Pusic uitermate tevreden: ''Vanaf de eerste seconde waren we dominant''

( 28 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
Pusic uitermate tevreden: ''Vanaf de eerste seconde waren we dominant''

FC Twente wist vanavond erg overtuigend te winnen van Jong FC Utrecht. In De Galgenwaard werd het 1-6 voor de Tukkers.

''Ik heb vandaag absoluut genoten van mijn ploeg'', begint trainer Marino Pusic bij Fox Sports. ''Vanaf de eerste seconde waren we dominant. We dicteerden het tempo, creëerden kansen en scoorden ook. Op een paar slordigheden na stond er een heel goed FC Twente te voetballen. Daar ben ik heel erg blij mee.''

''Vandaag waren we erg doortastend voor de goal en in de loopacties'', vervolgt Pusic. ''We waren bereid om die loopactie te maken en dan creëer je mogelijkheden voor elkaar. We hadden vaker kunnen scoren, maar het is voor het eerst dat we dit aantal bereiken. Diverse jongens scoorden en dan kan ik alleen maar een compliment geven aan onze ploeg.''

''Met Jari erbij wilden we een aantal dingen uitproberen en uiteraard ook meer scoren. We hielden druk op de tegenstander en dat deden de spitsen erg goed. Ze helpen en ondersteunen elkaar en dan scoren zo ook nog.'' Pusic baalt wel van de tegengoal die Twente moest incasseren: ''Daar wind ik me zeker over op, dat mag je best weten. Ik vind het volstrekt onnodig. Ik zeg altijd dat de nul heilig is en ondanks de zes goals is dat wel een smetje op de wedstrijd'', besluit de trainer van FC Twente.

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Oct 2018 om 19:59
    • Quote van 23 Oct 2018 om 11:40
      Ik geef je groot gelijk. Het is nooit goed voor die paar azijnzeikers
    Onzin .niks mis mee!
  • 23 Oct 2018 om 18:43
    • Quote van 23 Oct 2018 om 06:55
      Helaas heeft hij gewoon gelijk het spel is dramatisch met het verdedigen met het hele elftal. En sommige jongens hebben te vaak bal verlies op cruciale plaatsen op het veld. Dit mag niet.
    Hoe dramatisch kan je zijn als je uit met 1-6 wint? Ik snap jullie wel,maar wij zijn een eerstedivisie ploeg net als die andere 19 ploegen en dit is het voetbal dat daar helaas bij hoord!
  • 23 Oct 2018 om 18:34
    • Quote van 23 Oct 2018 om 07:56
      Nee is gewoon de realiteit. Pusic had juist nu niet complimenteus naar zijn ploeg moeten zijn, maar de boel op scherp zien te krijgen voor vrijdag. Utrecht voetbalde er een paar keer zo makkelijk doorheen, en scoren zelfs nog een goal. Zo naïef moet je vrijdag gaan spelen, met een blunderende Holscher, een hele matige Ricardinho en een spits die compleet verkeerd loopt.
    +100
  • 23 Oct 2018 om 15:09
    • Quote van 23 Oct 2018 om 12:51
      Het hadden er minstens 10 moeten zijn!
    Tuurlijk, het kunnen er altijd meer zijn. Dat denken ze bij Barcelona ook elke keer.
  • 23 Oct 2018 om 12:51
    • Quote van 23 Oct 2018 om 11:44
      Hij was toch ook kritisch bij de tegengoal! 6 x gescoord en het is nog niet goed. Wel een beetje realistisch blijven. Het is geen topteam en daarbij horen ook de nodige fouten. Wil je foutloos dan moet je even de ogen sluiten en lekker een eind weg dromen.
    Het hadden er minstens 10 moeten zijn!
  • 23 Oct 2018 om 11:44
    • Quote van 23 Oct 2018 om 07:56
      Nee is gewoon de realiteit. Pusic had juist nu niet complimenteus naar zijn ploeg moeten zijn, maar de boel op scherp zien te krijgen voor vrijdag. Utrecht voetbalde er een paar keer zo makkelijk doorheen, en scoren zelfs nog een goal. Zo naïef moet je vrijdag gaan spelen, met een blunderende Holscher, een hele matige Ricardinho en een spits die compleet verkeerd loopt.
    Hij was toch ook kritisch bij de tegengoal! 6 x gescoord en het is nog niet goed. Wel een beetje realistisch blijven. Het is geen topteam en daarbij horen ook de nodige fouten. Wil je foutloos dan moet je even de ogen sluiten en lekker een eind weg dromen.
  • 23 Oct 2018 om 11:40
    • Quote van 23 Oct 2018 om 00:03
      Met deze supporters heeft twente in iedergeval geen vijanden nodig!!!
    Ik geef je groot gelijk. Het is nooit goed voor die paar azijnzeikers
  • 23 Oct 2018 om 11:33
    • Quote van 23 Oct 2018 om 08:12
      Zoals hieronder reeds meerdere malen aangegeven hoort jong Utrecht thuis in de 5e klasse dameskapperdivisie. Die 6-1 is dus ook totaal geen maatstaf. Volgende week maar eens zien of we echt iets hebben geleerd van die zeperds tegen Eindhoven en MVV. Maar goed, laten we het erop houden dat de winnende coach altijd gelijk heeft.
    FcT zette vroeg druk en speelde erg offensief. Dat kan maar dan moet je in de omschakeling scherp zijn. Daar schortte het nogal aan. Brama wist dit sneller te corrigeren. Nu moet een Hölscher dat doen.... JUT was erg zwak. Vrijdag is andere koek. De wedstrijd is belangrijk voor het zelfvertrouwen en de 3 punten niet meer en niet minder. Mooie wedstrijden pas met volledig fitte selectie en dat duurt nog wel even.
  • 23 Oct 2018 om 10:06
    • Quote van 23 Oct 2018 om 07:56
      Nee is gewoon de realiteit. Pusic had juist nu niet complimenteus naar zijn ploeg moeten zijn, maar de boel op scherp zien te krijgen voor vrijdag. Utrecht voetbalde er een paar keer zo makkelijk doorheen, en scoren zelfs nog een goal. Zo naïef moet je vrijdag gaan spelen, met een blunderende Holscher, een hele matige Ricardinho en een spits die compleet verkeerd loopt.
    6-1 is een prima uitslag. Utrecht was slecht maar neemt niet weg dat Twente prima speelde. Druk blijven zetten zelfs wanneer ze met 0-3 voor staan. Wanneer je met 6-1 wint en geen complimenten geeft ben niet goed bij je hoofd als trainer. Zitten idd wat mindere spelers tussen. Maar zijn ook 3 basisspelers geblesseerd. Misschien moet niet meer naar sport gaan kijken. Probleem van sport is namelijk dat er fouten worden gemaakt. Je moet je pas zorgen maken wanneer er buitensporig veel fouten worden gemaakt. Dat was gisteren niet het geval.
  • 23 Oct 2018 om 08:46
    • Quote van 23 Oct 2018 om 08:07
      Ik had gezegd dat ik opgelucht ben en blij met de 3 punten, maar dat er vooral in de omschakeling verdedigend nog een grote puinzooi is en dat daar de komende dagen/weken eens flink aan gesleuteld moet worden, want zelfs een 5e klasser zou tegen deze ploeg nog scoren en kansen krijgen en dat zal en moet eruit. De positieve zaken behouden en aanmoedigen, maar vooral trainen vwb de diverse tekortkomingen. En daarin zie ik nog steeds weinig tot geen vooruitgang. Het blijft wankel.
    Tja drie punten belangrijk en leuk hoor maar het is al met al erg matig wat ze laten zien. Dit tweede elftal van utre ht was gewoon te slecht om het ze erg moeilijk te maken en toch gebeurde het wel een paar keer. Vooral achterin pfffff
  • 23 Oct 2018 om 08:33
    • Quote van 23 Oct 2018 om 07:56
      Nee is gewoon de realiteit. Pusic had juist nu niet complimenteus naar zijn ploeg moeten zijn, maar de boel op scherp zien te krijgen voor vrijdag. Utrecht voetbalde er een paar keer zo makkelijk doorheen, en scoren zelfs nog een goal. Zo naïef moet je vrijdag gaan spelen, met een blunderende Holscher, een hele matige Ricardinho en een spits die compleet verkeerd loopt.
    Boere maakte goed ruimte voor anderen
    Ricardino vond ik juist wel lekker spelen
    Alleen die holscher man man man wat is die slecht
  • 23 Oct 2018 om 08:12
    Zoals hieronder reeds meerdere malen aangegeven hoort jong Utrecht thuis in de 5e klasse dameskapperdivisie. Die 6-1 is dus ook totaal geen maatstaf. Volgende week maar eens zien of we echt iets hebben geleerd van die zeperds tegen Eindhoven en MVV. Maar goed, laten we het erop houden dat de winnende coach altijd gelijk heeft.
  • 23 Oct 2018 om 08:07
    Ik had gezegd dat ik opgelucht ben en blij met de 3 punten, maar dat er vooral in de omschakeling verdedigend nog een grote puinzooi is en dat daar de komende dagen/weken eens flink aan gesleuteld moet worden, want zelfs een 5e klasser zou tegen deze ploeg nog scoren en kansen krijgen en dat zal en moet eruit. De positieve zaken behouden en aanmoedigen, maar vooral trainen vwb de diverse tekortkomingen. En daarin zie ik nog steeds weinig tot geen vooruitgang. Het blijft wankel.
  • 23 Oct 2018 om 07:56
    • Quote van 23 Oct 2018 om 07:35
      Nog een flesje azijn extra nodig? Soms verlies je op een lullige manier. Ja MVV was zo'n moment, maar nu met 1-6 winnen compenseert dat aardig lijkt me. Keerl wa loaj oe goan...
    Nee is gewoon de realiteit. Pusic had juist nu niet complimenteus naar zijn ploeg moeten zijn, maar de boel op scherp zien te krijgen voor vrijdag. Utrecht voetbalde er een paar keer zo makkelijk doorheen, en scoren zelfs nog een goal. Zo naïef moet je vrijdag gaan spelen, met een blunderende Holscher, een hele matige Ricardinho en een spits die compleet verkeerd loopt.
  • 23 Oct 2018 om 07:35
    • Quote van 22 Oct 2018 om 23:24
      Tegen jong Utrecht ; telt wat mij betreft niet; heb nog steeds een vieze nasmaak van de wedstrijd tegen mvv
    Nog een flesje azijn extra nodig? Soms verlies je op een lullige manier. Ja MVV was zo'n moment, maar nu met 1-6 winnen compenseert dat aardig lijkt me. Keerl wa loaj oe goan...
  • 23 Oct 2018 om 07:13
    Dat jong Utrecht is een schande voor het betaald voetbal. Die jeugdteams horen niet in de 2 hoogste divisies.
  • 23 Oct 2018 om 06:58
    • Quote van 23 Oct 2018 om 05:43
      Hij word geen kampioen wij wel
    Vroeg of laat.... we shall arise!
  • 23 Oct 2018 om 06:55
    • Quote van 23 Oct 2018 om 00:00
      Zo kan je elke week je eigen draai er aan geven winnen ze was de tegenstander extreem slecht verliezen ze was twente extreem slecht maar uiteindelijk is twente dus altijd slecht?
    Helaas heeft hij gewoon gelijk het spel is dramatisch met het verdedigen met het hele elftal. En sommige jongens hebben te vaak bal verlies op cruciale plaatsen op het veld. Dit mag niet.
  • 23 Oct 2018 om 05:43
    • Quote van 23 Oct 2018 om 00:01
      Toch tellen de drie punten en ook de goals mee voor een periodetitel of kampioenschap,maar goed jij telt het niet mee!
    Hij word geen kampioen wij wel
  • 23 Oct 2018 om 00:03
    Met deze supporters heeft twente in iedergeval geen vijanden nodig!!!
  • 23 Oct 2018 om 00:01
    • Quote van 22 Oct 2018 om 23:24
      Tegen jong Utrecht ; telt wat mij betreft niet; heb nog steeds een vieze nasmaak van de wedstrijd tegen mvv
    Toch tellen de drie punten en ook de goals mee voor een periodetitel of kampioenschap,maar goed jij telt het niet mee!
  • 23 Oct 2018 om 00:00
    • Quote van 22 Oct 2018 om 23:40
      Pffff tegen jong Utrecht. Oh wat waren ze goed. Nee jong Utrecht was heel erg slecht. Dit is toch geen graadmeter.
    Zo kan je elke week je eigen draai er aan geven winnen ze was de tegenstander extreem slecht verliezen ze was twente extreem slecht maar uiteindelijk is twente dus altijd slecht?
  • 22 Oct 2018 om 23:40
    Pffff tegen jong Utrecht. Oh wat waren ze goed. Nee jong Utrecht was heel erg slecht. Dit is toch geen graadmeter.
  • 22 Oct 2018 om 23:29
    De uitslag was goed, maar wat was het slecht, los zand, geen team, hier had Hsc of Quick'20 ook dik van gewonnen.
  • 22 Oct 2018 om 23:24
    Tegen jong Utrecht ; telt wat mij betreft niet; heb nog steeds een vieze nasmaak van de wedstrijd tegen mvv
  • 22 Oct 2018 om 23:13
    • Quote van 22 Oct 2018 om 23:09
      Wat een trainer
    Onbegrijpelijk dat Barcelona nog niet gebeld heeft ;-)
  • 22 Oct 2018 om 23:09
    Wat een trainer