verplichting!!!
    Echt waar struisvogel je meent het.
  • 22 Oct 2018 om 12:36
    Wat een idioterie, ze moeten bezuinigen maar gaan wel geld steken in een topsportcampus. Volgens mij hebben ze wel andere prioriteiten. Zul je zien dat ze straks een voorwaarde stellen aan de club dat ze moeten verhuizen ( en de club met de kosten opzadelen).
  • 22 Oct 2018 om 12:33
    • Quote van 22 Oct 2018 om 12:28
      Fc Twente MOET NERGENS geld in steken .is geen verplichting!!!
    Ga maar weer in je mand, af!
  • 22 Oct 2018 om 12:28
    • Quote van 22 Oct 2018 om 11:48
      En dat geld dat Twente er in moet steken. Dat word dan weer geleend bij de gemeente??? Twente is blut toch!!!
    Fc Twente MOET NERGENS geld in steken .is geen verplichting!!!
  • 22 Oct 2018 om 11:56
    • Quote van 22 Oct 2018 om 11:48
      En dat geld dat Twente er in moet steken. Dat word dan weer geleend bij de gemeente??? Twente is blut toch!!!
    Ikzeg. Messi. Naar mijn weten ook.
  • 22 Oct 2018 om 11:48
    En dat geld dat Twente er in moet steken. Dat word dan weer geleend bij de gemeente??? Twente is blut toch!!!